Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat meenemen en wat daar kopen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
catharina
Amerika-ontdekker

Wat meenemen en wat daar kopen

Bericht door catharina »

In juli gaan we een rondreis maken door het zuidwesten.
Wat moeten we vooral niet vergeten mee te nemen uit Nederland.
En wat is vooral interessant voor ons om daar (voordelig) te kopen?

Ons gezin bestaat uit:
* man (hardloper en gek op computers)
* zoon (17 jaar, hardrockfan!, electr. gitaarspeler, en ook gek op computers)
* zoon (12 jaar, voetbalfan, gek op sportkleding en ook gek op computer- en gewone spellen)
* En mijn persoontje (gek op horloges, kleding, schoenen, make-up en lekkere luchtjes)

Ik heb net mijn vakantiegeld binnen dus begin al te dromen van al dat geld dat ik daar uit ga geven :wink: .

groeten,
catharina
Afbeelding
fcolos
Amerikakenner

Re: Wat meenemen en wat daar kopen

Bericht door fcolos »

catharina schreef:In juli gaan we een rondreis maken door het zuidwesten.
Wat moeten we vooral niet vergeten mee te nemen uit Nederland.
En wat is vooral interessant voor ons om daar (voordelig) te kopen?

Ons gezin bestaat uit:
* man (hardloper en gek op computers)
* zoon (17 jaar, hardrockfan!, electr. gitaarspeler, en ook gek op computers)
* zoon (12 jaar, voetbalfan, gek op sportkleding en ook gek op computer- en gewone spellen)
* En mijn persoontje (gek op horloges, kleding, schoenen, make-up en lekkere luchtjes)

Ik heb net mijn vakantiegeld binnen dus begin al te dromen van al dat geld dat ik daar uit ga geven :wink: .

groeten,
catharina
Computerhardware is goedkoper in de states dan in NL. wel alles uit de verpakking halen als je naar NL teruggat ivm douane. Kleding en sportkleding, sportschoenen, etc zijn erg goedkoop bij de outlets. Luchtjes en make-up zijn het goedkoopst bij de duty-free shops op schiphol (naar mijn ervaring althans...).
sergiocafini
Amerika-newbie

Bericht door sergiocafini »

fcolos heeft gelijk i.v.m. elektronica, ik heb het meegemaakt, in 2004 ben ik voor drie weken naar de westkust gegaan. Daar hebben we een I-Pod gekocht aangezien deze een stuk goedkoper was dan bij ons in België. eenmaal aangekomen op de luchthaven van Brussel hield de douane ons tegen met alle gevolgen. Voor de rest is het zeker de moeite om te gaan shoppen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

sergiocafini schreef:fcolos heeft gelijk i.v.m. elektronica, ik heb het meegemaakt, in 2004 ben ik voor drie weken naar de westkust gegaan. Daar hebben we een I-Pod gekocht aangezien deze een stuk goedkoper was dan bij ons in België. eenmaal aangekomen op de luchthaven van Brussel hield de douane ons tegen met alle gevolgen. Voor de rest is het zeker de moeite om te gaan shoppen.
Vertel eens ...... , welke gevolgen.
Dat vind ik wel even interessant om te horen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat meenemen en wat daar kopen

Bericht door markro »

catharina schreef:Wat moeten we vooral niet vergeten mee te nemen uit Nederland.
Reispapieren, paspoort, Nederlandse pinpas, creditcard met voldoende bestedingslimiet (liefst nog een tweede voor het geval er één weigert of zoek raakt), een aantal dollars (waarvan een stelletje ééndollar biljetten voor de fooien en bagagekarretjes op het vliegveld), naw-gegevens van verblijfplaats eerste overnachting, extra lege tas of koffer (te vullen met in de VS gekochte artikelen).
Voor de rest is alles daar te koop. :wink:
catharina schreef:En wat is vooral interessant voor ons om daar (voordelig) te kopen?
Kleding en eventueel schoenen.

Denk er wel aan dat elektronische apparatuur in de VS een ander voltage heeft dan bij ons in Europa, in de VS gekochte DVD's niet altijd in NL zijn af te spelen, dat je niet onbeperkt waren mag invoeren - er is per persoon een limiet.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer