Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Valerie: dagplanning juli 2011. Wie kijkt nog even mee?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Valerie: dagplanning juli 2011. Wie kijkt nog even

Bericht door Valerie »

Door een foutje kon recto-verso niet (damned!) en ziet het er dus nog dikker uit dan verwacht! :(

Een sfeerbeeldje :

Afbeelding

Afbeelding
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Kan je ook wat fotootjes van binnenin laten zien? ;-)
Het ziet er in ieder geval al wel knap uit, zo ingebonden. Bij mij is het altijd een stapel losse papieren :lol:
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

U vraagt, wij draaien :):)

* Voor elke dag een blad over hotel :
Afbeelding

* Te rijden route :
Afbeelding

* Info over de parken (met dank aan ontdek-amerika.nl) :
Afbeelding

OVERMORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Valerie schreef:* Info over de parken (met dank aan ontdek-amerika.nl) :
Graag gedaan, Valerie. We werken met heel veel plezier aan onze site (al staat het het laatste halfjaar ivm tijdgebrek wel op een wat lager pitje), en het is hartstikke leuk om te zien dat er zoveel gebruik van wordt gemaakt. Ik wens je een heel erg fijne vakantie toe!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Een poging om een verslag bij te houden zal hier opkomen (met dank aan de makers van AA!) : http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag83
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Doockles schreef:Bij mij is het altijd een stapel losse papieren :lol:
Ben je niet de enige. Heb je dan ook iedere keer alles door elkaar liggen? :lol:

Ziet er goed uit, Valerie. Is inderdaad wel leuk en handig om alle informatie in een boek te verwerken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

gleuknie schreef:
Doockles schreef:Bij mij is het altijd een stapel losse papieren :lol:
Ben je niet de enige. Heb je dan ook iedere keer alles door elkaar liggen? :lol:
Nee dat dan ook weer niet. Het is allemaal mooi geordend en elke dag haal ik het stapeltje papieren voor die dag eruit en steek ik het in een ander mapje ;-)
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Nou, best georganiseerd dan toch??? :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ik probeerde net online in te checken en kreeg dit als laatste melding : Please see a United representative at the airport to complete check-in.

Ik ga ervan uit dat dat normaal is?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja hoor. Dat komt vaker voor.
Is ook op dit forum al vaker aan de orde geweest. Misschien is er met de zoekfunctie iets terug te vinden hierover.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ik heb de zoekfunctie eens gebruikt :oops: en ik kwam op een topic waar iemand hetzelfde voorhad als ik.... De vraag over terugreis verkeerd begrepen (hoe stellen ze die ook!) Anyway, ik heb nu opnieuw geprobeerd, juiste antwoord gegeven en ik kreeg de melding dat we allebei zijn ingecheckt. Vervolgens kon ik verder naar het printen van de boarding passen. Nu kreeg ik mijn 2 boarding-passen zonder problemen. Bij Evy krijg ik echter een check-in confirmation card..... Wat is dat nu zeg? Nu ja, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :roll: :roll:
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Re: Reis Valerie: We zijn er!

Bericht door Valerie »

Zo zo, wat een dag gisteren!
Eerst namen we de trein om iets voor 7u 's morgens om naar de luchthaven van Zaventem te vertrekken. Dat ging vlot en we dachten, de reis is begonnen!
Eenmaal in de luchthaven aanschuiven om in te checken en ook dat verliep vlotjes. Geen vertraging gemeld en we konden op tijd aan boord gaan. Eenmaal we daar allemaal zaten, kregen we de melding dat er een probleme was met de rechtermotor en ze dat moesten herstellen... Een update zou volgen. Tja, dat moet je al niet te veel zeggen tegen iemand als ik die toch wel wat bang is om te vliegen! Nu ja, we zaten erin en we moesten dus wachten.
Uiteindelijk werd dat wachten 3 en en half uur.... Echt beu, maar ja - iedereen wil natuurlijk dat het hersteld wordt! United begon alvast met drinken uit te delen en de films te starten op het mini-schermpje dat we elk voor ons hadden. Om half 3 vertrokken we dan eindelijk richting Chicago ipv 11u.... Ondertussen hadden heel wat mensen hun aansluiting gemist. We dachten geluk te hebben want wij hadden sowieso 5u overstaptijd en dachten gewoon, oh nu gaan we ons daar niet vervelen (al deden we dat wel al in het vliegtuig al die tijd natuurlijk). Eenmaal aangekomen in Chicago waren de rijen aan Customs suuuuuuuuperlang waardoor we wel stress kregen! Eenmaal het onze beurt was werden we zonder al te veel vragen doorgelaten. We liepen snel naar onze bagage die we opnieuw incheckten voor de vlucht naar Las Vegas... Tegen dan hadden we nog 20 min voor de vlucht zou vertrekken. Dat kwam dus niet goed! Toen we de trein naar Terminal 1 namen zagen we op het scherm dat onze vlucht een half uurtje vertraging had. Nog nooit was ik zo blij om vertraging gemeld te zien staan!!!!! We hebben onze vlucht dus nipt gehaald! OEF!!!

Toen we in Las Vegas waren bleek Evy haar valies er niet te zijn.... Tja, wat kon nog allemaal foutlopen! Ze kwam mee met de avondvlucht en zou 's nachts in ons hotel geleverd worden.
Dan op naar het verhuurbedrijf van Dollar. Ook daar moesten we meer dan een uur aanschuiven. Toen het onze beurt was kregen we voor 6 dollar per dag meer de Ford Edge mee ipv een gewone Midsize. Die was veel zuiniger in rijden, en al had ik het verhaal in m'n hoofd van op het forum, allllllles weigeren wat ze je aanbieden, hebben we ons toch laten overhalen... Ik hoor het hier wel of het dom was? Nu ja, het is toch te laat!
Toen we de auto zagen kreeg ik stress! Waarom hebben we ook alweer niet voor een klein autootje gekozen?????? Man man, wat moest ik daar aan wennen zeg! En die automatic is toch ook nog niet dat!!!! Met veel stress naar MGM Grand gereden waar we rond 11u 's avonds eindelijk op de kamer geraakten! Onze dag was echt hels geweest en véél te lang! We namen elk nog vlug een douche en kropen dan in bed, hopend dat Evy haar valies er zou zijn als we opstonden.

Intussen is het half 10 's ochtends hier in Vegas. We zijn lang blijven liggen want wilden toch wat uitgerust zijn voor de vermoeiende reis die ons nog te wachten stond. Evy haar valies is intussen ook opgedoken en nu maken we ons klaar voor de eerste echte dag hier in Amerika.
Laat ons hopen dat de auto snel went en het vanaf nu ook allemaal vlotjes mag gaan!

Vele groetjes,
Valerie & Evy
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Amai, dat moet een hele opluchting geweest zijn toen jullie in het tweede vliegtuig zaten denk ik. :lol:

Ik weet niet in welke categorie de Ford Edge valt, maar ik zou hem in ieder geval wel willen :lol: Ik heb de indruk dat er op het forum heel vaak de Ford Escape wordt meegegeven bij de Midsize SUV klasse. Mij lijkt de Edge toch nog wel wat groter, dus wie weet is het inderdaad een upgrade. Misschien had je hem ook wel meegekregen als je het geweigerd had, maar dat weet je nooit natuurlijk ;-) Ik zou er in ieder geval ook over twijfelen. :oops:

Btw, ik lees net in je reisverslag: Evy en ik vertrekken dan voor 3 maanden naar het Zuidwesten van Amerika. Dat moet waarschijnlijk weken zijn, niet? ;-)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Jeetje, wat een vreselijke heenreis. Zoiets hebben wij ook eens meegemaakt en je komt echt doodmoe in je hotel aan.
Maar kop op, vanaf nu wordt het beter. Vergeet niet, je zit nu wel lekker in Las Vegas hè!!!
Die auto went heel snel geloof me maar. Zo'n automaat is juist heerlijk, op de highway op cruisecontrol en je voetjes van de pedalen, heerlijk! En wees blij met zo'n grote auto, op de highway in zo'n klein autoootje rijden tussen al die grote auto's is ook niet leuk hoor.

Heel veel plezier de komende tijd.

Marjon
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Jeetje Valerie, wat een verhaal!
Ik heb zelf geen vliegangst, maar ik weet niet of ik nog wel rustig in het vliegtuig zou zitten als ik hoorde dat er iets was met de rechtermotor en dat we uiteindelijk met hetzelfde vliegtuig zouden vertrekken.
Ik moest trouwens ook eerst wennen aan rijden in een automaat, maar na 1 dag wou ik niet anders meer. Als je eenmaal in de bergen bent, moet je er niet aan denken dat je in een schakelauto zou rijden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Jullie hebben gelijk! De auto went :) maar onze zenuwen zijn vandaag toch weer serieus op de proef gesteld!!!!! We bezochten Valley of fire (ja toch wel ;)) en reden erna door naar Zion maar kwamen midden in een hele zware storm terecht! Echt heel eng! Plots zagen we letterlijk geen cm meer voor ons. We zijn zowat midden de Highway 15 moeten stoppen (andere auto's deden dat ook). Toen het zicht 'iets' beter werd zagen we een omgekantelde vrachtwagen en een verkeersbord dat afgekrakt was en vlak voor ons op de highway lag.
Even later kwam een politiewagen aan die het bord opzij sleepte en ons vriendelijk (uhum) verzocht door te rijden of de volgende exit te nemen.
Al bij al duurde het niet zo lang maar was echt eng!
Nu ja, al bij al alles goed afgelopen! En ook in Vegas hadden we plotse regenval, ook eens iets anders :) Toen gingen we maar winkelen! :)

We kwam door Valley of fire en de storm helaas laat aan in Zion waardoor we hier nog niet zoveel gedaan hebben :( We staan morgen vroeg op om enkele hoogtepunten te bekijken en dan door te rijden naar Bryce. Zonde maar ja :) We zijn blij dat we hier geraakt zijn! :)

Groetjes vanuit Zion Park Motel!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zooo, dat klinkt heftig allemaal. Gelukkig dat jullie niets overkomen is.
Ik wens jullie een prettig vervolg van de reis, ik hoop dat het weer beter wordt en jullie lekker kunnen genieten van de prachtige natuur waar jullie naar toe gaan. Fijne vakantie!
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ah brrr, zoiets kom ik ook niet graag tegen. Hopelijk krijgen jullie vanaf nu alleen nog maar zon! ;-)

Ik wou net je reisverslag verder bekijken, maar zie ineens staan dat alles verborgen is. Nochtans had ik het eerste berichtje er wel al eens zien opstaan.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zo, dat is wel heftig om mee te maken. Dat soort stormen kennen we in ons eigen landje vrijwel niet (gelukkig).
Het is sowieso een vreemd seizoen tot nu toe daar in het zuidwesten. Ik las bij iemand anders al dat ze in die zandstorm in Phoenix zaten, onweer in Sedona, onweer bij Monument Valley... Laten we hopen dat jullie vanaf nu alleen nog maar zon krijgen. :thumbup:
Groetjes René

Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Verslag tot vandaag staat erop. Ik heb alles opnieuw moeten doen (geen idee waarom alles weg was!). Ik had gelukkig nog wel de verslagjes in word staan!
Foto's volgen later als ik wat betere verbinding heb! Hier valt het internet constant uit!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht