Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
thebes
Amerika-expert

Re: Eten in Amerika

Bericht door thebes »

Over OJ gesproken: wij zijn dol op vers uitgeperst sinaasappelsap en hadden ons in Florida helemaal verheugd op iedere dag grote glazen. Het is immers de "orange state". Het stelde ons erg teleur dat in supermarkten alleen een paar (dure) miniflesjes vers geperst sap lagen. Geen literflessen, zoals bij AH. Zelfs in diners was niet overal freshly squeezed OJ verkrijgbaar.

Over het brood: ik ben gek op een lekkere sandwich, maar in de VS vind ik de verhouding tussen hoeveelheid beleg en brood vaak vreemd. Een half pond roast chicken en een complete groentetuin tussen 2 kleffe dunne smakeloze boterhammetjes. Een goed broodje en iets minder beleg vind ik véél lekkerder. Zoals bijv. bij Subway.
Hoe moet ik a.s. voorjaar in New York in een "deli" een steviger, smakelijker broodje met iets minder beleg bestellen ? Ik ken de namen van de broodjes niet.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

thebes schreef:Over OJ
Over het brood: ik ben gek op een lekkere sandwich, maar in de VS vind ik de verhouding tussen hoeveelheid beleg en brood vaak vreemd. Een half pond roast chicken en een complete groentetuin tussen 2 kleffe dunne smakeloze boterhammetjes. Een goed broodje en iets minder beleg vind ik véél lekkerder. Zoals bijv. bij Subway.
Hoe moet ik a.s. voorjaar in New York in een "deli" een steviger, smakelijker broodje met iets minder beleg bestellen ? Ik ken de namen van de broodjes niet.
Vind dat ook zo lastig. Ook met bagels. Bij de bagels los ik het op door een met en een zonder cream cheese te nemen, maar dat gaat bij sandwiches niet op. Je kan altijd iets zeggen van easy on the meat and veggies, or skip the lettuce, tomatoes, just cucumber. Maar het brood hangt een beetje af van wat ze hebben, je hebt niet altijd keuze, of het is een sub ( a la subway) of panini of idd sneetjes. In de betere deli hebben ze heerlijk rustic of artisan bread, dat is wat steviger, komt niet uit een zak..
SEEING IS BELIEVING
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

thebes schreef:

Dat heb ik nou vaak andersom in NL : Een broodje brie met zoweinig brie erop dat als ik 1 keer nies het weg is .Of als je het op zou tillen je er zo doorheen kijkt. :lol:
Of één met filet AMERICAN dat ik het brood nog steeds zie.
Ik ben juist van het dikke beleg dan proef je tenminste wat, hetzelfde met spagetti, dan wil ik meer saus als spagetti graag en niet andersom de smaak van deeg/brood vind ik niet echt een culinaire hoogstandje.

Wat ik alleen niet meer wil is, chips on the side of my sandwich (Jason's Deli)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het gekke is dat we vroeger, als we op vakantie waren in Noord-Amerika, subway wel leuk vonden en dus altijd ook een keer daar een broodje gingen halen. Maar nu we hier wonen, waren we het heel snel beu gegeten! Je zal dus niet meer in dat soort zaken zien.
Ik ga broodjes halen bij de Italiaanse bakker, of de Australische (of was hij nou van Nieuw-Zeeland?0, of bij de Pool. Iets steviger broodjes, zoals we dat in Belgie kennen. Doe daar zelf wat sla, tomaat, komkommer, olijven tussen. En ben wat zuiniger met het vlees of de kaas. Likje majonaise er bij, en klaar is kees. En de locals die het hier al gegeten hebben, die weten ondertussen wat een 'smoske' is en vinden het leuk! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Dat herken ik Elke :-) Op vakantie nemen we ook altijd een subway, maar eigenlijk, als je het goed bekijkt zijn de echte smoskes van bij ons veel lekkerder. Maar dat is op vakantie gaan zeker ;-)
Groetjes,
Carine
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Clint schreef:Het heeft ook zeker iets te maken met hoe ver de fruit en groeten moeten reizen. Vanavond even naar Walmart geweest en met de bon in hand:
- Mais, dat hier (Missouri-Kansas) overal groeit: 20 cent per kolf (versus 1.24 euro per kolf bij AH)
- Paprika's (rood, oranje en geel) zijn 1.64 per stuk (versus 0.89 euro voor rood en 1.29 voor geel bij AH. Totaal betaalde ik $4.29 voor drie paprika's, terwijl je bij AH ook een 3-pack kan kopen voor 1.79).
- Rode ui 0.98 per lbs (AH 0.99 euro per lbs).

Dank je Clint,

ik zal eind juli, wanneer ik weer in Lexington ben, naar de Waltmart gaan met hetzelfde lijstje. Wat ik zo inschat is dat wij nog net iets meer betalen.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik zal, als ik er aan denk, ook nog even in Michigan kijken over iets minder dan twee weken. Ben nu ook wel geïnteresseerd of ik een duidelijk verschil kan zien..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Clint schreef:Ik zal, als ik er aan denk, ook nog even in Michigan kijken over iets minder dan twee weken. Ben nu ook wel geïnteresseerd of ik een duidelijk verschil kan zien..
Wellicht kunnen we een lijstje opstellen met groente/fruit die we gaan vergelijken m.b.t. prijs en kwaliteit.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

whoohoo, love it hoe deze topic een eigen leven is gaan leiden :clap: Van organic food naar Koriander naar vers fruit naar prijsverschillen. Het is duidelijk dat lekker eten veel mensen aanspreekt! En ja, ik ga onze boterhammen zeker missen, niets lekkerder dan een dikke zelfgesneden boterham.
Maar jum jummie, laat die creamcheese bagels maar komen! En zo'n heerlijke uberzoete donut als ontbijt met een kop sterke koffie om het suiker van de tanden te spoelen :D (zelfgemaakte ofc want dat buitenlandse slootwater is vaak niet te drinken)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

doreennicole schreef: Vind dat ook zo lastig. Ook met bagels. Bij de bagels los ik het op door een met en een zonder cream cheese te nemen, maar dat gaat bij sandwiches niet op.
Je kunt toch gewoon very light on the cream cheese zeggen? Ik vind zo'n smak cream cheese op een bagel ook vreselijk en vraag gewoon een "very thin layer". Maar verder ben ik in het kamp van Kaap Koraal, want ik houd niet zo van brood (ja, ik ben raar, dat vond een Italiaanse in Rome ook al omdat ik het brood niet aanraakte, terwijl het gratis was ;)). Ik ben daarom heel blij met de "thin bagels" van onze plaatselijke bagelzaak en eet meestal maar de helft van het brood van een gewoon broodje. Ik heb liever meer beleg, Subway vind ik veel te veel brood.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Brrrr....cream cheese. Zowel dun als dik vind ik het verschrikkelijk. Ik houd niet van klef in mijn hond, ik moet kunnen bijten.
Ik ben trouwens een echte broodeter. Maar er moet smaak aan zitten en het moet een knapperige korst hebben. Hoe meer verschillende zaden er in zitten, hoe beter. En niet zó dik belegd dat je het brood niet meer proeft.
Toen ik bij mij mijn familie in Canada logeerde, werd er speciaal voor mij brood gekocht bij een Oostenrijkse (of Zwitserse, of Duitse ?) warme bakkerij. Dat was erg lekker brood, ben vergeten hoe het heette.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hockey maakte de vergelijking tussen uit eten in Spanje en Italië. Spanje is volgens mij echt veel en veel goedkoper. Hier lukt het je bijna altijd om onder de 15 euro p.p. goed te eten. Maar ook hier zijn exclusievere zaken waar je 35 tot 50 euro p.p. kwijt bent. Je eet inderdaad gemakkelijk even buiten de deur, maar niet overal ;-)

En groenten en fruit? Gisteren 6 grote tomaten, 6 citroenen, 6 appels, 6 perziken, 6 sinasappelen en een krop ijsbergsla voor 8,85 euro. Dat lukt me in Nederland echt niet en in Amerika ook niet, denk ik. In het sinasappelseizoen koop ik hier drie kilo voor een euro.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

thebes schreef:Brrrr....cream cheese. Zowel dun als dik vind ik het verschrikkelijk. Ik houd niet van klef in mijn mond, ik moet kunnen bijten.
Ik houd er ook niet van, alleen met gerookte zalm op een bagel en dan nog alleen een heel dun laagje. Ik was trouwens verbaasd te merken, dat ik het brood in Toscane helemaal niet lekker vond. De Turkse bakkerij hier heeft een brood, dat Danish kernel heet, het is bijna alleen zaden, heerlijk.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Italiaans brood is over 't algemeen ook niet lekker, Petra. Het wordt zonder zout gebakken en is daarom heel flauw. Frans brood is lekker, Italiaans niet echt.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het brood dat ik in Sicilië voorgeschoteld kreeg was toch echt één van de lekkerste broden die ik ooit gegeten heb ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In Toscane zat er inderdaad geen zout in, zoals Sophie schrijft. Hier in de VS kun je, zoals in andere topics ook geschreven is, het beste brood van de bakkerij van de winkel kopen. De meeste supermarkten hebben vers brood, dat veel lekkerder is, dan het kleffe fabrieksbrood. Een van mijn favorieten is olijfbrood, mmmm.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, dat is ook mijn ervaring, ik koop mijn brood vaak bij Publix, die hebben heerlijk versgebakken brood. Vaak met verschillende zaden en met harde korst. Ik hou ook niet van dat NL bruin brood, ik vind de smaak niet lekker en veel te klef. Ik ben nogal kritisch als het gaat om brood, en eet het ook niet zo heel vaak. Maar als ik het eet wil ik dat het goed is en ben ook best bereid om er voor te betalen.
Petra/VS schreef:Ik ben daarom heel blij met de "thin bagels" van onze plaatselijke bagelzaak en eet meestal maar de helft van het brood van een gewoon broodje.
Dat is inderdaad een mooie uitvinding, we kopen tegenwoordig vaak dit merk:
Bijlagen
Thin bagels.jpg
Thin bagels.jpg (19.74 KiB) 1287 keer bekeken
"Keep Georgia On Your Mind"
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik ben echt een hele moeilijke broodeter. Brood in Engeland vond ik nog veel verschrikkelijker dan in Amerika. Het ging daar na 2 dagen al beschimmelen en voor elke dag vers brood had ik ook geen geld..Mede daarom ben ik zo veel aangekomen, omdat ik gewoon 2x per dag warm at ;) (In Cambridge betaalde ik daar ook grof geld voor aan m'n college dus zonde om 't niet te gebruiken).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik vind knapperig verse pistolets 't lekkerst. Liefst wit, maar waldkorn of pompoenpit gaat er ook wel in.
In gewone boterhammen zijn ze in veel landen minder creatief als hier, heb ik 't idee. Hier heb je ook veel meer smaken en zaden op dat gebied. Maar op vakantie neem ik graag genoegen met pistolets. Mag wel iets luxer zijn dan op de normale werkdag.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

prijzen eten ;
1 komkommer ( maat flink mes ) 2,49 dollar
kropje sla 2,79 dollar
4 peren 2.64 dollar

maar 4x een portie van 6 mc nuggets met extra saus bij mc donalds 4 dollar

vreemd dat die amerkanen wat erg aan de maat zijn, ik bezwijk er ook bijna voor ! :|
gymnastics; just do it !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer