Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bedrijf als LLC oprichten in de VS
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Bedrijf als LLC oprichten in de VS
Heeft er iemand ervaring met het oprichten van een bedrijf als LLC in de VS?
Tenslotte zijn we non-immigrants en lijkt me dit de enige keuze.
Kan online en prijs is niet het belangrijkste maar de onderstaande vragen wel :
Maar hoe zit het met de boekhouding ?
Kostprijs ?
Wie kan daarmee helpen ?
Welke documenten ?
Hoe de taxes betalen ?
Nevada of Delaware en de andere staten mee filen waar Erin gewerkt wordt ?
Allen info welkom
Tenslotte zijn we non-immigrants en lijkt me dit de enige keuze.
Kan online en prijs is niet het belangrijkste maar de onderstaande vragen wel :
Maar hoe zit het met de boekhouding ?
Kostprijs ?
Wie kan daarmee helpen ?
Welke documenten ?
Hoe de taxes betalen ?
Nevada of Delaware en de andere staten mee filen waar Erin gewerkt wordt ?
Allen info welkom
Re: Bedrijf als LLC oprichten in de VS
Het kan aan mij liggen maar ik vind jouw vragen erg lastig te begrijpen. Je schrijft een beetje in steno taal en vuurt vragen als het ware af en dat maakt het lastig om te lezen wat je bedoelt.
Maar hoe zit het met de boekhouding ? <- wat wil je daarover weten?
Kostprijs ? <- kostprijs van wat?
Wie kan daarmee helpen ? <- zoek je bedrijven in Amerika of Nederland of mensen die advies geven hier?
Welke documenten ? <- welke documenten voor wat?
Hoe de taxes betalen ? <- vanuit welk land of bedoel je op welke wijze of aan wie?
Misschien kun je iets duidelijker zijn. Ik neem aan dat je jezelf al ingelezen hebt, hier of op internet algemeen. Dan is het wellicht ook mogelijk om gericht vragen te stellen denk ik?
Lees ook de volgende onderwerpen eens door: viewtopic.php?f=12&t=13964&hilit=bedrijf+oprichten en viewtopic.php?f=12&t=35471&p=598677&hilit=bedrijf#p598677
Wie kan daarmee helpen ? <- zoek je bedrijven in Amerika of Nederland of mensen die advies geven hier?
Hoe de taxes betalen ? <- vanuit welk land of bedoel je op welke wijze of aan wie?
Misschien kun je iets duidelijker zijn. Ik neem aan dat je jezelf al ingelezen hebt, hier of op internet algemeen. Dan is het wellicht ook mogelijk om gericht vragen te stellen denk ik?
Lees ook de volgende onderwerpen eens door: viewtopic.php?f=12&t=13964&hilit=bedrijf+oprichten en viewtopic.php?f=12&t=35471&p=598677&hilit=bedrijf#p598677
Volgens mij mag je zonder werkvisum wel een LLC oprichten of een deel van een LLC bezitten, maar je mag er niet voor werken. Lijkt me handig dat je een accountant zoekt in de staten waar je zaken zou willen doen, die weten alle regels van die staten, want alle regels verschillen per staat.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Zoals je de vraag nu stelt kan ik je enkel adviseren om een goede accountant te zoeken in de VS. Mocht je lokale accountants onvoldoende kennen, dan zou ik een van de Big 4 nemen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 22 jul 2011, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Hello girls, guys,
Inderdaad, ik heb wat onduidelijk enkele vragen afgevuurd.
Opnieuw dus :
Wat moet men rekenen voor een boekhouding op jaarbasis.
Ik weet dat dit moeilijk te voorspellen is maar het gaat over een 200-tal facturen (inkomend / uitgaand)
Zie voorgaande vraag
Mensen die me hierover wat cijfers / advies kunnen bezorgen.
Liefst in Florida maar mag gerust ook hier in Belgie en/of Nederland zijn.
Is nog handiger.
De documenten om alles 'aan te geven'
Ik bedoel om de 'taxes, enz te betalen (net zoals we hier BTW kwartalen hebben) en wat er verder ook maar nodig is.
Of beter wat verplicht is.
In Amerika zelf natuurlijk
Verder wat kan je aanraden als LLC :
Nevada ?
Delaware ?
Ik weet dat elk zijn voor- en nadelen heeft . . .
Waar moeten we nog eventueel rekening mee houden ?
401K ?
Personeel (hoe werkt dit ginderachter - sociale lasten, verzekeringen, enz ?)
Ik weet dat het veel is maar we moeten toch ergens beginnen met het inzamelen van info.
En . . . . jullie hebben de info en graag wil ik het ook eens horen.
Prettig weekend alvast
Kingair
Inderdaad, ik heb wat onduidelijk enkele vragen afgevuurd.
Opnieuw dus :
Wat moet men rekenen voor een boekhouding op jaarbasis.
Ik weet dat dit moeilijk te voorspellen is maar het gaat over een 200-tal facturen (inkomend / uitgaand)
Zie voorgaande vraag
Mensen die me hierover wat cijfers / advies kunnen bezorgen.
Liefst in Florida maar mag gerust ook hier in Belgie en/of Nederland zijn.
Is nog handiger.
De documenten om alles 'aan te geven'
Ik bedoel om de 'taxes, enz te betalen (net zoals we hier BTW kwartalen hebben) en wat er verder ook maar nodig is.
Of beter wat verplicht is.
In Amerika zelf natuurlijk
Verder wat kan je aanraden als LLC :
Nevada ?
Delaware ?
Ik weet dat elk zijn voor- en nadelen heeft . . .
Waar moeten we nog eventueel rekening mee houden ?
401K ?
Personeel (hoe werkt dit ginderachter - sociale lasten, verzekeringen, enz ?)
Ik weet dat het veel is maar we moeten toch ergens beginnen met het inzamelen van info.
En . . . . jullie hebben de info en graag wil ik het ook eens horen.
Prettig weekend alvast
Kingair
@Kingair, ikvind het nog steeds een onduidelijk verhaal. Alhoewel, het is juist onduidelijk omdat het geen verhaal is.
Wat wil je precies en waarom?
Wat wil je precies en waarom?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of iemand hem een handleiding kan bezorgen van hoe je een bedrijf op moet richten en draaiende moet houden ergens in de US.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Haha... ja precies dat dacht ik ook.kastelke schreef:Of iemand hem een handleiding kan bezorgen van hoe je een bedrijf op moet richten en draaiende moet houden ergens in de US.
Met alle respect Kingair maar als je zelf nog niet weet wat voor bedrijf (qua vorm), waar je je wilt vestigen, of je personeel wilt aannemen en wat je precies denkt de gaan doen, hoe verwacht je dan dat mensen je hiermee kunnen helpen? Ik denk dat als je naar de bank gaat met je businessplan zoals je het hier schetst dat je binnen 5 minuten weer buitenstaat.
Je stelt vragen waarvan ik denk "dat hoor je toch zelf te weten?" Zoals vestigingsplaats... jij moet toch bepalen waar je naartoe wilt en dan kies je hopelijk voor een locatie waar je bedrijf een goede kans van slagen heeft. Verder is het natuurlijk helemaal aan jou waar je naartoe wilt, wat zijn je eisen, wat voor klimaat etc.
Op mij kom je over als iemand die zelf nog geen idee heeft wat hij wil. Dat lijkt me een zeer slechte uitgangspositie voor iemand die wil emigreren om een bedrijf te starten. Sorry als ik je daarmee beledig, dat is niet mijn bedoeling maar ik denk dat ik (net als de meesten hier) je beter kan helpen als je concreter aangeeft wat je precies wilt en vooral wat je zelf al hebt uitgezocht en wat al zeker is.
- goldenhills
- Amerika-expert
Okee, daar maak je vrienden mee (oprecht bedoeld).Kingair schreef:Inderdaad, ik heb wat onduidelijk enkele vragen afgevuurd.
Okee, daar maak je vrienden mee (satirisch bedoeld).Kingair schreef:En . . . . jullie hebben de info en graag wil ik het ook eens horen.
Zoals Ziva al aangeeft is het echt verstandiger om duidelijker in je vragen te zijn, meer informatie geven, en te laten zien dat je zelf al e.e.a. op internet hebt uitgezocht, en over je plannen hebt nagedacht. En aardig zijn helpt natuurlijk ook. Niemand is hier verplicht om antwoord te geven.
http://www.legalzoom.com/ en een accountant, of alleen een accountant, LLC is niet zo moeilijk, ook niet voor een buitenlander maar elke Staat kent zo zijn regels.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Kostprijs zal van veel factoren afhangen en de enige die dat aan je kan vertellen is een accountant. Je hebt accountants die voor $150 per uur werken en accountants die voor $1000 per uur werken, dus daar heb je nogal een verschil te pakken. Facturen kunnen doorgaans gedaan worden door lager betaalde accountants. Wij betalen hier op het moment zon $100 per uur voor, maar als het puur administratief werk is dan kan je het misschien wel voor $30 per uur laten doen.
Een advocaat kan een bedrijf voor je opzetten voor enkele honderden dollars. De kosten voor aangiftes en dergelijke zullen enorm verschillen afhankelijk van het soort bedrijf, activiteiten en hoe duur je accountant is, en daar zal niemand hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
Welke staat je het beste kan nemen is een discussie apart, en zal wederom afhangen van het bedrijf wat je hebt. Deleware bedrijven worden SOMS gezien als minder serieuze bedrijven (omdat er nogal veel gare bedrijven registeren). De Nederlandse belastingdienst is er geloof ik ook niet zo happy mee.
Kijk overigens uit met de bedrijven die online je bedrijf voor je willen registeren. Het bedrijf komt feitelijk op hun naam te staan, en daar wil het nogal eens fout gaan. Veel frauduleuze bedrijven ook, dus probeer iemand te vinden via een referentie.
Personeel regel je hier doorgaans via een payrol company. Die regelen de registratie, papierwerk, aangiftes en andere zooi. Zie www.adp.com.
Een advocaat kan een bedrijf voor je opzetten voor enkele honderden dollars. De kosten voor aangiftes en dergelijke zullen enorm verschillen afhankelijk van het soort bedrijf, activiteiten en hoe duur je accountant is, en daar zal niemand hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
Welke staat je het beste kan nemen is een discussie apart, en zal wederom afhangen van het bedrijf wat je hebt. Deleware bedrijven worden SOMS gezien als minder serieuze bedrijven (omdat er nogal veel gare bedrijven registeren). De Nederlandse belastingdienst is er geloof ik ook niet zo happy mee.
Kijk overigens uit met de bedrijven die online je bedrijf voor je willen registeren. Het bedrijf komt feitelijk op hun naam te staan, en daar wil het nogal eens fout gaan. Veel frauduleuze bedrijven ook, dus probeer iemand te vinden via een referentie.
Personeel regel je hier doorgaans via een payrol company. Die regelen de registratie, papierwerk, aangiftes en andere zooi. Zie www.adp.com.
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Elke, probeer je mij onder de tafel te krijgen of zo? (van het lachen).kastelke schreef:Of iemand hem een handleiding kan bezorgen van hoe je een bedrijf op moet richten en draaiende moet houden ergens in de US.

-
- Amerikakenner
Natuurlijk is er al wat nagedacht over welk bedrijf en waar we het wensen op te starten.
Maar we zijn er deze laatste reis pas echt goed aan beginnen te denken.
En ik heb de vragen inderdaad niet gedetailleerd genoeg gesteld, sorry mijn excuses.
Locatie : tussen Miami en Fort Lauderdale (oplslagruimte met bureel van een 300 @ 500 m2)
Bedrijf : export onderdelen voornamelijk naar Europa.
Vorm LLC : kan maar enkel met deze vorm van venootschap starten aangezien we geen Green Card hebben.
Het wordt een extensie van wat we nu al doen in Belgie met als doel een aantal tussenpersonen in de lijn van aankoop uit te sluiten en de producten goedkoper / rechtstreekser aan te kopen.
En een aantal bedrijven wenst niet rechtstreeks naar Europa te verkopen (kwestie documenten uitvoer, etc)
De bedoeling is toch wat info te ontvangen van kosten (die mij nu niet bekend zijn) waar we rekening mee moeten houden.
Ik bedoel niet water, electriciteit, huur enz maar in Belgie moet je bv gemeentebelastingen betalen, voor ophaling van het vuil,riolering, provinciebelasting, enz en deze zijn verplicht.
Is dit ook het geval in Florida en zo ja waar mogen we ons aan verwachten ?
Op welke site kunnen we dit eventueel terugvinden ?
Wie zit er in deze buurt van Miami/Fort Lauderdale en kan ons helpen aan gegevens van een accountant waarvan je tevreden bent zodat we deze eens kunnen contacteren.
Ik las wel hier op het forum dat de boekhouding stukken gemakkelijker is in de VS maar tenslotte moet je toch wel eerst weten wat je moet doen en vooral niet doen !
Hallo Texasboy bedankt voor de info voor het opstarten van een LLC.
Dit is inderdaad het gemakkelijkste van het ganse verhaal maar dan.....
Hallo Matjong bedankt voor de info van de payroll.
We gaan dit ook eens uitpluizen.
En moest iemand zo een handleiding om een bedrijf op te starten en draaiend te houden in zijn bezit hebben , je mag het ons altijd mailen
(om te lachen voordat jullie het misschien verkeerd vatten 
Maar we zijn er deze laatste reis pas echt goed aan beginnen te denken.
En ik heb de vragen inderdaad niet gedetailleerd genoeg gesteld, sorry mijn excuses.
Locatie : tussen Miami en Fort Lauderdale (oplslagruimte met bureel van een 300 @ 500 m2)
Bedrijf : export onderdelen voornamelijk naar Europa.
Vorm LLC : kan maar enkel met deze vorm van venootschap starten aangezien we geen Green Card hebben.
Het wordt een extensie van wat we nu al doen in Belgie met als doel een aantal tussenpersonen in de lijn van aankoop uit te sluiten en de producten goedkoper / rechtstreekser aan te kopen.
En een aantal bedrijven wenst niet rechtstreeks naar Europa te verkopen (kwestie documenten uitvoer, etc)
De bedoeling is toch wat info te ontvangen van kosten (die mij nu niet bekend zijn) waar we rekening mee moeten houden.
Ik bedoel niet water, electriciteit, huur enz maar in Belgie moet je bv gemeentebelastingen betalen, voor ophaling van het vuil,riolering, provinciebelasting, enz en deze zijn verplicht.
Is dit ook het geval in Florida en zo ja waar mogen we ons aan verwachten ?
Op welke site kunnen we dit eventueel terugvinden ?
Wie zit er in deze buurt van Miami/Fort Lauderdale en kan ons helpen aan gegevens van een accountant waarvan je tevreden bent zodat we deze eens kunnen contacteren.
Ik las wel hier op het forum dat de boekhouding stukken gemakkelijker is in de VS maar tenslotte moet je toch wel eerst weten wat je moet doen en vooral niet doen !
Hallo Texasboy bedankt voor de info voor het opstarten van een LLC.
Dit is inderdaad het gemakkelijkste van het ganse verhaal maar dan.....
Hallo Matjong bedankt voor de info van de payroll.
We gaan dit ook eens uitpluizen.
En moest iemand zo een handleiding om een bedrijf op te starten en draaiend te houden in zijn bezit hebben , je mag het ons altijd mailen

Onze accountant is goed voor Amerikaanse begrippen maar slecht voor Nederlandse begrippen, maar gelukkig is mijn vrouw boekhouder dus we sturen de accountant wel een beetje aan. Maar je moet een accountant vinden waarvoor "Thinking outside the box" niet moeilijk is en ervaring heeft met buitenlanders en die zijn er genoeg, half Zuid-Amerika start ook bedrijven in die omgeving. Een Title company kan je ook wat verder helpen, Chamber of Commerce vaak minder. Maar wij hebben het grotendeels zelf gedaan en was allemaal niet zo moeilijk maar we zitten buiten City Limits dan zijn de regels ook een stuk minder.
Een aantal van de vragen die je stelt kan ik enkel op antwoorden dat je een goede accountant moet zoeken.
-
- Amerikakenner
Inderdaad het is allemaal 'technisch' spul.
Maar moest iemand me kunnen helpen vanuit Bel/Ned zijn we al een stukje verder.
En anders nog eens € 550,00 uitgeven voor een ticket naar Florida.
Is ook het einde van de wereld niet en tevens een goede reden om nog eens terug te gaan !
Wie zit er in de buurt van Miami / Fort Lauderdale met een eigen zaak ?
Wie kan (of wil) me wat vooruit helpen ?
Groeten,
Kingair
Maar moest iemand me kunnen helpen vanuit Bel/Ned zijn we al een stukje verder.
En anders nog eens € 550,00 uitgeven voor een ticket naar Florida.
Is ook het einde van de wereld niet en tevens een goede reden om nog eens terug te gaan !
Wie zit er in de buurt van Miami / Fort Lauderdale met een eigen zaak ?
Wie kan (of wil) me wat vooruit helpen ?
Groeten,
Kingair
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Een ticket kopen en er heen gaan is een goed idee, dan kun je een accountant en eventueel advocaat zelf zien en spreken, en dat is toch wel erg prettig. Wij hebben ook overwogen ons bedrijf online via een tussenpersoon op te zetten, maar na alle negatieve verhalen hebben we daar uiteindelijk vanaf gezien. We zijn uiteindelijk zelf naar Atlanta gevlogen en hebben daar afgesproken met de accountants en advocaten voor we ons bedrijf hebben opgericht. Afspreken en informatie hoeft niks te kosten. Wij hebben eerst twee keer met hen afgesproken, alle informatie gevraagd, informatie gekregen over de verwachte kosten, voordat we officieel met hen in zee hoefde te gaan.
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Ik zou je sowieso aanraden om die kant op te gaan als je alles opzet of op laat zetten.
Hoe wil je het bedrijf gaan runnen?
En in je keuze voor accountants en advocaten, kies voor hen die ervaring hebben met internationaal zakendoen. Ik denk dat voor accountants de Big Four een goede start blijft om je eerst te oriënteren.
Hoe wil je het bedrijf gaan runnen?
En in je keuze voor accountants en advocaten, kies voor hen die ervaring hebben met internationaal zakendoen. Ik denk dat voor accountants de Big Four een goede start blijft om je eerst te oriënteren.
Laatst gewijzigd door Hockey op 23 jul 2011, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Hallo Matjong,
En wat heb je ongeveer aan kosten betaald voor de oprichting ?
Online zie ik prijzen tussen de $ 2 a 400.
Nu ik was toch van plan om het ginderachter met een advocaat te regelen.
Online je weet maar nooit.
en indien er nu eventueel een procedure fout in zit kan je naar iemand toe stappen.
En wat heb je ongeveer aan kosten betaald voor de oprichting ?
Online zie ik prijzen tussen de $ 2 a 400.
Nu ik was toch van plan om het ginderachter met een advocaat te regelen.
Online je weet maar nooit.
en indien er nu eventueel een procedure fout in zit kan je naar iemand toe stappen.
-
- Amerikakenner
Hallo Hockey
Het bedrijf zelf runnen in Florida.
Tenslotte is het aankopen, herverpakken en doorverkopen tussen (dan) onze beide bedrijven.
En hoppen tussen Belgie en Florida.
Tenslotte is het niet aan de andere kant van de wereld !
Na een goeie 12 uurtjes later ben je terug 'thuis'.
Het bedrijf zelf runnen in Florida.
Tenslotte is het aankopen, herverpakken en doorverkopen tussen (dan) onze beide bedrijven.
En hoppen tussen Belgie en Florida.
Tenslotte is het niet aan de andere kant van de wereld !
Na een goeie 12 uurtjes later ben je terug 'thuis'.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6446 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve