Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
waitwhat
Amerikafan

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door waitwhat »

Hockey schreef:Dank. Geen food for thought maar garbage materials. De site zegt zelf al dat ze alleen de nadelen laten zien.
Ik baseer me liever op eigen ervaringen en mensen die ik daar ken.
Meestal mix ik echte ervaringen met bits en bytes. Probeer zoveel mogelijk in te nemen ;)
Laatst gewijzigd door waitwhat op 10 jul 2011, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

waitwhat schreef:
RiverCola schreef:
.Met andere woorden; men blijft elkaar veroordelen of voelt zich veroordeelt. Het zal wel vrouwen-eigen zijn. Het feit dat ik een inhoudelijke discussie wilde starten werd al als een veroordeling gezien :roll: .
Beweer je nu dat je je beledigd voelen iets vrouwelijks is? Wat is jullie beleving bij belediging in de US? Voelen Amerikanen zich naar jullie mening snel beledigd?
Ik denk dat vrouwen inderdaad sneller emotioneel reageren en zich sneller persoonlijk aangesproken voelen. Dat is ook iets wat je vaak hoort in de wereld van de werkende mens (wou zakenwereld schrijven maar het geld natuurlijk ook buiten de 'zakenwereld'); dat vrouwen iets meer moeite hebben met 'kritiek' om te gaan dan mannen en zich sneller persoonlijk aangevallen voelen.

Ik merk dat bij mezelf ook, al heb ik wel het idee dat ik dat de laatste jaren steeds beter uit heb weten te schakelen. Ik werk nu in een omgeving waar bij tijd en wijlen erg veel stress aanwezig is. Soms gebeurd het dan dat iemand ineens heel erg tegen je snauwt of onredelijke 'eisen' stelt, dingen die jij niet binnen een uur waar kunt maken. Ik probeer me dat zo weinig mogelijk aan te trekken want het is niet persoonlijk bedoeld. Ook zij staan onder druk, en dan is iedereen weleens onredelijk. En tot nu toe had ik gelijk, naderhand werd er altijd 'sorry' gezegd of krijg je een compliment: 'ik deed wat snauwerig maar je deed het fantastisch!'.

Ik heb overigens geen idee of dit in de VS anders is. Ik vermoed van niet. Er heerst wel een andere cultuur maar de vrouwen komen nog steeds van Venus en de mannen van Mars :lol:
Laatst gewijzigd door RiverCola op 10 jul 2011, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

NZ kent de overseas experience waar bijna iedereen wel aan meedoet. Uiteindelijk keren velen terug na een paar jaar. De OE is vooral om ervaring op te doen en alvast geld te verdienen.

By the way, ik ga sowieso nooit af op een site/forum wat enkel het negatieve aspect benadrukt. NZ heeft negatieve aspecten dat weet ik, maar ook positieve en jouw link gaat daar compleet aan voorbij. Erg objectief vind ik ze dus niet.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

RiverCola schreef:

Ik denk dat vrouwen inderdaad sneller emotioneel reageren en zich sneller persoonlijk aangesproken voelen. Dat is ook iets wat je vaak hoort in de wereld van de werkende mens (wou zakenwereld schrijven maar het geld natuurlijk ook buiten de 'zakenwereld'); dat vrouwen iets meer moeite hebben met 'kritiek' om te gaan dan mannen en zich sneller persoonlijk aangevallen voelen.

Ik merk dat bij mezelf ook, al heb ik wel het idee dat ik dat de laatste jaren steeds beter uit heb weten te schakelen. Ik werk nu in een omgeving waar bij tijd en wijlen erg veel stress aanwezig is. Soms gebeurd het dan dat iemand ineens heel erg tegen je snauwt of onredelijke 'eisen' stelt, dingen die jij niet binnen een uur waar kunt maken. Ik probeer me dat zo weinig mogelijk aan te trekken want het is niet persoonlijk bedoeld. Ook zij staan onder druk, en dan is iedereen weleens onredelijk. En tot nu toe had ik gelijk, naderhand werd er altijd 'sorry' gezegd of krijg je een compliment: 'ik deed wat snauwerig maar je deed het fantastisch!'.

Ik heb overigens geen idee of dit in de VS anders is. Ik vermoed van niet. Er heerst wel een andere cultuur maar de vrouwen komen nog steeds van Venus en de mannen van Mars :lol:
Zoals je weet zie ik de dingen graag zwart-wit, maar mijn idee was eigenlijk dat vrouwen veel meer sociale dieren zijn met alle voor -en nadelen van dien. Een voordeel is dat ze statistisch gezien minder vaak zelfmoord plegen, een nadeel is dat hun gebrek aan solitair vermogen ze minder vaak in staat stelt om wetenschappelijke danwel artistieke doorbraken te realiseren. Ik ben geintresseerd naar de nadelen van het sterk ontwikkelde vrouwelijk sociaal vermogen. Een van mijn aannames is bijvoorbeeld dat een sterke sociale binding het lastiger maakt om je los te rukken uit je eigen omgeving, hence mijn stelling dat vrouwen minder goed emigreren. Dat dit topic die gedachte behoorlijk onder vuur neemt is prima uiteraard.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Now were talking (je gaat vooruit Waitwath :wink: ): Vrouwen zijn inderdaad socialer ingesteld. Dat geloof ik. Ik denk dat ze daarom van groot belang kunnen zijn in het runnen van een groot bedrijf of bij de overheid. Immers, een land bestaat voor de helft uit vrouwen en voor de andere helft uit mannen dus lijkt het mij niet meer dan logisch dat beide partijen vertegenwoordigd zijn bij het maken van beleid, of bij het runnen van een bedrijf.

Ik denk dat vrouwen net zo goed in staat zijn tot wetenschappelijk onderzoek maar!! als je kijkt naar de grote geniën uit onze geschiedenis (Einstein, Beethoven, Plato, Darwin) dan waren dat allemaal mannen. En wat voor mannen.... Als je het mij vraagt nogal autistisch in de manier waarop ze gefocust waren in het bereiken van dat ene doel. Echte 'weirdo's, en hoogstwaarschijnlijk weinig sociaal vaardig. Ik heb het idee dat je dit soort genialiteit niet vaak bij vrouwen ziet.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 10 jul 2011, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

Hockey schreef:NZ kent de overseas experience waar bijna iedereen wel aan meedoet. Uiteindelijk keren velen terug na een paar jaar. De OE is vooral om ervaring op te doen en alvast geld te verdienen.

By the way, ik ga sowieso nooit af op een site/forum wat enkel het negatieve aspect benadrukt. NZ heeft negatieve aspecten dat weet ik, maar ook positieve en jouw link gaat daar compleet aan voorbij. Erg objectief vind ik ze dus niet.
Ik houd me niet bezig met positief of negatief. Ik ben een realist dus neem gewoon alles in me op wat ik lees. Als je al leest met het idee dat iets positief of negatief is, mis je de essentie imo.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

waitwhat schreef:Een van mijn aannames is bijvoorbeeld dat een sterke sociale binding het lastiger maakt om je los te rukken uit je eigen omgeving, hence mijn stelling dat vrouwen minder goed emigreren.
Ik vraag me af hoe je aan deze gedachte komt.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

Hockey schreef:
waitwhat schreef:Een van mijn aannames is bijvoorbeeld dat een sterke sociale binding het lastiger maakt om je los te rukken uit je eigen omgeving, hence mijn stelling dat vrouwen minder goed emigreren.
Ik ken veel sociale vrouwen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hockey schreef:
waitwhat schreef:Ik ken veel sociale vrouwen.
In deze aanname geloof ik dus niet. Ik zie het al bij ons. Mijn vriend heeft veel meer moeite met het idee te emigreren en zijn familie en opgebouwde bezittingen hier achter te laten. Mij interesseert dat dan weer niet zoveel. Natuurlijk is het moeilijk om geliefden achter te laten en naar een ver land te gaan, maar het zou me niet tegenhouden. Ook zie ik de link niet naar het sociale aspect. Ik ben veel socialer ingesteld dan mijn vriend.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

waitwhat schreef:Ik houd me niet bezig met positief of negatief. Ik ben een realist dus neem gewoon alles in me op wat ik lees. Als je al leest met het idee dat iets positief of negatief is, mis je de essentie imo.
Pardon? Als jouw bron zelf al meldt dat ze het negatieve aspect benadrukken, hoe onafhankelijk en betrouwbaar zijn ze dan?
De lijst die jij gaf herken ik op veel plekken totaal niet, maar omdat het op een website staat moet ik het toch maar meenemen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

waitwhat schreef:Ik ken veel sociale vrouwen.
Is jouw gedachte dan niet gekleurd? Want je baseert je oordeel op een klein aantal dames, waarvan ik niet weet hoeveel de intentie hebben om te emigreren; en wellicht is dit ook nog een selecte groep die niet representatief is. Als ik kijk naar wat mijn kennissen- en vriendengroep wil dan kan ik daar wel een oordeel op baseren, doch ze zullen geen representatieve groep vormen en dus geen goede basis om een oordeel op te baseren aangaande wat mannen of vrouwen beter kunnen.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

Hockey schreef:
waitwhat schreef:Ik houd me niet bezig met positief of negatief. Ik ben een realist dus neem gewoon alles in me op wat ik lees. Als je al leest met het idee dat iets positief of negatief is, mis je de essentie imo.
Pardon? Als jouw bron zelf al meldt dat ze het negatieve aspect benadrukken, hoe onafhankelijk en betrouwbaar zijn ze dan?
De lijst die jij gaf herken ik op veel plekken totaal niet, maar omdat het op een website staat moet ik het toch maar meenemen?
Waarom zou het negatieve aspect onbetrouwbaar zijn? Het is toch gewoon een aspect? Ik kan me een aantal vergelijkingen erg goed voorstellen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@waitwhat, ben jij ooit in NZ geweest? En ooit in de VS? En heb je toen je er was er met de ogen van een potentiële immigrant naar gekeken?
Het negatieve aspect is onbetrouwbaar omdat die site daar naar zoekt en enkel het negatieve aspect wil belichten. Als ik wil kan ik zo'n zelfde gekleurde lijst voor de VS opstellen, of voor Canada, of voor elk ander willekeurig land.
Gast

Bericht door Gast »

@waitwhat, ben jij ooit in NZ geweest? En ooit in de VS?

Mbt tot de VS is dit al vaker gevraagd door meerdere mensen, waaronder ik. Ik ben nog steeds benieuwd waar/hoelang/waarom (studie, vakantie etc.) hij in de VS heeft gewoond, omdat hij steeds uit die ervaring spreekt.

Helaas nog geen antwoord gehad......
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

@rivercola: right, en ik denk niet dat je kan bewijzen voor NL dat het netto een geldelijke plus is, aangezien je daar geen specifieke groep mensen (vrouwen) met dezelfde sociaal-economische achtergrond kunt opdelen en de ene helft wel, de andere helft niet laat studeren (iets wat in ontwikkelingslanden gewoon regelmatig gebeurd, omdat hulpgelden nu eenmaal gelimiteerd zijn). In je laatste stap voeg je nu echter ook maatschappelijk toe ("zowel economisch als maatschappelijk"). Als die waarde ook meetelt, dan is het voor mij geen verwachting meer, maar ben ik er vast van overtuigd.

Gr., Flipje
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

RiverCola schreef:als je kijkt naar de grote geniën uit onze geschiedenis (Einstein, Beethoven, Plato, Darwin) dan waren dat allemaal mannen. En wat voor mannen.... Als je het mij vraagt nogal autistisch in de manier waarop ze gefocust waren in het bereiken van dat ene doel. Echte 'weirdo's, en hoogstwaarschijnlijk weinig sociaal vaardig. Ik heb het idee dat je dit soort genialiteit niet vaak bij vrouwen ziet.
Dit waren wel allemaal mannen die in een tijd leefden waarin vrouwen niet werden geacht zich te ontwikkelen, dus wie weet hoeveel geniale vrouwen er zijn geweest die in een sterk door mannen gedomineerde wereld nooit hun ideeën tot ontwikkeling hebben kunnen brengen omdat het door de mannen werd afgedaan als iets onbenulligs, want afkomstig van een vrouw en wat weten die er nu van.

Dat gezegd hebbende: er zijn toch wel wat vrouwen geweest die hun stempel hebben gedrukt op wetenschappelijke ontwikkelingen, alleen zijn degenen die eenzelfde bekendheid hebben als Einstein/Beethoven/Plato/Darwin c.s. op één hand te tellen. Marie Curie kunnen de meeste mensen misschien nog wel noemen, maar daarna is het zo'n beetje afgelopen. Wie weet bijvoorbeeld dat Hedy Lamarr - jawel, de mooie Hollywood actrice - samen met componist Georg Antheil het principe van "frequency hopping" heeft uitgevonden, wat naderhand is doorontwikkeld tot "frequency hopping spread spectrum", een techniek die nu wordt gebruikt in vrijwel alle draadloze digitale communicatietechniek (gps, GSM, Bluetooth, wifi). En dat zij en Antheil in 1941 al een patent hebben aangevraagd voor een systeem waarmee vanuit een bommenwerper een torpede op afstand konden besturen, een uitvinding die door het leger eerst niet serieus werd genomen, maar uiteindelijk in 1962 wel mooi in de praktijk is toegepast. Iedereen kent Hedy Lamarr als actrice, want dat is wat men van vrouwen verwachtte, dat ze ook hersens had en briljante uitvindingen heeft gedaan, dat is de vergetelheid in gegaan - waarschijnlijk juist vanwege het feit dat ze een vrouw was.

Vandaag de dag denk ik dat je niet meer zoveel geniale personen hebt die er ten opzichte van de rest echt uitspringen - man of vrouw - omdat onderwijs nu veel toegankelijker is geworden, en er veel meer briljante mensen tot ontwikkeling kunnen komen. Daarnaast is de wetenschappelijke wereld ook zo enorm in omvang toegenomen dat het moeilijk wordt om er écht uit te springen. Het enige "genie" van de laatste (zeg) 20 jaar die mij te binnen schiet is Stephen Hawking, en volgens mij dankt hij zijn algemene bekendheid meer aan zijn handicap in combinatie met zijn boeken en theoriëen dan alleen aan zijn genialiteit - als hij niet zijn handicap had gehad was hij nooit zo algeheel bekend geworden omdat zijn theoriëen nogal erg diep wetenschappelijk zijn en voor de meeste mensen moeilijk te doorgronden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

RiverCola schreef:als je kijkt naar de grote geniën uit onze geschiedenis (Einstein, Beethoven, Plato, Darwin) dan waren dat allemaal mannen. En wat voor mannen.... Als je het mij vraagt nogal autistisch in de manier waarop ze gefocust waren in het bereiken van dat ene doel. Echte 'weirdo's, en hoogstwaarschijnlijk weinig sociaal vaardig. Ik heb het idee dat je dit soort genialiteit niet vaak bij vrouwen ziet.
Laat ik als man eens opkomen voor de vrouwen, met een lijst van de top 10 uitvindingen gedaan door vrouwen:

http://science.howstuffworks.com/innova ... vented.htm
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Punt blijft, zoals ik al in mijn stukje aanhaalde, dat de uitvindingen weliswaar bekend zijn (al vind ik het wat ver gaan om een "chocolate chip cookie" en uitvinding te noemen) maar dat degenen die het uit hebben gevonden nauwelijks of (meestal) niet bekend zijn. Waarschijnlijk kan niemand je vertellen wat Stephanie Kwolek heeft uitgevonden, en ook zal vrijwel niemand je kunnen vertellen wie Kevlar heeft uitgevonden (ja, DuPont, maar wie binnen DuPont).

Wat dat betreft zijn er geen echt algemeen bekende grote namen, niet van het kaliber van de eerder genoemde mannen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Afwasmachine en papieren boodschappentas en een cookie ( I love cookies ) Had eigenlijk aspirine verwacht (want ze hebben vaak hoofdpijn) grapje dames :lol: Waarom zit het woord man eigenlijk in emancipatie, toeval?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Aanvullend bij mijn eerdere punt: veel uitvindingen tegenwoordig worden door grote bedrijven gedaan, en niet meer zoveel door individuen; de Edisons van deze wereld zijn nu vaak werknemers die zelf geen bekendheid krijgen, terwijl het bedrijf er wel van profiteert. Er wordt zo af en toe wel eens een naam genoemd, echter heel vaak wordt het niet meer toegeschreven aan één enkel persoon, maar óf aan een groep personen, óf enkel het bedrijf. Hierdoor komen geniale uitvinders ook niet meer zo in de belangstelling te staan, man of vrouw.

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer