Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd voor reisroute Olympic richting Vancouver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
PatrickB
Amerika-ontdekker

Advies gevraagd voor reisroute Olympic richting Vancouver

Bericht door PatrickB »

Hallo,

We gaan een superroute doen maar over een stuk ben ik nog niet helemaal uit.

Op enig moment moeten we van Kalaloch (Olympic NP) (waar we dan twee dagen gezeten hebben) naar Vancouver Island (waar we drie overnachtingen hebben in Ucluelet).
De mogelijk interessante dingen die we op die route gaan tegenkomen zijn in volgorde van rijden:
- Mount St. Helens
- Mount Rainier
- Seattle
- North Cascades

We hebben hier grofweg vier dagen voor en ik vraag me af welke van deze dingen we zeker niet mogen missen, mijn ervaring is beter iets te kiezen dan overal als een Japanner door te knallen (hoewel ik ook zeker Japanse trekjes heb gehad ;-).

Hierbij hebben we ook als keuzes: langer blijven in Olympic of eerder aankomen in Vancouver Island.
Als ik heel gek nadenk zou ik ook nog kunnen kiezen om nog naar Whistler te rijden vanuit Vancouver en dan terug (en dan dus iets anders overslaan).

Mijn vragen:
- Welke van deze dingen zouden jullie willen aanraden als zeker niet te missen cq. hoeveel tijd zouden jullie besteden?
- Lijken Mount Rainier en Mount Saint Helens niet een beetje op elkaar. Missen we wat aan Mount Adams (niet op de route).
- ZIjn er eventueel highlights te noemen in de genoemde NPs ten aanzien van hikes (relatief korte dan...).
- Hoe kun je het best North Cascades NP verkennen? Het lijkt me een NP net als bijv. Guadalupe Mountains in TX (1 weg er door heen en veel vrij ontoegankelijke wildernis). Ik heb gelezen dat een van de manieren is helemaal langs het oosten te rijden (vanaf Mount Rainier via Yakima naar het noorden naar Winthrop) maar dat lijkt me een zelfmoordactie van mezelf aangezien mijn vrouw me dat nooit gaat vergeven. Zal dus wel van het westen zijn via een van de opties Marblemount of via Kendall en dan op enig moment weer dezelfde weg terug?

Alvast bedankt.

Patrick
USA experience:
NC: often visited and married one
Visited: VA|Washington DC|IA|NJ|SC|GA|MD|TN|PA
02/10: FL
04: UT|AZ|NV
08/09: worked in Delhi (upstate NY)
08: TX|NM
09: CO|NB|SD|WY|MT|ID|UT
11: AB|MT|WY|ID|OR|WA|BC|FL
13: AZ|NM|UT|CA (sep oct)
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Advies gevraagd voor reisroute olympic richting vancouve

Bericht door Jasmino »

Ik beneen groot fan van de stad Seattle, die zou ik zeker niet overslaan. we zojn er nu 2 keer geweest, elke keer 3 a 4 dagen, en we hebben ons nog nooit verveeld. Het is een leuke stad met veel mooie bezienswaardigheden, ook in de omgeving.

North Cascades zou ik uit dit rijtje deze keer overslaan, het is niet het mooiste park. Als je nog een park wil bezoeken, kies dan voor Mount Rainier. Dat stond op ons lijstje, maar we zijn er door slecht weer niet aan toegekomen. Mount St. Helens ken ik niet, daar kan ik je niet over adviseren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
PatrickB
Amerika-ontdekker

Re: Advies gevraagd voor reisroute Olympic richting Vancouve

Bericht door PatrickB »

Thanks Jacqueline,

We gaan Seattle zeker niet overslaan, any tips behalve de Needle en misschien de Seattle Ducks?
Anybody nog andere meningen over ons rondje?

Patrick
USA experience:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Pikes Place niet overslaan in Seattle! Loop ernaartoe via de waterkant (Waterfront, voor een leuk uitzicht).

Skyline foto's maken op verschillende plekken: vanaf de waterkant aan Lake Union in het Gas Works Park, op de boot vanaf de ferry van Bainbridge Island naar Seattle (gewoon een retourtje nemen!), en vanaf Kerry Park. Die laatste is het mooist als het helemaal donker is, de andere 2 zijn ook erg mooi met schemer of gewoon overdag.

Als je naar de Needle gaat: loop ook even om de hoek naar het EMP als je van fotograferen houdt, prachtig gebouw aan de buitenkant.

Smith Tower, voor een uitzicht van bovenaf inclusief de needle (wel veraf)

Je kunt tegenwoordig ook naar boven in de Bank of America Tower, maar alleen op ma t/m vrij tijdens kantooruren. Geen idee of dat wat is.

Underground Tour is erg leuk!

Alki Beach is ook de moeite waard, ook een mooie skyline vanaf hier. Hier ligt ook een mooie vuurtoren.

En buiten de stad kan ik je Museum of Flight zeeer aanraden, prachtig! Mooi collectie, mooi opgesteld, en op het buitenterrein kun je zelfs een kijkje nemen in de Concorde en een oude AIrforce One.

Ook de Boeing Factory Tour is erg de moeite waard, een rondleiding door de fabriek!

Vlakbij Boeing ligt ook een mooie outlet: in Tulalip.

En in Seattle kun je ook nog eens prima shoppen!

Als je een overzichtje wil met verschillende links, stuur me dan even je e-mail adres per pb!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
PatrickB
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickB »

Wederom dank Jacqueline. Ik ga er gebruik van maken, zijn prima tips en ik heb je een PB gestuurd.
Groeten, Patrick
USA experience:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mt St helens en Mt Rainier zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken. Mt St Helens is interssant vanwege de recente geschiedenis en de tekenen van de uitbarsting en het herstel. De visitor centers zijn ook bijzonder interessant om te beozeken. Mt Rainier is mooi, maar niet vele anders dan andere bergen. Zie ook ons 2006-verlsag voor Olympic, Mt St Helens en Mt Rainier.

Marianne
PatrickB
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickB »

Marianne,
Dank je ik had het net gelezen, een minuut voordat je de tip gaf. Muggen en helicopters! Die helicopter lijkt me wel wat en in Yellowstone hebben de muggen me een keer helemaal lek gestoken bij de wandeltocht naar de Beaver Ponds. Misschien dat ik ergens zo'n all-body muggennet ga kopen. Dat zal vast bestaan.
Patrick
USA experience:
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Mount rainier en Mount st. Helens zijn niet hetzelfde. Wij waren er toen er nog grote hoeveelheden sneeuw waren en konden niet echt wandelen en daardoor hebben we een hoop gemist. Maar het zijn beide echte aanraders!

Verder zijn de north cascades wel een aanrader. De weg die erdoor heen loopt heb ik al zeer mooi ervaren. Je moet alleen wel even uit de auto om de nog mooiere plekjes te zien.
Hoeveel tijd heb je uitgetrokken voor Olympic NP? Je kunt daar namelijk gerust een aantal dagen overdoen.
PatrickB
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickB »

Bedankt voor je reactie, het kiesproces wordt niet makkelijker, maar misschien had ik dat ook niet mogen verwachten. De weg door North Cascades schijnt inderdaad fantastisch te zijn. Welk deel heb je gereden en waar ben je uitgestapt op je favoriete plek.
Olympic: We zijn twee tot drie dagen in het park afhankelijk van de keuzes die we maken. Jacqueline heeft ons ook prachtige documenten doorgestuurd, waar we veel aan hebben. Thanks again!!

Patrick
USA experience:
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij hebben dit jaar in juni zowel North Cascades, Mount Rainier en Mount St Helens gedaan.

De rit naar Mount Rainier, alhoewel toen nog in de sneeuw, vonden we het mooiste: onderweg veel wildlife gezien en de omgeving en natuur is zeer afwisselend.

De route naar Mount St Helens vonden we ook prachtig maar iets minder: je moet ook "geluk" hebben dat de vulkaan niet in de mist ligt.
Je hebt een zicht op de blast-out zone, maar voor de rest vonden we het in verhouding een eentonige rit

North Cascades: mooie route met veel watervallen. Wij namen de route van Marblemount naar Winthrop. Wel weinig wandelingen om te doen. Winthrop is één straat groot, leuk, maar je bent er vlug door.

Vanuit Seattle hebben we de Boeing Tour gedaan, écht wel een aanrader. Men is juist bezig met de grootste te bouwen, de 787 en die kan je daar ook zien staan.

Na Seattle zijn wij doorgereden naar Vancouver en daar 2 nachten gebleven: compacte stad, makkelijk te bezoeken en de moeite waard.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Seattle is een niet te missen stad, dus die zou ik zeker meenemen. Dan is Mount Rainier (mijn lievelingsberg ;)) een goede natuurstop, mits er niet teveel sneeuw ligt. Wij moesten honderd mijl (!) omrijden om op die berg te kunnen lopen, maar het was wel erg mooi. Mount St. Helens lijkt me nogal uit de buurt en inderdaad is er goede kans, dat die in de wolken ligt (Rainier ook, maar de berg zelf is interessanter). Daarentegen is het verhaal van de uitbarsting heel indrukwekkend. Maar het is een stuk verder weg, dan Mt Rainier. De North Cascades zouden niet op mijn lijstje staan, als ik maar zo'n korte tijd had.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PatrickB
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickB »

Dank jullie wel allemaal.
Ik denk dat Seattle en Mount Rainier zeker er in komen.
North Cascades alleen als het past en St. Helens niet.

Overmorgen gaan we dus dat wordt een mooie reis:
We beginnen met een overnachting in Calgary, dan twee dagen Jasper en twee Canmore. Dan weer twee dagen in Glacier. Dan gaan we met een tussenstop in Bozeman vier dagen naar Yellowstone en Grand Teton. Vervolgens Craters of the Moon en Twin Falls (met de mini Niagara watervallen). Vervolgens Bend, via Portland naar de west coast (HW101). Dan gaan we naar Olympic. Vanuit Olympic dan dus naar Mount Rainier, Seattle, mogelijk North Cascades en dan nog een heel aantal dagen op Vancouver Island.
Ik zal een hoop foto's daarna gaan posten op mijn Flickr pagina http://flic.kr/ps/2hwxxL
Natuurlijk hoop ik op nog veel meer van dit soort plaatjes en nog meer:
http://flic.kr/p/7BuhMe Moose
http://flic.kr/p/7Bubn6 Yellowstone
http://flic.kr/p/9oktqo Grand Tetons
USA experience:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

PatrickB schreef:... en Twin Falls (met de mini Niagara watervallen). ...
Ik hoop niet dat je met Niagara Springs een soort mini Niagara waterval verwacht, want dat is het zeker niet. Niagara Springs maakt onderdeel uit van de Thousand Springs in de omgeving van Twin Falls. Op mijn weblog tijdens onze laatste trip heb ik er iets over geschreven, ik citeer:
De Thousand Springs zijn bronnen die ontstaan in het Snake River Aquife, een plateau dat zich vanaf hier uitstrekt tot aan Yellowstone en Grand Teton en één van de grootste grondwatersystemen is in de wereld. Het plateau bestaat uit steen dat gassen en vloeistoffen kan doorlaten en transporteren, waardoor het gletsjerwater vanuit de Tetons hier terecht komt. Opeens zie je halverwege het plateau het water zo’n bron uitmonden in een waterval, wat echt een prachtig gezicht is. Vooral bij de onze eerste stop konden we heel goed de kleur zien van het helderblauwe gletsjerwater dat je normaal alleen tegenkomt in de bergen. Heel bijzonder! Als je ooit hier in de buurt bent, moet je er niet aan voorbij rijden! Via de Snake River Valley rijden we daarna naar Buhl, waar we rechtsaf slaan op de US-30, ook wel de Thousand Springs Scenic Byway genoemd. Over een gedeelte van ongeveer 1 mijl lengte, waar de weg vlak langs de rivier loopt, kun je een aantal van deze watervallen (Thousand Springs) zien. Het is echt een prachtig gezicht!
De watervallen zijn niet heel groots, maar het is vooral heel apart dat ze opeens midden in een berg ontstaan, zo anders dan je gewend bent. Als je indrukwekkende watervallen wil zien, qua hoeveelheid water, kan ik je Shoshone Falls zeer aanraden, ook in de buurt van Twin Falls. Hieronder enkele foto's:

Niagara Springs:
Afbeelding

Thousand Springs Scenic Byway:
Afbeelding

Shoshone Falls:
Afbeelding

Meer foto's van de watervallen in de omgeving van Twin Falls vind je hier.
Winston Churchill

PatrickB
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickB »

He Jacqueline,

Ik bedoelde met mini Niagara watervallen de Shoshone Falls. Ze lijken zo op de Niagara Falls.
USA experience:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Omdat er in de buurt van Twin Falls ook de Niagara Springs te vinden zijn, bracht die naam me in verwarring. Ik was bang dat je verwachtingen te hoog gespannen zouden zijn. Vandaar.....
Het is trouwens wel de moeite waard om de Thousand Falls scenic Byway te rijden, het kost niet heel veel tijd extra en het is wel mooi om te zien!
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer