Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: matchbox
Re: DV2012: matchbox
Matchbox, die twijfels lijken me logisch... ben benieuwd of jullie interesse meer uit gaat naar NoCal of SoCal
en waarom...

www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- DixieChick
- Amerika-expert
Gefeliciteerd!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-ontdekker
We zijn helemaal weg van San Fransisco, maar dat is helemaal onbetaalbaar. Maar ergens in de Bay Area misschien.BibiS schreef:Matchbox, die twijfels lijken me logisch... ben benieuwd of jullie interesse meer uit gaat naar NoCal of SoCalen waarom...
Spannend hoor... daar wonen volgens mij ook een aantal forum leden ( weet alleen zo niet wie)... Dus zul je waarschijnlijk veel aan hun info hebben...
Bay Area lijkt mij ook een interessant gebied( ben er helaas nog niet geweest
Volgens mij heeft Georgie haar Highschool year in Marin doorgebracht maar ook dat weet ik niet helemaal zeker :$

www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Matchbox
Gefeliciteerd en laat alles maar bezinken.
Zou zeker de raad volgen van Elke en gewoon stap per stap emigratieproces volgen. Eerst papieren invullen en terugsturen waarna er echt wel tijd komt om praktiiche zaken onder handen te pakken.
Wij wilden origineel naar San Diego, waren er op reis geweest en vonden het geweldig. Toen we wat opzoekwerk deden (jobaanbod, kost voor huurwoning, e.d.) waren we er al vlug uit dat die vlieger niet hoog zou vliegen. Uiteindelijk in Atlanta terechtgekomen onder het motto: we zitten al veel dichter bij San Diego en wie weet verhuizen we ooit nog wel een keer naar onze droomstad.
Mijn advies is om aantal adviesen op papier te zetten die je belangrijk vind (klimaat, jobaanbod,....) en op die basis een shortlist te maken van plaatsen waar je kan vestigen. Op termijn kan je nog altijd verhuizen naar je droomplaats want niets is zo gemakkelijk in de US als verhuisje regelen.
Bart1
Gefeliciteerd en laat alles maar bezinken.
Zou zeker de raad volgen van Elke en gewoon stap per stap emigratieproces volgen. Eerst papieren invullen en terugsturen waarna er echt wel tijd komt om praktiiche zaken onder handen te pakken.
Wij wilden origineel naar San Diego, waren er op reis geweest en vonden het geweldig. Toen we wat opzoekwerk deden (jobaanbod, kost voor huurwoning, e.d.) waren we er al vlug uit dat die vlieger niet hoog zou vliegen. Uiteindelijk in Atlanta terechtgekomen onder het motto: we zitten al veel dichter bij San Diego en wie weet verhuizen we ooit nog wel een keer naar onze droomstad.
Mijn advies is om aantal adviesen op papier te zetten die je belangrijk vind (klimaat, jobaanbod,....) en op die basis een shortlist te maken van plaatsen waar je kan vestigen. Op termijn kan je nog altijd verhuizen naar je droomplaats want niets is zo gemakkelijk in de US als verhuisje regelen.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- goldenhills
- Amerika-expert
Tja, het is leuk wonen en leven hier, als je voldoende verdient. Tweeverdieners zijn normaal hier, en voor veel mensen een noodzaak. Wat voor werk zouden jullie kunnen doen in de VS?matchbox schreef:We zijn helemaal weg van San Fransisco, maar dat is helemaal onbetaalbaar. Maar ergens in de Bay Area misschien.
P.S. Als je vragen hebt over het leven en werken hier, brand maar los!
-
- Amerika-ontdekker
Weet iemand hier iets meer over? Ik kan niks vinden dat je in de tussentijd niet naar US op reis zou mogen gaan, maar er is zoveel info te vinden, dat ik misschien op de verkeerde plaatsen zoek.Sten schreef: In september te gaan en in oktober misschien al je gesprek te hebben; dat lijkt mij niet handig. Maar andere forumleden zullen hier nog iets over kunnen zeggen, vermoed ik. Heb je geen annuleringsverzekering (als je de tickets al geboekt hebt)?
Om maar iets concreets te zeggen: het Amerikaanse Consulaat belde ons in de maand(en) voor ons interview een paar keer (!) op om naar een kleinigheid te vragen, om te zeggen dat de datum verzet was (ze hadden ons per ongeluk op een feestdag, bevrijdingsdag gezet!), het medische bureau ook... Wat als je er dan niet bent? Bovendien zit je dan al als het goed is, in een officële visum aanvraag (dankzij jouw winnen). Nogmaals: er staat me zoiets bij dat Gov afraadt in deze tijd naar de US af te reizen.
Zeker een maand of wat voor je interview zul je al je tijd en aandacht nodig hebben, om je visum aanvraag goed te kunnen doen.
Verder is het dus ook zo dat alles (vluchten, hotels, huurauto) al lang vastligt. Ik denk ook dat we die reis nu heel goed kunnen gebruiken om alles wat meer te verkennen. Qua timing is het inderdaad vervelend, maar ja, nu nog weinig aan te doen...
-
- Amerika-ontdekker
Mijn man werkt nu in de banksector. Ik werk als graficus in een farmaceutisch bedrijf, dus da's wel heel specifiek. Daarnaast heb ik ervaring als grafisch vormgever.goldenhills schreef:Tja, het is leuk wonen en leven hier, als je voldoende verdient. Tweeverdieners zijn normaal hier, en voor veel mensen een noodzaak. Wat voor werk zouden jullie kunnen doen in de VS?matchbox schreef:We zijn helemaal weg van San Fransisco, maar dat is helemaal onbetaalbaar. Maar ergens in de Bay Area misschien.
P.S. Als je vragen hebt over het leven en werken hier, brand maar los!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn hier in het verleden, dacht ik, toch ook nog mensen naar de Us geweest terwijl ze nog in process waren, dus ik denk niet dat dat een probleem is.
Wat wel is: je moet je ESTA invullen. Maar daar staan ook geen vragen op naar de green card procedure (enkel of je ooit op frauduleuze wijze een visum hebt proberen te bemachtigen, wat dus niet het geval is).
Jij hebt *op dit moment* helemaal niet de intentie om je illegaal in de US te vestigen. Waarom zou je, als je straks een green card krijgt?! Dus ik zie niet het probleem.
En wat dat interview betreft: 't is niet dat je voor 3 maanden weg bent he! Terug thuis zal je het bericht wel vinden.
Kortom: ik zou me er geen zorgen om maken, en lekker op vakantie/verkenning gaan!
Weet niet of andere forumleden van negatieve ervaringen weten.
Wat wel is: je moet je ESTA invullen. Maar daar staan ook geen vragen op naar de green card procedure (enkel of je ooit op frauduleuze wijze een visum hebt proberen te bemachtigen, wat dus niet het geval is).
Jij hebt *op dit moment* helemaal niet de intentie om je illegaal in de US te vestigen. Waarom zou je, als je straks een green card krijgt?! Dus ik zie niet het probleem.
En wat dat interview betreft: 't is niet dat je voor 3 maanden weg bent he! Terug thuis zal je het bericht wel vinden.
Kortom: ik zou me er geen zorgen om maken, en lekker op vakantie/verkenning gaan!
Weet niet of andere forumleden van negatieve ervaringen weten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
En matchbox, hebben jullie je interview al gehad?
Wat heb je trouwens uiteindelijk ingevuld bij je studies HOKT? University Degree? College no degree? Ik stuur volgende week de papieren op en zit een beetje te sukkelen
Wat heb je trouwens uiteindelijk ingevuld bij je studies HOKT? University Degree? College no degree? Ik stuur volgende week de papieren op en zit een beetje te sukkelen
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had hem 31 oktober ook nog een pb gestuurd, maar die heeft hij nog niet gelezen. Zowat anderhalve maand geleden kwam hij voor het laatste op het forum. Misschien heeft hij het zo druk momenteel, of zijn ze wel op vakantie in de US, op verkenning naar een leuke woonomgeving!
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb daar "bachelor" ingevuld.inge67 schreef: Wat heb je trouwens uiteindelijk ingevuld bij je studies HOKT? University Degree? College no degree? Ik stuur volgende week de papieren op en zit een beetje te sukkelen
-
- Amerika-ontdekker
Hoi iedereen,
we hebben tijdens onze reis geprobeerd om zoveel mogelijk uit te zoeken en vrezen dat dit voor ons echt de verkeerde moment is. We hebben dus besloten om er niet mee door te gaan.
Met mijn verstand weet ik dat dit de juiste beslissing is, maar in mijn hart doet het pijn.
Omdat ons interview vorige maand al was, kunnen we ook niet meer terugkomen op deze beslissing.
Sorry aan al degenen die dit ook zo graag willen en de kans niet kregen.
we hebben tijdens onze reis geprobeerd om zoveel mogelijk uit te zoeken en vrezen dat dit voor ons echt de verkeerde moment is. We hebben dus besloten om er niet mee door te gaan.
Met mijn verstand weet ik dat dit de juiste beslissing is, maar in mijn hart doet het pijn.
Omdat ons interview vorige maand al was, kunnen we ook niet meer terugkomen op deze beslissing.
Sorry aan al degenen die dit ook zo graag willen en de kans niet kregen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat moet een heel moeilijke beslissing geweest zijn! En ik stel het erg op prijs dat je dit hier ook wilt vertellen! Maar ik begrijp dat tussen 'dromen van' en het omzetten van die dromen soms nogal wat woelige watertjes kunnen liggen, die echt heel concreet worden op het moment dat je serieus knopen door moet gaan hakken. Maar enkel jullie kunnen in eer en geweten besluiten wat wel of niet wenselijk is. En dat kan ook heel erg van timing afhangen.
Ik hoop dat je wel nog volop van Amerika als vakantieland wilt gaan genieten. En ik hoop dan ook dat we je toch nog terugzien hier op het forum!
Ik hoop dat je wel nog volop van Amerika als vakantieland wilt gaan genieten. En ik hoop dan ook dat we je toch nog terugzien hier op het forum!
Elke
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden omdat we niks meer van je hoorden.
Je hoeft je niet te verontschuldigen Matchbox, dat vind ik onzin. Je hebt een kans gekregen en die is voor jou, daar doe je mee wat je wil. Daar heeft niemand een oordeel over uit te spreken.
Nog veel plezier met je verdere Amerika-reizen
Je hoeft je niet te verontschuldigen Matchbox, dat vind ik onzin. Je hebt een kans gekregen en die is voor jou, daar doe je mee wat je wil. Daar heeft niemand een oordeel over uit te spreken.
Nog veel plezier met je verdere Amerika-reizen
-
- Amerika-ontdekker
Het was inderdaad een supermoeilijke beslissing en één waar we allebei al heel snel spijt van hadden.
In augustus is bij mijn vader kanker gevonden en dat heeft onze beslissing sterk beïnvloed. De twijfels die we daarvoor al hadden, werden daardoor nog sterk uitvergroot, vooral ook omdat mijn vader degene is die het zou begrijpen als we verhuizen. We hebben toen dus beslist om onze afspraak voor het interview af te zeggen. Ondertussen gaat het veel beter met mijn vader, gelukkig.
En toen hebben mijn man en ik het dus allebei op tafel gesmeten dat we spijt hadden van de beslissing. Eerst waren we dus van plan om volgend jaar terug mee te doen met de lottery en maar te hopen dat we ooit nog eens uitgekozen zouden worden. Maar uiteindelijk hebben we al onze moed bijeen geraapt en heeft mijn man naar de ambassade gebeld. Daar waren ze erg begripvol voor de situatie en we hebben een nieuwe afspraak kunnen maken
Dus het ziet er naar uit dat we toch gaan verhuizen 
Alle twijfels die we hadden, zijn er natuurlijk nog steeds en we hebben ons er bij neer gelegd dat California voor ons waarschijnlijk niet haalbaar is. Wat niet wil zeggen dat het niet ons doel blijft om daar ooit te gaan wonen. Maar we gaan dus eerst ergens anders proberen. Daar "Amerikaanse" werkervaring op doen en dan proberen een job te vinden in California. Hoewel, misschien bevalt het ons wel zo erg op die andere plaats dat we daar niet meer weg willen
Wat die andere plaats dan wordt, daar zijn we nog niet uit.
In augustus is bij mijn vader kanker gevonden en dat heeft onze beslissing sterk beïnvloed. De twijfels die we daarvoor al hadden, werden daardoor nog sterk uitvergroot, vooral ook omdat mijn vader degene is die het zou begrijpen als we verhuizen. We hebben toen dus beslist om onze afspraak voor het interview af te zeggen. Ondertussen gaat het veel beter met mijn vader, gelukkig.
En toen hebben mijn man en ik het dus allebei op tafel gesmeten dat we spijt hadden van de beslissing. Eerst waren we dus van plan om volgend jaar terug mee te doen met de lottery en maar te hopen dat we ooit nog eens uitgekozen zouden worden. Maar uiteindelijk hebben we al onze moed bijeen geraapt en heeft mijn man naar de ambassade gebeld. Daar waren ze erg begripvol voor de situatie en we hebben een nieuwe afspraak kunnen maken

Alle twijfels die we hadden, zijn er natuurlijk nog steeds en we hebben ons er bij neer gelegd dat California voor ons waarschijnlijk niet haalbaar is. Wat niet wil zeggen dat het niet ons doel blijft om daar ooit te gaan wonen. Maar we gaan dus eerst ergens anders proberen. Daar "Amerikaanse" werkervaring op doen en dan proberen een job te vinden in California. Hoewel, misschien bevalt het ons wel zo erg op die andere plaats dat we daar niet meer weg willen

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goh wat een rollercoaster hebben jullie meegemaakt de afgelopen maanden. Wij zijn net terug van onze 'verkenningsvakantie' in California. Voor mij blijft dat nog steeds de plaats waar ik naartoe wil. Nu nog even alles laten bezinken en de knoop doorhakken. Ons interview is op 14/2. Wanneer gaan jullie?
-
- Amerika-ontdekker
Dat is echt het juiste woord!inge67 schreef:Goh wat een rollercoaster hebben jullie meegemaakt de afgelopen maanden.
Hoe is de verkenning bevallen?inge67 schreef:Goh wat een rollercoaster hebben jullie meegemaakt de afgelopen maanden. Wij zijn net terug van onze 'verkenningsvakantie' in California. Voor mij blijft dat nog steeds de plaats waar ik naartoe wil. Nu nog even alles laten bezinken en de knoop doorhakken. Ons interview is op 14/2. Wanneer gaan jullie?
Ons interview is al op 17/1. Woensdag hebben we het medisch onderzoek gehad, dat stelde echt niks voor. Geen idee waarom ik daar weer zo zenuwachtig voor was.
-
- Amerika-ontdekker
Nog een belangrijke vraag:
Na het interview, waar we hopelijk goedgekeurd worden, moeten we binnen het half jaar naar Amerika om het papierwerk te regelen. Dit gebeurt op de luchthaven waar we het land binnenkomen. Moeten we op dat moment ook echt verder reizen naar het adres dat we op de ambassade hebben opgegeven? Of mag dit ook op het moment dat we definitief naar ginder gaan (misschien een jaar later pas)?
Na het interview, waar we hopelijk goedgekeurd worden, moeten we binnen het half jaar naar Amerika om het papierwerk te regelen. Dit gebeurt op de luchthaven waar we het land binnenkomen. Moeten we op dat moment ook echt verder reizen naar het adres dat we op de ambassade hebben opgegeven? Of mag dit ook op het moment dat we definitief naar ginder gaan (misschien een jaar later pas)?