Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
iPad2 kopen in de VS kan dit problemen geven ?
Re: iPad2 kopen in de VS kan dit problemen geven ?
Bij mijn laatste USA-reis vorig jaar december werd ik eruit gepikt voor controle door de douane op Schiphol. Mijn in Nederland gekochte laptop interesseerde ze niet overigens. Maar de laatste keer dat de douane op Schiphol me moest hebben was alweer jaren geleden.
- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Apple Store in Chicago heeft ze ruimschoots op voorraad liggen. Wel meerendeel in de kleur wit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
In apple San Francisco waren er ook genoeg op voorraad.
Gingen wel nog als warme broodjes over de toonbank.
Gingen wel nog als warme broodjes over de toonbank.
Dat is goed nieuws! Hopelijk succes dit weekend in Las vegas!
Hallo allemaal,
Is de totale invoer van goederen (zoals de ipad 2) inclusief of exclusief de tax.
De ipad 2 zonder tax kom je onder het bedrag van 430 euro maar met tax kom je er helaas net overheen.
Ik hoor het graag als jullie meer weten en thanks alvast!
Groetjes Patty
Is de totale invoer van goederen (zoals de ipad 2) inclusief of exclusief de tax.
De ipad 2 zonder tax kom je onder het bedrag van 430 euro maar met tax kom je er helaas net overheen.
Ik hoor het graag als jullie meer weten en thanks alvast!
Groetjes Patty
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat hangt helemaal af van welk type je koopt; de 16Gb zonder 3G blijft er bijv. onderpatty111 schreef:Is de totale invoer van goederen (zoals de ipad 2) inclusief of exclusief de tax.

Dat is inclusief en niet alleen tax maar ook verzend/afleveringskosten, verzekering, aangekochte apps en servicecontrakten.patty111 schreef: Is de totale invoer van goederen (zoals de ipad 2) inclusief of exclusief de tax.
Kortom alles wat je betaald hebt om je ipad aan te schaffen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
6foot6 schreef:Dat is inclusief en niet alleen tax maar ook verzend/afleveringskosten, verzekering, aangekochte apps en servicecontrakten.patty111 schreef: Is de totale invoer van goederen (zoals de ipad 2) inclusief of exclusief de tax.
Als je de iPad naar Nederland laat verzenden, dan is het bedrag van vrije invoer beduidend lager dan de genoemde € 430,- ik dacht iets van € 150,-6foot6 schreef:Dat is inclusief en niet alleen tax maar ook verzend/afleveringskosten, verzekering, aangekochte apps en servicecontrakten.patty111 schreef: Is de totale invoer van goederen (zoals de ipad 2) inclusief of exclusief de tax.
Bij het zelf binnen brengen van goederen geldt het vrijgestelde bedrag van € 430,-
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Heb ook maar een IPAD2 aangeschaft in Miami. Niet normaal meer dat prijsverschil, die verkoper (Apple Store) wist niet wat hij zag toen ik hem dit (online) in de winkel liet zien. Al die Apple artikelen vliegen daar de deur uit ! Apple is trouwens niet het enige op het moment, mijn kids hebben behoorlijk hun slag geslagen bij Abercrombie and Fitch en Hollister. Veel prijsverschil in de diverse VVDer gingen. Miami en Orlando waren duur. In Clearwater was Hollister wel erg goedkoop, nog geen 10 € voor een t-shirt. Zondag loop ik met een stalen gezicht dor de douane.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Op 23 september as. ga ik voor 2,5 week naar Noord-West Amerika. Mijn plan is om in ieder geval een e-reader (Nook van B&N) mee te nemen en een Asus Eepad TRansformer (ben duidelijk geen enorme Apple-fanaat
) te kopen. Nu kom ik dus boven de €430,- uit en ws. niet boven de € 700,- en ik vind het an sich geen punt om de spullen aan te geven bij de douane. Het reizigerstarief van 2,5% vind ik niet schokkend, wel vraag ik me af hoe de kosten berekend worden door de doane. Dat werd mij tot nog toe niet helemaal duidelijk. Kan iemand mij daarbij helpen. Vraag mij dus af of douane uitgaat van de betaalde prijs is de VS of uitgaat van eigen cataloguswaarden (waar kan ik die vinden?)?
Wat kleding wil ik ook meenemen, maar daarvan dacht ik maar gewoon te dragen en te wassen voor terugkeer en dus niet aan te geven.
p.s.
Zal mij verderop op het forum even voorstellen als nieuwe deelnemer.

Wat kleding wil ik ook meenemen, maar daarvan dacht ik maar gewoon te dragen en te wassen voor terugkeer en dus niet aan te geven.
p.s.
Zal mij verderop op het forum even voorstellen als nieuwe deelnemer.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
't Antwoord op je vraag weet ik niet maar ik bedenk dat als je dan toch wilt betalen, dan maakt die twee en een half procent over het verschil VS - NL ook niet zo heel veel meer uit als je niet boven de 700 euro uitkomt.
Als je met meerdere personen gaat, kun je wellicht de spullen een beetje verdelen, waardoor je per persoon wel onder de 430 blijft.
Als je met meerdere personen gaat, kun je wellicht de spullen een beetje verdelen, waardoor je per persoon wel onder de 430 blijft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2832 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties