Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hemmie
Amerika-expert

Re: Eten in Amerika

Bericht door hemmie »

Gisteren inderdaad dill pickles gekocht, deze smaakte wat zuurder dan de Nederlandse, maar de kinderen aten er niet minder om :D
Gisteren ook de komkommers hier geprobeerd (uit Mexica, niet duur), ik vond ze erg lekker!
Terug in Texas!
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Bij de wholefoods hebben ze guldenheim (of zoiets, iig duits) en die zijn zoetzuur zoals de nederlandse. Erg lekker...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat je ook doet, neem NIET de pickles die gezoet zijn met Splenda... Gatverdamme, wat zijn die smerig! We hebben er een jlein puntje vam geproefd, en daarna meteen weggesmeten... De normale dill pickles smaken toch net weer anders dan de Nederlandse augurken; ze zijn of te zoet, of te zuur voor sommige recepten die we hebben. Gelukkig zijn er enkele winkels hier die de Duitse augurken verkopen en voor de paar keer dat we die recepten maken halen we ze daar.

Wat we hier totaal nog niet hebben kunnen vinden zijn zoetzure zilveruitjes. Je vindt hier wel de cocktail onions maar die zijn veel te zuur, en soms veel te groot, en we hebben echt al op heel veel plaatsen gekeken. We lossen het op door wat suiker in de pot te gooienk flink schudden om het te laten mengen, en dan een paar weken te laten staan, maar het zou fijn zijn als je zoetzure, kleine zilveruitjes gewoon kant en klaar had...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ja, de uitjes. Die heb ik opgegeven - veel merken gegeten maar die zijn de kant van de witte asperges opgegaan: lekkerder in NL.

En tonijn koop ik een natuurlijk merk (nature's promise) van Stop&Shop want merken zoals Chicken of the Sea mikken er 'vegetable broth' door, wat dat ook moge zijn, en ik wil gewoon tonijn met zout op water en verder niets.

gut Dento, knap dat je die splenda-augurken geprobeert hebt want ik vond ze al niets nadat ik de ingredienten had gezien. Wij vinden de kosher dill gherkins lekker, en nu heb ik een beetje een domme amerikaanse zwager die dacht dat 'kosher' een smaak was :lol:.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zo grappig om te lezen, dat jullie zo'n moeite hebben met de juiste smaak augurken of uitjes. Al waren mijn ouders enorme "stick in the muds" waar het op smaken aankwam, toen wij hier pas woonden, we hebben gewoon altijd dill pickles (heerlijk, ik vind de chips met die smaak in Canada ook zo lekker, helaas is het hier niet aangeslagen :(). Ook de uitjes hier waren altijd prima. Gezoet met Splenda lijkt mij inderdaad heel vies. Maar van mij hoeft in die dingen ook geen suiker, zuur vind ik lekkerder, dan zoetzuur.

Wat bliktonijn betreft, ik neem altijd "tuna in water". Dat smaakt inderdaad anders, dan de bliktonijn in Europa, maar ik vind het prima voor waar ik het voor gebruik (vooral in salades en casseroles).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, ik eet ook gewoon Amerikaanse dill pickles en vind ze heerlijk. Ik vond juist de NL augurken veel te zuur en heb het idee dat de Amerikaanse wat milder zijn, waardoor je de smaak en de toegevoegde kruiden wat beter proeft. Trouwens, even een kooktip: als je vlees stooft in een crockpot, doe er dan een paar lepels vocht van de augurken in, ipv wijn of azijn. Dit geeft een heerlijke smaak en maakt het lekker mals.
Petra/VS schreef:Wat bliktonijn betreft, ik neem altijd "tuna in water". Dat smaakt inderdaad anders, dan de bliktonijn in Europa, maar ik vind het prima voor waar ik het voor gebruik (vooral in salades en casseroles).
Ik heb ook altijd tonijn in water, maar proef geen verschil met die ik in NL kocht. Daar kocht ik ook altijd tonijn in water, maar bovendien eet ik het nooit alleen, maar altijd in iets of in combinatie met iets (ik eet bv vaak Salade Niçoise), dus misschien valt het dan ook minder op.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het lijkt wel alsof je soms juist zin hebt in dingen waarvan je weet dat ze moeilijk of niet te krijgen zijn. Stom he? Heimwee heb ik nog geen moment gehad maar aanvallen met verlangen naar Hollands eten wel haha.

Mijn lief is ook helemaal niet blij met mijn voornemen om zelf Filet American te maken. Hij gruwelt bij de gedachte en begon gelijk over ecoli bacterie etc. Laatst bakte ik een eitje, gewoon zoals veel Nederlanders dat doen, in de pan, ff bakken aan 1 kant en dan als het nog een klein beetje zacht is (geen hele dooier) lekker opeten op een broodje. Ik kreeg 6 paar verbaasde oogjes naar me toe met de vraag "Are you really going to eat that???"

Wholefoods... ik wou dat ik er dichterbij 1 had maar ik ga gewoon een lijstje maken en dan eens in de zoveel tijd een trip plannen. Ik ben erg blij met alle tips van alle "gevorderde Amerikanen" zeg maar... als ik jullie en dit forum toch niet had ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zo'n gebakken ei eten ze anders hier gerust ook, hoor. Heet "sunny side up". Misschien tijd om je gezin eens aan wat anders bloot te stellen? :D
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Inderdaad, ik zie hier meer sunny side up eieren dan ik in Nederland zag. Daar zag ik mensen vaker een gebakken ei met geklutste dooier eten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Petra/VS schreef:
doreennicole schreef: Vind dat ook zo lastig. Ook met bagels. Bij de bagels los ik het op door een met en een zonder cream cheese te nemen, maar dat gaat bij sandwiches niet op.
Je kunt toch gewoon very light on the cream cheese zeggen? Ik vind zo'n smak cream cheese op een bagel ook vreselijk en vraag gewoon een "very thin layer". Maar verder ben ik in het kamp van Kaap Koraal, want ik houd niet zo van brood (ja, ik ben raar, dat vond een Italiaanse in Rome ook al omdat ik het brood niet aanraakte, terwijl het gratis was ;)). Ik ben daarom heel blij met de "thin bagels" van onze plaatselijke bagelzaak en eet meestal maar de helft van het brood van een gewoon broodje. Ik heb liever meer beleg, Subway vind ik veel te veel brood.
Doe ik ook, vraag naar light on the cream cheese als ik er maar 1 wil, maar zelfs dan kan ik er nog een heel bakje van afschrapen :-). Moet in het vervolg het word "very" maar eens aan toevoegen.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Brood is alweer een paar pagina's terug, maar dat was voor mij altijd het moeilijkste toen ik pas in de VS was en het me niet kon veroorloven bij Whole Foods te shoppen. Nu heb ik de keuze tussen zoveel artisanale broden dat ik soms niet weet wat te kopen. Toch koop ik nog steeds iedere keer als ik in NL of Suriname ben broodmixen en maak hier NL brood en ik neem ook brood mee en gooi het hier in de vriezer en geniet nog lang na, want ik heb nog steeds nergens heerlijk wit brood met maanzaad gezien, zeker als het zo net vers gebakken is. Yum!!!
SEEING IS BELIEVING
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De broodmachine is mijn redding wat dat betreft.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik ga altijd lekker snuffelen in de supermarkt, lekker brood scoren en verse dingen.
Okay, het is niet als thuis, maar je kunt het er prima mee doen. Lekker kaas of een komkommer/tomaatje gaat er altijd in.

Uit eten is altijd leuk en vooral geanimeerd. De McD & BK komt ook aan de beurt hoor, maar we eten wel vaak in een restaurant.
Het enige wat ik altijd doe is een kindermenu nemen, de porties zijn soms zo verschikkelijk groot dat ik het echt niet op kan..dan maar een kinder maaltje :clap:

Maar het echte Hollandse brood mis ik echt wel als ik op reis ben in de states, maar ik mis ook de magere melk, die kom je niet vaak tegen...

Wat ik veel doe: Starbucks, jammie daar kan ik uren aan spenderen!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor de magere melk kan je de "Low Fat" melk nemen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Rob schreef:Voor de magere melk kan je de "Low Fat" melk nemen.
Mensen die "Low fat" roepen bij de starbucks maar er wel 2 kilo suiker bij doen, geweldig! :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Magere melk is skim milk en die kun je vrijwel overal krijgen. Gewoon naar vragen in restaurants ook.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Naast het missen van mijn familie in Nederland heb ik vaak ook gemis naar Nederlands eten. Ik mis bijvoorbeeld heel erg het lekker zachte Nederlandse brood. En de Indonesisch geïnspireerde gerechten! En uit eten gaan een zoveel keus hebben dat je niet goed word! Hier is het: "Burgers, mexicaans of misschien Italiaans?". Het zal natuurlijk wel anders zijn in een grotere stad, daar zal wel meer keuze zijn, maar niet hier in Hillsboro ^^;

En gebak. Sorry hoor, maar Amerikanen kennen het concept "banketbakker" niet. Ze kunnen echt geen taarten maken, allemaal van die vettige cake-dingen met dan een laag frosting derover...en dan van die hele "mooie" decoratie. Dat noem ik geen taart. (klink ik nu verwend na al die jaren heerlijk gebak in Nederland? :oops: )
Geef mij maar een lekkere chipolata of hazelnoot mocha taart van de banket bakker.
En lekkere pastries. Ze kennen hier wel pastries, maar ze zijn nog zo luchtig of knapperig of super vers zoals je ze in Nederland kan krijgen. Dat ze hier ook gerust pastries en brood een week op de plank laten liggen vind ik nog steeds apart.

Ik mis de variety van eten hier wel... Ik vind het zo... gelimiteerd hier. Als ik iets wil maken dat ze hier niet kennen maak ik het gewoon from scratch, maar na een tijdje ben je dat ook wel beu als je elke keer uren bezig bent om iets simpels te maken! :P
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Machteld schreef:En gebak. Sorry hoor, maar Amerikanen kennen het concept "banketbakker" niet. Ze kunnen echt geen taarten maken, allemaal van die vettige cake-dingen met dan een laag frosting derover...en dan van die hele "mooie" decoratie. Dat noem ik geen taart. (klink ik nu verwend na al die jaren heerlijk gebak in Nederland? :oops: )
Hmmm ja, een lekkere slagroomtaart... *voegt 'slagroomtaart' toe aan het 'to do'-lijstje voor september* :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Machteld, je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik ben hier maar net en toch denk ik er net zo over als jij :)

Wat me ook opvalt is dat als je dan kiest voor hamburgers, mexicaans of italiaans en je dan de keuze hebt tussen best wel veel restaurants je dan in die restaurants vrijwel dezelfde menukaart ziet. Oftewel, dezelfde hamburger, dezelfde enchillada's en dezelfde italiaanse gerechten met dezelfde ingredienten.

Dat vind ik zo stom. Er zijn best wel weinig restaurants die zichzelf onderscheiden qua gebruik van producten. Natuurlijk zijn alle ketens hetzelfde dat is logisch maar ik zie zo vaak identieke menukaarten. Het lijkt wel alsof niemand durft af te wijken van de standaard. Het zal wel zijn omdat de concurrentie zo hevig is maar dat vind ik echt jammer. Ik moet echt nog meer restaurants bezoeken maar ben nog zoekende naar wat authenticiteits in restaurants.

En ja, zelf maken is zeker een optie maar soms heb je daar gewoon geen zin in haha. Bovendien kun je simpelweg niet alles zelf maken. Ik mis bijvoorbeeld best wel het gevarieerde broodbeleg uit Nederland en dat is lastig zelf te maken ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tip voor toekomstige Amerika verhuizers die graag heel erg afwisselend eten: vestig je in een meer internationaal gerichte streek. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer