Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse tv-zenders ontvangen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
nelinho
Amerika-ontdekker

Amerikaanse tv-zenders ontvangen

Bericht door nelinho »

Weet iemand her toevallig of het mogelijk is Amerikaanse tv zenders te ontvangen ? Zoals : Fox, Cbs,Nbc.
I pledge Allegiance to the flag
of the United States of America
and to the Republic for which it stands,
one nation under God, indivisible,
with Liberty and Justice for all.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Niet in Europa, nee. De satellieten die het Noord Amerikaanse continent bestrijken kun je in Europa niet ontvangen. (ronding van de aarde, etc). Er zijn een aantal kanalen die worden ge-relayed naar Europese satellieten zoals bijvoorbeeld Fox News, CNN, en enkele andere nieuws en financiele kanalen.

De grootste reden is trouwens niet omdat het technisch niet mogelijk zou zijn, maar omdat er sprake is van copyright op TV programma's en de aftermarket voor de syndicatie van TV programma's in Europa vele malen meer geld opleverd dan in de VS zelf. Een serie als "friends" bijvoorbeeld word aan 50 of 60 landen verkocht, en daar gaan enorme bedragen mee gemoeid. En dan binnen het land vaak ook nog eens aan meerdere TV stations.

Om diezelfde reden zie je trouwens op de Nederlandse kabel ook geen commerciele kanalen uit Engeland, België, of Scandinvië, etc en ook andersom kun je in België niet zomaar de Nederlandse commercielen op de kabel krijgen.

Kanalen als CBS, NBC, ABC etc waar dus de grote shows op worden vertoond kun je dus niet in Nederland ontvangen.

Als je van Amerikaanse sport houd, dan kun je bij Essent, UPC, Casema, CAIWay, en vast ook anderen het kanaal NASN afnemen uit het digitale pakket, zodat je de Amerikaanse NBA, NHL, MLB, NFL etc kunt volgen vanuit je luie stoel in Nederland, dus dat kan weer wel.

Als je niet vies bent van computers trouwens, dan kun je verreweg alle populaire series uit de VS illegaal downloaden op het internet met Bittorrent en andere programma's, maar dat mag je hier vast niet openbaar bespreken, dus dat doen we maar niet. ;)
"I reject your reality, and substitute my own!"
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Als je in de VS iemand kent die graag een gadget toevoegt aan zijn of haar tv (die ze toch niet gebruiken, want met de Slingbox bedien je hem zelf), en je hebt een snelle internetverbinding, zou je de Slingbox aan kunnen schaffen:

http://www.slingmedia.com/slingbox/

Je schijnt er zelfs je digitale harddisk recorder mee te kunnen bedienen.

Ik vraag me altijd af of dat ding ook andersom werkt (in de VS naar Nederlandse televisie kijken)... dan zou ik hier alle Hollandse kanalen op mijn pc kunnen ontvangen!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Om dat voor elkaar te krijgen kun je een pc voorzien van een tv-kaart en software om die pc op afstand te bedienen
Natuurlijk heb je, net als bij die box, een (nederlands) adres nodig met toegang tot tv-kanalen en een high speed internetverbinding.
Mischien wast de ene hand de andere., ik kijk graag naar historychannel
PC altijd aan kost veel stroom!
raygwencaith
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door raygwencaith »

UPC heeft in zijn digiatle extra pakkeeten wel wat amerikaanse zenders

The Fox News Channel
Skynews
Bloomberg
MBC
MGM Movie Channel
TCM Classic Movies
NASN
ESPN Classic Sport
De Smitjes

Bekijk ook eens onze website: http://www.delelystadamerikalijn.web-log.nl

Afbeelding
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Wij kijken via de SAT (canaldigitaal).
CNN valt tegen omdat ik vaak Engels hoor. Het is niet hetzelfde :S.
Kijk ook weleens CNBC. Een soort van rtlz, maar dan Amerikaans. En als bonus zenden ze op bepaalde tijden programmering van NBC uit.
Dus Conan O'Brian YAY :-D.
Ik zag laatst trouwens ineens Comedy Central(The Daily Show) op die Engelse CNN zender. Ik was aangenaam verrast!

Uh, Skynews is toch uit Engeland???
- Mike
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

SOms hebben ze op de 'NL' CNN Letterman en Conan.. vaak laat 's nachts. Bij casema digitale tv kan je dat lijstje van raygwencaith ook krijgen. Ik meen me te herinneren dat VH1 er ook in zit.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Maikel_
Amerika-ontdekker

Bericht door Maikel_ »

Ik heb digitale TV van @home
En op CNBC Europe wordt iederedag om 21:00 tot 22:30 Jay Leno en Conan O'Brien uitgezonden

En op CNN wordt volgens mij wel 's rond 23:30 The daily show uitgezonden
Afbeelding
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Maikel_ schreef:Ik heb digitale TV van @home
En op CNBC Europe wordt iederedag om 21:00 tot 22:30 Jay Leno en Conan O'Brien uitgezonden

En op CNN wordt volgens mij wel 's rond 23:30 The daily show uitgezonden
Ja, maar volgensmij is het niet elke dag die daily show op cnn. Krijg er niet echt hoogte van. En meestal is die uitzending dan al aardig gedateerd. Maarja, beter iets dan niets.
- Mike
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

The Daily Show (het absoluut beste nieuwsprogramma op de Amerikaanse TV) wordt uitgezonden maandag - donderdag. Met vaak herhalingen, het is moeilijk om altijd leuk te blijven, hoewel er natuurlijk materiaal te over is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dennis schreef:Als je in de VS iemand kent die graag een gadget toevoegt aan zijn of haar tv (die ze toch niet gebruiken, want met de Slingbox bedien je hem zelf), en je hebt een snelle internetverbinding, zou je de Slingbox aan kunnen schaffen:

http://www.slingmedia.com/slingbox/

Je schijnt er zelfs je digitale harddisk recorder mee te kunnen bedienen.

Ik vraag me altijd af of dat ding ook andersom werkt (in de VS naar Nederlandse televisie kijken)... dan zou ik hier alle Hollandse kanalen op mijn pc kunnen ontvangen!
Dat klinkt als een heel handig apparaat. Je moet wel rekening houden met de tijdzones, maar met een hard disk recorder aangesloten lijkt me dat geen probleem.
De compatibiliteitslijst lijkt oneindig. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het feilloos werkt hier in Nederland!
Nu moet ik alleen nog een huis kopen in Amerika en zorgen dat er een tv-signaal binnenkomt :twisted:

//EDIT:
3) Can the Slingbox be connected to PAL or SECAM devices?

Currently, the Slingbox is only compatible with NTSC devices. We have just announced a beta test of the PAL/SECAM-compatible Slingbox, which will be available sometime in 2006. :cry:
- Mike
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Hoi,

ik heb er verder niet echt onderzoek naar gedaan, maar je kan op abc.com sowieso afleveringen van sommige van de populairste shows kijken, o.a desperate housewives, Lost, Alias en nog wat.
Super handig, en bijna geen reclames! En gewoon legaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer