Verder zijn er een aantal universiteiten en colleges gevestigd, dus dat is zeker geen nadeel.A recent article in the New York Times said the area experienced a 59 per cent increase in the number of college educated residents under the age of 35 in the last decade.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Misschien wil je wel verhuizen naar Detroit?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Misschien wil je wel verhuizen naar Detroit?
Uit het artikel in de openingspost:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Heb net de documentaire van Lauren Verslaat gezien ook echt indrukwekkend... Met die mevrouw die er gewoon helemaal niets van snapt... Het is te hopen dat Detroit er boven op komt... 

www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- Bandido
- Amerika-expert
Als gaat om het aantrekken van nieuwe bedrijven heeft Detroit een heel groot probleem en dat is dat de lonen vooral als het gaat om manufacturing relatief veel te hoog liggen. En dat is in grote mate te danken aan de vakbonden die in Michigan sterk zijn. Ze hebben zichzelf letterlijk uit de markt geprijsd en ze zullen zich moeten "heruitvinden" als het ware. En dat zal heel veel tijd nodig hebben. Maar dit is wel de reden dat bv alle nieuwe autoproducenten die zich de afgelopen jaren in de VS hebben gevestigd, zonder uitzondering allemaal in het Zuiden van de VS zijn gaan zitten. Gewoon omdat vakbonden hier afwezig zijn en dus de lonen soms de helft zijn in vergelijking met bv Michigan. En meer in het algemeen heeft Georgia een satellietkantoor in Pennsylvania, met als enig doel bedrijven over te halen om te verhuizen van de "Rust Belt", naar de "Sun Belt". En dat is heel "succesvol"; ik zet dat nadrukkelijk tussen aanhalingstekens, want voor die regio is dat natuurlijk een trieste ontwikkeling.Hockey schreef:Het zal voor Detroit trager gaan. Buurt opknappen, mensen komen er wonen, wat meer werkgevers aantrekken, weer wat meer mensen die er komen, nog wat meer opknappen, nog weer wat werkgevers aantrekken, weer wat meer mensen die er komen wonen.
Het zal echt traag gaan, vooral qua aantrekken van werkgevers en hoger opgeleide inwoners.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het laat weer eens duidelijk zien, hoezeer de staten onderling verschillen en het verschil in mentaliteit tussen Noord en Zuid. En ja, dan denk ik nog steeds aan een soortgelijke "split" als tijdens de Burgeroorlog.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Ik weet niet of dat echt een kwestie van mentaliteit is eerlijk gezegd, het is ergens ook wel weer heel Amerikaans: de wet van vraag en aanbod. Staten zijn van oudsher in een enorme competitie verwikkeld, dat geldt ook voor Zuidelijke staten onderling. En bedrijven zelf spelen daar dankbaar op in door ze tegen elkaar uit te spelen. Dat zijn de rules of the game. En in wezen zie je die ontwikkeling ook als je kijkt naar een land als China, ook daar gaan banen naartoe vanuit de VS, omdat het daar goedkoper is, net zo goed als naar het Zuiden van de VS. Maar of het daar in China nou beter is voor de werknemers zelf is ook weer wat anders. Net zo goed als dat het (vaak verplichte) lidmaatschap van een vakbond de inwoners van Michigan nu ook in zekere zin van de regen in de drup heeft geholpen. Maar ook heel Amerikaans is het kijken naar de toekomst, ook Detroit zal er weer bovenop komen, linksom of rechtsom.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Detroit heeft heel zeker nog een lange weg te gaan, dat is duidelijk!
En Atlanta heeft mij de afgelopen jaren heel erg verrast in de positieve zin! Dat heeft deels ook te maken met het feit dat Bandido hier een mooie kijk kan geven, ook vanwege zijn job daar. Stel dat we hem niet op het forum hadden, dan hadden velen onder ons waarschijnlijk toch nog anders tegen die regio aangekeken.
En dat is dan weer een belangrijke boodschap naar de kandidaat-immigranten toe: durf verder kijken dan de gebieden die je 'kent'.
En Atlanta heeft mij de afgelopen jaren heel erg verrast in de positieve zin! Dat heeft deels ook te maken met het feit dat Bandido hier een mooie kijk kan geven, ook vanwege zijn job daar. Stel dat we hem niet op het forum hadden, dan hadden velen onder ons waarschijnlijk toch nog anders tegen die regio aangekeken.
En dat is dan weer een belangrijke boodschap naar de kandidaat-immigranten toe: durf verder kijken dan de gebieden die je 'kent'.

Elke
Ik ken vanuit MI een aantal mensen die er serieus over na aan het denken zijn om naar Downtown te trekken. Dit soort incentives van de werkgevers (om Quicken, de grootste Amerikaanse online hypotheek verstrekker en de vijfde retail hypotheek verstrekker, als voorbeeld te nemen), kunnen voor werknemers van die bedrijven een goede reden zijn om daar te gaan wonen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- claudia1970
- Amerikafan
Zielig is dat he? En dat ze zich dan zo vastklampt aan Lauren, die dan vervolgens ook niet weet hoe en of ze nu gewoon weg moet gaan en die mevrouw op straat laten staan. Triest hoor.BibiS schreef:Heb net de documentaire van Lauren Verslaat gezien ook echt indrukwekkend... Met die mevrouw die er gewoon helemaal niets van snapt... Het is te hopen dat Detroit er boven op komt...
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Vond ik ook een moeilijk stukje om te zien inderdaad. De vrouw met de blote voeten in der open schoentjes met de kou.
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan.
Ik heb hier in de wijk ook mensen zien vertrekken, maar moet heel eerlijk zeggen dat die niet bijster slim bezig waren geweest....
Alles moest luxe in huis, grote auto's, dure kleding, dure vakanties en dan in eens allebei zonder baan. En niet elk ander baantje willen nemen.
Maar zo zag je ook de vrouw die een hartaanval had gehad, haar baan daardoor kwijt raakte en de man het niet alleen op kon brengen.
Dat kan dus echt zo maar.
Op mij komt die bonus premie van Detroit een beetje raar over. Je krijgt $20.000 en als je na 5 jaar er nog bent mag je het houden?
Weet niet hoor...., geloof niet dat je mij zo ver zou krijgen.....
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan.
Ik heb hier in de wijk ook mensen zien vertrekken, maar moet heel eerlijk zeggen dat die niet bijster slim bezig waren geweest....
Alles moest luxe in huis, grote auto's, dure kleding, dure vakanties en dan in eens allebei zonder baan. En niet elk ander baantje willen nemen.
Maar zo zag je ook de vrouw die een hartaanval had gehad, haar baan daardoor kwijt raakte en de man het niet alleen op kon brengen.
Dat kan dus echt zo maar.
Op mij komt die bonus premie van Detroit een beetje raar over. Je krijgt $20.000 en als je na 5 jaar er nog bent mag je het houden?
Weet niet hoor...., geloof niet dat je mij zo ver zou krijgen.....
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Sterker nog, als Bandido er niet was geweest dan zaten wij nu waarschijnlijk niet in Atlanta.kastelke schreef:Detroit heeft heel zeker nog een lange weg te gaan, dat is duidelijk!

Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@StaceyBeesie: maar je valt dan ook buiten het doelpubliek, denk ik. 
Stel: je bent vorig jaar afgestudeerd, hebt een startersjobke aangenomen kwestie van geld in het laatje te krijgen (of erger: door de crisis heb je nog niet eens een job gevonden die ook maar in de buurt van je opleidingsniveau komt). Bent universitair geschoold en hebt nog een studieschuld af te betalen. Als je dan weet dat, wanneer je naar Detroit trekt, je een job hebt met doorgroeikansen en je kan er goedkoop leven, dan lijkt me dat op het eerste zicht niet zo'n slechte deal. Je kan er 5 jaar aan je carriere timmeren, en kijken waar je dan staat. En als je eerder een geweldig aanbod krijgt voor een job elders, waar je misschien veel liever zou gaan wonen, dan kan je altijd nog vertrekken.
@Matjong: Enig idee waar je dan waarschijnlijk naartoe was getrokken? Had je vooraf een bepaald idee van "daar wil ik wel gaan wonen"?

Stel: je bent vorig jaar afgestudeerd, hebt een startersjobke aangenomen kwestie van geld in het laatje te krijgen (of erger: door de crisis heb je nog niet eens een job gevonden die ook maar in de buurt van je opleidingsniveau komt). Bent universitair geschoold en hebt nog een studieschuld af te betalen. Als je dan weet dat, wanneer je naar Detroit trekt, je een job hebt met doorgroeikansen en je kan er goedkoop leven, dan lijkt me dat op het eerste zicht niet zo'n slechte deal. Je kan er 5 jaar aan je carriere timmeren, en kijken waar je dan staat. En als je eerder een geweldig aanbod krijgt voor een job elders, waar je misschien veel liever zou gaan wonen, dan kan je altijd nog vertrekken.
@Matjong: Enig idee waar je dan waarschijnlijk naartoe was getrokken? Had je vooraf een bepaald idee van "daar wil ik wel gaan wonen"?
Elke
-
- Amerika-expert
Nou dat is niet "denk ik" hoor, dat weet ik wel zeker
Wat ik veel om me heen zie is dat Amerikanen kiezen voor een woonplaats waar werk is. Weet niet of die $20.000 of de soort van huursubsidie genoeg zal zijn.
Maar het is een begin natuurlijk. Als je na die vijf jaar nog leeft dan natuurlijk, hahaha. Beetje overdreven oke. Maar die jongen met de pitbulls in het filmpje van Veronica, waar Claudia het over had, zou ik niet graag als buurman willen.
De keuze voor een woonplaats is heel anders dan in NL voor mijn gevoel. Is er ergens anders (in een andere staat) een betere baan dan wordt er vrij makkelijk ingepakt en verhuisd. En zo is Detroit dan ook verlaten, daar was geen werk meer. Best frappant om te zien.
@matjong
Leuk jullie blog te zien!

Wat ik veel om me heen zie is dat Amerikanen kiezen voor een woonplaats waar werk is. Weet niet of die $20.000 of de soort van huursubsidie genoeg zal zijn.
Maar het is een begin natuurlijk. Als je na die vijf jaar nog leeft dan natuurlijk, hahaha. Beetje overdreven oke. Maar die jongen met de pitbulls in het filmpje van Veronica, waar Claudia het over had, zou ik niet graag als buurman willen.

De keuze voor een woonplaats is heel anders dan in NL voor mijn gevoel. Is er ergens anders (in een andere staat) een betere baan dan wordt er vrij makkelijk ingepakt en verhuisd. En zo is Detroit dan ook verlaten, daar was geen werk meer. Best frappant om te zien.
@matjong
Leuk jullie blog te zien!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Kastelke, we hadden meerdere plekken in gedachte: Ohio omdat daar een aantal werknemers van ons wonen, Florida omdat veel zakenpartners daar wonen, DC & Baltimore omdat dat ons een gave plek lijkt, Raleigh ivm de technische knowhow in de omgeving wat goed is voor ons bedrijf, Denver omdat dat een soort hub is voor de industrie waar wij in zitten en omdat de omgeving prachtig is.
Atlanta stond nooit op de lijst tot we Bandido er over zagen posten. Vanwege alle introducties die hij heeft gemaakt voor ons zijn we als het ware Atlanta ingerold. Er zijn hier pas 3 weken, maar tot nu toe bevalt het goed! Het is voor ons eigenlijk een vrij gezonde mix tussen zakelijke afwegingen en persoonlijke afwegingen geweest. Mooie, groene, ruimtelijke en familie georienteerde suburbs, acceptabele cost of living, voldoende geschoold personeel voor ons bedrijf, directe vlucht naar Nederland en oostkust en dus minder vliegen, international minded (open naar emigranten), goede scholen voor ons kind, lekker klimaat, uurtje rijden van de bergen (heuvels) en natuur in het Noorden. De grote nadelen van Atlanta, zoals het verkeer, hebben we getackled door kantoor op 5 minuten van ons huis gaan uitkiezen.
Overigens heb ik het idee dat Atlanta nog steeds kampt met een matig imago. Veel Amerikanen met wie we zakelijk samenwerken snappen onze keuze totaal niet, en ook veel mensen in Atlanta vragen zich hardop af waarom we voor Atlanta hebben gekozen als we onze plek zelf konden uitkiezen. Als we ons lijstje opsommen snappen ze het wel, maar Atlanta heeft zeker nog een lange weg te gaan om ook in het ogen van het algemeen publiek een goede plek te zijn om heen te verhuizen.
Staceybeesie, leuk dat je ons blog hebt gevonden! We hadden geregekend op iets van 10-20 lezers, maar gisteren hadden we er 230... Veel lezers van AA ook. Yihaa
Atlanta stond nooit op de lijst tot we Bandido er over zagen posten. Vanwege alle introducties die hij heeft gemaakt voor ons zijn we als het ware Atlanta ingerold. Er zijn hier pas 3 weken, maar tot nu toe bevalt het goed! Het is voor ons eigenlijk een vrij gezonde mix tussen zakelijke afwegingen en persoonlijke afwegingen geweest. Mooie, groene, ruimtelijke en familie georienteerde suburbs, acceptabele cost of living, voldoende geschoold personeel voor ons bedrijf, directe vlucht naar Nederland en oostkust en dus minder vliegen, international minded (open naar emigranten), goede scholen voor ons kind, lekker klimaat, uurtje rijden van de bergen (heuvels) en natuur in het Noorden. De grote nadelen van Atlanta, zoals het verkeer, hebben we getackled door kantoor op 5 minuten van ons huis gaan uitkiezen.
Overigens heb ik het idee dat Atlanta nog steeds kampt met een matig imago. Veel Amerikanen met wie we zakelijk samenwerken snappen onze keuze totaal niet, en ook veel mensen in Atlanta vragen zich hardop af waarom we voor Atlanta hebben gekozen als we onze plek zelf konden uitkiezen. Als we ons lijstje opsommen snappen ze het wel, maar Atlanta heeft zeker nog een lange weg te gaan om ook in het ogen van het algemeen publiek een goede plek te zijn om heen te verhuizen.
Staceybeesie, leuk dat je ons blog hebt gevonden! We hadden geregekend op iets van 10-20 lezers, maar gisteren hadden we er 230... Veel lezers van AA ook. Yihaa

Haha vandaag weer minimaal 1 blog volger Matjong... Erg gaaf om jullie verhaal te lezen zo...
Matjong schreef: Veel lezers van AA ook. Yihaa

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeg jongens, jullie moeten de lijst van Blogger in Amerika volgen:
viewtopic.php?f=12&t=5806
Dan ontdek je die interessante blogs veel sneller!
viewtopic.php?f=12&t=5806
Dan ontdek je die interessante blogs veel sneller!

Elke
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Top, leuk al die lezers!
En inderdaad Kastelke, dat topic was erg handig en ik lees er zelf ook al een paar maanden een aantal.
En inderdaad Kastelke, dat topic was erg handig en ik lees er zelf ook al een paar maanden een aantal.

-
- Amerika-ontdekker
Voor nog een mooie docu over Detroit;
Requiem for Detroit:
http://documentaryheaven.com/requiem-for-detroit/
Requiem for Detroit:
http://documentaryheaven.com/requiem-for-detroit/
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dát was dus de docu die ik bedoelde!
(en die had ik dus via Documentary Heaven gezien, en niet op de NL televisie)
(en die had ik dus via Documentary Heaven gezien, en niet op de NL televisie)
Bedankt Maruanayam en River Cola... echt een interessante documentaire... Wat k me afvraag zijn er forumleden die in/rond Detroit wonen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 15864 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-