Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door Sten »

Fredje schreef: ik vind het lastig. Ik zat er in Mei niet bij. Stel dat ik er volgende week wel bij zit en veel van de Mei trekking niet? Ik durf denk ik niet mijn enthousiasme te delen. Het voelt dan zo dubbel...
In tegendeel, Fredje. Ik verwacht en vind het je plicht,dat je het van de daken schreeuwt - ook hier - als jij volgende week bij de winnaars zit! Maak van je hart geen moordkuil. :lol:
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Sten schreef:
In tegendeel, Fredje. Ik verwacht en vind het je plicht,dat je het van de daken schreeuwt - ook hier - als jij volgende week bij de winnaars zit! Maak van je hart geen moordkuil. :lol:
Ahh, dank je Sten! Je hebt me over de streep getrokken!

Tussen haakjes, hoe gaat het met jullie plannen? Hebben jullie al een datum voor vertrek?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten

Bericht door Sten »

Fredje schreef:
Sten schreef:
Ahh, dank je Sten! Je hebt me over de streep getrokken!

Tussen haakjes, hoe gaat het met jullie plannen? Hebben jullie al een datum voor vertrek?
Goed zo, Fredje. De mensen van de eerste trekking schreeuwden het immers ook van de daken. Dat is de meest werkelijke en dankbare reactie die je kunt geven, je doet immers niet voor niets mee. :lol: We duimen voor iedereen, en gunnen het iedereen.

Ja, we hebben een vertrekdatum: 4 oktober a.s.. Het is wat laat, maar dat komt omdat ons huis nog steeds te koop staat. Er is recentelijk een overdrachtsbelasting verlaging ingegaan, van 6 naar 2 %, en we hopen dat we daar de vruchten van gaan plukken. Dus we wachten nog even met actief huurders te zoeken. Jeroen kwam net met het alarmerende nieuws dat in Nederland 1 op de 20 huizen te koop staat; dat was zojuist op het nieuws. Nou, dan weet je dat er iets mis is in Nederland. Als het huis onverhoopt eerder verkocht (of verhuurd wordt) gaan we eerder. We hebben een volledig flexibel ticket. Maar deze tijd is ook goed om nog wat extra spaarcentjes bij elkaar te sprokkelen, dus ik vermoed dat het echt de 4e oktober wordt.

Tijd vliegt, dus voor je het weet, is het zover.

Ik leef in spanning hier met iedereen mee... nog zeven of zes dagen, dan volgt het verlossende woord voor dit jaar. Er zal heel wat gehuil en gelach op dit forum doorklinken, maar met elkaar kunnen we toch meer aan, dacht ik.
Fredje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Sten schreef: Goed zo, Fredje. De mensen van de eerste trekking schreeuwden het immers ook van de daken. Dat is de meest werkelijke en dankbare reactie die je kunt geven, je doet immers niet voor niets mee. :lol: We duimen voor iedereen, en gunnen het iedereen. Ik leef in spanning hier met iedereen mee... nog zeven of zes dagen, dan volgt het verlossende woord voor dit jaar. Er zal heel wat gehuil en gelach op dit forum doorklinken, maar met elkaar kunnen we toch meer aan, dacht ik.

Dat heb je mooi gezegd. Het is idd nog maar een paar dagen voor de trekking. Ik vraag me koortsachtig af; is mijn foto wel echt goed genoeg. Ik moet niet teveel hopen, maar na een aantal jaren deelname zou het nu wel mogen van mij. Het zou een geschenk zijn (zoals voor iedereen denk ik) aangezien mijn 'normale' visum procedure jaren gaat duren tgv de retrogressie. Ons huis moet ook een keer de verkoop in en zoals je al zei, het ziet er niet rooskleurig uit in Nederland...
Ja, we hebben een vertrekdatum: 4 oktober a.s.. Het is wat laat, maar dat komt omdat ons huis nog steeds te koop staat. Er is recentelijk een overdrachtsbelasting verlaging ingegaan, van 6 naar 2 %, en we hopen dat we daar de vruchten van gaan plukken. Dus we wachten nog even met actief huurders te zoeken. Jeroen kwam net met het alarmerende nieuws dat in Nederland 1 op de 20 huizen te koop staat; dat was zojuist op het nieuws. Nou, dan weet je dat er iets mis is in Nederland. Als het huis onverhoopt eerder verkocht (of verhuurd wordt) gaan we eerder. We hebben een volledig flexibel ticket. Maar deze tijd is ook goed om nog wat extra spaarcentjes bij elkaar te sprokkelen, dus ik vermoed dat het echt de 4e oktober wordt.

Tijd vliegt, dus voor je het weet, is het zover.
Geweldig voor jullie! Ik fantaseer dagelijks over ons eigen vertrek, dat ik op het punt ben waar jullie nu staan. Wat moet dat een rush geven. Succes met de verkoop, fingers crossed dat het snel zal lukken.
Sten

Bericht door Sten »

@ Fredje

Als je foto door de validator kwam en je niets vreemds hebt gedaan, zal het zeker goed genoeg zijn. Je krijgt - als je nummer getrokken is - vanzelf de oproep papieren foto's aan te leveren (en nog een reeks dingen); pas vanaf het winnende moment gaan ze echt alles checken.

Dank voor je goede wensen; ik hoop ook dat onze koper snel komt opdagen. Anders wordt het toch 'een tweede huis' in Nederland. We gaan in oktober om definitief te gaan, tenzij het lot ons dat onmogelijk zou maken. In november weer terugkomen, ligt dus niet in de bedoeling. Ik kan me niets mooiers voorstellen dat ten tijde van Halloween en de Christmas en Newyears tijd in Amerika te zijn. En daar te blijven natuurlijk!

Ik duim voor je!
Fredje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Fredje »

@ Sten, ja die foto zal wel goed zijn, ik wil te graag! :lol:

En dank voor het duimen, laten we hopen dat we weer veel forum winnaars hebben...

Het lijkt mij ook geweldig om die feestdagen mee te mogen maken. Stel je voor; je versiert je nieuwe huis met al die geweldige versiersels die er allemaal te krijgen zijn. Helemaal super! Alle succes!
Sten

Bericht door Sten »

Fredje schreef:@ Sten, ja die foto zal wel goed zijn, ik wil te graag! :lol:

En dank voor het duimen, laten we hopen dat we weer veel forum winnaars hebben...

Het lijkt mij ook geweldig om die feestdagen mee te mogen maken. Stel je voor; je versiert je nieuwe huis met al die geweldige versiersels die er allemaal te krijgen zijn. Helemaal super! Alle succes!
Zeker, ik ben gek op de Amerikaanse shops.

Jij ook. :thumbup:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Sten schreef:In tegendeel, Fredje. Ik verwacht en vind het je plicht,dat je het van de daken schreeuwt - ook hier - als jij volgende week bij de winnaars zit! Maak van je hart geen moordkuil. :lol:

Precies! Jammer dat je op een forum geen 'like' button hebt, zoals FB :thumbup:
Sandy
Fredje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Fredje »

"Sandy"
Precies! Jammer dat je op een forum geen 'like' button hebt, zoals FB :thumbup:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: tnx jullie zijn super!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sten schreef:Er is recentelijk een overdrachtsbelasting verlaging ingegaan, van 6 naar 2 %, en we hopen dat we daar de vruchten van gaan plukken. Dus we wachten nog even met actief huurders te zoeken. Jeroen kwam net met het alarmerende nieuws dat in Nederland 1 op de 20 huizen te koop staat;
In de groep van Nederlanders die ondertussen een visum hebben voor Canada zie ik dit probleem ook. Sommigen hebben hun huis al 2 jaar te koop staan, hebben al tienduizenden euro's van de prijs afgedaan omdat je in Canada binnen de 2 jaar moet vertrekken... Dus sommigen beginnen uiteindelijk aan een wel groot avontuur: ze moeten vertrekken omdat anders hun visum vervalt, maar ze hebben nog geen job en niet voldoende geld om bv. 6-12 maanden zonder job te overleven... Triest is dat wel.
Vorige week kwam hier nog iemand toe die op de valreep er in geslaagd is om zijn huis voor een jaar te verhuren aan Nederlanders die zelf terugkeerden uit het buitenland. Geeft hen nu in ieder geval weer een jaartje de ruimte om een verdere oplossing te zoeken...
Hij had ook wat gehoopt op die overdrachtsbelasting, want er was een kandidaat koper voor het huis... maar die besloot om dan een duurder huis aan te schaffen.
Ik wens jullie dus veel succes met het kwijt raken van je huis! Hopelijk komt er toch snel beweging in die markt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wow dat is ook wat .. jullie hebben ook echt mazzel gehad dat jullie huis zo snel verkocht was he Elke!
Sandy
Sten

Bericht door Sten »

Sandy schreef: Precies! Jammer dat je op een forum geen 'like' button hebt, zoals FB :thumbup:
Dan ook voor jou: :thumbup:
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef: In de groep van Nederlanders die ondertussen een visum hebben voor Canada zie ik dit probleem ook. Sommigen hebben hun huis al 2 jaar te koop staan, hebben al tienduizenden euro's van de prijs afgedaan omdat je in Canada binnen de 2 jaar moet vertrekken... Dus sommigen beginnen uiteindelijk aan een wel groot avontuur: ze moeten vertrekken omdat anders hun visum vervalt, maar ze hebben nog geen job en niet voldoende geld om bv. 6-12 maanden zonder job te overleven... Triest is dat wel.
Vorige week kwam hier nog iemand toe die op de valreep er in geslaagd is om zijn huis voor een jaar te verhuren aan Nederlanders die zelf terugkeerden uit het buitenland. Geeft hen nu in ieder geval weer een jaartje de ruimte om een verdere oplossing te zoeken...
Hij had ook wat gehoopt op die overdrachtsbelasting, want er was een kandidaat koper voor het huis... maar die besloot om dan een duurder huis aan te schaffen.
Ik wens jullie dus veel succes met het kwijt raken van je huis! Hopelijk komt er toch snel beweging in die markt.
Elke, wat je zegt: het is een (onzeker) avontuur. Het is goed vervelend dat de wereldwijde (huizen)economie aan het afglijden is. Helaas zijn wij daar nu ook in terecht gekomen. Top locatie of niet. Maar we gaan, hoe het ook met het huis staat. We hebben die Green Cards en die laat je niet meer slippen. Ik ben zelf eveneens benieuwd hoe het er over een aantal maanden, over een half jaar of over een jaar voor ons (en natuurlijk voor anderen) uitziet. Er zijn altijd zaken in een mensenleven die je onzeker maken (ook bij ons), maar ik denk dat de onzekerheid onafhankelijk van het land is. Kosten heb je hier en daar, te nemen hobbels heb je hier en daar etc. ect. Maar dan kiezen we nog altijd met volle overtuiging voor Amerika. Nederland is wat mij betreft toen, Amerika is (bijna) nu en straks. :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Georgie schreef:De gedupeerden hebben al een topic, namelijk dat topic over dat de resultaten ongeldig zijn verklaard. Daarin wordt de verdere procedure ook besproken.
Wat stom hihi, voor mij was het steeds één dezelfde topic .. Deze bedoel je: 'DV-2012 Resultaten ongeldig verklaard' ...
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Sandy: heel veel geluk! Zeker omdat we het huis uiteindelijk ook nog verkocht hebben voor het bedrag dat we wilden. Ik zei het al eerder: plots vielen alle puzzelstukjes heel vlotjes in elkaar. :-)

@Sten: jullie zijn ook geen jonkies meer. ;-) En daarmee bedoel ik: je zal waarschijnlijk al wel wat centjes opzij hebben staan, zodat je een tijd kan overleven door in de US een huis te huren en ook je woning in Nederland nog verder af te betalen. Maar vaak zie je jongere koppels, of koppels met een aantal kindjes, en die zijn er nog niet in geslaagd om zoveel centen opzij te zetten. En dat is dan echt wel een ramp als je je woning niet verkocht krijgt! Want zij hebben dat geld nodig om gewoon die eerste periode zonder inkomen door te komen. Het telt allemaal al snel op he!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef:
@Sten: jullie zijn ook geen jonkies meer. ;-) En daarmee bedoel ik: je zal waarschijnlijk al wel wat centjes opzij hebben staan, zodat je een tijd kan overleven door in de US een huis te huren en ook je woning in Nederland nog verder af te betalen. Maar vaak zie je jongere koppels, of koppels met een aantal kindjes, en die zijn er nog niet in geslaagd om zoveel centen opzij te zetten. En dat is dan echt wel een ramp als je je woning niet verkocht krijgt! Want zij hebben dat geld nodig om gewoon die eerste periode zonder inkomen door te komen. Het telt allemaal al snel op he!
:oops: Jeroen is 25... En vraag niet naar mijn leeftijd. :oops: (helaas is mijn leeftijd op internet geen geheim :roll: ) Ik lijk een beetje op Demi Moore, wat een bepaald gedeelte aangaat. :lol: De wederhelft is dus niet oud... We zijn helemaal niet rijk hoor, en veel spaargeld hebben we niet. Ons huis afbetalen; daar is geen sprake van. We hebben een aflossingsvrije hypotheek. We hebben het geld van de woning idd niet nodig, maar deze levert inmiddels ook nog hoogstens € 3000 op als we verkopen. We hebben de prijs immers ongeveer 20 000 moeten verlagen! Ja, als de huizenmarkt goed was geweest, dan hadden we winst kunnen maken. Als... hadden... Life is life. We storten ons erin, met niet veel geld!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Met wat chance kan je nog een filmrol versieren! Of je stelt je kandidaat voor zo'n reality soap.;-)
En 't zou rot zijn als je die symbolische 3000 euro ook nog van de prijs moet halen. Je maakt tenslotte graag winst he, hoe klein ook.
Elke
Sten

Bericht door Sten »

@ Elke

Ik denk niet dat ik een goede actrice zou zijn en real life soaps: pfff het idee alleen al maakt me moe. Ik ben het 'nerveuze' type en steeds een camera op je neus zou me bloednerveus maken. Maar ik ben blijkbaar modern in meerdere zaken, zoiets doe je niet expres. :)
Als er maar een koper komt... je kunt aan alles merken dat de markt wanhopig is, en die overdrachtsbelasting verlaging zal dat vooralsnog niet gaan opheffen.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Iederen klaar voor morgen???? Vraag me af vanaf hoelaat we kunnen checken ...
Heel veel succes iedereen :thumbup: :thumbup:
Sandy
NickDoevendans
Amerika-ontdekker

Bericht door NickDoevendans »

succes iedereen en sterkte voor degene die teleurgesteld worden morgen!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer