Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mie 1979: zomer 2012 onze (voorlopige) route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Reis Mie 1979: zomer 2012 onze (voorlopige) route

Bericht door Mie 1979 »

Hallo iedereen

Wij zijn volgend jaar van plan om een paar weken door het westen van de VS te rijden.
Het is mijn man zijn eerste keer in de States, ik ben er in 1997 ooit al geweest.
Ik spendeer de laatste dagen enorm veel tijd op dit forum om zoveel mogelijk informatie en tips te vinden. Maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat we zeker weten is dat we hotel/motel en auto gaan doen.
In 2004 hebben we een rondje door British Columbia gedaan en hadden vooraf de vlucht, auto en 2 overnachtingen in Vancouver geboekt. Verder hadden we een uitgebreide gids met de hotels/motels voor de streek bij.
We zijn aan het denken om het deze keer net zo te doen, met uitzondering van een eventuele overnachting in 1 of 2 van de parken.
Ons allereerste idee was om in SF aan te komen en een ronde te doen met als verste punt Mesa Verde. Terug in SF zouden we dan een vlucht nemen naar Vancouver om vandaar uit op bezoek te gaan bij een nonkel en tante op een van de kleine eilandjes.
Ondertussen heeft mijn man ook wat opzoekwerk verricht en hebben we onze route aangepast. De volgende lijst is de volgorde waarin we de dingen willen gaan zien. De volgende stap is de tijdsindeling i.f.v. de dingen die we ter plaatse willen doen.
L.A.
Highway 1
Monterey (walvis kijken)
Infinity Loop (yep, ik ben getrouwd met een Mac-freak)
San Francisco
Mono Lake
Yosemite
Kings Canyon NP
Sequoia NP
Giant sequoia NM
Death Valley NP
Las Vegas
Valley of Fire NP
Zion NP
Grand Canyon NP (north rim)
Antelope Canyon Navajo Tribal Park
Monument Valley
Mesa Verde NP
Arches NP
Canyonlands
Capitol Reef NP
Scenic byway 12
Bryce Canyon NP
Salt Lake City
Yellowstone
Seattle

Ik heb hier nog een paar vragen bij.
1) Ik lees heel vaak dat er leden zijn die hun reis zelf via internet boeken. Ik vraag mij dan altijd af, wat als er iets gebeurt zoals uitbarsting van een vulkaan, een ongeluk met de auto, ziek worden, staking op het vliegveld... . Moet je dan ook alles zelf proberen te regelen? Ik ben nogal een onzeker type wat zulke dingen betreft.
2) Heeft er iemand ervaring met raften in Moab? Heb je daar veel ervaring voor nodig of is dat ook toegankelijk voor de niet-zo-avontuurlijke-mensen als ons?
3) Toen we in 2004 in Canada de rondreis deden, waren we in het begin dolenthousiast maar tegen het einde waren we het rondrijden beu. Misschien dat we in het begin wat teveel gereden hebben. Deze keer zijn we nog langer onderweg. Vandaar de vraag, wat is een goed gemiddelde wat betreft rijtijd per dag?
Op dit moment gok ik dat we een week of 4 rondrijden.
4) Als echte filmfreaks die we zijn, heb ik al eens een oog laten vallen op de verschillende filmstudio-tours. Universal studios valt voor ons al af want we zijn niet zo pretpark-minded. Welke tour zouden jullie eerder aanraden: Warner Bros of Sony Pictures? Klopt het trouwens dat Paramount geen tours meer doet?
5) Kent er iemand een leuk jazz-café in een van de steden die we gaan aandoen?
6) Bestaat er zoiets als een lijst van plaatsen waar de grote muzikanten uit de jaren '60 zich ophielden? Ik denk dan aan dingen zoals The doors-Venice beach.
7) Een ander punt is de overgang van Seattle naar Canada. Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden? De auto zouden we willen inleveren in Seattle en met ferry of trein naar Canada gaan afhankelijk van de afspraken met onze familie.
8 ) In welk(e) park(en) is het zeker zijn geld waard om een nachtje te blijven slapen?

Moest er iemand nog tips hebben, ze zijn altijd welkom! :thumbup:

Alvast bedankt!

Mieke
Laatst gewijzigd door Mie 1979 op 06 jul 2011, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Mie 1979: zomer 2012 onze (voorlopige) route

Bericht door jolanxyz »

Als ik dat allemaal lees, gaat dat niet passen in 4 weken. Zoek de afstanden en rijtijden maar eens op in Google maps en bedenk dat Google geen rekening houdt met files, wegwerkzaamheden, stops onderweg en zo. En dan heb je nog geen tijd gerekend in de parken zelf die je wil bezoeken of de activiteiten die je wil doen. Dus dan maak je dezelfde fout als de vorige keer dat je te veel in te weinig tijd propt. Ik begrijp dat je na je reis naar Canada wil voor familiebezoek? Dit zou natuurlijk ook met een vlucht kunnen, in de vorm van een multi-city trip. Ik zou of het Zuidwesten bezoeken of het Noordwesten met Yellowstone. Die keuze kan ik niet voor je maken. Hou er in ieder geval rekening mee dat in het donker rijden op de landelijkere wegen niet geheel zonder risico is. Het is daar echt pikdonker en niet te vergelijken met in het donker rijden hier.

Het loont de moeite om in alle parken in of zo dicht mogelijk bij het park te overnachten en ook om in sommige parken langer als 1 nacht te blijven omdat de parken groot zijn en/of er veel te wandelen is, maar dat is ook afhankelijk van wat je er wil doen. In Moab, wat een goede uitvalsbasis is voor Arches en Canyonlands heb je al tenminste 2 dagen (dus 3 nachten) nodig om alles te doen wat je wil doen, zeker als je wilt raften of een jeeptour wil maken. Valley of Fire kan een uitstapje zijn tussen Las Vegas en Zion, maar je kan er ook lange wandelingen maken, het is maar net wat je wil. Voor info over de Nationale Parken: www.nps.gov en ook de site van forumlid Henriëtte biedt veel informatie; http://www.ontdek-amerika.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Mieke,
Dit lijkt me inderdaad te veel in 4 weken. Je kunt het beste eens alles van dag tot dag uitschrijven (en kijk dan eens naar de reistijden), dan krijg je het beste beeld van de mogelijkheden.
De volgorde van jullie route begrijp ik niet helemaal. Van SF naar Mono Lake en dan naar Yosemite betekent dat je eerst van SF naar de ootkant van het park gaat rijden? Dat kan wel, maar je slingert aardig heen en weer. Idem voor bryce - UT12 - Bryce. Met zo veel wensen zul je de route zo efficient mogelijk moeten maken. En misschien moet je iets overslaan.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag. wij hebben toen in 4 weken veel (maar lang niet alles) van de parken die jullie noemen gedaan.
In welke periode willen jullie gaan?

Marianne
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Bedankt voor de eerste reacties. Ik ga mij deze avond even bezighouden met google maps zoals jolanxyz al suggereerde. De ontdek-Amerikasite had ik ook al ontdekt, nog zo een super site!
Wat de slingerbeweging betreft heb je gelijk Marianne, dat was een koortsachtige poging om via de Tioga pass Yosemite binnen te rijden. Om zo weer aan de westkant uit te komen en Kings Canyon en Sequoia vlot te kunnen bereiken.
Wat Bryce betreft heb ik mij vergist. Die hoort er maar ene keer in de staan.
De dingen die we eerder als optioneel zien, zijn Mono Lake, Valley of Fire, Capitol Reef.
Misschien ook even vermelden dat we niet van plan zijn om alle parken heel uitgebreid te gaan zien.
Je reisverslag ga ik zeker ook doornemen.
Wat de periode betreft: juli-augustus
Mieke
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Ik ben met google maps aan de slag gegaan en zo ziet het er voorlopig uit.

1 Brussel - LA
2 LA
3 LA
4 LA - Cambria 218 mijl
5 Cambria - Monterey 103 mijl
6 Monterey- SF 119 mijl
7 SF
8 San Francisco - Yosemite 189 mijl
9 Yosemite
10 Yosemite - Three Rivers 200 mijl
11 Three Rivers - Rigdecrest 178 mijl
12 Ridgecrest - Las Vegas 302 mijl
13 LV
14 Las Vegas - Zion 188 mijl
15 Zion
16 Springdale - Page 247 mijl
17 Page - Monument Valley 121 mijl
18 Monument Valley-Mesa Verde 164 mijl
19 Mesa Verde
20 Mesa Verde - Moab 136 mijl
21 Moab
22 Moab
23 Moab - Bryce Canyon 270 mijl
24 Bryce Canyon - SLC 270 mijl
25 SLC - Yellowstone 348 mijl
26 Yellowstone
27 Yellowstone
28 Yellowstone - Coeur d'Alene 472 mijl
29 Coeur d'Alene - Seattle 311 mijl
30 Seattle - Victoria (3u ferry)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik weet niet of je het weet, maar een auto die je in de VS huurt, kun je niet in Canada inleveren (en andersom).

De Grand Canyon mis ik in je route. Is dat bewust? De tijd voor Sequoia/King's canyon vind ik wat krap. En ik zit nog te bedenken wat mij stoort aan de route tussen Las Vegas en Yellowstone. Het klinkt zo onlogisch om Zion en Bryce niet beide voor Page te doen. De afstand Moab - Bryce wil je dan via Capitol Reef en www.scenicbyway12.com rijden? Zoja, dan zou ik er toch een overnachting tussen doen om de tijd te hebben van de omgeving en de bezienswaardigheden te genieten.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

? Idd, Bryce naar voren halen! Ligt 'om de hoek' bij Zion....
Mooie trip hoor.
Gr, Gerben
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Ik weet niet of je het weet, maar een auto die je in de VS huurt, kun je niet in Canada inleveren
Dat weten we, we zouden de auto achterlaten in Seattle.
De Grand Canyon mis ik in je route. Is dat bewust?
We wilden na Zion, via de Grand Canyon North Rim naar Page rijden.
De tijd voor Sequoia/King's canyon vind ik wat krap.
Ja, wij ook. We hebben een dag toegevoegd. Zouden van Yosemite rijden tot Miramonte. En de dag erna van Miramonte tot Three Rivers. Heb je enig idee of daar veel mogelijkheden zijn om te overnachten?
De afstand Moab - Bryce wil je dan via Capitol Reef en http://www.scenicbyway12.com rijden?
Ja inderdaad. Tijdens die rit zouden we dan hier en daar uitstappen. En 's avonds willen aankomen in de buurt van Bryce Canyon zodat we die de volgende dag kunnen bezoeken voor dat we in de namiddag aan de rit naar SLC vertrekken.

Ondertussen hebben mijn man en ik nog eens samengezeten. Hij ziet erg op tegen de twee ritten van Yellowstone naar Seattle.
We hebben op cheap tickets al eens zitten kijken om eventueel te vliegen van West-Yosemite naar Vancouver, maar de vluchten zijn ofwel te duur, ofwel met teveel stops.
Bij één van die opzoekingen zagen we dat Delta vanuit LA naar Vancouver vliegt en zijn andersom beginnen denken.
Ik ga een andere route opstellen zodat we kunnen vergelijken.
Vliegen van Brussel naar SLC, dan Yellowstone en dan naar 't zuiden: Zion, Bryce en de route verder in de omgekeerde volgorde doen zodat we eindigen in LA.
Weet ik weer wat doen deze namiddag. :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mie 1979 schreef:We wilden na Zion, via de Grand Canyon North Rim naar Page rijden.
Dat is een flinke rit voro een kort bezoek. Reken er op dat je in Zion ook nog tijd kwijt bent (je kunt oponthoud hebben bij de tunnel, en de Canyon Overlook Trail is ook de moeite waard om te doen), en je zult voor de omgeving van Page toch ook nog wat tijd uit willen trekken. Als ik naar de GC ga wil ik er ook overnachten, het is er zoveel mooier als de zon wat lager staat.
Mie 1979 schreef:
De tijd voor Sequoia/King's canyon vind ik wat krap.
Ja, wij ook. We hebben een dag toegevoegd. Zouden van Yosemite rijden tot Miramonte. En de dag erna van Miramonte tot Three Rivers. Heb je enig idee of daar veel mogelijkheden zijn om te overnachten?
Waarom Miramonte? wil je die dag nog iets in Yosemite doen? Je kunt ook in het park overnachten, bijvoorbeeld bij Grant Grove.
Om te zien of er ergens accommodatie is kun je het beste googelen op plaatsnaam en lodging of zoiets.
Kijk voor Yosemite en Sequoia eens in ons 2006-verslag.
En voor een combinatie van het zuidwesten met Yellowstone in ons 2008-verslag.

Marianne
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Eerst even op de bedenkingen van Marianne reageren.
Zion : ben op de site van ontdek Amerika naar de trail gaan kijken, ziet er leuk uit.
Grand Canyon overnachting is voor ons geen must.
Miramonte was een snelle keuze om iets in de buurt van het park te hebben meer om een idee van rijtijd te hebben dan als een vaste overnachtingsplek, in het park is zoals je zelf zegt ook een optie.
Vanuit Yosemite Valley wilden we via Mariposa Grove naar Kings Canyon.
Je reisverslag van 2008 ben ik vorige week al eens tegengekomen. :-)

Heb deze namiddag de route eens volledig omgegooid (owv lange rit Yellowstone-Seattle).
1 Brussel-SLC
2 SLC-Yellowstone 348 mijl
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone - SLC 348 mijl
6 SLC - Zion 312 mijl
7 Zion
8 Zion - Bryce 131 mijl
9 Bryce - Moab 257 mijl via highway 12,
10 Moab
11 Moab
12 Moab - Mesa Verde 137 mijl
13 Mesa Verde
14 Mesa Verde - Monument Valley 146 mijl
15 Monument Valley -Page 126 mijl (upper of lower antelope canyon)
16 Page - Williams 195 mijl (via Grand canyon)
17 Williams - LV 218 mijl
18 LV
19 LV- Ridgecrest 302 mijl (via Death Valley)
20 Ridgecrest - Three Rivers 191 mijl
21Three Rivers - Kings Canyon 65 mijl
22 Kings Canyon - Yosemite 138 mijl
23 Yosemite
24 Yosemite - SF 191mijl
25 SF
26 SF - Monterey 114 mijl
27 Monterey - Cambria 103 mijl
28 Cambria - Santa Monica 223 mijl
29 Santa Monica - LA
30 LA
31 LA - Vancouver
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Heeft er iemand ervaring met vliegen op SLC? Is het de vliegtijd en prijs waard om wat korter bij Yellowstone te zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met (de kosten van) vliegen op SLC maar je bespaart een behoorlijke rit en een overnachting uit, dus ik zou daar wel wat geld voor over hebben.
Je blijft wel weinig tijd houden voor Yellowstone, en je hebt ook geen tijd voor Grand Teton. Je zou een de volle dag Mesa Verde kunnen schrappen, met een middag en een ochtend daar kun je meerdere tours doen. De dag die je wint zou ik bij Yellowstone/Grand teton doen. Als je een tussenstop maakt in Jackson heb je ook een mooier route van Yellowstone naar SLC.
Waarom wil je in Williams overnachten en niet bij de GC zelf? Je bent op tijd om te reserveren, er zijn voldoende betaalbare mogelijkheden in het park.
Hetzelfde voor Ridgecrest, waarom daar overnachten?
Ik zou zelf de route via de Tioga Pass nemen en dus Sequoia overslaan. Je hebt nu voor zowel Sequoia/Kings Canyon als voor Yosemite weinig tijd, zelfs als je de parken niet heel uitgebreid wilt bezoeken.
Had ik al gezegd dat het voor Yosemite verstandig is om nu al te reserveren?

Marianne
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Hey Marianne

Fijn dat je blijft meedenken met ons.
We hadden Grand Teton nog niet bekeken tot zojuist. Het ziet er zeer mooi uit, mijn man ziet het Indian Art museum al helemaal zitten. :D
We hadden de tweede dag Mesa Verde ingebouwd als reservedag, dus jouw voorstel past perfect en we gaan dat zeker doen moesten we uiteindelijk beslissen om deze route te nemen.
Mijn man deelt je mening over slapen in GC dus dat gaat ook aangepast worden.
We willen Sequoia/Kings Canyon niet laten vallen. Als we vanuit LV vertrekken door Death Valley lijkt Ridgecrest ons een goede stopplaats. De rit van LV tot Ridgecrest zal met rijden in Death Valley rond 6 uur liggen. De rit van Ridgecrest - Three Rivers 4u30.
We hebben eventueel de mogelijkheid om nog een dag langer uit te trekken voor Yosemite.
We gaan proberen zo snel mogelijk wat knopen door te hakken zodat we zeker Yosemite kunnen boeken een van de komende dagen.
Nogmaals bedankt!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Mie 1979 schreef:We willen Sequoia/Kings Canyon niet laten vallen. Als we vanuit LV vertrekken door Death Valley lijkt Ridgecrest ons een goede stopplaats. De rit van LV tot Ridgecrest zal met rijden in Death Valley rond 6 uur liggen. De rit van Ridgecrest - Three Rivers 4u30.
Wij hebben vorig jaar ook deze route gereden, maar dan andersom, we zijn tot een uur of 8 in Sequoia gebleven en daarna naar Ridgecrest gereden, de volgende dag zijn we tot zonsondergang in Death valley gebleven en daarna naar Las Vegas gereden, Ridgecrest is voor deze route een prima overnachtingsplaats.

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je Sequioa/Kings canyon niet laat vallen hoor, in mijn ogen bied het meer dan Yosemite, maar dat is heel persoonlijk, wel zou ik in de lodge overnachten i.p.v. three rivers.
Mie 1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Mie 1979 »

Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder en hebben we al een paar plaatsen geboekt.
In Yellowstone: Canyon Lodge Frontier Cabin
In Yosemite wilden we graag Yosemite Lodge at the Falls maar die zit al vol. We hebben dan Evergreen Lodge geboekt.
In Kings Canyon is het een cabin in Grant Grove Village geworden.
In Zion hebben we voor Desert Pearl Inn gekozen.
Dan hebben we verder nog enkele dingen op het oog :
in Page Lulu's sleep ezze Motel,
in Moab Castle Valley Inn B&B,
in Monument Valley The View (zijn de rates voor volgend jaar aan t afwachten),
in Grand Teton een cabin in Colter Bay Village (moeten telefonisch contact opnemen om op de wachtlijst te komen, prijzen komen pas okt/nov uit).
SF en LA zou ik misschien ook nog willen vastleggen, zeker als het The Warf Inn in SF gaat worden. Maar daar zijn we nog niet uit.
Ik heb niet direct een idee of ik voor deze overnachtingen ook snel moet zijn. Ik zou met het boeken van deze plaatsen willen wachten tot de reis zeker vastligt, indien de prijsofferte van Connections in september redelijk is, boeken we dan.
We hebben ook een offerte aangevraagd bij Tioga. Ik was vooral nieuwsgierig naar de prijs voor de vluchten vermits we Brussel-SLC, LA-Vancouver en Vancouver-Brussel willen.

Vluchten: Star Alliance (AC CO UA LH) (vluchten met overstap)
2 personen
Brussel - Salt Lake City op 30-06-2011
Vancouver - Brussel op 10-08-2011
Tarief p.p.: EURO 716,00
Excl tax/toeslagen:
- volw: 325,00 euro p.p.

VLIEGTICKETS
Vluchten: Westjet Airlines (rechtstreekse vlucht)
2 personen
Los Angeles - Vancouver op 30-07-2011
Tarief p.p.: EURO 130,00

De prijs ziet er denk ik wel ok uit. Geen idee hoeveel overstappen het gaan zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer