Als het precies zo gaat, kan men toch tevreden zijn. Toch wil ik nog graag weten of Ziva's paspoortnummer inderdaad geheel werd vermeld; lijkt mij toch vreemd, al zou het abusievelijk als een bedrijfsgegeven worden gezien (paspoortgegevens als bedrijfsgegevens?)OscarG schreef:Zoals in de reactie wordt vermeld, geven ze ook aan Google door dat de pagina uit hun cache verwijderd moet worden. En ach, verder is mijn adres nou niet echt moeilijk te vinden aangezien ik die zelf op mijn eigen website heb staan
Mijn paspoort nummer stond niet op die site, maar wellicht dat die wel bij de volledige documentatie staat welke je te zien krijgt na betaling bij importgenius. Alles wat achter de pay-wall staat zal echter niet door google worden gecached, dus dat valt dan weer mee.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ImportGenius
Re: ImportGenius
Van wat ik gezien heb zou het inderdaad kunnen dat haar paspoortnummer wordt vermeld. Op iedere Bill of loading wordt het nummer ergens anders vermeldt. Bij het rondstruinen op die site kwam ik records tegen waarbij het passport nummer bij de naam vermeld stond, als deel van de naam zegmaar.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Dat lijkt mij helemaal niet vreemd, want ik ben er vrij zeker van dat ImportGenius die database van de douane zonder enige manuele controle op het web gooit. Het zou ondoenbaar zijn om die duizenden of zelfs miljoenen records manueel na te kijken of er niet ergens een paspoortnummer tussen staat. En paspoortnummers staan er alleen op als het om privé-personen gaat, iets wat heel uitzonderlijk is bij containervervoer. Of anders gezegd: bij gegevensverwerking is het veel moeilijker om rekening te houden met een situatie die maar in 0,01% van de gevallen voorkomt, dan met een situatie die in 50% van de gevallen voorkomt. Die databanken zijn volgens mij niet ontworpen voor privé-personen, en dus belandt een paspoortnummer misschien in het veld waar normaal een BTW-nummer of bedrijfsregistratienummer moet komen, bijvoorbeeld.Sten schreef:Toch wil ik nog graag weten of Ziva's paspoortnummer inderdaad geheel werd vermeld; lijkt mij toch vreemd, al zou het abusievelijk als een bedrijfsgegeven worden gezien (paspoortgegevens als bedrijfsgegevens?)
Aha, maar of dit nu de uitzondering of de regel is dat individuen zoals wij hier op het forum in hun database belanden?Centrino schreef: [...] Die databanken zijn volgens mij niet ontworpen voor privé-personen, en dus belandt een paspoortnummer misschien in het veld waar normaal een BTW-nummer of bedrijfsregistratienummer moet komen, bijvoorbeeld.
Gezien het feit dat Oscar en Ziva zichzelf beiden terugvonden in deze database, vermoed ik het tweede. Reden te meer om eens te checken als het zo ver is.
Ik zeg toch niet dat het een uitzondering is dat ze in de database belanden? Ik zeg dat het een uitzondering is dat privé-personen in persoonlijke naam deelnemen aan het internationale containerverkeer. En inderdaad, alle privé-personen die deelnemen aan het internationale containerverkeer met de VS, zullen inderdaad - zonder uitzondering! - in die database terechtkomen. Maar dat zijn er relatief gezien zeer weinig, vergeleken met het totale containerverkeer. Dus voor de beheerders of publicisten van die database is een privé-persoon iets heel uitzonderlijks.Sten schreef:Aha, maar of dit nu de uitzondering of de regel is dat individuen zoals wij hier op het forum in hun database belanden?
Gezien het feit dat Oscar en Ziva zichzelf beiden terugvonden in deze database, vermoed ik het tweede. Reden te meer om eens te checken als het zo ver is.
Mooi dat het snel opgelost kan worden!
Op een mac is refresh trouwens Cmd R en niet CMD W (dat is het venster sluiten), haha.
Op een mac is refresh trouwens Cmd R en niet CMD W (dat is het venster sluiten), haha.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- goldenhills
- Amerika-expert
Gaat dit trouwens om iedereen die inboedel verscheept (ook via een verhuizer), of alleen mensen die zelf hun inboedel inpakken en verschepen via een transporteur? Als het voor iedereen geldt zullen er toch flink wat privepersonen in die database staan.
Ik kreeg gelukkig ook een keurig mailtje terug met de volgende reactie:
Thank you for making us aware of this situation. As it turns out, the shipping manifest for all shipments entering the U.S. by ocean is considered a matter of public record in this country. The government appears to have posted data on a private individual in this case, and we republished that data by mistake.
We will remove the record within 48 hours and I wish to apologize sincerely for any undue harm this may have caused. You may need to refresh your browser by pressing f5 (Windows) or Command-W (Mac) in order to see the change. It may take up to 6 weeks before Google stops displaying this empty page in search results, however we have contacted them to request they do so immediately.
Page(s) to be removed:
xxxx
Ik heb mijn spullen met een verscheper laten verhuizen en dus niet zelf verpakt, dat hebben zij voor mij gedaan. Uit dit mailtje maak ik op dat normaal gesproken prive zendingen niet geplaatst worden maar als dat niet het geval is zijn ze toch wel slordig aangezien Oscar en ik er al 2 zijn.
Ik ben me bewust van Google chache maar zij zijn zeer netjes en snel met het weghalen van verwijzingen wanneer ze eenmaal de bronpagina hebben verwijderd. Ik wacht gewoon even een paar dagen.
Hopelijk verwijderen ze het snel en ik zou echt iedereen die gaat verschepen aanraden om jezelf te zoeken op Google om te kijken of je erop staat. Maakt het je niet uit is het prima natuurlijk maar als je het wel vervelend vindt even e-mailen
Bedankt voor iedereen met suggesties! Had verwacht dat het een probleem zou worden maar als ze het inderdaad zo oplossen is dat prima
Thank you for making us aware of this situation. As it turns out, the shipping manifest for all shipments entering the U.S. by ocean is considered a matter of public record in this country. The government appears to have posted data on a private individual in this case, and we republished that data by mistake.
We will remove the record within 48 hours and I wish to apologize sincerely for any undue harm this may have caused. You may need to refresh your browser by pressing f5 (Windows) or Command-W (Mac) in order to see the change. It may take up to 6 weeks before Google stops displaying this empty page in search results, however we have contacted them to request they do so immediately.
Page(s) to be removed:
xxxx
Ik heb mijn spullen met een verscheper laten verhuizen en dus niet zelf verpakt, dat hebben zij voor mij gedaan. Uit dit mailtje maak ik op dat normaal gesproken prive zendingen niet geplaatst worden maar als dat niet het geval is zijn ze toch wel slordig aangezien Oscar en ik er al 2 zijn.
Ik ben me bewust van Google chache maar zij zijn zeer netjes en snel met het weghalen van verwijzingen wanneer ze eenmaal de bronpagina hebben verwijderd. Ik wacht gewoon even een paar dagen.
Hopelijk verwijderen ze het snel en ik zou echt iedereen die gaat verschepen aanraden om jezelf te zoeken op Google om te kijken of je erop staat. Maakt het je niet uit is het prima natuurlijk maar als je het wel vervelend vindt even e-mailen

Bedankt voor iedereen met suggesties! Had verwacht dat het een probleem zou worden maar als ze het inderdaad zo oplossen is dat prima

Ja, dit is mij ook niet duidelijk. Gaat het om alle mensen die naar Amerika emigreren en hun spelen verschepen, bijvoorbeeld via particulierverschepen.nl?goldenhills schreef:Gaat dit trouwens om iedereen die inboedel verscheept (ook via een verhuizer), of alleen mensen die zelf hun inboedel inpakken en verschepen via een transporteur? Als het voor iedereen geldt zullen er toch flink wat privepersonen in die database staan.
Niet te snel aanbranden hè.Centrino schreef: Ik zeg toch niet dat het een uitzondering is dat ze in de database belanden?
Hoe weet jij dit allemaal zo zeker?Centrino schreef:
Ik zeg dat het een uitzondering is dat privé-personen in persoonlijke naam deelnemen aan het internationale containerverkeer. En inderdaad, alle privé-personen die deelnemen aan het internationale containerverkeer met de VS, zullen inderdaad - zonder uitzondering! - in die database terechtkomen. Maar dat zijn er relatief gezien zeer weinig, vergeleken met het totale containerverkeer. Dus voor de beheerders of publicisten van die database is een privé-persoon iets heel uitzonderlijks.
Misschien kan iedereen hier op het forum dat eens controleren voor zichzelf, nou ja iedereen: iedereen die dit leest? (iedereen die iets heeft laten verschepen naar de U.S.A.)Ziva schreef:Ik kreeg gelukkig ook een keurig mailtje terug met de volgende reactie:
[...]
Uit dit mailtje maak ik op dat normaal gesproken prive zendingen niet geplaatst worden maar als dat niet het geval is zijn ze toch wel slordig aangezien Oscar en ik er al 2 zijn.
Laat even weten of je over een aantal dagen inderdaad weg bent uit hun database. Fijn dat het zo snel geregeld wordt.
Laatst gewijzigd door Sten op 25 jul 2011, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijkt dat ze het wel met meer mensen doen.. hier eentje die ik willekeurig heb opengemaakt (is gemakkelijk gezien het alleen namen zijn). Ik laat alleen de 'declaration of goods' zien, dus geen naam/adres, en ik zal de nummers van de geboortedatum en passpoort veranderen in XXXX (geen zin dat er straks hier over privacy problemen komen namelijk):
Of deze, zelfs serie nummers van auto's staan erop, lekker gemakkelijk voor diegene die nieuwe nummers willen inslaan:DECLARATION OF GOODS
PACKAGES USED HOUSEHOLD GOODS 60 O CBM HS CODE XXXX XXXX BIRTH DATE XX X XX PASS XXXXXXXXX DE EXPRESS B L SHIPPED ON BOARD FREIGHT PREPAID DESTINATION THC PREPAID
Het staat dus gewoon bij de declaration of goods.. wel erg hoor.ONE PIECE CHEVROLET IMPALA YEAR 2007 VIN XXXXXXXXX COLOR GRAY EXPRESS RELEAS X 40 DV
Inderdaad, dit is geen 'uitzonderingsfout', maar een structurele fout! Tijd voor 'het Genius' om zijn naam eer aan te gaan doen.jiejie schreef: [...]
Het staat dus gewoon bij de declaration of goods.. wel erg hoor.
bizar dat dit bekend wordt, goed dat het forum er is.
Ik ben erg druk en lees lang niet alles maar ik ben jullie allemaal ZEER dankbaar!

Ik ben erg druk en lees lang niet alles maar ik ben jullie allemaal ZEER dankbaar!

Het is niet de fout van Genius op zich. Er zit iets tegenstrijdigs in de procedures van de US Customs. Alles wat geimporteerd wordt moet natuurlijk tot in detail beschreven staan op die documenten. Maar vanwege de wetgeving is een overheidsorgaan zoals de US customs ook verplicht om veel documenten openbaar te maken. En dus kan een bedrijf zoals importgenius al die documenten opvragen, analyseren en publiceren. Het is volledig legaal.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Als er een keer een forumverkiezing is, zullen we met ons allen op dit forum stemmen.jaja5 schreef:bizar dat dit bekend wordt, goed dat het forum er is.
Ik ben erg druk en lees lang niet alles maar ik ben jullie allemaal ZEER dankbaar!![]()

Dat gedeelte over het paspoortnummer blijft vreemd; of dat legaal is?OscarG schreef: [...] En dus kan een bedrijf zoals importgenius al die documenten opvragen, analyseren en publiceren. Het is volledig legaal.
Iemand had in dit topic ook een link geplaatst waarin de rechter had bepaald dat het publiceren van Social Security Numbers uit openbare overheids documenten ook legaal was. Dus het paspoortnummer is ook legaal. Enige wat op zich hier fout gaat is dat, volgens de uitleg van importgenius, Ziva en ik als bedrijf gecategoriseerd zijn door de US customs. Importgenius vraagt alle documenten in die categorie op en kopieert die foute documenten dus mee. Of dat echt de fout is...sja...daar zullen we nooit achterkomen denk ikSten schreef: Dat gedeelte over het paspoortnummer blijft vreemd; of dat legaal is?

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe weet jij dit allemaal zo zeker?[/quote]Centrino schreef:
Ik zeg dat het een uitzondering is dat privé-personen in persoonlijke naam deelnemen aan het internationale containerverkeer. En inderdaad, alle privé-personen die deelnemen aan het internationale containerverkeer met de VS, zullen inderdaad - zonder uitzondering! - in die database terechtkomen. Maar dat zijn er relatief gezien zeer weinig, vergeleken met het totale containerverkeer. Dus voor de beheerders of publicisten van die database is een privé-persoon iets heel uitzonderlijks.
Alle, Sten, daar moet je nou geen genius voor zijn hoor! Het is toch heel logisch dat het meeste van het containerverkeer dat naar de US gaat, iets is dat zich binnen de handel afspeelt, bedrijven die dingen verzenden. Idem voor de haven van Rotterdam of eender welke grote haven. Denk jij dat, als je zo'n containerboot ziet varen, dat meer dan de helft van die containers gewoon van mensen is die effe lekker een container vol spulletjes opsturen naar persoon x in land y? Of van mensen die gaan verhuizen naar dat andere land?

Dus ja, voor mij is het ook heel logisch hoor dat de meeste containers puur handelsverkeer zijn, en niet van prive personen.
Maar jij ziet dat anders?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En snel een minuutje op de website van ImportGenius zelf gekeken:
Tiens,prive personen die hun inboedel verhuizen staan er niet bij... Hoe zou dat komen?Import Genius provides timely, detailed shipment data for every container that enters the United States. Our user base is diverse: importers, exporters, entrepreneurs, freight forwarders, bankers, private investigators, foreign factories, and more.
Elke