Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

problemen tanken, help

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: problemen tanken, help

Bericht door Dento »

Puckiet schreef:Ik snap er niets van :oops: : een zip-code bij een pinpas? Of bedoel je de pin-code? :?:
Bij credit card transacties bij benzinepompen word je gevraagd om je zip code in te toetsen ter verificatie van het adres dat met de account van de credit card is geassocieerd.

De achterliggende gedachte is om het gebruik van gestolen credit cards tegen te gaan, aangezien degene die met een gestolen credit card wil betalen in de meeste gevallen de zip code niet zal weten. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de meeste gestolen credit cards meestal binnen het uur worden gebruikt om bij benzinestations te betalen voor benzine, voordat ze worden geblokkeerd - dat soort dieven zal inderdaad (in de meeste gevallen) de bijbehorende zip code niet kennen.

Het is niet 100% waterdicht, maar het is in ieder geval iets.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gewoon contact betalen bij de pomp. Doen we al 20 jaar en nog nooit problemen mee gehad.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb afgelopen vakantie 2x contant moeten betalen omdat de creditcard zipcode niet werkte. Maar ook vaak genoeg meegemaakt dat 90210 prima werkte terwijl op de pomp stond aangegeven dat je je zipcode van de creditcard moest opgeven. In veel gevallen dus een wassen neus die zipcode-beveiliging. Eén keer meegemaakt dat ik de laatste 4 cijfers van de creditcard moest opgeven. Dat was nieuw voor mij en ben ik ook slechts 1x tegen gekomen.

Bij een aantal pompen kon ik met de pinpas betalen en dat heb ik dan ook diverse keren gedaan. Wel zo handig, pincode en klaar is Kees. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rmnd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Nou dan zal ik maar even doen alsof ik echt van een andere planeet kom!
Kan je met je eigen Nederlandse bankpas met pin betalen in de States :oops:
Ik betaalde de laatste keer 2008 gewoon contant vooraf :shock:

Zit nu te twijfelen of ik het met mn CC ga doen!
Dus wat raden jullie aan? Cash, pin, of CC............
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rayes schreef:Kan je met je eigen Nederlandse bankpas met pin betalen in de States :oops:
Ik betaalde de laatste keer 2008 gewoon contant vooraf :shock:
Betalen met de pin doe ik al sinds 1999 in Amerika... :mrgreen:
Rayes schreef:Dus wat raden jullie aan? Cash, pin, of CC............
Houd gewoon alle 3 opties open. Met de creditcard kan qua kosten/koers wel eens het meest voordeligst zijn maar is niet altijd mogelijk vanwege zipcode. Ik heb daarom gewoon op alle 3 manieren betaald afgelopen vakantie.

Roland

Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Betaal gewoon met je creditcard. Gedoe met pincode? Dan toch even je creditcard binnen neerzetten (desnoods met iemand erbij). Geen moeilijk gedoe, geen rare afschriften. De afgelopen weken waren wij in NO USA. Als incidenteel de pincode gevraagd werd gaven we gewoon de kaart af (standaard reactie: "Canadian, right?") en klaar is Kees.
Geen enkel probleem.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Iedereen moet zelf weten wat hij doet maar onder geen voorwaarde laat ik mijn cc onbeheerd achter. En mijn geliefde kan niet bij de cc blijven want zij moet de ramen van de auto wassen ;) En hoe doe je dat als je alleen reist?
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

.......En hoe doe je dat als je alleen reist?........................

Er zat keurig een doorzichtig rekje aan het raam van de kiosk en daar werd, voor mij aan de pomp zichtbaar, mijn cc ingezet tot ik terugkwam.

Knaapje
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

knaapje schreef:Er zat keurig een doorzichtig rekje aan het raam van de kiosk en daar werd, voor mij aan de pomp zichtbaar, mijn cc ingezet tot ik terugkwam.
Maar dat is natuurlijk niet over zo. Ik geef de creditcard ook niet meer af en betaal in die gevallen gewoon contant. Omdat ik de tank altijd helemaal vol gooi geef ik ruim voldoende geld af en het wisselgeld krijg ik wel na afloop.

Overigens, contant afrekenen kan vaak nog wel eens voordeliger zijn ook. Ik zag deze vakantie ook meer en meer dat de contante prijzen vaak een stuk lager lagen. Kennelijk zitten er voor het pompstation nogal wat kosten verbonden aan het creditcard gebruik dat ze vaak liever contant geld hebben.

Roland

kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ik betaal altijd vooraf met mijn cc en zeg dan : 40 dollars on 6 please.
jokealie
Amerika-ontdekker

Bericht door jokealie »

Wij hebben bij bijna alle tankstations met de pinpas kunnen betalen aan de pomp. Je moet aangegeven dat je een debet kaart gebruikt en dan gaat het allemaal prima. Soms is er echter een limiet per tankbeurt en slaat de pomp bij het bereikte bedrag af zonder dat de tank helemaal vol is (bij een camper). Slechts 1 keer de cc gebruikt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer