Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dessert
Amerika-ontdekker

Re: Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?

Bericht door dessert »

elninjoo sorry dat ik mijn vrienden hier gelijk moet geven, zou beter zijn als je alle berichten hier las.
niemand kiest voor een miskraam, en ik vind het nu nog zwaar om hier op te reageren. waarom je wilt niet hoe het voelt als je vriendin een miskraam krijgt en jij niet bij haar kunt zijn voor de steun. heb dus op het punt gestaan om ontslagen te worden omdat ik letterlijk vandaag op morgen ben afgereisd naar de states. ik had het ook liever anders gezien: lotto winnen, paar miljoen op de rekening, eigen villa, green card en het belangrijkste mijn meid naast me. helaas moet ik zeggen: geen miljoenen, geen villa, geen greencard maar wel een leuke meid.

mischien dat de andere lezers van dit forum er wat van leren. lees eerst alles door voordat je iets plaats waarmee je hopenlijk onbedoeld iemand zwaar kwets
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - ik wens je een goede tijd in de US. Ik hoop dat jullie eea op een rijtje kunnen zetten. Maar, please, maak een afspraak bij een immigratie advocaat !
Jullie zwabberen nu teveel in de rondte, je leeft in teveel onzekerheid. (Ik weet helaas uit ervaring dat de stress rond G.K. ed. enorm kan zijn.)
Naam alle pertinente info mee, maak een overzicht van je opleiding(en) en ervaring, in het Engels. Omschrijf je functies, je verantwoordelijkheden enz.
Alleen een gesprek bij een immigratie-advokaat kan je duidelijkheid geven. Het kan je leren wat jullie moet doen, hetzij in de US, hetzij in Ned. om toch in de US te geraken. Als jullie zo weten waar je - al dan niet samen - aan moet gaan werken, hebben jullie een doel. Dat helpt ook mentaal.
Natuurlijk moet je meedoen met de DV lottery, maar je hebt al wel begrepen dat je zo jaren en jaren kunt meeloten - als de lottery al blijft bestaan - zonder ooit in de US te belanden.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Niet persoonlijk opvatten. Elninjoo staat op een ander forum bekend vanwege haar afkeer voor kinderen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Fijn dat je naar je vriendin kunt. Ik had eigenlijk begrepen dat de relatie over was inmiddels, dus ik concludeer dat het inmiddels weer goed zit of dat je in elk geval daarheen gaat om te praten en te zien of het iets kan worden tussen jullie. Fijn dat je die kans krijgt. Soms werkt afstand niet mee in een relatie en zeker in jullie situatie is het gewoon moeilijk om aan de papieren te komen om dit te verwezenlijken. Ik wens je alle wijsheid en sterkte!

Een gesprek met een immigratie advocaat is zeker aan te bevelen. Zij weten vaak meer dan mensen op een gemiddeld forum, omdat zij puur naar jullie persoonlijke omstandigheden kunnen kijken. Er zijn wel mazen in het net hoor. Alleen is de vraag of die er ook voor jullie te vinden is en de enige manier om dat te weten te komen is toch een eerste consult bij een advocaat te doen. Ik heb zelf stage gelopen bij een immigratie advocaat en haar advies was altijd om naar iemand te gaan die bij AILA (American Immigration Lawyers Association) is aangesloten. Om daarbij aangesloten te kunnen zijn, moet je bij blijven met je kennis en elk jaar een X aantal uur aan studie doen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

nou ff update vanuit het extreme weer van Indiana,
we blijven vrienden maar helaas blijft het erbij. ze had heel veel weerstand gekregen van haar familie omdat ik geen "amerikaan" ben. heb meteen de vraag gesteld wat is een amerikaan? haar familiebloed bestaat uit iers, engels, frans en een beetje indiaans.
ik vrees dat nu uit het oog uit het hart gaat komen. en alleen de fijne tijd dei we hadden in gedachte blijft bestaan.

Nu rest me alleen de vraag wat ik ga doen. dit word een lastige keuze voor me. Nederland proberen te verlaten en met alles opnieuw beginnen of toch in het koude kikkerlandje blijven.
1 kant zeg ik op naar amerika, maar van de andere kant vrees ik dat ik dan alleen aan haar blijf denken. ik heb nog ff tijd voordat de lotterij start. dus heb nog wel ff de tijd om na te denken en dan is het de vraag of ik wel erbij zit volgend jaar.

ik moet zeggen het was niet de bedoeling okm zo een lang topic te creeeren, maar gelukkig zijn er heeeeel veeeeeel hulpvolle tips gegeven aan mij en aan de mede-lezers van het forum. dus ik hoop dat het niet voor nix was. in elk geval bedankt iedereen voor de steun. ik blijf wel op het forum mischien zie ik nog bruikbare tips voor als ik de stap ga maken.
thanx every-1
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dessert, dat is geen prettig nieuws voor je. Maar nu weet je tenminste waar je staat, en dat is ook wel iets waard he! Kan je terug verder aan je toekomst beginnen bouwen.
Misschien dat de familie vooral graten zag in het feit dat jullie het ontzettend moeilijk zouden hebben om een bestaan samen op te bouwen?
Tijd brengt raad, het is een cliche maar meestal echt wel waar. Laat het allemaal een beetje bezinken, vlieg na je vakantie terug in je werk. En tracht goed te sparen! Immers, een centje opzij is altijd wel zo handig. ;-) En nadien zie je wel wat er op je afkomt, hoe je over een tijdje tegenover dit allemaal staat. Wie weet zien we je terug verschijnen in de lijst van deelnemers aan de loterij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
NaarNYState
Amerika-ontdekker

Bericht door NaarNYState »

Dessert, dat is inderdaad een vreemde reden. Zoiets verwacht je nog uit bepaalde culturen, maar niet van Amerikanen aangezien ze zelf een immigrantenland zijn. Maar wie weet gaat het meer om wat er allemaal aan een strijd en papierwerk omheen hangt, zoals Elke zegt. Begrijpelijk, maar jammer dat zij zich daardoor zo laat beinvloeden dat jullie niet meer samen kunnen zijn. Maar je verdient natuurlijk ook iemand die helemaal voor je gaat! Laat het inderdaad bezinken en neem de tijd om het allemaal te verwerken. Dan wordt het vanzelf duidelijk of je wens naar Amerika te gaan blijft bestaan en welke stappen je zal moeten ondernemen om dit te laten gebeuren. Wie weet lezen we hier in de toekomst nog hoe het je verder vergaat.
Veel sterkte en succes gewenst in ieder geval! :thumbup:
Sten

Bericht door Sten »

Hallo Dessert.

edit

Wat jammer allemaal. De liefde is dan niet sterk genoeg denk ik.

Good Luck,

Sten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer