Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
askim
Amerika-ontdekker

Re: DV2012: Inge67

Bericht door askim »

inge67 schreef:@Elke, Nicholas studeert TEW en heeft net z'n eerste jaar achter de rug (althans mits een paar vakken die hij in augustus opnieuw moet doen).
Ben begint aan een opleiding Handelsingenieur. Bedoeling zou zijn om minstens een bachelor hier te halen en dan een master ginder. Liever nog een master hier en dan een master na master in de States.

Ze willen dus allebei nog minstens 1 jaar in de States studeren (eventueel in combinatie met werk) om meer kans te maken op een goede job. En de reden is inderdaad de kosten die eraan verbonden zijn. Verder hebben ze allebei hun zinnen gezet op dat diploma hier in België. Eventueel om kans te maken op een beurs achteraf.

Ben heeft net een jaar Community College (Math 150, Chemistry, Physics, Business Administration en Computer Programming) achter de rug. Voor alle vakken een A, dus misschien is dat in de toekomst nog handig.

Misschien kan je het regelen met hun school dat ze op afstand studeren (bv met diplomacontract)? En bv alleen voor de examens/stage naar België komen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inge, ik informeerde eens bij een kennis van me die prof is in Leuven. Als je de Belgische nationaliteit hebt, dan betaal je het gewone studiegeld, ongeacht of je in Amerika woont of nog een andere nationaliteit zou hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@elke: bedankt, dat is al goed nieuws. Nu moet ik er even achter komen of je 10mnd per jaar buiten de VS mag verblijven zonder reentry permit
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zonder re- entry permit zal dat zeker niet mogen! Vooral niet omdat het ook nog een paar jaar achter elkaar is.
Vraag zal dus zijn of je een re-entry permit krijgt voor studeren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

askim schreef:Als je de USA voor de eerste keer binnenkomt, mag je dan kiezen waar je binnenkomt? Je weet dat je je bv wil vestigen in CA maar wil een reis maken in NY, mag je dan binnenkomen in NY? Of moet dan dan in CA? Ik vraag dit louter informatief hoor, want ik heb helaas niet gewonnen.
Je mag zelf bepalen welk "Point Of Entry" je kiest ja. Dus wil je in CA wonen maar eerst een maandje NY bekijken dan vlieg je gewoon naar NY, geeft daar al je papieren af en ga je daar een maande rondkijken en ga je daarna door naar CA.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:Inge, ik informeerde eens bij een kennis van me die prof is in Leuven. Als je de Belgische nationaliteit hebt, dan betaal je het gewone studiegeld, ongeacht of je in Amerika woont of nog een andere nationaliteit zou hebben.
Precies, in Nederland is dat dus ook zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat is dan mooi om te weten!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Eelco en ik hebben het nog eens uitgebreid gehad over emigratie. Hij heeft een boel vrienden die hij af en toe nog ziet en hij vertelde me dat het hem moeilijk lijkt om dat allemaal achter zich te laten.
Voor mij is de situatie helemaal anders. Buiten mijn ouders heb ik eigenlijk niemand die ik echt vreselijk zou missen. De vriendinnen die ik heb zie ik nu ook maar sporadisch en dat zou ik kunnen compenseren met skype en af en toe een bezoek van ons of van hen

Maar ik begrijp hem wel en hij snapt ook dat ik dit zie als een once in a lifetime opportunity

We gaan gewoon het hele proces in gang zetten. Uigebreid op verkenning wanneer we de green card activeren en zullen ondertussen alle pro's en con's op een rijtje zetten
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik heb een email gestuurd naar KCCDV met een aantal vragen. Ik kreeg vrij snel een antwoord terug.

Kan een moderator e even laten weten of ik hier best de emails plaats, of in het kort even toelicht waar het over ging.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inge, wat mij betreft mag je de mails hier plaatsen, op voorwaarde dat je namen en contactgegevens van de verzender weghaalt. (en dat doe je best ook met je eigen adres)
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ok hier de email die ik stuurde:

Dear Sir, Madam,

I am one of the lucky few that were selected for further processing in the DV 2012. Regarding the process and details of the greencard, I have a few questions to which I was unable to find the answer sofar. I am hoping you will be able to answer these questions for me

1. How long after the announcement of July 15th do we need to send back the required documents?

2. I have a very low casenumber. Based on previous years I think I might be invited for the interview as early as October. However my boyfriend and I have scheduled our wedding for the end of this year. Would it be possible to postpone the interview until early next year without jeopardizing our chances of actually getting our green card?Mu

3. My two sons are in university in Belgium. They are both 19 and would like to finish their Masters' degree in Belgium. Is this possible?

4. In accordance to question 3. What if they activate their green card next year. What is the procedure for studying abroad while being a permanent resident?

I would like to thank you in advance for your earliest reply,

Best regards,

Inge.....
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

En dit was het antwoord:

Thank you for your inquiry.

Interviews for the DV 2012 program begin October 1, 2011, and process through September 30, 2012. All DV 2012 cases must be completely processed by September 30, 2012. Prompt response in returning the required forms to KCC will allow ample time for necessary processing.

Fiancées or common law spouses cannot be listed as a beneficiary on DV cases.
Once you are legally married, you may add your spouse to the case.

To add a spouse, please submit the following to KCC once you are married:

· Copy of marriage certificate with English translation
· Forms DS 230 Part I & II for spouse
· Updated DS 230 Part I for the principal applicant
· Passport style photo of the spouse

If you need additional copies of the forms, photocopies are acceptable or you may download them at http://www.travel.state.gov/visa/frvi/f ... _1342.html.

KCC is not authorized to assist you with this issue. Please contact the American Embassy/Consulate with jurisdiction over your area for further information.

KCC is not authorized to assist you with this issue. Please direct your inquiry to the Citizenship and Immigration Services (CIS) at 1-800-375-5283 or visit http:\\www.uscis.gov.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Mij lijkt na mijn zoektochten dus hetvolgende:

1. Er staat geen deadline op de datum waarop je de eerste gegevens moet terugsturen. Op deze manier kan je m.i. zelf je interview 'uitstellen'

Risico is natuurlijk dat je dan achter het net vist

2. Je kan je interview pas uitstellen wanneer je een datum krijgt. Ze geven me nu dus geen mogelijkheid en zeggen dat je fiancee geen rechten heeft, maar dat wist ik al. Als ik voorbeelden van Steven enzo bekijk denk ik dat hij zijn interview pas heeft uitgesteld nadat hij een datum had gekregen

3. Ze geven geen uitsluitsel ivm de jongens en hun studies, maar dit vond ik op de website van uscis.gov:

Does travel outside the United States affect my permanent resident status?
Permanent residents are free to travel outside the United States, and temporary or brief travel usually does not affect your permanent resident status. If it is determined, however, that you did not intend to make the United States your permanent home, you will be found to have abandoned your permanent resident status. A general guide used is whether you have been absent from the United States for more than a year. Abandonment may be found to occur in trips of less than a year where it is believed you did not intend to make the United States your permanent residence. While brief trips abroad generally are not problematic, the officer may consider criteria such as whether your intention was to visit abroad only temporarily, whether you maintained U.S. family and community ties, maintained U.S employment, filed U.S. income taxes as a resident, or otherwise established your intention to return to the United States as your permanent home. Other factors that may be considered include whether you maintained a U.S. mailing address, kept U.S. bank accounts and a valid U.S. driver’s license, own property or run a business in the United States, or any other evidence that supports the temporary nature of your absence.

dat doet me vermoeden dat het voor mijn zonen wel mogelijk moet zijn om 10 maanden per jaar in Belgie te verblijven voor hun studies en dan in de US hun zomer door te brengen bij ons.

Wat denken jullie? Er wordt nergens iets gezegd van min 6maanden per jaar in de US te verblijven. Of mis ik iets?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Er staat: Permanent residents are free to travel outside the United States, and temporary or brief travel usually does not affect your permanent resident status. Temporary or brief travel is geen 10 maanden.

Op een andere pagina staat bijvoorbeeld:
You may be found to have abandoned your permanent resident status if you:

Move to another country intending to live there permanently

Remain outside of the United States for more than 1 year without obtaining a reentry permit or returning resident visa. However, in determining whether your status has been abandoned, any length of absence from the United States may be considered, even if less than 1 year

Remain outside of the United States for more than 2 years after issuance of a reentry permit without obtaining a returning resident visa. However, in determining whether your status has been abandoned any length of absence from the United States may be considered, even if less than 1 year
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

Ook periodes kleiner dan 1 jaar kunnen dus als reden gelden om je greencard weer af te nemen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ze zullen een re entry permit moeten aanvragen, en dan pas kan je weten of het toegestaan is of niet.
Tenzij je nu concrete gevallen kan vinden van mensen die dit aan de hand gehad hebben.
Kans is heel erg klein om zulke Belgen (of Nederlanders) te vinden. Maar wat je kan doen: sluit je aan bij Vlamingen in de Wereld (kost iets van een 50 euro geloof ik), en dan kan je een mailtje opstellen dat gericht is aan alle Belgen die aangesloten zijn en die in de regio wonen waar jullie je willen vestigen (of je kan Inge Roggeman vragen of het mogelijk is om het over de ganse US uit te sturen, aangezien je vraag heel erg specifiek is). Vraag in dat bericht of er mensen zijn die ervaring hebben met dit (studeren in Belgie terwijl je je nog niet echt 'permanent' in de US hebt gevestigd).

Is dit iets wat jullie tegen zou houden? Want uiteindelijk zullen je zonen toch ook hun eigen weg gaan eenmaal ze afgestudeerd zijn.... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat jullie nu al klaar zijn om die navelstreng dusdanig hevig door te knippen. ;-)
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

@OscarG Ja dat heb ik ook gelezen. En ik ben akkoord dat 10 maanden geen brief periods is. Er staat echter ook dat minder dan een jaar als leidraad wordt genomen (meestal) en dat je verder moet voldoen aan de andere bepalingen zoals income taxes etc...

Maar het blijft natuurlijk een risico en ik weet niet goed wat we daarmee moeten

@Elke: daarom vind ik jou idee ook een hele goeie. Ik zal het navragen bij VIW

Weet iemand of het een goed of slecht idee is om de USCIS te contacteren en de vraag rechtstreeks te stellen?

Nogmaals echt bedankt voor het meedenken!
Sten

Bericht door Sten »

inge67 schreef: Weet iemand of het een goed of slecht idee is om de USCIS te contacteren en de vraag rechtstreeks te stellen?
KCC is not authorized to assist you with this issue. Please direct your inquiry to the Citizenship and Immigration Services (CIS) at 1-800-375-5283 or visit http:\\www.uscis.gov
Het antwoord op je vraag geeft Kentucky toch al zelf? >>> Contact USCIS.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inge, probleem is dat het hier niet eenmalig om 10 maanden gaat, maar langer?
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Eerst even mijn hypothetische timeline uitzetten:

Stel

- ik stuur de nodige formulieren terug na ons trouwen (laat ons zeggen in November)

- interview in Januari

- landen in de zomer van 2012

- uiteindelijke emigratie zomer van 2013

In dat geval (en als ze nergens blijven hangen):
- moet Nicholas nog slechts alleen zijn master TEW afleggen, dus 1x 10 maanden en dan voorgoed in de VS
- moet Ben nog 1 jaar voor zijn bachelor Handelsingenieur. Voor zijn master moet hij dan nog 2 jaar extra. Dus in dat geval voor hem nog 3x 10 maanden

als het zover is kunnen ze natuurlijk van gedacht veranderd zijn en besluiten van ineens definitief mee te emigreren

Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat mijn 'plan' om de formulieren pas in November terug te sturen werkt en er niet voor zorgt dat we helemaal geen kans meer maken op een green card

Heeft er iemand hier ervaring mee? Of heeft iedereen zijn papieren netjes binnen de 2/3 weken na de bekendmaking teruggestuurd
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Armin schreef: Optie 2) Omdat dat dat voor de meesten uiteraard wat snel is, vul als winnaar de zaak in en stuur dit op. Je zorgt zo in ieder geval dat je meedoet want als je nummer getrokken wordt en je hebt nog niets ingestuurd is het 'pech gehad'. Nadat je dat ingevuld hebt, ga je je trouwerij regelen. Zodra dat rond is, stuur je een nieuwe DS-230 op voor jezelf en uiteraard ook een voor je partner. Stuur tevens een meertalig uittreksel mee van de huwelijksakte

Oei nu begin ik toch te twijfelen. Ik had het idee om mijn papieren pas terug te sturen na onze trouw in November. Ik heb echter een zeer laag casenummer 69** en ga er daarom van uit dat het interview al in Oktober zal zijn.

Maar betekent dit dan dat je gewoon je kans kwijt bent?

Er wordt toch geschreven dat je tot juni van 2012 je confirmation code kan checken? Stel je checkt om welke reden dan ook je confirmation nummer pas in december en je hebt een lage casenummer? Is het dan 'too bad'? Dat kan ik me toch niet voorstellen, precies omwille van deze zin:

DV Program 2012: Entrants in the Diversity Visa 2012 lottery may check the status of their entries through the Entry Status Check on the E-DV website now through June 30, 2012.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer