Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Extreme hitte
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Extreme hitte
Gek genoeg is het hier in Georgia helemaal niet extreem warm, het is hier momenteel 33C. Dat is warm, maar niet te warm voor de tijd van het jaar volgens mij. Het lijkt vooral ten noorden van ons te zijn dat het momenteel extremer is. Wat de vochtigheid betreft, zo erg is dat nou ook weer niet. Je went er bovendien aan, maar het is echt niet zo dat ik dag in, dag uit tegen een muur van klamme warmte aanloop. Ik kijk bovendien naar het totaalplaatje en ben erg blij dat ik in een gebied woon waar dagenlange miezerregen en bewolking niet bestaat, winters kort, mild en zonnig zijn en de lente en herfst lang, aangenaam warm en zonnig zijn. De warme zomers neem ik om die reden graag op de koop toe.
En nee, ik zou voor geen goud meer willen ruilen met het druilerige Nederlandse weer, dat vind ik echt een gruwel.
En nee, ik zou voor geen goud meer willen ruilen met het druilerige Nederlandse weer, dat vind ik echt een gruwel.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik heb het gezien op tv ja, echt erg lijkt me die hitte.
Hier in Californie is het heel zonnig, maar niet storend heet, gelukkig.
Ik hoop dat de temperaturen bij de getroffen staten snel gaan dalen.
Hier in Californie is het heel zonnig, maar niet storend heet, gelukkig.
Ik hoop dat de temperaturen bij de getroffen staten snel gaan dalen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik sta hier te vloeken op mijn zwembad. Groot gedeelte van de dag mee bezig geweest. Is het allemaal voor niet om dat ik het verkeerd heb gedaan
Ik heb geen gebruiksaanwijzijng.
En dan te bedenken dat het 40 graden buiten is. Ik wil mijn badje!!!!

En dan te bedenken dat het 40 graden buiten is. Ik wil mijn badje!!!!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helemaal mee eens. De vochtigheid viel vandaag trouwens erg mee, nooit meer dan 40%, wat ik goed te doen vind. Zelfs nu met een onweer op komst is de vochtigheidsgraad 38%.Bandido schreef: Wat de vochtigheid betreft, zo erg is dat nou ook weer niet. Je went er bovendien aan, maar het is echt niet zo dat ik dag in, dag uit tegen een muur van klamme warmte aanloop. Ik kijk bovendien naar het totaalplaatje en ben erg blij dat ik in een gebied woon waar dagenlange miezerregen en bewolking niet bestaat, winters kort, mild en zonnig zijn en de lente en herfst lang, aangenaam warm en zonnig zijn. De warme zomers neem ik om die reden graag op de koop toe.
@Mark - Oei, dat is echt balen na al die moeite! Wat heb je verkeerd gedaan?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hier vandaag 43 graden, walgelijk, gelukkig hebben we airco, nu ik zwanger ben kan ik het slecht hebben. Een van mijn beste vriendinnen woont op Cyprus daar hebben ze te kampen met dezelfde temperaturen, alleen door een explosie zit het grootste deel van Nicosia met een elektriciteitsrantsoen en dus nauwelijks toegang tot airco. Vreselijk!
- Color01
- Amerika-expert
wij zitten de hele week al rond de 40 graden...en geen regen in zicht....pppffff ben blij dat ik vandaag vrij had ...de laatste 7 dagen was ik ingedeeld in de 12 uur shifts....En onze A/C in ons Huis kan het bijna niet aan.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Straks in ons nieuwe huis lekker twee A/C (en verwarmings)units: een voor de benedenverdieping, en een voor de bovenverdieping - ideaal! 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dat hebben wij ook. Alleen is die boven een heat pump en die werkt veel minder goed, dan de gewone airco hier beneden
.

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb alleen maar pech.
Huurhuis1 Airco ter ziele nieuwe outside unit nodig. Katching
Huurhuis 2 airco begeeft het ook. Gelukkig iets vrij simpels.
Huurhuis 3 buizensysteem flikkert er onderuit en a coil (soort koelingradiator) schoon laten maken.
Airco blaast niet goed. Zelf blower uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Jippie hij werkt weer.
Vandaag weer telefoontje. Hij koelt niet. Waarschijnlijk een hele nieuwe unit nodig (binnen en buiten) katsjing
Wat betreft het zwembad.
Alles in elkaar gezet, hou ik 9 inches wall over, of te wel de cirkel is te klein. Alles weer uit elkaar slopen.
Morgen alles opnieuw voorbereiden. Was nu zo slim om een zwembadbedrijf te bellen. Zondag komen er hulptroepen
Hopelijk lukt het dan wel.
De humidity doet je de nek om. Ik blijf maar drinken.
en zweten 
Huurhuis1 Airco ter ziele nieuwe outside unit nodig. Katching

Huurhuis 2 airco begeeft het ook. Gelukkig iets vrij simpels.
Huurhuis 3 buizensysteem flikkert er onderuit en a coil (soort koelingradiator) schoon laten maken.
Airco blaast niet goed. Zelf blower uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Jippie hij werkt weer.
Vandaag weer telefoontje. Hij koelt niet. Waarschijnlijk een hele nieuwe unit nodig (binnen en buiten) katsjing

Wat betreft het zwembad.
Alles in elkaar gezet, hou ik 9 inches wall over, of te wel de cirkel is te klein. Alles weer uit elkaar slopen.
Morgen alles opnieuw voorbereiden. Was nu zo slim om een zwembadbedrijf te bellen. Zondag komen er hulptroepen

De humidity doet je de nek om. Ik blijf maar drinken.

Kom lekker naar Oregon!
We hebben op het moment lage temperaturen voor deze tijd van het jaar, en zelfs regen! Normaal stopt de regen van Mei tot September, maar het is nog flink nat geweest (afgelopen weekend was het aan het storten!).
Het heetst dat het hier deze week word is 30 graden, maar dan zal er nog steeds wel een koel windje staan!
We hebben op het moment lage temperaturen voor deze tijd van het jaar, en zelfs regen! Normaal stopt de regen van Mei tot September, maar het is nog flink nat geweest (afgelopen weekend was het aan het storten!).
Het heetst dat het hier deze week word is 30 graden, maar dan zal er nog steeds wel een koel windje staan!

A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo, wij hebben vanmiddag ook de 107°F/41,6°C bereikt, rond half vijf bij mijn werk. Gelukkig was het thuis "maar" 104°F/40°C...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik pak morgen de trein naar Denver, ik zal me maar voorbereiden op extreme hitte
Derk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier is het record aller tijden ook verbroken, maar ik lag lekker in het zwembad tot de donder me eruit jaagde
.

- Orangedevil
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij zijn jaloers. ipv lekker zomerweer zo met mijn winterjas naar buiten brrr.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1
Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1
Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Petra/VS schreef:Hier is het record aller tijden ook verbroken, maar ik lag lekker in het zwembad tot de donder me eruit jaagde.
lekker is dat. Mijn zwembad is net een bad dus geen afkoeling. gisteren ook zo warm. We hebben lekkere pizza besteld bij Wild Rose Bakery in Townsend (van die lekkere die in een hout gestookte oven wordt gebakken-en zonder kaas natuurlijk

rijocaer
Gisteren hier 103 F.
We komen het het huis haast niet uit, de honden hebben het echt zwaar tijdens hun nu wel heel korte wandelingetje.
Een zwembad lijkt me voor het eerst van mijn leven wel fijn, maar helaas. Het zwembad een paar dorpen verder op heeft geen schaduw, dus ook geen optie.
Reden er gisteren langs, het is zelfs daar te heet en er is amper iemand.
We komen het het huis haast niet uit, de honden hebben het echt zwaar tijdens hun nu wel heel korte wandelingetje.
Een zwembad lijkt me voor het eerst van mijn leven wel fijn, maar helaas. Het zwembad een paar dorpen verder op heeft geen schaduw, dus ook geen optie.
Reden er gisteren langs, het is zelfs daar te heet en er is amper iemand.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zitten nu in Washington, en daarvoor in Richmond. Ik vind de hitte echt onverdraaglijk, merk dat ik er slecht tegen kan. Loop al een aantal dagen pillen te slikken tegen de hoofdpijn. Gisteren in Washington, Arlington hadden we het ook zo benauwd, gewoon ademgebrek. Het heeft ons vakantietempo wel veranderd. Vandaag gefietst in Washington, wat iets beter uit te houden was. Toch een paar keer de airco opgezocht om af te koelen, want op een gegeven moment heb je het gevoel dat je ontploft
Ach morgen weer naar huis, de vesten liggen al klaar, zal wel een behoorlijke overgang worden.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zoals al eerder geschreven, raakt je lichaam er tot op zekere hoogte wel aan gewend. Wij logeerden in Rome in een appartement, waar maar een klein airco apparaatje stond. Het was zeker 36 graden daar overdag en in tegenstelling tot wat mensen hier denken, net zo vochtig, als hier (die vochtigheid valt namelijk over het algemeen best mee, hij is de afgelopen dagen niet boven de 40% uitgekomen, bijvoorbeeld). De eerste nacht in die hitte slapen was afzien, maar daarna viel het alles mee (we hadden wel fans gekocht). Dat gezegd is rondlopen in een stad natuurlijk weer iets heel anders en erg heet. Ik weet nog, dat wij (zonder vochtigheid) met 45 graden probeerden naar het "Welcome to Las Vegas" bord te lopen en dat nauwelijks uit konden houden. Zo "heerlijk" (heb ik hier gelezen) is zelfs droge hitte boven de 35 graden niet, zoals ik hier op het forum eerder las. Mijn spieren zijn wel helemaal blij en ik dus ook, ik heb nauwelijks pijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat kun je wel zeggen ja. Wij gingen de 20e vanuit Washington naar huis. Toen ik de auto inleverde stond de thermometer op zo'n 38C. Bij aankomst op Schiphol was het 15C. Ik heb het niet snel koud, maar was toen wel blij dat ik een sweater in de handbagage had.gondelier schreef:Ach morgen weer naar huis, de vesten liggen al klaar, zal wel een behoorlijke overgang worden.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
nog even en ik kan de hitte weerwoord geven.
Vandaag een aantal vrienden over de vloer gehad die hebben geholpen.
Het begint er op te lijken

Vandaag een aantal vrienden over de vloer gehad die hebben geholpen.
Het begint er op te lijken