fcolos schreef:Welke maatschappijen geven gunstigere prijzen als je pas een half jaar of een jaar later weer wilt terugvliegen (en met extra bagage)?
Vliegtickets met een open einde zijn altijd een stuk duurder is mijn ervaring.... en twee enkele reizen ook. Als je vertrekdatum vast staat, dan is het in ieder geval een stuk goedkoper. Ik weet zo niet welke maatschappijen daarvoor het beste zijn.
Bagage maakt niet uit, ik heb het toevallig een maand of wat geleden eens nagevraagd, en je kunt als je het maar van te voren aangeeft extra koffers meenemen voor $150 per koffer voor een vlucht naar Europa (dit was Los Angeles naar Amsterdam via Detroit met NorthWest waar ik checkte). Toen ik in 2002 (emigratie naar de VS) checkte bij American Airlines zeiden ze dat ik op Schiphol aan British Airways een bedrag van 125 Euro per extra koffer kon betalen. (Ik vloog BA naar London, en dan AA naar Los Angeles) Toen ik aan het inchecken was met maar liefst 7 koffers voor 2 personen (dus eigenlijk 3 extra) namen ze zonder iets te vragen alle 7 koffers in, waarvan twee enorme plunje zakken van het Nederlandse Leger die ik goedkoop bij de dump had gekocht waar een groot deel van onze kleren in zaten. Dus ik stond al klaar met mijn credit card, en de dame van BA gaf onze boarding passes en wenste ons een prettige vlucht..... dus mooi geld uitgespaard!
Met de huidige prijzen voor kerosine in zowel Europa als de VS kom je er tegenwoordig niet zo makkelijk meer vanaf..... ook zijn de containers tegenwoordig voorzien van een dikkere speciale wand (een explosie van een bom komt de container niet meer uit), en omdat ze nog wel in vliegtuigen moeten passen is die dikkere wand naar binnen gebouwd, dus minder ruimte voor bagage. Veel maatschappijen zijn veel strikter met baggage dan een jaar of 2 a 3 geleden.
Afhankelijk van wat je wil versturen KAN het goedkoper zijn om het per post te versturen, maar dan krijg je je pakket natuurlijk pas weken later een keer aangeleverd en het kan natuurlijk misgaan met pakketvervoer. (Maar goed je koffer kan ook zoek raken natuurlijk).
Een grote zak met kleren weegt niet echt gigantisch veel, en daar kan natuurlijk letterlijk mee gegooid worden, en die kun je nog wel voor een relatief goedkoop bedrag per boot laten verschepen.