We gaan een superroute doen maar over een stuk ben ik nog niet helemaal uit.
Op enig moment moeten we van Kalaloch (Olympic NP) (waar we dan twee dagen gezeten hebben) naar Vancouver Island (waar we drie overnachtingen hebben in Ucluelet).
De mogelijk interessante dingen die we op die route gaan tegenkomen zijn in volgorde van rijden:
- Mount St. Helens
- Mount Rainier
- Seattle
- North Cascades
We hebben hier grofweg vier dagen voor en ik vraag me af welke van deze dingen we zeker niet mogen missen, mijn ervaring is beter iets te kiezen dan overal als een Japanner door te knallen (hoewel ik ook zeker Japanse trekjes heb gehad

Hierbij hebben we ook als keuzes: langer blijven in Olympic of eerder aankomen in Vancouver Island.
Als ik heel gek nadenk zou ik ook nog kunnen kiezen om nog naar Whistler te rijden vanuit Vancouver en dan terug (en dan dus iets anders overslaan).
Mijn vragen:
- Welke van deze dingen zouden jullie willen aanraden als zeker niet te missen cq. hoeveel tijd zouden jullie besteden?
- Lijken Mount Rainier en Mount Saint Helens niet een beetje op elkaar. Missen we wat aan Mount Adams (niet op de route).
- ZIjn er eventueel highlights te noemen in de genoemde NPs ten aanzien van hikes (relatief korte dan...).
- Hoe kun je het best North Cascades NP verkennen? Het lijkt me een NP net als bijv. Guadalupe Mountains in TX (1 weg er door heen en veel vrij ontoegankelijke wildernis). Ik heb gelezen dat een van de manieren is helemaal langs het oosten te rijden (vanaf Mount Rainier via Yakima naar het noorden naar Winthrop) maar dat lijkt me een zelfmoordactie van mezelf aangezien mijn vrouw me dat nooit gaat vergeven. Zal dus wel van het westen zijn via een van de opties Marblemount of via Kendall en dan op enig moment weer dezelfde weg terug?
Alvast bedankt.
Patrick