Ik begrijp je hoor. Maar probeer je dit voor te stellen. Ik heb al heel lang een pijn in mijn hart (van verlangen) gehad als ik aan Amerika dacht. Daar heen te gaan leek zo onmogelijk (en was dat daadwerkelijk ook, ik hoef maar naar jouw verhaal te luisteren, je kunt daar niet zomaar vrolijk fluitend gaan wonen en werken). Ik heb in feite, zonder dat het zo benoemd werd, ook heel lang in een onzichtbare wachtrij gezeten voor Amerika. Denk maar niet dat ik mij ooit echt thuis gevoeld hebt in Nederland, behalve als ik fiets in de duinen of anderszins een verbinding maak met de natuur en dieren hier. Heel lang heb ik mij niet ingeschreven voor de loterij, met het idee dat het nog steeds zo moeilijk bereikbaar leek. Misschien dat ik aanvoelde, dat ik er niet klaar voor was die loterij te winnen en het daarom niet eens probeerde.Staceybeesie schreef: [...]
Als je weet wat wij hebben moeten bewijzen aan DOL (department of labor) om uberhaupt een aanvraag voor een greencard te kunnen doen. Je kan echt niet zomaar aan de slag hier. Daar gaat een heel proces aan vooraf.
Na een aantal jaren met Jeroen kwam opeens die 'droom' (beter: het intense verlangen) terug. De eerste keer voor het meedoen aan de DV 2010 maakte ik onze foto's via een fotobewerkingsprogramma geschikt voor de gov site. De tweede keer, voor de DV 2011, lieten we echte foto's maken naar Amerikaanse standaard, en die tweede keer was het raak. Jeroen en ik vormen een soort magische verbinding. De onwillekeurige samenwerking tussen ons is: ik leg de bal voor zijn voeten (wat voor bal dan ook), en hij trapt hem erin. Zo is het dit keer ook gegaan. Dit is althans wat ik al vaker heb waargenomen in processen in ons leven.
Waarmee ik wil zeggen dat je niet moet onderschatten dat er soms krachten werkzaam zijn die mensen niet zien of begrijpen. Ik geloof daar althans in. Er kan een reden zijn voor dingen zoals ze gaan. Ik weet niet precies zeker hoe die vork in de steel zit, maar er is toch meer gaande dan blind toeval. Eerder iets met energieën die stromen, waar ze van nature heenstromen. Nu word ik alweer wat 'filosofisch'. Natuurlijk kun je nu zeggen (of denken): Sten zit dom te zwetsen, wat weet zij nou, Jeroen en zij kregen die visa zomaar, zonder er veel of lang moeite voor te doen. Dat is je goed recht.