Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beste reistijd West Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
yarrah
Amerika-expert

Re: beste reistijd West Canada

Bericht door yarrah »

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik liever met de KLM vlieg :-).
Wij vliegen altijd op zondag en vertrekken altijd weer op donderdag. En die mogelijkheid heeft air-transat ook niet.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik heb zaterdag heen en donderdag terug geboekt.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ben zelf ook van plan met KLM te boeken om zelfde redenen...
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wat is beste/goedkoopste? Rondreis met camper of auto?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik ben van plan om volgend jaar te vertrekken in Portland of Seattle, om vervolgens langs Vancouver, Jasper, Banff en Calgary tot in Glacier NP (USA) te rijden.

Op basis van de vorige antwoorden wordt het rond 20 juni of rond 20 augustus met, als wandelaar, toch een lichte voorkeur voor einde augustus ivm de sneeuw in de hoger gelegen gebieden.

De ticketprijzen voor einde juni 2012 zijn bekend en het kriebelt om te boeken.
De prijzen voor augustus zijn er nog niet maar kan er iemand op basis van dit of vorig jaar zeggen of er een (groot) verschil in prijs is als je einde juni of einde augustus op Portland, Seattle of Vancouver vliegt ?

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik kan alleen zeggen dat ze in Canada dit jaar 'n enorm slechte maand juli hebben gehad: heel erg ontzettend veel regen. Toen ik begin augustus aankwam kreeg ik overal te horen: hehe, eindelijk is het goed weer. En behalve 'n paar bewolkte ochtenden (Vancouver Island) en 'n paar uurtjes regen op 't vaste land, heb ik vooral zon en warm weer gehad.

Geen idee of dit 'n redelijk vast patroon is, of dat 't volgend jaar omgekeerd zal zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik dacht dat ze er vorig jaar ook al geen al te best weer hadden, in het Westen.

Wij zijn er in de 2de helft van juli 2008 geweest... en zijn sweaters moeten gaan kopen omdat we het te koud hadden in onze T-shirts. Hebben toen Vancouver Island en Vancouver gedaan. En die sweaters hebben we zowat dagelijks gedragen. :-( Maar het was wel een pracht van een reis!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik heb m'n fleece nog bijna nooit nodig gehad de afgelopen weken, althans niet overdag. Zelfs hier in Yellowstone is het (nu nog) 26 graden overdag.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij waren van 10 juli 2008 tot 20 juli 2008 in West Canada en hebben heerlijk weer gehad. De hele tijd rond de 30 graden.

Marjon
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Statistisch gezien zijn juli en augustus ongeveer gelijk qua neerslag, temperatuur en zonneuren, in West Canada althans (bron; weather.com). 't Is dus gewoon geluk hebben als je alleen maar zon treft en pech als je veel regen hebt. Vancouver Island is natuurlijk altijd wat frisser en regenachtiger door de ligging aan de oceaan
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

/ sorry indien ik hier fout zit.

Maar wij gaan normaal de eerste 3 weken van april richting amerika. (starten in phoenix, salt lake city, zo naar yellowstone, ...) en dachten door te rijden om nog stuk van canada te doen.

Maar als ik dit zo lees ga ik bere slecht weer hebben :) Maw toch doen en dikke jas meenemen of beter in USA blijven?.

Dankjewel alvast!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik ben bang dat een dikke jas nog te weinig is :lol: :lol: :lol:
Go T@bbing!!!!

elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

april lijkt mij veel te koud en sneeuwgevoelig voor yellowstone, idem voor canada
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

maar april is ideaal voor californië, arizona, new mexico en utah. dus ik zou lekker een rondje phoenix doen.
Buurvrouw
Amerika-ontdekker

Bericht door Buurvrouw »

Wij vertrekken begin april van Vancouver naar Calgary. We zijn voorbereid op veel sneeuw en temperatuur onder het vriespunt.
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Het enige waar ik me nu druk om kan maken is of we de laatste rit van Banff naar Calgary redden met veel sneeuw.
Maar misschien ben ik wel wat et naief :oops: :lol:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Nee, dat ben je niet. De weg van Banff naar Calgary wordt altijd schoongehouden.
De A1 is een hele belangrijke doorgaande weg.
Het wordt een fantastische reis! :thumbup:

Ik ben wel heel benieuwd naar je reisverslag!!
Go T@bbing!!!!

ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

vana schreef:
Tipsy_1 schreef:nu willen we volgende zomer echter in de tweede helft van augustus gaan om op optimaal kans te hebben op wildlife:
Dan moet je het reisverslag van Esther en Bas eens lezen. Die zijn net terug en hebben meer dan 50 beren gezien en heel veel ander wildlife!

Marjon
Ha ha ha.... grappig, ja wij hebben inderdaad 50 beren gezien en wij zijn in Juni geweest (2011) De winter is daar veel sneeuw gevallen maar toch hebben we er geen last van gehad. We hebben wel gehoord van mensen die begin Juni al bij Lake louise waren dat het meer nog bevroren was, gelukkig was het helemaal open toen wij er half Juni aan kwamen.
Meestal is Juni volgens de canadazen zelf een goed maan, veel zon en niet zo veel neerslag, wij hebben daar een beetje pech in gehad en wel wat regen gehad, maar ook goede dagen hoor.
In het totaal zijn twee dagen veregend!!
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

ronaldstark schreef:wij waren eind mei, begin juni 2008 in West Canada waarbij Lake Louise nog bijna helemaal dicht zat met ijs. De hike naar het theehuisje (wat overigs nog dicht zat) verliep grotendeels door de sneeuw maar was een plezier om te doen qua uitzicht. De parkeerplaats bij Peyto Lake moest nog sneeuwvrij gemaakt worden. het hangt dus allemaal af van hoe de winter verlopen is en hoe snel de lente/zomer invalt. Net als Esther hadden we een BEEEEERE goede vakantie, wij kwamen op 51 echt getelde beren (dubbele eruit gelaten), varierend van op de weg lopend tot op de skie pistes bij Whistler, tot een moeder black bear met 2 cubs in de achtertuin van onze lodge bij Telegraph Cove. En natuurlijk heel veel ander wildlife.

Succes met plannen.

Ronald

OO wauw.... 51 beren goed man, en wij maar denken dat niemand over ons getal heen zou komen!!
Wij hebben overigens ook dubbele beren eruit gelaten omdat we in Whistler veel beren de zelfde dag weer zagen en dat telt natuurlijk niet!!
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Wat betreft regen in Canada, hier moet je je voordeel uit halen. Wildlive laat zich over het algemeen beter zien met regen!!
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Buurvrouw
Amerika-ontdekker

Bericht door Buurvrouw »

Dank je Yarra!
Het is de 1e keer dat we een 'sneeuw'vakantie doen en ook de 1e keer met de camper. Wel al veel gereisd, maar aangezien ik niet echt een kouliefhebber ben is het bij 1x met sneeuw in de GC (btw ook prachtig!!) gebleven.
Dus stiekem ook wel een beetje spannend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer