Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Starbucks in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door Tessah »

Op tijd vertrekken lijkt me een goed plan, er zal wel een flinke rij staan!
Ik denk dat ik morgen ook maar eens die kant op ga, moet toch nog shoppen ;)
Groeten, Tessah
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik ga toch vanavond al naar het station, omdat er morgen werkzaakheden zijn aan 't spoor. Maar heb voor die tijd een feestje, dus denk niet dat ik het red om naar de SB te gaan, omdat ik dan zo snel mogelijk de trein wil pakken. Maar goed, komt vast nog wel een andere dag haha. (Of doen ze vandaag nog iets feestelijks?)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat ik me afvraag is of NL Starbucks vestigingen ook dat typische sfeertje uit Amerika hebben weten over te brengen. En dan doel ik met name op de mensen die zich met hun laptop, studieboek of tijdschrift daar verschansen en gewoon een paar uur zitten. Want dat is toch wel het speciale van Starbucks (en andere vergelijkbare ketens).
"Keep Georgia On Your Mind"
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja dat is het nadeel van de Starbucks op de stations. Ze zijn nu met name nog op stations in Nederland. Daardoor hangt er al sneller een gehaast sfeertje. Bovendien zijn de meeste ook niet bijzonder groot, en snappen ze het hele concept van voldoende stopcontacten nog niet heel erg. Dat is het eerste wat ik doe als ik een plaatsje uitzoek, kijken waar een stopcontact zit, voor m'n laptop.

Maar..die op Schiphol bij aankomsthal 4 is wel erg groot en heb je lekkere luie stoelen. En die op Sloterdijk was ook heel groot (ik heb alleen niet gezien hoe het zat met stopcontacten want ik was wel snel on the go). Die in Utrecht heeft een aantal zitplaatsen en daar wordt wel eens wat gewerkt met laptops. Idem voor Leiden. Maar het is wel beperkter dan in Engeland/Amerika. Ik doe dat zelf dus wel gerust (ik ga zelfs bij een overstap van 20 minuutjes even snel m'n laptop opladen op Utrecht, omdat in de treinen alleen nog maar stopcontacten in de eerste klas zit, super irritant). en ik werk er dus wel erg graag. Maar het heeft nog niet echt die prettige Starbucks vibe. Ik denk dat mensen in NL dat ook gewoon niet echt gewend zijn. Werken doe je op kantoor, en desnoods thuis, maar niet in een coffeecorner (ook zo irritant, coffeeshop heeft zo'n andere lading in NL, en cafe is het ook niet echt). Ik denk dat dat ook nog wel verbeterd wanneer er meer SB's in het centrum van de steden komen, op een station is men over 't algemeen toch gehaast.

Ik ben benieuwd naar het aantal zitgelegenheden in die op Den Haag Centraal, en ik denk dat ik daar binnenkort eens ga proberen te werken/schrijven. Heerlijk vind ik dat.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik kan dat persoonlijk dus niet, werken in een drukke omgeving. Ik ben veel te snel afgeleid en dan is mijn concentratie echt weg. Al is het wel altijd gezellig in de SB met al die verschillende mensen. In een bibliotheek waar iedereen stil is kan ik wel werken.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou ik sta nu in de rij bij die in Den Haag Centraal die vandaag open is gegaan en de rij valt erg mee. Komt misschien ook omdat heel het station plat heeft gelegen vandaag vanwege een stroom storing. Zal niet goed voor de openingsomzet geweest zijn.

Maar jeetje het is weer sfeerloos hoor! Moet je die onconfortabele stoelen zien:

Afbeelding

Ik heb trouwens zo snel 1 stopcontact gezien. Denk dat dit meer een to go wordt.

En ze mogen t ook nog wel beetje leren. (intussen zit ik in de trein, rij ging vlot)
Ik vroeg om een grande iced mocha, kreeg ik een mocha frappucino. Wel een iced mocha gekregen gelukkig maar hij smaakt echt heel vies en bitter, heel anders dan normaal (ligt niet aan t land ofzo want ik haal in de rest van NL ook vaak genoeg iced Mochas). Nou ja, volgende keer beter. Ik ga in de winter iig stemmen voor peppermint syrup op deze locatie, ik sponsor ze wel!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Inderdaad wel ongezellig, dat nodigt niet echt uit om lekker te gaan zitten. Maar zoals je zegt komt het misschien wel doordat het op een station is, daar ben je meestal toch vooral "on the go".
"Keep Georgia On Your Mind"
Tessah
Amerikafan

Bericht door Tessah »

Georgie schreef: Maar jeetje het is weer sfeerloos hoor! Moet je die onconfortabele stoelen zien:
Inderdaad niet echt sfeervol...
Maar je hebt tenminste nu wel een plek om te zitten op DH CS als de trein weer eens vertraging heeft :wink:
Groeten, Tessah
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De Starbucks op Den Haag CS is tijdelijk nu he, net als het hele station. Pas als de verbouwing klaar is (2013) zullen de winkels hun echte uiterlijk hebben ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oh echt? Ik dacht dat dit al de echte versie was. Het begint er best oké uit te zien! Er staat nu een winkeltjescomplex in het midden en dat staat best leuk. De nieuwe ah to go zit er in, wat veel centraler en handiger is dan die hoek, en de Starbucks zit daar dus ook.
Overigens leuk: ik ben in de running om te mogen exposeren op het station met mn foto's! Ze zoeken jong Haags talent om tijdens de verbouwing het station wat op te fleuren!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Al die winkels zijn tijdelijk, tot de stationshal volledig verbouwd is.
Dit is hoe het er ongeveer uit komt te zien:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.denhaagnieuwcentraal.nl/

Ik denk dat ze bij Starbucks iets hebben van: we wachten lekker tot onze officiële ruimte klaar is en dan investeren we in de Starbucks Experience ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Wij verzamelen mokken van Starbucks met plaatsnamen of landen, hebben de Starbucks in Den Haag, Leiden of Rotterdam dergelijke mokken? Ik weet dat er mokken zijn van Amsterdam en ook Holland maar ik vraag me af of er van andere plaatsen ook dit soort mokken bestaan. Op onze laatste vakantie in Florida die van Miami en Tampa gescoord.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oooh dat ziet er gaaf uit zeg! Wat leuk, dat wist ik niet (nam me nog steeds voor op die website te kijken van hoe het er uit komt te zien, maar was het nog niet van gekomen).

Rudolfje, voor zover ik weet hebben ze geen city mugs van deze steden. Ze verkopen wel de Holland mugs. Maar ik zal er eens specifiek op letten voor je. En wat niet is, kan nog komen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De Coffee Company heeft op dit moment meer een SB sfeertje dan de SB zelf in Nederland :lol:
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Is de Starbucks vlakbij het Leidseplein in Amsterdam eigenlijk in de plaats gekomen voor de New York Pizza? Volgens mij niet aangezien het op de hoek zit en de NYP dat volgens mij niet was... maar ik wilde daar even pizza eten op weg naar Paradiso een paar weken terug en kon het niet meer zo snel vinden :P En ik zag dus wél de nieuwe Starbucks.
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Gisteren nog langs beide gekomen. Hij zit op de plek van de oude Australian.
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kaas »

Weten jullie of je in Nederland Mango Frappuchino's kan krijgen? Ik ben nu in Spanje en hier hebben ze deze smaak en het is heerlijk! Ben alleen bang dat ze het in Nederland niet hebben. Vorig jaar in Amerika hadden ze daar ook hele lekkere limonade, maar die hebben ze helaas in Nederland ook al niet.
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nee die hebben ze niet, net nog even voor je gekeken.

In Den Haag hebben ze wel Peppermint Syrup, jeeeej!
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Applejuice »

Kaas, bedoel je de Mango Passion Fruit Juice Frappuccino? Want die hebben ze wel altijd gehad in Nederland! Maar ze hebben nu wel de Frappuccino's veranderd (andere basis e.d.) dus misschien is ie uit het assortiment?

Wat trouwens echt een van de lekkerste is (staat sowieso niet op de kaart) is mangosap + creambase frappuccino, zo lekker!
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kaas »

Ik denk dat dat hem wel is, Applejuice! Sinds wanneer hebben ze de frappuccino's veranderd dan?
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer