Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hikers Swept Over Yosemite's Vernal Fall

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
goldenhills
Amerika-expert

Re: Hikers Swept Over Yosemite's Vernal Fall

Bericht door goldenhills »

Het waren twee mannen en een vrouw, allemaal in de twintig (ik geloof verbonden aan een lokale kerk in San Jose, daar interviewden ze in ieder geval bekenden van de slachtoffers). Het was ook op het nieuws gisteravond.

http://www.ktvu.com/news/28608691/detail.html

Jeugdige overmoed... evengoed heel erg verdrietig.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik probeer me voor te stellen hoe het moet zijn geweest daarboven, maar het komt meest dichtbij in de buurt van een soort hel.

Hoe komen mensen er nou op om er over heen te gaan............bah, wat naar allemaal zeg
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat een naar berichtje zeg! Je vraagt je inderdaad af wat iemand bezielt om over dat hek heen te gaan..
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Toch doen mensen het gewoon. Ik heb wel eens iemand over een muurtje zien klimmen boven aan een ravijn voor een betere foto.Ik zei er ook wat van, en zei erbij dat er regelmatig mensen dood vallen. Je wordt dan als gek aangekeken. Ik ben toen maar snel doorgelopen om geen getuige ten hoeven zijn van een val. Mijn man noemt zoiets het Disney land gevoel. Het is allemaal niet echt. En dan zoals als eerder gezegd, de gevaren niet kennen. De bordjes staan er niet voor niks, maar dan wordt er gedacht dat er teveel gewaarschuwd wordt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Oh gatsie, wat verschrikkelijk! En wat verschrikkelijk dom van die mensen om over dat hek te gaan...
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat verschrikkelijk! Het is natuurlijk sowieso tragisch wanneer iemand onnodig om het leven komt, maar het is bijzonder lullig voor die arme man die te hulp sprong en daardoor zelf ook om het leven kwam, terwijl hij wel gewoon achter het hek was gebleven.
Afbeelding
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Vandaag staat er een behoorlijk groot artikel in het AD. Je kunt op de foto' s al zien daar er
veel water naar beneden gaat. Het is niet te geloven dat mensen ondanks alle waarschuwingen
toch nog over de omheining klimmen en dan gebeuren er zulke ernstige ongelukken.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

brrr, wat een gruwelijk nieuws

ik heb deze drie voorbije weken vaak mensen verwenst in Bryce, Zion en Grand Canyon die onverantwoord op randjes gingen staan, op de muurtjes klommen voor betere foto's,....

ik snap het gewoon niet, en tja, als het dan landgenoten zijn, dan mogen ze het gerust horen dat ik het niet snap :?

en van jonge gasten kun je het nog op jeugdige overmoed steken, maar ik zie het ook vaders met kinderen doen, of oudere mensen

ik was al lang blij dat er op veel plaatsen hekkens staan, vond het vorig jaar op Hoseshoe bend maar een akelige bedoening zo zonder hekkens (maar ik heb wel nihil evenwichtsgevoel als ik bij een afgrond sta)
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Dit is wat wij meemaakten in de Grand Canyon. Het eerste gedeelte in 2001 en het tweede gedeelte in 2006. En nog rennen ook he.
Wel niet van goede kwaliteit maar ok.

http://www.youtube.com/watch?v=XCi5JBGrs08
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Niet te geloven! Wat een idioot!
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

[quote="Njit"]Sommige mensen doen echt alles voor een leuke foto. Zie hier wat mensen doen voor een foto van een bruine beer (Great Smokey Mountains):

zwarte beer, wij hebben hier geen bruine beren

vorige week verdronk hier een tourist, één van de vele de laatste paar weken. Was aan het tuben bij de Townsend Wye, geen zwemvest aan en een twee jarige peuter op schoot, ook geen zwemvest. Sloeg ondersteboven en verdween naar beneden. Hij kon nog net het kind naar "weggooien" die door omstanders is gered. hem hebben ze later op de middag in het gat gevonden. Little River lijkt ondiep. Maar er zitten zeer diepe gaten in die daar met dynamiet in zijn gemaakt in vroegere tijden (houthandel) Zeer triest. Eerder die week waren er touristen die met een 3 maand oude baby woilden tuben. Doe je toch niet?
rijocaer
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Brrr! Als er wat gebeurd brengt het ook nog meer mensen in gevaar om ze te redden of om het lichaam te bergen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Orangedevil schreef:Dit is wat wij meemaakten in de Grand Canyon. Het eerste gedeelte in 2001 en het tweede gedeelte in 2006. En nog rennen ook he.
Wel niet van goede kwaliteit maar ok.

http://www.youtube.com/watch?v=XCi5JBGrs08
brrrrrrrr
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

................ die gek die nog eens van de rots afspringt :blink: :shock:
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

:o :o niet te geloven.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Ik was vorige week in yosemite en hoorde allerlei helikopters in de lucht. Was dus waarschijnlijk net gebeurd. Opmerkelijk: de dag erna wel heel veel volk op de trail naar vernal fall...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er stond een reactie hier in de krant van een familie die een aantal jaar geleden gastgezin waren voor een duitse studente. Ze gingen met haar naar Yosemite. De studente wilde ook voorbij de waarschuwingsborden om een betere foto te kunnen maken. De gastouders verboden dat, en in beduidend slechtere stemming ging men later huiswaarts. De studente belde de dag daarop haar ouders en klaagde dat ze niets mocht in het gastgezin, dat ze betuttelend waren enz. (Ze vertelde niets over de waarschuwingsborden.) Een week later werd de studente overgeplaatst naar een ander gastgezin op verzoek van de ouders.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

oortjes schreef:Er stond een reactie hier in de krant van een familie die een aantal jaar geleden gastgezin waren voor een duitse studente.
Ik neem dat dit een scholiere was?
Maar ik denk dat het voor die mensen alleen maar goed is dat dat meisje werd overgeplaatst. Waarschijnlijk zou ze in staat geweest zijn die familie aan te klagen als ze er toch overheen gestapt was en het mis was gegaan.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Misschien wel ja. Maar ik las in de reactie van het gastgezin dat het ze toch nog wat hoog zat dat ze de veiligheid van de scholiere voorop gesteld hadden, en dat de reactie van zowel de ouders als de bemiddelende organisatie daarop was 'dat ze niet een geschikt gastgezin' waren. Geeft ook aan hoe sommige gevaren zwaar onderschat worden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik kan me de frustratie en ergernis van het gastgezin zeer goed voostellen. Maar je weet natuurlijk nooit wat voor verhaal de scholiere zelf verteld heeft aan haar ouders en de bemiddelende organisatie.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer