Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bedrijf starten op E2 visum / Bankrekening openen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Re: Bedrijf starten op E2 visum / Bankrekening openen
De Chase Premier Platinum checkings account is zeker en vast niet de goedkoopste oplossing (je krijgt wel 2 maanden gratis).
En er zijn waarschijnlijk betere condities op de markt maar het was eigenlijk de enige bank die op dat moment mee wilde.
We hadden er reeds een aantal banken bezocht met telkens een negatief antwoord (Suntrust, BoA).
Het zal wel van filiaal tot filiaal afhangen.
Het is dus wel een stuk moeiijker geworden om een rekening te openen.
De $ 25.00 maandelijkse kost is nu een goeie € 18,00 per maand maar als ik mijn totaal kosten plaatje maak ben ik tenminste evenveel of meer kwijt voor een Belgische rekening (ING / KBC).
Vooral als je wat transacties doet.
Als je begint met geld over te maken naar een VS rekening lopen de kosten dadelijk op.
In deze Chase rekening wordt je niets extra aangerekend voor het binnenkomen van geld.
En dat loopt ook op aangezien sommigen banken een fee + een aantal % aanrekenen op het bedrag.
Verder als ik betalingen doe vanuit Belgie wordt er meestal (door het Amerikaans bedrijf) $ 35.00 tot $ 50.00 extra aangerekend voor een wire/SWIFT.
En we doen er toch een aantal per maand dus valt de $ 25.00 eigenlijk best mee.
En we hebben de debitcard er ook bij waarvoor niets wordt aangerekend als je gaat pinnen (zelfs niet bij een ander bankfiliaal)
Is toch ook weer snel een aantal $'s per keer.
Veder krijg je ook gratis een kluisje ter beschikking in de Chase filialen.
Ook net iets veiliger dan de kluisjes in de hotels.
Kunnen we al onze documenten in stoppen die we niet dadelijk nodig hebben tijdens ons verblijf.
En er zijn waarschijnlijk betere condities op de markt maar het was eigenlijk de enige bank die op dat moment mee wilde.
We hadden er reeds een aantal banken bezocht met telkens een negatief antwoord (Suntrust, BoA).
Het zal wel van filiaal tot filiaal afhangen.
Het is dus wel een stuk moeiijker geworden om een rekening te openen.
De $ 25.00 maandelijkse kost is nu een goeie € 18,00 per maand maar als ik mijn totaal kosten plaatje maak ben ik tenminste evenveel of meer kwijt voor een Belgische rekening (ING / KBC).
Vooral als je wat transacties doet.
Als je begint met geld over te maken naar een VS rekening lopen de kosten dadelijk op.
In deze Chase rekening wordt je niets extra aangerekend voor het binnenkomen van geld.
En dat loopt ook op aangezien sommigen banken een fee + een aantal % aanrekenen op het bedrag.
Verder als ik betalingen doe vanuit Belgie wordt er meestal (door het Amerikaans bedrijf) $ 35.00 tot $ 50.00 extra aangerekend voor een wire/SWIFT.
En we doen er toch een aantal per maand dus valt de $ 25.00 eigenlijk best mee.
En we hebben de debitcard er ook bij waarvoor niets wordt aangerekend als je gaat pinnen (zelfs niet bij een ander bankfiliaal)
Is toch ook weer snel een aantal $'s per keer.
Veder krijg je ook gratis een kluisje ter beschikking in de Chase filialen.
Ook net iets veiliger dan de kluisjes in de hotels.
Kunnen we al onze documenten in stoppen die we niet dadelijk nodig hebben tijdens ons verblijf.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus als je euro's overschrijft naar daar, en zij moeten dat omzetten in dollars, dan kost je dat helemaal niets?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikakenner
Neen daar vrees ik voor.
Maar als je dollars overschrijft van Bel/Ned naar de rekening zijn er geen 'inkomende' kosten.
In Amerika rekenen ze kosten aan wanneer er een transactie binnenkomt.
Eveneens voor het verwerken van checks, etc
Is nu gratis voor $ 25.00 . . . .
Maar als je dollars overschrijft van Bel/Ned naar de rekening zijn er geen 'inkomende' kosten.
In Amerika rekenen ze kosten aan wanneer er een transactie binnenkomt.
Eveneens voor het verwerken van checks, etc
Is nu gratis voor $ 25.00 . . . .
-
- Amerika-expert
Mijn Chase filiaal in Brooklyn rekent $25 voor het ontvangen van dollars die ik overmaak van de ING in Nederland. En ik heb een "gratis" rekening bij Chase omdat we voldoende spaargeld op een rekening hebben staan. En die $25 is als ik in Nederland alle kosten laat betalen (E. 14 per keer), ik durf niets aan de VS over te laten, ben bang dat de totale kosten dan fors meer zullen zijn dan $25 + E 14.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
Dat is mijn ervaring als ik dollars wire van Belgie naar de VS.
Heel veel van de bedrijven rekenen mij dan tussen de $ 30 a 50.00 extra voor het ontvangen van het bedrag (hun kosten).
En dan moeten we inderdaad hier ook nog eens een aantal €'s betalen om het te versturen.
Laatst moest ik iets 'express' (versneld) betalen omdat het pakje dringend moest verstuurd worden vanuit de VS.
Voor de een of andere reden lukte het niet om te betalen met onze betaalkaart.
De bank hier rekende me bijna € 35,00 aan !
Dus als je regelmatig wat transacties doet heb je snel de $ 25.00 terug.
Heel veel van de bedrijven rekenen mij dan tussen de $ 30 a 50.00 extra voor het ontvangen van het bedrag (hun kosten).
En dan moeten we inderdaad hier ook nog eens een aantal €'s betalen om het te versturen.
Laatst moest ik iets 'express' (versneld) betalen omdat het pakje dringend moest verstuurd worden vanuit de VS.
Voor de een of andere reden lukte het niet om te betalen met onze betaalkaart.
De bank hier rekende me bijna € 35,00 aan !
Dus als je regelmatig wat transacties doet heb je snel de $ 25.00 terug.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nog een kleine tip: Het is doorgaans beter om dollars vanaf ING te sturen dan het in Euro te sturen en bij je Amerikaanse bank naar dollars om te zetten. De exchange rates van ING zijn VELE malen beter dan de meeste Amerikaanse banken.
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
Net een telefoontje gedaan naar Chase.
Persoon in kwestie was een weekje op verlof maar de 'opening of the account is still in progress'.
Ze beloofden van alle docs vandaag te versturen.
We'll see
I'll keep you updated
Persoon in kwestie was een weekje op verlof maar de 'opening of the account is still in progress'.
Ze beloofden van alle docs vandaag te versturen.
We'll see
I'll keep you updated
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1920 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73