Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer naar USA, wat meenemen/niet vergeten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
xxxc
Amerika-ontdekker

Eerste keer naar USA, wat meenemen/niet vergeten

Bericht door xxxc »

Hallo Allemaal,

Sinds een tijdje volg ik dit forum op de voet, we gaan namelijk dit jaar voor het eerst naar Amerika.
We hebben voor the best of the west gekozen via Exit Reizen. Heel spannend allemaal.
Via dit forum heb ik al heel veel tips gevonden maar heb toch nog een paar vraagjes en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Heeft iemand de reis die wij maken al eens gedaan en hebben jullie daarover tips?
2. Wat zijn de dingen die ik (op passport, tickets, etsa etc. na) niet moet vergeten of zeker moet meenemen?

Alvast bedankt!

Groetjes Chantal
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste keer naar USA, wat meenemen/niet vergeten

Bericht door bigbag »

3-weekse autorondreis Californië, Nevada, Utah & Arizona

U reist 3 weken langs vele hoogtepunten in het Westen van de Verenigde Staten. U ziet spectaculaire stukken natuur zoals o.a. de Nationale Parken Yosemite, Seqouia, Death Valley, Bryce Canyon, Antelope Canyon en Grand Canyon. Daarnaast bezoekt u de wereldsteden San Francisco, Los Angeles, Las Vegas en San Diego. Zo komt iedereen aan zijn trekken, want wat is er nou mooier dan een reis waarbij u allemaal natuurschoon kunt bewonderen en tevens kunt shoppen, musea bezoeken, uitgaan en lekker eten..... En dat voor zo'n prijs!!

Zonnebril
Zonnecreme
GPS
lijst met alle adressen per stad (hotels/attracties)
rugzak
stekkeradapter(s) + evt. verdeelstekkers
verrekijker?
visa
medicatie
naaigerief
...

en zoveel meer lol. Alles uitprinten (ingangtickets van attracties)

Misschien een idee voor dit forum om een standaardlijst te maken? zie ook bv hier ?
Afbeelding
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Bedankt voor je reactie.
Ben zo aan het twijfelen over wat wel en niet mee te nemen.
Gelukkig heb ik nog even de tijd, we gaan in augustus weg.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Amerikaanse kaart op je TomTom zetten, met de kaart van West-Europa mis je wel een aantal afslagen 8) en Creditcards :)

Paspoort, ESTA, creditcard, TomTom en eventueel medicijnen. De rest mag je vergeten(TomTom>>>POI>>>winkelcentrum klaar) Beetje avontuurlijk 8)
kaiman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door kaiman »

Hallo
Ok ik zal proberen om een lijst te maken wat ik mee neem.

1. papierwerk (ticket, hotel boeking, en alles wat je geboekt hebt, rijbewijs)
2. Master card of wat erop lijkt.
3. Voor de eerste dag kleding.
4. toilet spullen.

De rest koop ik daar. :D :D
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Precies! Probeer niet teveel mee te nemen. De belangrijke papieren, misschien een routekaartje en tomtom, camera etc. Kleding, beperkt...
Verder zou ik alles, daar kopen, meteen een mooi souveniertje en scheelt heel veel sleepwerk (althans de heenweg :D)
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Maar zorg er wel voor dat je niet continu aan het shoppen bent en alle mooie dingen die er te zien zijn mist. :wink:
Laatst gewijzigd door Rob op 19 jul 2011, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Hahah hmmm daar heb je een punt...bij mij is het probleem altijd dat ik spullen inpak die ik denk nodig te hebben. Maar als ik na 3 weken thuis kom, ik VEEL spullen in de koffer zie liggen die ik niet aangeraakt heb...zonde ;)
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik heb laatste keer gewoon opgeschreven wat ik allemaal aan gehad heb tijdens de reis. Zo hoef ik dit jaar niet teveel mee te nemen. :lol: Ik had dus, zoals altijd, veel te veel mee.
Nu alleen dat briefje nog terugvinden ;-)
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Een wereldstekker
laptop
camera + toebehoren
usb-kabel
opladers van al je apparatuur
gsm
gps
creditcard (laat je creditcard thuis al opwaarderen, want je zit zo over het limiet heen als je ter plekke al je hotels e.d. moet betalen)

Zag hierboven naaigerief genoemd worden. Dat zou ik dus weer niet meenemen. Als iets kapot is dan heb ik vast nog wel 'n vergelijkbaar kledingstuk en if not dan koop ik daar wel 'n nieuw.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Electronica is voor mij niet essentieel. Ik neem geen laptop, geen gsm, geen tomtom mee. Met een goede wegenkaart en een ter plaatse gekochte telefoonkaart kun je ook op reis.
Zonder een creditcard (liefst 2) met flinke limiet kun je echter niet.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

kaiman schreef:1. papierwerk (ticket, hotel boeking, en alles wat je geboekt hebt, rijbewijs)
van alle belangrijke papieren (paspoorten, rijbewijs,...) maak ik op voorhand ook kopieën en die bewaar ik verspreid in handbagage, grote valies,...
Ook een lijstje van belangrijke telefoonnummers: ziekteverzekering, bank,... dat soort nummers bewaar ik nl niet in mijn GSM. Maar zelfs als je ze in je GSM hebt zitten, is het handig om ze elkder sook te bewaren voor het geval dat je je GSM kwijtspeelt.

wereldstekker is idd ook een goeie tip!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Kopieen van paspoort, alle vouchers, telefoonnummers, adressen, bewaar ik allemaal in mijn gmail, zodat ook als ik alles kwijtraak via 'n computer alles bij de hand heb.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

elninjoo schreef:Zag hierboven naaigerief genoemd worden. Dat zou ik dus weer niet meenemen. Als iets kapot is dan heb ik vast nog wel 'n vergelijkbaar kledingstuk en if not dan koop ik daar wel 'n nieuw.
Ha, ha, jij bent zeker ook zo iemand die een nieuwe auto koopt als de asbak vol is?

Ik neem altijd wel zo'n naaisetje mee, toch wel handig als bijvoorbeeld de knoop van je favoriete broek er af schiet.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Haha, zo erg is 't nog net niet hoor! :mrgreen:
Maar die knoop naai ik thuis wel weer aan en op reis pak ik dan gewoon maar 'n andere broek om aan te trekken. Verder dan 'n knoop kunnen aannaaien reikt mijn naaikennis overigens ook niet.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

In de middle of nowere valt er een schroefje uit mijn bril, glas eruit, wat was ik blij met het naaisetje wat ik altijd bij heb.
Door het glas terug te plaatsen en de oogjes, waar normaal het schroefje doorgaat, met naaigaren vast te zetten, kon ik mijn gewone bril blijven dragen.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Annie schreef:In de middle of nowere valt er een schroefje uit mijn bril, glas eruit, wat was ik blij met het naaisetje wat ik altijd bij heb.
Door het glas terug te plaatsen en de oogjes, waar normaal het schroefje doorgaat, met naaigaren vast te zetten, kon ik mijn gewone bril blijven dragen.
o ja, ook niet vergeten: reservebril voor mensen die dat nodig hebben
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

Vergeet vooral je reisverzekeringnummer niet te noteren in een boekje. Als je de pech hebt zoals ik, om opgenomen te worden in het ziekenhuis, zonder bankgarantie wordt je NIET geholpen! Het is daar geen Nederland!Waar je zonder meer geholpen wordt!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik ben met Google maps plattegrondjes aan 't maken van alle steden/dorpen en de te rijden route. Ben niet zo goed met wegenkaarten en mocht de gps 't begeven, wil ik in elk geval toch iets hebben waar ik me mee kan redden. Je kunt zo je hotels/B&B's ook precies op de plattegrondjes aangeven.
NieNKe
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door NieNKe »

LeenG schreef:
kaiman schreef:1. papierwerk (ticket, hotel boeking, en alles wat je geboekt hebt, rijbewijs)
van alle belangrijke papieren (paspoorten, rijbewijs,...) maak ik op voorhand ook kopieën en die bewaar ik verspreid in handbagage, grote valies,...
Ook een lijstje van belangrijke telefoonnummers: ziekteverzekering, bank,... dat soort nummers bewaar ik nl niet in mijn GSM. Maar zelfs als je ze in je GSM hebt zitten, is het handig om ze elkder sook te bewaren voor het geval dat je je GSM kwijtspeelt.

wereldstekker is idd ook een goeie tip!

Wat ik een handige tip vond: belangrijke papieren inscannen en naar je webmail sturen. Kun je altijd waar er maar internet is weer terug halen. Handig als er iets kwijt/gestolen is en je een kopie wilt hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer