Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ImportGenius

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: ImportGenius

Bericht door Sten »

OscarG schreef: Iemand had in dit topic ook een link geplaatst waarin de rechter had bepaald dat het publiceren van Social Security Numbers uit openbare overheids documenten ook legaal was. Dus het paspoortnummer is ook legaal. Enige wat op zich hier fout gaat is dat, volgens de uitleg van importgenius, Ziva en ik als bedrijf gecategoriseerd zijn door de US customs. Importgenius vraagt alle documenten in die categorie op en kopieert die foute documenten dus mee. Of dat echt de fout is...sja...daar zullen we nooit achterkomen denk ik ;)
En toch zit er een luchtje aan. :wink:
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef:
[...] Dus ja, voor mij is het ook heel logisch hoor dat de meeste containers puur handelsverkeer zijn, en niet van prive personen.
Maar jij ziet dat anders?
Elke, ik reageerde hier op:
En inderdaad, alle privé-personen die deelnemen aan het internationale containerverkeer met de VS, zullen inderdaad - zonder uitzondering! - in die database terechtkomen.
Het lijkt mij namelijk niet dat Centrino zulke stellige uitspraken kan doen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Nou, ik heb ook maar even gezocht, en ik kan mijn gegevens ook vinden (Google Cache van panjiva.com) inclusief paspoortnummer. Naast ImportGenius heeft panjiva dus ook deze gegevens, en er zullen nog wel meer websites zijn. Het lijkt me nagenoeg onmogelijk om dit nog uit te wissen. Wij hebben alles via een Nederlandse verhuizer laten lopen, niet zelf ingepakt.

P.S.: iealing.com en importgenius.com heeft deze info ook, via Google Cache.
Sten

Bericht door Sten »

goldenhills schreef:Nou, ik heb ook maar even gezocht, en ik kan mijn gegevens ook vinden (Google Cache van panjiva.com) inclusief paspoortnummer. Naast ImportGenius heeft panjiva dus ook deze gegevens, en er zullen nog wel meer websites zijn. Het lijkt me nagenoeg onmogelijk om dit nog uit te wissen. Wij hebben alles via een Nederlandse verhuizer laten lopen, niet zelf ingepakt.

P.S.: iealing.com en importgenius.com heeft deze info ook, via Google Cache.
Jeetje zeg, wat staat er tegenwoordig niet meer op het internet? In de toekomst kun je je eigen lichaam van binnen bewonderen via rondzwervende Google camera cellen in je lichaam. :shock:

Google Cell View :hiding:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jeeeej... ze hebben woord gehouden hoor:

Page Not Found

The page you requested was not found.

It may still be under construction or permanently removed, as we are constantly improving the site.

Please select any link above to learn more about us.

Nu nog even Google cache wakker schudden ;)

Super bedankt voor het meedenken allemaal! Enne... af en toe jezelf Googlen is echt niet verkeerd hoor ;)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik zie onze verzending ook erbij staan... nu klopt het adres niet meer - al lang niet meer, maar goed. Ik zie echter geen paspoortnummer staan, maar ik weet niet of dit komt omdat het onder Anna's naam is gedaan, en het bij Amerikaans staatsburgers niet wordt vermeld op de site (we hebben het op advies van het verhuisbedrijf op haar naam gedaan omdat dit e.e.a. makkelijker zou maken bij de inklaring - en het lijkt te hebben gewerkt want het ging in no time, en zonder enige controle). Blijkbaar hebben we 169 stuks verscheept :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sten

Bericht door Sten »

Dento schreef: Blijkbaar hebben we 169 stuks verscheept :lol:
Zozo...
Bij ons worden het er zo'n 23-25 plastic distributiebakken. Wat mij betreft al meer dan genoeg!
Sten

Bericht door Sten »

Ziva schreef:Jeeeej... ze hebben woord gehouden hoor:
Keurig! Maar heb je andere import sites gecheckt?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Sten schreef:
Ziva schreef:Jeeeej... ze hebben woord gehouden hoor:
Keurig! Maar heb je andere import sites gecheckt?
Ik sta er maar op 1 tot nu toe dan ;)

Blijf het wel ff in de gaten houden.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Sten schreef:Het lijkt mij namelijk niet dat Centrino zulke stellige uitspraken kan doen.
Mijn uitspraak is nochtans het gevolg van eenvoudige logica, hoor.

Privé-personen doen slechts zelden aan vrachtverkeer. Denk je dat men het informaticasysteem van de douane of van ImportGenius echt zo ontworpen heeft dat privé-personen als een aparte categorie geklasseerd worden?

Indien het antwoord op bovenstaande vraag "ja" is, dan zou het fenomeen waarmee deze draad begon, zich niet voordoen. Dan zou je bij ImportGenius geen privé-personen zien, want die zijn voor hun doelgroep toch niet interessant.

Indien het antwoord op bovenstaande vraag "neen" is, dan kloppen de hier gemelde vaststellingen.

Indien jij denkt dat het antwoord "ja, maar" of "nee, maar" moet zijn, dan ga je er wellicht van uit dat er bij ImportGenius een mannetje voor een schermpje zit te kijken, en telkens als er een record voorbij komt dat van een privé-persoon lijkt te komen, ingrijpt en denkt "oef, weer een stukje privacy beschermd!". Ondoenbaar, duur, en niks opbrengend voor ImportGenius.

Enfin, ik sluit me aan bij het antwoord van Elke, ik heb haar redenering hier gewoon nog wat explicieter uiteengezet.
Sten

Bericht door Sten »

@ Centrino,

je kunt niet met zekerheid stellen dat iedereen er met paspoortnummer en al in komt, omdat de ingevulde velden mogelijk niet altijd hetzelfde (ingevuld) zijn, en er soms wel, soms niet een ingevuld veld zo in de database geraakt, zoals het paspoortnummer bij Ziva. Oscar zei niet voor niets dat zijn paspoortnummer er niet in stond. Er zijn verschillen in personen en instanties die het invullen en hoe ze dat doen.
Mijn uitspraak is ook van een eenvoudige logica hoor.

En dit:
Indien jij denkt dat het antwoord "ja, maar" of "nee, maar" moet zijn, dan ga je er wellicht van uit dat er bij ImportGenius een mannetje voor een schermpje zit te kijken, en telkens als er een record voorbij komt dat van een privé-persoon lijkt te komen, ingrijpt en denkt "oef, weer een stukje privacy beschermd!". Ondoenbaar, duur, en niks opbrengend voor ImportGenius.
Houd je me voor een dom blondje of zo? Ik kan je verzekeren dat ik dat niet ben, niet het eerste element, niet het tweede element. 8)
Haarkleur is van nature tussen blond en bruin in. IQ is bovengemiddeld. :lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb van mijn verscheper begrepen dat het zeker niet de bedoeling is dat prive personen op die website terechtkomen maar of het nou wel of niet altijd gebeurd... geen idee.

Het kan best zijn dat bepaalde importbedrijven verkeerd hun administratie aanleveren waardoor het gebeurd of misschien dat sommige prive spullen met een handelscontainer meegaan en het dan als geheel als bedrijf gelogd wordt (mijn spullen waren deel van een groepsverzending dus wie weet wat er verder nog inzat).

Hoe dan ook, niet al te druk om maken. Zoals ik al zei, jezelf zo nu en dan Googlen kan heel verheldered werken ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En 't is vooral heel erg handig als je een officiele naam hebt (zoals op je identiteitspapieren), die helemaal niet overeen komt met je eigen naam. :lol: Zo wordt mijn officiele voornaam nooit gebruikt, maar is dat dus al heel erg lang 'Elke', wat helemaal niet lijkt op mijn officiele naam. En hanteer ik voor alles wat niet officieel is of jobgerelateerd is, de familienaam van mijn echtgenoot. Dus als ik zou solliciteren, en men zoekt op mijn officiele naam, dan kan je haast niets vinden, behalve dingen die ik al voor andere jobs gedaan heb. (maar je gaat zeker mijn forumaktiviteit niet vinden ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Sten schreef:je kunt niet met zekerheid stellen dat iedereen er met paspoortnummer en al in komt
Dat heb ik ook niet gedaan. Mijn uitspraak, waarvan jij opmerkte dat ze te stellig was, luidde:
En inderdaad, alle privé-personen die deelnemen aan het internationale containerverkeer met de VS, zullen inderdaad - zonder uitzondering! - in die database terechtkomen.
Daar staat niets in over paspoortnummers.
Sten

Bericht door Sten »

Centrino schreef: Daar staat niets in over paspoortnummers.
Ik reageerde op dit onderdeel omdat ik vanaf het begin al zei dat de rest van de openbaar gemaakte gegevens niet erg wereldschokkend is (voor- en achternaam, geboortedatum, adres, oud en nieuw). Het is een feit dat niet van iedereen de paspoort nummers erin komen. En daarnaast is het de vraag of alle privé personen erin komen. Om zulke stellige uitspraken te doen, moet je inzage hebben in het systeem van Import Genius en dat heb jij niet. Er zijn daar vast heel wat informatiestromen, en jij weet niet hoe ze die plaatselijk etc. verwerken. Anders had je dat vast gezegd (dat je daar een insider bent).
Sten

Bericht door Sten »

Ik begin te vermoeden waar het aan ligt dat mensen als particulier bij Importgenius terecht komen, zeker weet ik het niet maar dit: ik ben aan het boeken bij particulierverschepen.nl, en nu kreeg ik net de benodigde, in te vullen formulieren, zoals een douanemachtiging. Op dit formulier staat echter dat we als opdrachtgever een bedrijfsnaam en BTW nummer moeten invullen, terwijl ik toch uitdrukkelijk gezegd had dat het gaat om een particulier vervoer. Ik heb dus particulierverschepen.nl teruggemaild met de vraag of dit wel het juiste document is, met vermelding van de hier opgedane wijsheid omtrent Importgenius.

Ja, nu zal de heer Bos van aldaar (Particulierverschepen.nl) mogelijk denken: wat is dát nu weer voor wijsneus? :lol:

Nog geen antwoord terug gehad, dus ik ben benieuwd.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik heb mijn spullen ook laten verschepen met particulierverschepen.nl. Weet niet precies meer hoe ik welke documenten heb ingevuld, maar ik weet wel dat ik geen bedrijfsnaam en BTW nummer heb ingevuld. Ben benieuwd naar zijn reactie!

Edit: Zie dat ik mijn eigen naam heb ingevuld bij Bedrijfsnaam en geen KVK en BTW nummer. Bij die laatste twee staat ook een sterretje met: indien van toepassing.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Sten

Bericht door Sten »

OscarG schreef:Ik heb mijn spullen ook laten verschepen met particulierverschepen.nl. Weet niet precies meer hoe ik welke documenten heb ingevuld, maar ik weet wel dat ik geen bedrijfsnaam en BTW nummer heb ingevuld. Ben benieuwd naar zijn reactie!

Edit: Zie dat ik mijn eigen naam heb ingevuld bij Bedrijfsnaam en geen KVK en BTW nummer. Bij die laatste twee staat ook een sterretje met: indien van toepassing.
Aha.
Dit zijn de specifieke velden:
Ondergetekenden,
Opdrachtgever / direct vertegenwoordigde
Bedrijfsnaam : ...................................................................................................................................
Adres : ...................................................................................................................................
Postcode, Plaats : ...................................................................................................................................
Land : ...................................................................................................................................
KvK nummer* : ................................... BTW-identificatienummer* : .....................................
EORI nummer ………………………… Paspoortnummer*: .....................................................

Expeditieonderneming / Direct Vertegenwoordiger
Bedrijfsnaam : European Customs Support B.V.
Adres : Plaza 6
Postcode, Plaats : 4782 SK Moerdijk
Nederland
*indien van toepassing
Partijen verklaren te zijn overeengekomen als volgt: [...]
De asterisk staat niet bij "Bedrijfsnaam". Dus ik vermoed dat dit als bedrijf gezien wordt, ook als je de twee nummers niet invult. Als ik antwoord ontvang, horen jullie dat.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Er staat inderdaad geen asterisk bij de bedrijfsnaam, maar er staat ook geen gewoon "naam" veld voor een particulier. Bij het paspoortnummer staat wel weer een asterisk, dus die is waarschijnlijk alleen van toepassing voor particulieren.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Ook wij staan er op, maar enkel met naam + adres. Het adres is ook nog eens een virtueel adres, dus geen enkel probleem voor ons. :-)

Of moet je je eerst aanmelden om alle informatie te zien?
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer