Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drukte in Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Drukte in Yosemite
Het is deze zomer nog drukker dan normaal in het park: A record number of vehicles have been entering Yosemite National Park this summer. Traffic congestion may occur from noon until evening, with delays ranging between one and two hours long.
Op de NPS-site staan wat aanwijzingen en adviezen hoe hiermee om te gaan, zie hier.
Marianne
Op de NPS-site staan wat aanwijzingen en adviezen hoe hiermee om te gaan, zie hier.
Marianne
Re: Drukte in Yosemite
Bedankt voor de tip!
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij hebben er inderdaad wat van mogen meemaken en ik zal je zeggen dat wij het niet prettig vonden.
Yosemite is een super mooi park met veel mogelijkheden maar het nam voor ons de pret echt weg. Zo´n drukte tijdens vakantie (in een park) is niks voor ons.
Om de tip van Marianne (van ergens anders op het forum) te herhalen: Ga naar Hetch Hetchy en ga lekker op tijd! We hebben er echt genoten van de rust en de pracht van dat gedeelte.
Om Glacier Point etc te zien, vroeg opstaan, probeer er om 10.00 uur te zijn! Anders is parkeren echt een drama!
We gaan er zeker terug, maar dan in een rustigere maand
Yosemite is een super mooi park met veel mogelijkheden maar het nam voor ons de pret echt weg. Zo´n drukte tijdens vakantie (in een park) is niks voor ons.
Om de tip van Marianne (van ergens anders op het forum) te herhalen: Ga naar Hetch Hetchy en ga lekker op tijd! We hebben er echt genoten van de rust en de pracht van dat gedeelte.
Om Glacier Point etc te zien, vroeg opstaan, probeer er om 10.00 uur te zijn! Anders is parkeren echt een drama!
We gaan er zeker terug, maar dan in een rustigere maand

- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik denk dat dit het gevolg is van de hevige sneeuwval in de winter en dat iedereen weet dat de watervallen spectaculairder zijn dit jaar.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Alle parken worden ieder jaar drukker is onze ervaring, dat het bij Yosemite tot steeds meer file zou leiden was te verwachten, in 1999 was het soms al in een rij achter elkaar door de valley.
In andere parken zullen we dit in de (nabije)toekomst helaas ook gaan zien, Grand Canyon als eerste denk ik met Zion en Yellowstone (ondanks zijn afgelegenheid) er niet ver achter.
In andere parken zullen we dit in de (nabije)toekomst helaas ook gaan zien, Grand Canyon als eerste denk ik met Zion en Yellowstone (ondanks zijn afgelegenheid) er niet ver achter.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In Grand Canyon zag je het al Rob.
Wij waren daar in 2004 voor het eerst en hebben toen rustig langs de Rim kunnen lopen en foto's maken. Toen we er in 2008 weer kwamen schrok ik me wild van de drukte en de bussen vol Japanners. We moesten gewoon in de rij bij de viewpoints om een foto te kunnen nemen. We zijn er heel snel weer weggevlucht.
De drukte in Yosemite is de reden dat wij er niet meer teruggeweest zijn en hij voorlopig ook niet op ons lijstje staat. Ik krijg het daar helemaal benauwd van. Aangezien wij altijd in het hoogseizoen gingen en dat in de toekomst ook zullen doen, slaan we dat park over.
Het is ook een park dat ik voor mijn gevoel niet nog eens hoef te zien, de natuur is niet zo uitgesproken dat ik dat in andere landen ook niet kan vinden.
Een park als Arches of Yellowstone vind je nergens anders.
Als wij Yellowstone bezoeken gaan we 's morgens om 6 uur al op pad, dan is het nog heerlijk rustig en kunnen we al een aantal dingen bekijken zonder al die mensen menigten.
Marjon
Wij waren daar in 2004 voor het eerst en hebben toen rustig langs de Rim kunnen lopen en foto's maken. Toen we er in 2008 weer kwamen schrok ik me wild van de drukte en de bussen vol Japanners. We moesten gewoon in de rij bij de viewpoints om een foto te kunnen nemen. We zijn er heel snel weer weggevlucht.
De drukte in Yosemite is de reden dat wij er niet meer teruggeweest zijn en hij voorlopig ook niet op ons lijstje staat. Ik krijg het daar helemaal benauwd van. Aangezien wij altijd in het hoogseizoen gingen en dat in de toekomst ook zullen doen, slaan we dat park over.
Het is ook een park dat ik voor mijn gevoel niet nog eens hoef te zien, de natuur is niet zo uitgesproken dat ik dat in andere landen ook niet kan vinden.
Een park als Arches of Yellowstone vind je nergens anders.
Als wij Yellowstone bezoeken gaan we 's morgens om 6 uur al op pad, dan is het nog heerlijk rustig en kunnen we al een aantal dingen bekijken zonder al die mensen menigten.
Marjon
Wij gaan in september, hoop dat het dan wat rustiger is
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik hoop met u mee.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij gaan ook in september en we willen er ook voor zorgen dat we al heel vroeg in de vallei zijn voor de files aan.
Groetjes René
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Is ook wel slimmer om niet in het weekend te gaan. Wij waren van vrijdag 24 tot 26 juni in Yosemite en vanaf zaterdag was het verschrikkelijk druk.
Ik ben blij dat we vrijdag toen we rond 18u aankwamen ofzo nog even het park in gingen. Toen was er plek zat om overal te parkeren, foto's te maken, stukje te lopen.
Zaterdag was echt een hel, we gingen naar Mariposa Grove (er heen was totaal geen probleem), toen ik van Mariposa Grove terug wilde naar de vallei om nog wat rond te lopen en foto's te maken, heb ik er ruim 3 uur over gedaan vanaf Mariposa Grove tot de vallei. Dat is normaal in 45 min. te doen zonder te stoppen. Een en al file, file file... en je kon NERGENS maar dan ook echt NERGENS meer je auto kwijt. Daarnaast hadden ze één van de twee banen afgezet voor de shuttlebussen rondom het dorp. Je werd eigenlijk zo weer het park uit geloodst dus ik besloot dan ook maar om geen plek voor de auto te vinden om vervolgens nog een half uur tot 45 min. te moeten lopen tot Yosemite Village, en ben linea recta naar het motel (Yosemite View Lodge, net buiten het park aan de westkant op de 140) te gaan om lekker in het zwembad te genieten van het mooie weer. Een volgende keer dat ik ga, sowieso niet in een vakantiemaand en zeker niet in het weekend.
Al met al wel een heel mooi park en diverse mooie foto's kunnen maken.
Ik ben blij dat we vrijdag toen we rond 18u aankwamen ofzo nog even het park in gingen. Toen was er plek zat om overal te parkeren, foto's te maken, stukje te lopen.
Zaterdag was echt een hel, we gingen naar Mariposa Grove (er heen was totaal geen probleem), toen ik van Mariposa Grove terug wilde naar de vallei om nog wat rond te lopen en foto's te maken, heb ik er ruim 3 uur over gedaan vanaf Mariposa Grove tot de vallei. Dat is normaal in 45 min. te doen zonder te stoppen. Een en al file, file file... en je kon NERGENS maar dan ook echt NERGENS meer je auto kwijt. Daarnaast hadden ze één van de twee banen afgezet voor de shuttlebussen rondom het dorp. Je werd eigenlijk zo weer het park uit geloodst dus ik besloot dan ook maar om geen plek voor de auto te vinden om vervolgens nog een half uur tot 45 min. te moeten lopen tot Yosemite Village, en ben linea recta naar het motel (Yosemite View Lodge, net buiten het park aan de westkant op de 140) te gaan om lekker in het zwembad te genieten van het mooie weer. Een volgende keer dat ik ga, sowieso niet in een vakantiemaand en zeker niet in het weekend.

- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk toch ook dat het te maken heeft met weekenddrukte. Wij waren er enkele dagen geleden: 5-7 juli en niets van de drukte gemerkt! Wij reden van aan de ingang tot in de vallei met 2 - 3 auto's.... in de vallei ook geen file gehad...tijdens de wandeling (Panorama Trail) het eerste stuk zéér weinig mensen tegengekomen, juist op het einde langs de Mist Trail wel!
Groetjes,
Elisa
Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
Vorig jaar juni was het ook heel druk; lange files in het park en we hebben drie kwartier op een shuttlebus moeten wachten. Toen die eindelijk kwam, werden we er na vijf minuten bij de volgende halte weer uitgegooid, want 'this is the end of my shift and they're not paying me overtime'.
Overigens, @ Vana: zou de drukte in vergelijking met een aantal jaren geleden niet ook te maken kunnen hebben met de gunstige dollarkoers van de laatste jaren? Vroeger hoorde je nooit iemand over Amerika, maar sinds de dollar laag staat gaan volgens mij steeds meer Europeanen en Aziaten die kant op omdat het nu betaalbaarder is.

Overigens, @ Vana: zou de drukte in vergelijking met een aantal jaren geleden niet ook te maken kunnen hebben met de gunstige dollarkoers van de laatste jaren? Vroeger hoorde je nooit iemand over Amerika, maar sinds de dollar laag staat gaan volgens mij steeds meer Europeanen en Aziaten die kant op omdat het nu betaalbaarder is.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In 1983, onze eerste Amerika reis, zijn wij al uit Yosemite "gevlucht" omdat wij het daar, na Grand Canyon, Bryce en Yellowstone, al zo druk vonden. Toen al propvolle shuttlebussen en parkeerplaatsen.Rob schreef:Alle parken worden ieder jaar drukker is onze ervaring, dat het bij Yosemite tot steeds meer file zou leiden was te verwachten, in 1999 was het soms al in een rij achter elkaar door de valley.
Zie mijn reisverslag van toen:
http://inekeoudevakanties.web-log.nl/mi ... is-na.html
Inderdaad ook onze ervaring is dat de Nationale Parken steeds drukker worden. Jammer!
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat het zeker meetelt!!GJ schreef: Overigens, @ Vana: zou de drukte in vergelijking met een aantal jaren geleden niet ook te maken kunnen hebben met de gunstige dollarkoers van de laatste jaren? Vroeger hoorde je nooit iemand over Amerika, maar sinds de dollar laag staat gaan volgens mij steeds meer Europeanen en Aziaten die kant op omdat het nu betaalbaarder is.
- buur
- Amerikakenner
Ook voor ons was Yosemite de drukste park! Meer mensen dan aan de Grand Canyon South Rim! Maar natuurlijk wil ieder tourist deze fantastische landschaap zien.
Groetjes, Thomas.
-
- Amerika-expert
hallo,
ook toen wij Yosemite bezochten was het in de vallei heel druk, toch waren we geregeld helemaal alleen ( of toch bijna) op de wereld :
- wandelen naar taft point en sentinel dome
- bezoek en wandelen hetch hetchy, een formidabel vergeten yosemite
- mist trail : druk naar eerste waterval, daarna veel minder wandelaars
mits wat plannen is zelfs een druk yosemite zeker de moeite waard.
Jacques
ook toen wij Yosemite bezochten was het in de vallei heel druk, toch waren we geregeld helemaal alleen ( of toch bijna) op de wereld :
- wandelen naar taft point en sentinel dome
- bezoek en wandelen hetch hetchy, een formidabel vergeten yosemite
- mist trail : druk naar eerste waterval, daarna veel minder wandelaars
mits wat plannen is zelfs een druk yosemite zeker de moeite waard.
Jacques
- UtopiaX
- Amerikafan
Wij zijn er 22 & 23 september, ik veronderstel dat de drukte dan nog zal meevallen?
-
- Amerika-expert
is niet in het weekend, dus al zeker geen amerikanen die een weekenduitstap makenWij zijn er 22 & 23 september, ik veronderstel dat de drukte dan nog zal meevallen?
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
Hmmm goed om te weten, wij zijn er vanaf wo 20 t/m zo 24 juli... Als ik dit zo lees maar proberen om de drukste plekken het eerst te doen die eerste 2.1/2 dag!
gr. Karen

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het in juli ook doordeweeks vreselijk druk is in Yosemite. Wij waren er op een maandag in juli en het was vreselijk druk (en dat is 7 jaar geleden, dus nu zal het nog veel drukker zijn)
Alleen niet vol met Amerikanen. Toen wij er in 2004 waren, hoorden we alleen maar Nederlands om ons heen
Grappig trouwens, dat was onze eerste reis en we hadden niets geboekt in Yosemite. Heel naïef vroegen we daar om 5 uur 's middags bij het visitorcenter of er nog een kamer voor ons vrij was.
Marjon
Alleen niet vol met Amerikanen. Toen wij er in 2004 waren, hoorden we alleen maar Nederlands om ons heen

Grappig trouwens, dat was onze eerste reis en we hadden niets geboekt in Yosemite. Heel naïef vroegen we daar om 5 uur 's middags bij het visitorcenter of er nog een kamer voor ons vrij was.

Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 3703 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL
-