Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012; nieuwe rondes, nieuwe kansen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV2012; nieuwe rondes, nieuwe kansen

Bericht door Eagle` »

Sten schreef:
Eagle` schreef: Nee nog steeds niet :lol: , staat jullie aim nog steeds op Thousand oaks, mooie uitvalsbasis, je moet ook eens the valley proberen. Sherman oaks, encino, reseda, van nuys, northridge, chatworth, ook best mooie buurten die beetje in dezelfde klasse liggen.
Hoi Eagle,

wat een discipline, het is als de chocoladereep van Willy Wonka, zit er die gouden wikkel in?

Maar jij gaat dus al met regelmaat naar de USA.

We vliegen naar L.A., gaan daar een paar dagen tot een week bij onze contactpersoon logeren en gaan dan S.M. maar ook Sacramento (daar waren we al een keer, heel leuk!) en Davis verkennen. Als het zo lukt, proberen we eerst ons rijbewijs in T.O. te halen...
De plaatsen die je noemt, zeggen mij nog niet veel, misschien moet ik eens een lijstje gaan maken met de plaatsen die ons in dit topic worden aangeraden... Thanks!
Ben gewoon ontzettend blij dat dat hele litigation ding afgelopen is, echt irritant om je weken lang aan een strohalm te moeten hebben vastklampen. We zien wel wat het wordt als ik het uiteindelijk check volgende week. Pull ik een "centrino" :wink: , zal ik heel blij zijn uiteraard, maar indien het niks wordt, geen man overboord. Dankzij de trekking van 1 mei, had ik gedurende een 2 weken mogelijk een verhuis ticket in men handen. En op geen enkel moment was ik ook maar bang over de toekomst, ik ben nu zeker dat dit geen bevlieging was. Ik weet dat met enig geduld ik er wel zal geraken onder H1-B of L-1.

Van harte gefeliciteerd dus voor alle nieuwe winnaars :thumbup:

S.M. als in Santa Monica ? Mijn persoonlijke favoriet is zeer zeker Brentwood, echt ontzettend leuke buurt. Ik zie mezelf zo op zaterdagmiddag op de patio van Wholefoods zitten aan San Vincente met een zelf samengestelde salad en de USA today die ik in kocht van de newspaper stand 5 meter verder 8)

Anyway veel succes er mee en keep us posted, ik vind het gek maar om één of andere reden vind ik zulke immigratieverhalen echt ontzettend leuk om lezen !
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Nog een nieuwtje, voor de geïnteresseerden: op de "winning confirmation" stond gisteren nog de datum van 1 mei 2011 vermeld, ook al ging het over de resultaten van de nieuwe trekking. Vandaag hebben ze de fout blijkbaar opgemerkt: de datum is veranderd naar 15 juli 2011. Blijkbaar hadden ze toch niet alles vooraf gedoublechecked...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** Naar aanleiding van wat RiverCola schreef, heb ik een afsplitsing gemaakt van dit topic:
viewtopic.php?f=12&t=35782

Je schrijft je in voor de loterij, en dan moet je maanden wachten op de uitslag. In de loop van die maanden kunnen er allerlei dingen gebeuren waardoor je plots niet meer zo zeker bent of je echt wel naar de US wilt gaan.
Of die twijfel kan je natuurlijk ook maar pas overvallen als je ziet dat je gewonnen hebt en die droom van je dus echt concreet gemaakt moet (kan) gaan worden.
Wie herkent dit? Hoe ga je er mee om? Ben je bang om er op een forum vol Amerika liefhebbers over te spreken? ;-) **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Je mag het topic over hoe mensen nu verder gaan best afsplitsten Elke, misschien komen er dan nog meer interessante reacties op! Wordt wel een gesplits zeg :lol:
@Eagle: Wat een zelfbeheersing! Een "Centrino" pullen wordt hier gewoon een nieuw gezegde! En als we het nu allemaal ook naast dit forum gaan gebruiken wordt het straks een wereldwijd fenomeen haha.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

kastelke schreef:** Naar aanleiding van wat RiverCola schreef, heb ik een afsplitsing gemaakt van dit topic:
viewtopic.php?f=12&t=35782

Wie herkent dit? Hoe ga je er mee om? Ben je bang om er op een forum vol Amerika liefhebbers over te spreken? ;-) **
Dank voor het afsplitsen Kastelke. Had voor mij niet per se gehoeven maar er kwamen inderdaad nogal wat reacties op mijn post. Leuk wervend tekstje heb je ook geschreven!!

Die laatste opmerking die je maakt is ook best aan de orde. Er is hier in het verleden altijd best stevig gesproken richting mensen die niet meer wilden na geselecteerd te zijn, of aangaven het niet zeker te weten. Ik vind dat dat taboe weleens doorbroken mag worden en dat we meer begripvol mogen zijn richting de twijfels die mensen hebben of de zaken die een mens tegen kan houden daadwerkelijk te gaan.
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

Beide weer niet, helaas...

Apart: hebben onze codes en namen verwisseld, dan zijn we ook "has not been selected"... Vond ook dat de uitslag wel heel snel terug kwam.
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
KaroUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KaroUSA »

Het was te mooi om waar te zijn afgelopen mei, zagen het helemaal zitten om ons aan de oversteek te wagen... nu zijn we beiden niet geselecteerd :(
Volgende loterij misschien, als er nog eentje komt?!
Toch een dikke proficiat aan diegenen die nu wel verder mogen, ik kan niet wachten om het verloop verder te volgen. Waar blijven de blogjes :wink:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Centrino schreef:Nog een nieuwtje, voor de geïnteresseerden: op de "winning confirmation" stond gisteren nog de datum van 1 mei 2011 vermeld, ook al ging het over de resultaten van de nieuwe trekking. Vandaag hebben ze de fout blijkbaar opgemerkt: de datum is veranderd naar 15 juli 2011. Blijkbaar hadden ze toch niet alles vooraf gedoublechecked...
Wat een amateurs...

Dat is echter wel mijn ervaring (ik werk in IT). Ik heb al tientallen (honderden?) keren Project Managers, Quality Assurance, e.d. op fouten en 'oversights' gewezen. Consultants zijn vaak nog erger...
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

we houden het op 5 voorlopig jongens, geen 2de centrino ;)
Sten

Bericht door Sten »

Eagle` schreef:we houden het op 5 voorlopig jongens, geen 2de centrino ;)
Dus je hebt gecheckt en niet gewonnen? :(
AJ69
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door AJ69 »

Allereerst van harte gefeliciteerd aan alle winnaars tot nu toe!!
Wij hebben dit jaar helaas op beide data niet gewonnen..
Over een paar maanden weer meedoen dan maar, and hope for the best.. :thumbup:
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

Sten schreef:
Eagle` schreef:we houden het op 5 voorlopig jongens, geen 2de centrino ;)
Dus je hebt gecheckt en niet gewonnen? :(
inderdaad, maar geen man overboord sten :)
Sten

Bericht door Sten »

Eagle` schreef:
inderdaad, maar geen man overboord sten :)
Ok, hopelijk next time! :)
Dickstar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Dickstar »

Wanneer kun je je inschrijven voor 2013?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarschijnlijk ergens begin oktober. We kondigen het hier wel aan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Ah, gelukkig. Ik dacht dat ik de volgende kans al gemist had omdat ik niets kon vinden verder.

Trouwens, waarom werkt die site alleen goed met zwaar verouderde versies van Internet Explorer (6 en 7)? Ik zou toch wel wat moderner verwachten van de US government :P
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dickstar schreef:Ik zou toch wel wat moderner verwachten van de US government :P
Echt sinds ik hier ben verbaas ik me over de juist NIET moderne US gov. Alles gaat nog met papiertjes, formuliertjes en andere zaken. Het lijkt wel alsof ze net van de typemachine af zijn haha.

Kan aan mij liggen maar ik vind het dus echt niet modern. Wat dat betreft is Nederland best hip met zijn DigiID ;)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ziva schreef: Echt sinds ik hier ben verbaas ik me over de juist NIET moderne US gov. Alles gaat nog met papiertjes, formuliertjes en andere zaken. Het lijkt wel alsof ze net van de typemachine af zijn haha.
Kan aan mij liggen maar ik vind het dus echt niet modern. Wat dat betreft is Nederland best hip met zijn DigiID ;)
Ik heb me daar in het begin ook erg over verbaasd inderdaad. Maar daarbij moet je wel rekening houden met het feit dat Nederland een klein oppervlak is en zeer vlak. Daardoor is de digitale infrastructuur veel makkelijker neer te leggen en daardoor staat Nederland ook hoog op de lijst van hoeveelheid inwoners met breedband internet. Dan is digid natuurlijk een mooie volgende stap!

Om hier in Amerika nationaal iets nieuws door te voeren is veel meer werk dan het in 1 kleine staat door te voeren. En de technische infrastructuur gaat in sommige gebieden veel langzamer dan in andere, wat ook de modernisering van dat soort systemen tegengaat.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Klopt, ik snap ook prima waarom het zo is maar wilde toch even Dickstar dat vertellen ;)
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Hehe, thanks. Toen ik een studentenvisum moest regelen moest er heel veel op papier ook nog. Het hele inschrijvingsproces veroorzaakt wel zo ontzettend veel bureaucratie.

Trouwens leuk feitje: wisten jullie dat het presidentsportret van Obama de eerste was die digitaal genomen was? Ze hadden hiervoor een Canon 5D Mk II gebruikt. Het viel me erg op dat in de USA het idee van "if it ain't broke, don't fix it" veel meer heerst dan hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer