Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York - planning

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Mosselmaniac
Amerikafan

New York - planning

Bericht door Mosselmaniac »

Beste mensen,

Even snelle introductie; ik ben zelf 2x in NYC geweest. Ik denk een dag of 10 totaal.

Ik ga samen met mijn vader naar NYC, om hem deze prachtige stad te laten zien. Hij is er dus nooit geweest. We gaan van vrijdag 2 sept. t/m dinsdag 6 september. Ik heb een beetje geprobeerd om de must-sees voor pa erin te verwerken (vrijheidsbeeld, stukje varen, Top of the Rock, Times Square etc, Central Park, Brooklyn Bridge etc.) erin te stoppen, maar ook zaken die ik zelf nog nooit gedaan heb (Guggenheim, The Met), terwijl pa dit natuurlijk ook fantastisch vind.

Dit is mijn globale planning, maar ik heb er zelden zoveel moeite mee gehad :-/ Kan iemand z'n blik er even over werpen? Zou fantastisch zijn. Het 'probleem' is dat er 2 zaken vast staan, namelijk het US Open (evening session, van een uur of 19:00 op een zondag) en de dag erna om 13:00 de New York Yankees. 8) Beide kaarten zijn al in bezit.

Wat me zelf wel opvalt is dat ik vanuit midden manhatten naar zuiden manhatten ga, terug naar het noorden, en weer naar het zuiden. En dat een aantal x, maar ik krijg het niet beter gepland.

Hotel is overigens in Manhatten zelf, op 5 min lopen van Grand Central Station. Scheelt tijd...

Vrijdag:
- Aankomst
- Hotel zoeken, eten
- Times Square

Zaterdag:
- 09:00 Top of the Rock (first things first, geen wachttijden...)
- Grand Central Station
- Public Library
- Flat Iron building
- High Line Park
- Greenwich Village
- Washington Square Park
- Little Itlay
- Chinatown
- 's-avonds Broadway etc.

Zondag:
- Guggenheim
- Central Park (ideaal op zondag)
- Metropolitan
- 5th avenue
- 18:00 / 18:30 - US Open

Maandag:
- Vrijheidsbeeld & Ellis Island
- 12:45 Yankees vs. Blue Jays
- Overkant Brooklyn, terug over Brooklyn Bridge

Dinsdag:
- Wall Street
- Ground Zero
- Naar huis (vliegen om 16:15)

Super bedankt!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: New York - planning

Bericht door meyem »

Je zaterdag zit m.i. veel te vol...
ik denk dat je daar moet gaan kiezen en daar dan ook de Brooklyn Bridge bij moet betrekken...ben je meteen van dat noord naar zuid en weer terug, af...

hoe oud is je vader?
Misschien is het wel leuk om bijvoorbeeld iets heel nieuws te doen, ook voor jou, zoals:
http://www.louisarmstronghouse.org/
onderweg daar naar toe kom je ook nog eens door een leuk deel van Queens...

Ik heb dit met mijn neef gedaan en we vonden het allebei leuk.
je kunt dat bijvoorbeeld combineren met
http://www.queensmuseum.org/exhibitions/visitpanorama
ik heb dit nooit gedaan, maar ELK gebouw van Manhattan staat op de maquette....

je kunt niet alle buurten van Manhattan af in een paar dagen...veel leuker om een beetje de sfeer te laten snuiven en een zaadje te planten voor een volgend bezoek...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh ja, en als je naar het WTC gaat, raad ik je absoluut aan naar het visitor's center te gaan...heel indrukwekkend...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Mosselmaniac
Amerikafan

Hmm. Mijn vader is 60.

Op een zaterdag ook de brooklyn bridge er nog bij, wordt het alleen maar drukker ;-)

Bedankt voor je reactie!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

mijn advies was dan ook het eea te schrappen van die zaterdag.... :blink:

als je vader 60 is, zal het Louis Armstrong House hem des te meer aanspreken.... 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je bent er heel kort en je propt je reis erg vol.
Mijn advies is meestal om in elk geval een hop on/hop off tour te doen. Niet iedereen is het er mee eens, maar dit is een goede manier om Manhattan en een aantal trekpleisters te zien. Er zijn pakketten mogelijk die Upper Manhattan en Lower Manhattan meepakken, op verschillende ritten, alsmede een eventing tour en Brooklyn.

Aangezien je met je vader gaat zou ik als doel stellen om hem de stad te laten zien. Zorg dat hij de vakantie van zijn leven heeft, zelfs al moet jij hierdoor iets voor de derde keer bezichtigen.
Mosselmaniac
Amerikafan

Hockey schreef: Aangezien je met je vader gaat zou ik als doel stellen om hem de stad te laten zien. Zorg dat hij de vakantie van zijn leven heeft, zelfs al moet jij hierdoor iets voor de derde keer bezichtigen.
Eens. Dat is ook de bedoeling hoor. Ik wil de stad ook laten zien, daarom is de zaterdag wellicht wat te vol gepropt. Als ik daar wat van schrap, is het dan een goede indeling?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hmm, ik zit er zo eens naar te kijken en ik denk ja en nee. Goede keuze en niet. Het is veel, maar je kan dingen schrappen. Doch het viel me op dat jouw planning heel veel objecten in de stad laat zien, maar dat je de stad zelf minder meekrijgt. Je ziet elke boom, maar bekijk je ook het bos wel?
En bezoeken van US Open en een Yankees wedstrijd? Je maakt me jaloers.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou op maandag die honkbalwedstrijd laten vallen, tenzij je vader een honkbalfanaat is. Als je voor het eerst in NY bent, moet je niet uren naar een saai spelletje gaan zitten kijken, maar kun je beter terrasjes in de East/West Village gaan aflopen of Brooklyn Heights doorlopen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik denk dat de dag zo beter te doen zou zijn:

Zaterdag:
- 09:00 Top of the Rock (first things first, geen wachttijden...)
- Grand Central Station
- Public Library
- Bryant Park... :mrgreen:
- Flat Iron building
- Washington Square Park
(- Greenwich Village)
- 's-avonds Broadway etc.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik ben het wel eens met het commentaar van Bennogr...ik ben zelf een honkbalfan, maar als je dat niet bent, kan een spel saai zijn.
aan de andere kant, het staat je vrij om te komen en te gaan wanneer je zelf wilt...dus het is wel leuk om even de sfeer te proeven en het beroemde stadion te zien, en na 1,5 a 2 uur ga je lekker verder met sight-seeën,,,,
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Waar houdt je vader van?
Wat vind jij de hoogtepunten van New York?
dat zijn ook dingen die je mee kunt laten tellen.

verder heb ik zelf beide Accomplices gedaan:
http://accomplicetheshow.com/
en dat is ook een hele grappige manier om, samen met anderen, je door een bepaalde wijk te laten touren...je moet een soort raadsel oplossen met zijn allen, dus wel bereid zijn om een beetje gek te doen en je op het spel te storten....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Mosselmaniac
Amerikafan

meyem schreef:ik ben het wel eens met het commentaar van Bennogr...ik ben zelf een honkbalfan, maar als je dat niet bent, kan een spel saai zijn.
aan de andere kant, het staat je vrij om te komen en te gaan wanneer je zelf wilt...dus het is wel leuk om even de sfeer te proeven en het beroemde stadion te zien, en na 1,5 a 2 uur ga je lekker verder met sight-seeën,,,,
Haha, ik waardeer het allemaal ten zeerste hoor, dus 'no offence, maar de Yankees staan toch hoog in 't vaandel. Zelf ben ik een honkbalfan en m'n vader houdt ook van sport. Dus daar gaan we niet aankomen :-) Als we het zat zijn kunnen we uiteraard eerder weg, maar dat verwacht ik niet. Als je daar je winst moet halen, is de rest van de planning gewoon mis.

Thanks, ik zal er weer eens verder induiken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer