Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke tomtom aanschaffen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: welke tomtom aanschaffen?

Bericht door Big Al »

Onlangs heb ik een TomTom XL (500?) aangeschaft. Wat een 'joke'...

Na de 'update' probeerde ik POI's te vinden. Eerst de plaatselijke dierentuin proberen te vinden (onder "zoo" in de POI-lijst). Echter, volgens TomTom zijn er geen dierentuinen binnen een straal van 300 mijl...
Geen Denver Zoo, de Pueblo Zoo, of de Cheyenne Mountain Zoo. Na veel zoeken vond ik uiteindelijk de Cheyenne Mountain Zoo - onder "libraries"...
Daarna apotheken geprobeerd. Volgens de TomTom heeft de Target winkel vlakbij ons huis een apotheek. Target is daar echter niet van op de hoogte. Toen maar een lijst van apotheken gevraagd; het bleek dat meer dan de helft een marijuana-dispensary was. Daar heb je veel aan als je ziek bent. (Ik begrijp dat TomTom een Nederlands bedrijf is, maar dit ging me toch een beetje te ver.)

TomTom gebeld. Hun advies? Zoek wat je nodig hebt in Google en gebruik het adres op de TomTom. Nou breekt m'n klomp...

De TomTom is linea recta terug naar de winkel gegaan. Ik ben nu de zeer tevreden eigenaar van een Garmin Nuvi 3790T.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

@ Big Al:

Als tevreden Nuvi gebruiker weet jij dan vast wel waar je het best de USA/Canada map kunt downloaden. Ik vond 'm wel op de garmin site voor 89 euro, maar misschien is ie elders wel goedkoper?

En hoe zit 't met de POI's? Volgens de specificaties kun je die ook downloaden, maar kwam ze niet op de site van Garmin tegen. Haal je die ergens anders vandaan, of zijn de standaard ingeprogrammeerde POI's toereikend?
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik vraag me af of dit zou werken op een Nederlandse Garmin Nuvi:

http://www.amazon.com/Garmin-Onetime-Am ... _e_title_3

De prijs is $39.
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Susie one schreef:Wij hebben de tomtom go live 1000 gekocht met de break free actie. Wij hebben de oude tomtom exclusief de losse kaart van usa ingestuurd voor de actie van eur 50 retour. Ik heb telefonisch contact opgenomen met tomtom. Zij raden ons aan zodra eur 50 retour ontvangen is telefonisch contact met de helpdesk op te nemen om de gekochte usa kaart in 2007 alsnog om te laten zetten naar de nieuwe tomtom.
Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken om een oude kaart om te zetten naar je tomtom 1000. Ik heb gehoord dat de besturingssoftware en de kaarten heel anders zijn en niet gebruikt kunnen worden. Mijn ervaring met tomtom is ze beloven heel veel wat ze niet waar kunnen maken. Toen ik in december mijn 1005 kocht werd er gezegd in het 1 kwartaal van 2011 kunt u andere kaarten kopen nou het is nu al het 3 kwartaal en onder andere kaart is alleen het updaten van de kaart die standaard op de nieuwe type tomtom staan.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Big Al schreef:Ik vraag me af of dit zou werken op een Nederlandse Garmin Nuvi:

http://www.amazon.com/Garmin-Onetime-Am ... _e_title_3

De prijs is $39.
Bedankt voor de link! Heb de leverancier gemaild met de vraag en hopelijk is het geschikt.
Is meer dan de helft goedkoper dan via de garminsite.
Als iets to good to be true lijkt, is 't dan ook niet to good to be true?
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Tinkerbell schreef:Hoezo geen kaart wisselen? Dat begrijp ik even niet.
Die mogelijk zit er gewoon bij hoor. We hebben sinds vier jaar een Tom Tom. Een keer geupdated en nu kopen we gewoon een nieuwe met de actuele kaarten. Gewoon kaartwissel kiezen op het vliegveld en als je in de US bent heb je zo "beeld".
Ja, en dat gaat niet bij het gloed-nieuwe model dat wij hebben omdat ze bij TomTom er mee weg komen een product te releasen wat niet af is.

Zie hier de TomTom webshop voor het kopen van kaarten en selecteer een "Via Live" model.
TomTom schreef:Deze functionaliteit is momenteel niet beschikbaar voor je navigatiesysteem. Om ervoor te zorgen dat je altijd met de nieuwste kaart rijdt, hebben we onze Kaartupdateservice....
Leuk die updates maar dan heb ik nogsteeds geen kaart van de USA.

Dit systeem is inmiddels alweer een half jaar oud en we kunnen nog steeds niet nieuwe kaarten kopen. Mijn volgende aankoop word dus een Garmin.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Als aanvulling op mijn bericht in dit draadje; ik heb inmiddels hier in de states een Tomtom XL 335 SE aangeschaft voor 99 dollar ex tax... das 70 euro. kaarten van USA en Canada geïnstalleerd. Reden dat ik toch zo'n ding gekocht heb is dat de Nokia toch bij 1 aanmelding al bijna 200 kb download. En dat is mooi duur in het buitenland, zeker in Amerika. Dus vandaar.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Even een vraagje... M'n reisgenoot heeft thuis en we wilden online de kaart van Amerika bestellen en uploaden. Nu blijkt (gelukkig vóòr het aankopen van de kaart) dat we geen geheugen genoeg meer vrij hebben op de gps en we dus de kaart niet kunnen uploaden.
We hebben alle routes wel uitgezocht op googlemaps maar denk dat ik me toch zekerder ga voelen als we een gps bij hebben.
Nu denken we erover eentje te kopen in Amerika (goedkoper dan huren) maar nu vraag ik me af of je die dan ook gewoon hier kan gebruiken achteraf (en er dus nog de kaart van Europa opzetten)?? (ik ben een gps-leek! - ken er helemaal niets van!)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Voor de nieuwste modellen van tomtom geld op het ogenblik nog de in nederland verkochte modellen alleen een kaart van europa hebben en er nog geen andere kaarten voor gekocht kunnen worden. En als je hem in Amerika koopt dan kan je er nu nog geen kaart van europa voor kopen. Als het goed is wordt dit nog wel een keer opgelost anders wordt dit het einde van tomtom als je wat rond reist moet je dan een tomtom kopen voor europa en 1 voor amerika en 1 voor Azie en nog 1 voor afrika.
Kristine
Amerika-ontdekker

Bericht door Kristine »

Ik haak even aan...
Dus met een TomTom uit VS kunnen we hier niets doen? Is het dan beter een ander merk te kopen of geldt dit voor alle navigatiesystemen? :|
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Op de Garmin nuvi kun je zowel 'n europese als amerikaanse kaart zetten, dus je kunt daar beter voor kiezen als je 'm zowel op reis als thuis wil kunnen gebruiken.
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Kristine schreef:Ik haak even aan...
Dus met een TomTom uit VS kunnen we hier niets doen? Is het dan beter een ander merk te kopen of geldt dit voor alle navigatiesystemen? :|
Alleen de nieuwe modellen van TomTom hebben blijkbaar deze beperking. En er word al maanden beloofd dat dit 'deze maand' nog gefixed gaat worden. Mja mooi te laat voor ons want zoals de meeste mensen gaan wij in de zomer op vakantie!

Andere merken kunnen dergelijke problemen natuurlijk ook hebben maar volgens mij pakt Garmin het heel wat beter aan. Je zou dus gewoon een Europese kaart bij moeten kunnen kopen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Wie heeft er verstand van de Garmin Nuvi?

Heb 'm sinds dit weekend binnen, maar nadat ik het apparaat had opgeladen en de menu's wat door had gekeken ging ie spontaan op zwart, op het Garmin logo na. Een herstart geven via de aan/uit knop werkt niet. Hij blijft aan, maar krijg er met geen mogelijkheid het menu meer op te zien.

Wie weet of dit op te lossen is, of dat ie gewoon 'n productiefout heeft en terug moet?
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

elninjoo schreef:Wie heeft er verstand van de Garmin Nuvi?

Heb 'm sinds dit weekend binnen, maar nadat ik het apparaat had opgeladen en de menu's wat door had gekeken ging ie spontaan op zwart, op het Garmin logo na. Een herstart geven via de aan/uit knop werkt niet. Hij blijft aan, maar krijg er met geen mogelijkheid het menu meer op te zien.

Wie weet of dit op te lossen is, of dat ie gewoon 'n productiefout heeft en terug moet?
Welk model heb je?

Van Garmin:
Garmin said I can charge my sat nav when its connected to the pc, but then you will get the black screen with their logo on and will not be able to use it while its charging.
Hier is een aantal links om te beginnen:

http://www.gpspassion.com/forumsen/topi ... _ID=136003
http://www.poi-factory.com/node/14502

Je kunt ook Garmin bellen: Tel. 0800-0233937 - gratis nummer (ma t/m vr 9.30 - 18.30)
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Heb Garmin gisteren nog gebeld en die zeiden dat ze het niet wisten. Ga 'm vandaag dus retour sturen.

Ik had 'm aan 'n thuislader gehangen, dus niet via de pc. En later kreeg ik gewoon 'n zwart scherm en de aan/uit knop werkte ook niet, ook niet terwijl ie aan de lader hing. Neem aan dat er gewoon iets mee mis is.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

gisteren een garmin nuvi 1100 gekocht ( levenslang gratis updates ) bij de walmart voor 89 dollar inclusief suction cup en snoeren rotzooi.
Tot nu toe erg tevreden ! Zocht keurig voor ons het dichtbijzijnde benzinestation toen de benzine bijna op was...en nu maar hopen dat we geen zwart scherm krijgen !
gymnastics; just do it !
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Kristine schreef:Vreesde er ook al voor dat het met Mio een probleem zou kunnen zijn. Dan maar een nieuwe TomTom en/of eens op Marktplaats zoeken....
Wij hebben een heel eenvoudige Mio (Moov 200, ooit eens gewonnen) en daar kon ik toch heel eenvoudig de kaarten van de USA opzetten. :thumbup:
Online een code kopen (kostte vorig jaar 45€), dvd in de pc steken en via het programma dat bij je GPS zit de kaart van USA ontgrendelen en op je GPS plaatsen. Met de software kan je trouwens heel gemakkelijke landen toevoegen en verwijderen.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

We hebben de tomtom nu drie jaar en misschien is het niet het nieuwste model
omdat hij het prima doet.
Wel makkelijk met een zelf gedownloade kaart van Noord Amerika(geen Canada dus).
Denk dat de onze nog niet zo goed beveiligd is.Had er ook best voor willen betalen maar het was zo simpel,
Wij gebruiken wel een sd kaartje die we zodra de auto is gehuurd omruilen en die van Europa eruit.
Dus thuis gewoon Europa.
Elk jaar even updaten en hebben er veel plezier van.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Valerie schreef: Nu denken we erover eentje te kopen in Amerika (goedkoper dan huren) maar nu vraag ik me af of je die dan ook gewoon hier kan gebruiken achteraf (en er dus nog de kaart van Europa opzetten)?? (ik ben een gps-leek! - ken er helemaal niets van!)
Kristine schreef:Ik haak even aan...
Ronald46 schreef:Als aanvulling op mijn bericht in dit draadje; ik heb inmiddels hier in de states een Tomtom XL 335 SE aangeschaft voor 99 dollar ex tax... das 70 euro. kaarten van USA en Canada geïnstalleerd. Reden dat ik toch zo'n ding gekocht heb is dat de Nokia toch bij 1 aanmelding al bijna 200 kb download. En dat is mooi duur in het buitenland, zeker in Amerika. Dus vandaar.
We zijn weer thuis, dus heb ik de XL 335SE direct aan de pc gelegd en kon ik (vanuit de XL zelf) TT Home installeren. Als je dat doet krijg je ook de optie om een West/Oost Europa kaart te kopen en te installeren voor €49,95. De TT zet de Amerika kaart dan netjes voor je weg op je pc en/of je maakt even een back-up van je systeem. Zet dit later even op een DVD en je hebt altijd je originele Amerikaanse TT weer paraat mocht je weer naar de Verenigde Staten gaan!
Dus met dit (oudere) model gaat het prima! :thumbup: (PS Ik heb wel eerst voor de nieuwe kaart er op te zetten de oude Amerikaanse kaart geupdate naar de meest recente versie. Dat is binnen een bepaalde tijd na aankoop gratis).
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Ronald46 schreef:Reden dat ik toch zo'n ding gekocht heb is dat de Nokia toch bij 1 aanmelding al bijna 200 kb download. En dat is mooi duur in het buitenland, zeker in Amerika. Dus vandaar.
Je kunt op je nokia met nokia pc suite alle kaarten preloaden op je telefoon. Dan wordt er ter plekke niets meer gedownload.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer