SemJes schreef:Het lijkt bijna alsof ze Nigeria eruit hebben gehaald en per ongelijk gekwalificeerd hebben als land wat niet meer mee mag doen ofzo. Maar aan de andere kant is het natuurlijk een land wat dan weliswaar een van de meeste winnaars naar de VS zendt, ook een van de kleinste kansen heeft om te winnen vanwege de vele aanmeldingen.
Er waren dit jaar meer dan 2 miljoen deelnemers uit Nigeria. Elk land mag niet meer dan 3500 DV-visa toegewezen krijgen, ik ga er dan ook van uit dat er maximum 7000 "winnaars" per land zijn.
De kans voor een Nigeriaanse deelnemer om te winnen, is kleiner dan 0,35%. Voor een Nederlander of Belg ligt dit rond de 1 à 2%.
Misschien kan dat een verklaring zijn dat er zich tot nu toe nog geen Nigeriaanse winnaars gemeld hebben?
kastelke schreef:Ben even gaan kijken, en eigenlijk verschoot ik heel erg van wat ik zag:
DV-2009: 15 winnaars
DV-2010: 4 winnaars
DV-2011: 6 winnaars
DV-2012: aanvankelijk 14 winnaars (waarvan sommigen ook nog een partner hadden die wonnen, in totaal dus 17), en nu voorlopig 4 winnaars
Dat terwijl we 3 jaar geleden nog een veel klein forum waren dan nu! Veel mensen hebben zich wel achteraf, na het winnen, pas aangemeld, en we hebben nooit nog iets van hen gehoord.
Maar we hebben nu maar 1 Nederlander, en dat vind ik weinig. Dus hopelijk komen er de komende week nog mensen binnen die gewonnen hebben. Van de ongeveer 35 mails die ik gisteren verstuurd heb, hebben 25 mensen het nog niet gelezen. Zijn misschien op vakantie. Of ze hebben zich ondertussen bedacht en willen niet meer verhuizen.
Wow, ik blijf het nog steeds heel veel vinden! Dit forum is weliswaar groot, maar een groot deel is niet actief.
Of betreffen het ook leden die zich pas aanmeldden nadat ze gewonnen hadden?
Er zitten ook leden bij die zich pas aanmelden nadat ze gewonnen hebben.
Sommigen daarvan lazen al mee op het forum, anderen zijn echt helemaal nieuw. Bijvoorbeeld Logician, een winnaar van dit jaar, heeft zich nu pas aangemeld, maar leest dus al sinds 2009 mee.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Centrino schreef:Nog even nakaarten over de "computer glitch" en "randomness" op de Russische televisie:
En blijkbaar komt er deze woensdag een discussie om de loterij af te schaffen:
2nd ‘green card lottery’ held after results voided
By Tara Bahrampour / The Washington Post
Published: July 16. 2011 4:00AM PST
For Olivier Millogo, there was one last chance to hit this year’s jackpot.
He’d been lucky the first time in May, winning a prized slot in the State Department’s “green card lottery” and a chance to live and work legally in the United States.
But twelve days later, the 36-year-old from Burkina Faso was crushed when federal officials discovered a computer problem with the drawing and canceled the results. A second drawing on Friday brought no good news for him.
“I’m not selected,” said Millogo, who lives in Alexandria, Va., and is attending DeVry University on a student visa. “There is nothing to do.”
A class-action lawsuit was filed to block the new drawing, but a federal judge dismissed the case, clearing the way for it. The decision dashed the dreams of 22,000 would-be winners from around the world, who had hoped the lottery’s initial results would be reinstated.
The program they had applied for, the Diversity Visa Lottery, attracts millions of applicants worldwide and each year provides about 50,000 immigrants a legal route to permanent residency in the United States. The mix-up over this year’s drawing comes as some lawmakers question whether it should continue.
Begun in 1995 with the backing of Sen. Edward Kennedy, D-Mass., the lottery is unknown to many Americans but has stood as a symbol of hope for millions seeking the opportunity to transform their lives. But it has been pulled into the larger debate over immigration, with critics saying it is rife with security risks and brings no benefits to the United States.
On Wednesday, the House Judiciary Committee is scheduled to discuss a bill to drop it.
Ook dit had ik 'voorspeld' ( ), vroeg of laat, en misschien al sneller dan iedereen denkt, is het finitos voor deze DV Tombola.
En ja, daar kun je op wachten, op dit argument:
“If you’re a terrorist organization and you can get a few hundred people to apply to this from several countries . . . odds are you’d get one or two of them picked,” Rep. Bob Goodlatte (R-Va.), who introduced the bill, said in an interview.
dutchie_in_boston schreef:ja, dat was wat velen van ons al verwachtten.
Tijden veranderen; de mensen die al gewonnen hebben, kunnen en zullen blij zijn. Wel lullig als de loterij al snel wordt afgeschaft, en er dus - op deze wijze - helemaal geen kansen meer komen.
Sten schreef:Ook dit had ik 'voorspeld' ( ), vroeg of laat, en misschien al sneller dan iedereen denkt, is het finitos voor deze DV Tombola.
Het gaat nog maar om een eerste lezing ("markup"). Eer die wet door het Huis en door de Senaat is geraakt, zijn we minstens een jaar verder. DV-2013 komt niet in het gedrang. En zoals al gezegd, Obama is tegen elke wijziging aan de immigratiewetgeving, tenzij het gebeurt in het kader van één grote, allesomvattende immigratiehervorming. Het Congres heeft die toestemming van Obama niet nodig, maar veel Democratische congresleden richten zich toch op de opinie van de president. Maar op middellange termijn geef ik de loterij weinig kansen: je krijgt het moeilijk uitgelegd aan Amerikanen dat een "random" selectie van immigranten het land en de economie ten goede komt.
Toen wij de eerste keer mee deden werd ons ook gezegd, schrijf maar snel in want dit jaar is waarschijnlijk de laatste keer dat het gehouden wordt. Inmiddels zijn we zeven jaar verder....
Dus echt, het komt heus niet van deze laatste keer. Het zat er al heel lang aante komen. En terecht.
Persoonlijk denk ik namelijk dat deze loterij niet te verantwoorden is tegenover alle mensen die jaren lang moeten wachten op alleen maar de behandeling van hun visa en greencard aanvagen omdat er zoveel werk achterstand is.
Zorg eerst dat je je lopende zaken op orde hebt en ga dan een leuke loterij houden.
Sten schreef:Ook dit had ik 'voorspeld' ( ), vroeg of laat, en misschien al sneller dan iedereen denkt, is het finitos voor deze DV Tombola.
Het gaat nog maar om een eerste lezing ("markup"). Eer die wet door het Huis en door de Senaat is geraakt, zijn we minstens een jaar verder. DV-2013 komt niet in het gedrang. En zoals al gezegd, Obama is tegen elke wijziging aan de immigratiewetgeving, tenzij het gebeurt in het kader van één grote, allesomvattende immigratiehervorming. Het Congres heeft die toestemming van Obama niet nodig, maar veel Democratische congresleden richten zich toch op de opinie van de president. Maar op middellange termijn geef ik de loterij weinig kansen: je krijgt het moeilijk uitgelegd aan Amerikanen dat een "random" selectie van immigranten het land en de economie ten goede komt.
Ik ben benieuwd! Want het is dus zo, dat dit toch doorgezet kan gaan worden, zonder Obama's steun. De wereld is aan het veranderen, alles wordt harder en harder. Hopelijk blijft er nog ruimte voor zachtheid en 'magie'. En komt er iets in de plaats dat mensen toch een kans biedt de US binnen te komen, zonder een vrachtschip aan geld of goud.
Staceybeesie schreef: .[...]
Dus echt, het komt heus niet van deze laatste keer. Het zat er al heel lang aante komen. En terecht.
Persoonlijk denk ik namelijk dat deze loterij niet te verantwoorden is tegenover alle mensen die jaren lang moeten wachten op alleen maar de behandeling van hun visa en greencard aanvagen omdat er zoveel werk achterstand is.
[...]
Je reactie is heel begrijpelijk. De andere kant is dat het voor veel mensen heeft betekend en betekent: een droom die mag uitkomen.
Jep, die discussie is al zo lang gaande nu! Ik weet nog dat ik hier rondkeek voor mijn 18de en al helemaal bang was dat ik niet meer aan de loterij zou kunnen meedoen. Ben echt benieuwd wanneer het afgelopen is. Ik begrijp beide standpunten wel, maar denk dat ik het beter voor het land zou vinden als het emigratie beleid omgegooid zou worden. Ik hoop dat er iets bedacht wordt zodat er haalbare eisen kunnen worden gesteld aan de meeste mensen, en mensen dus naar hun droom toe kunnen werken. Deze eisen moeten dan natuurlijk wel nuttig zijn voor de VS zelf. Maarja, ik kan zo ook niet veel bedenken wat voor iedereen haalbaar is eigenlijk. Lastig, lastig!
Staceybeesie schreef: .[...]
[...]
Je reactie is heel begrijpelijk. De andere kant is dat het voor veel mensen heeft betekend en betekent: een droom die mag uitkomen.
En voor de andere mensen die jaren wachten op een legale (en kostbare) manier niet?
Denk je dat die niet dromen?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.