Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite
Re: Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite
lees ik dat nu fout of duurt het 4 uur om met de bus aan glacier point te geraken ?
@ Utopia: Ik zou het laten afhangen van hoe 'nat' de Mist Trail is. Wij hebben hem vorig jaar in juni gedaan en toen vond ik het echt niet leuk vanwege de gladheid en de drukte op de traptreden, als het wat later in het seizoen en dus wat droger is valt het met de gladheid wellicht wel mee en is het wat minder eng (maar daar heb ik geen ervaring mee).
Als ik het opnieuw moest doen, zou ik de John Muir Trail pakken in plaats van de Mist Trail en dan misschien vanaf beneden een stukje de Mist Trail op lopen, kijken hoe ver je komt en hoe glad het is. Na zo'n lange hike kan dat kleine stukje er ook nog wel bij en van een afstandje heb je ook een prachtig zicht op de watevallen.
De busrit naar Glacier Point duurt geloof ik één tot anderhalf uur, zeker geen vier uur!
Als ik het opnieuw moest doen, zou ik de John Muir Trail pakken in plaats van de Mist Trail en dan misschien vanaf beneden een stukje de Mist Trail op lopen, kijken hoe ver je komt en hoe glad het is. Na zo'n lange hike kan dat kleine stukje er ook nog wel bij en van een afstandje heb je ook een prachtig zicht op de watevallen.
De busrit naar Glacier Point duurt geloof ik één tot anderhalf uur, zeker geen vier uur!
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
"four-hour round journey"lees ik dat nu fout of duurt het 4 uur om met de bus aan glacier point te geraken ?
enkele rit idd 1,5 uur inclusief een stop van 10-15 minuten voordat je de vallei uit rijdt
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
ok
en moet je die bus echt op voorhand boeken? Of kan je gewoon de dag zelf opstappen ?

- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij gaan eind september, ik veronderstel dat het dan al wat droger zal liggen.
Misschien dat we met de auto naar Glacier Point gaan, daar kunnen de vrouwtjes ons afzetten en gaan we te voet naar beneden (Panorama trail). Waar kunnen zij ons dan ergens opwachten om nog stukje mee te lopen (eventueel begin Mist Trail/John Muir?). Dat spaart hun de lange wandeling uit en het totaalpakketje is 100 dollar goeiekoper.
Is dit mogelijk?
Misschien dat we met de auto naar Glacier Point gaan, daar kunnen de vrouwtjes ons afzetten en gaan we te voet naar beneden (Panorama trail). Waar kunnen zij ons dan ergens opwachten om nog stukje mee te lopen (eventueel begin Mist Trail/John Muir?). Dat spaart hun de lange wandeling uit en het totaalpakketje is 100 dollar goeiekoper.
Is dit mogelijk?
Ja hoor, dat kan. Dat ze bijvoorbeeld de John Muir Trail lopen tot de plaats waar die samenkomt met de Mist Trail (er staan onderweg bordjes dus dat zie je vanzelf) en dat jullie dan samen de Mist Trail aflopen. Ze missen dan alleen wel twee prachtige watervallen en een mooie, uitdagende wandeling. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken natuurlijk, maar die bustickets zijn hun geld echt meer dan waard!
Even een vraagje nog over de bus naar Glacier Point.
Wij willen graag vroeg naar Glacier Point, de bus rijdt dan nog niet. (6:30uur)
Is het mogelijk om met de auto naar Glacier Point te rijden en van daaruit naar Mist Trail te lopen?
Wij willen graag vroeg naar Glacier Point, de bus rijdt dan nog niet. (6:30uur)
Is het mogelijk om met de auto naar Glacier Point te rijden en van daaruit naar Mist Trail te lopen?
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zie pag 3 van dit draadje, daar vindt hetzelfde gesprek plaatsEvelien. schreef:oken moet je die bus echt op voorhand boeken? Of kan je gewoon de dag zelf opstappen ?

Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, je zult moeten bellen. Bij ons doet Inge dat soort klusjes en ik de rest 
Maar ik begreep dat het uitstekend gaat via de telefoon. Zeer behulpzaam.

Maar ik begreep dat het uitstekend gaat via de telefoon. Zeer behulpzaam.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat is inderdaad mogelijk, maar dan heb je je auto nog boven staan en ik neem aan dat je de Mist Trail ook wilt lopen? Dan sta je dus zelf in de vallei uiteindelijk en dan heb je de auto nog boven. Lijkt me niet handig.Chantal21 schreef:Is het mogelijk om met de auto naar Glacier Point te rijden en van daaruit naar Mist Trail te lopen?
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
oke, dan wordt het bellen
we hebben alleen nog geen planning gemaakt wat we juist in yosemite gaan doen. Wij zullen rond eind september er zijn. Hoe ver op voorhand moet je best minimum reserveren?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je aleen de Mist trail wilt lopen, dan doe je dat vanuit de vallei (shuttlebushalte Happy Isles). Zie ook http://www.yosemitehikes.com of http://www.wandelingen-usa.nl .Chantal21 schreef:Is het mogelijk om met de auto naar Glacier Point te rijden en van daaruit naar Mist Trail te lopen?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In september word je echt niet meer nat. Tenzij het regent natuurlijk.UtopiaX schreef:Wij gaan eind september, ik veronderstel dat het dan al wat droger zal liggen.
Is dit mogelijk?
Een mooi ontmoetingspunt en nauwelijks te missen is bovenaan de Vernal Fall. Daar kun je ook lekker zitten.
Kijk eens naar de beschrijving van de wandelingen op http://www.yosemitehikes.com ; hier staan ook kaartjes.
Marianne
@Marianne en @gleuknie: Thanks voor de tip. Het is allemaal nieuw voor mij en als je dan vanaf je computerscherm de route ziet en erover leest, heb je geen idee hoe het er allemaal uit ziet.
Maar nu begrijp ik het.
Gewoon met de auto naar de Vallei en van daaruit de shuttlebus naar The Glacier Point.
Heel erg bedankt!
Maar nu begrijp ik het.
Gewoon met de auto naar de Vallei en van daaruit de shuttlebus naar The Glacier Point.
Heel erg bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad als je de Panorama Trail gaat lopen. Niet voor alleen de Mist Trail. Het is ook geen shuttlebus naar glacier Point, maar een bus waar je voor moet betalen en die maar 3 keer per dag rijdt. Zorg ervoor dat je bij voorkeur de eerste bus hebt (die je zeker in augustus moet reserveren). Vanuit Wawona moet je dan vroeg vertrekken, want je hebt de rit naar de vallei, je moet je auto parkeren, en dan nog lopend of met de shuttlebus naar de Yosemite Lodge waar de bus naar GP vertrekt. Het is handig om dan bij de lodge te ontbijten. Denk er aan dat je 1,5 uur in de bus ziten dat je een uur of 5 bezig bent met de wandeling. Dan weer terug naar Wawona. Ala ik jullie was zou ik regelmatig eens kijken of er nog iets in de vallei vrij komt, dat scheelt wel een stuk heen en weer rijden.
Zie hier voor meer informaite oer de Mist Trail tot aan Vernal Fall.
Marianne
Zie hier voor meer informaite oer de Mist Trail tot aan Vernal Fall.
Marianne
Hallo Mensen,
Voor mij is dit ook allemaal nieuw, ik ben normaal niet echt een wandelaar maar aangezien we met het hele gezin naar Yosemite gaan en mijn ouders gek zijn op wandelen lijkt het me wel leuk om een wandeling te doen.
Als ik het goed begrijp en we willen de wandeling vanaf Glacier Point maken dan moeten we de schuttlebus reserveren heen, de auto parkeren in de vallei en dan terug wandelen vanaf glacier point?
De wandeling naar Taft Point lijkt me ook heel mooi, heeft iemand hier ervaring mee? En kunnen we dan gewoon daar de auto parkeren en wandelen of moeten we dan ook een shuttlebus reserveren?
Alvast Bedankt!
Voor mij is dit ook allemaal nieuw, ik ben normaal niet echt een wandelaar maar aangezien we met het hele gezin naar Yosemite gaan en mijn ouders gek zijn op wandelen lijkt het me wel leuk om een wandeling te doen.
Als ik het goed begrijp en we willen de wandeling vanaf Glacier Point maken dan moeten we de schuttlebus reserveren heen, de auto parkeren in de vallei en dan terug wandelen vanaf glacier point?
De wandeling naar Taft Point lijkt me ook heel mooi, heeft iemand hier ervaring mee? En kunnen we dan gewoon daar de auto parkeren en wandelen of moeten we dan ook een shuttlebus reserveren?
Alvast Bedankt!
Marianne,
Eerst bedankt voor al het delen van jou kennis. Er is hier al heel wat gevraagd over de shuttlebus naar Glacier Point. En dan nog heb ik iets te vragen. Rijdt er alleen de zgn. hikersbus of is er ook een gratis shuttlebus voor niet-hikers op andere tijdstippen?
Eerst bedankt voor al het delen van jou kennis. Er is hier al heel wat gevraagd over de shuttlebus naar Glacier Point. En dan nog heb ik iets te vragen. Rijdt er alleen de zgn. hikersbus of is er ook een gratis shuttlebus voor niet-hikers op andere tijdstippen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog even voor de duidelijkheid, het is geen (gratis) shuttlebus, maar deze bus.Joy44 schreef:Als ik het goed begrijp en we willen de wandeling vanaf Glacier Point maken dan moeten we de schuttlebus reserveren heen, de auto parkeren in de vallei en dan terug wandelen vanaf glacier point?
Daar zul je met eigen vervoer naar toe moeten. Er is een kleie parkeerplaats, aan de weg naar GP. De parkeerplaats is vrij snel vol, maar je kunt eventueel ook nog langs de kant van de weg parkeren. Het is dezelfde trailhead als voor de wandeling naar sentinel Dome.Joy44 schreef:De wandeling naar Taft Point lijkt me ook heel mooi, heeft iemand hier ervaring mee? En kunnen we dan gewoon daar de auto parkeren en wandelen of moeten we dan ook een shuttlebus reserveren?
Zie ook www.nps.gov/yose voor allerlei informatie over activiteiten in het park, shuttlebussen, een kaart van het park en de vallei etc, en www.yosemitepark.com voor informatie over betaalde activiteiten en tours.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er gaat geen gratis bus naar Glacier Point. De bus heet wel hikersbus maar er gaan ook mensen heen en terug met de bus, je kunt ene retour kopen. Als wij niet naar beneden lopen nemen we de auto naar boven, maar het kan heel prettig zijn om de bus te nemen; geen parkeerproblemen, je kunt rustig naar buiten kijken, en de chauffeur vertelt veel dingen over het park.MaThe schreef: Rijdt er alleen de zgn. hikersbus of is er ook een gratis shuttlebus voor niet-hikers op andere tijdstippen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1807 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-