Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mooiste wandelingen Zion NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mooiste wandelingen Zion NP

Bericht door lsl »

De canyon overlook trail die al eerder vermeld werd is zeker ook een aanrader
Inderdaad, die was ik vergeten.

In volgorde van moeilijkheid:
- Canyon Overlook Trail, mooi, op het einde prachtig uitzicht op een gedeelte van de canyon en de berg waar de tunnel door loopt, een uur volstaat ruimschoots
- Hidden Canyon, mooi maar niet spectaculair, de kloof zelf (op het einde) valt wat tegen als je andere (slot)canyons gezien hebt
- Angels Landing, zeer mooi maar onmogelijk voor mensen met hoogtevrees, prachtig uitzicht op de top
- Observation Point, prachtig van begin tot eind, veel afwisseling en inderdaad vroeg (ten laatste 8u) vertrekken zodat je nog veel in de schaduw stapt
- West Rim Trail vanaf de canyon tot op de rim (je komt langs Scouts Lookout), mooi, lang, zwaar, maar kan niet op tegen AL en OP

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik las toevallig op www.zionhiking.com een stuk over Orderville Canyon, welke ik eigenlijk nog nooit langs heb zien komen op dit forum.
Je hebt er dan ook een permit voor nodig...

Dus wellicht een uitdaging voor de fanatieke hikers onder ons:

Orderville Canyon
Difficulty: difficult
Length: 13 miles
Time: 7 hours

Orderville Canyon is a remarkable 13-mile hike that introduces visitors to the unique wonders of slot canyons and some river hiking within the Zion's Narrows. Hikers may access the canyon through Orderville Gulch. The beginning of the canyon is marked by a 125-foot dry fall, which is often lined by pools of water. As explorers descend deeper into the canyon, the trail is transformed into a streambed with thousand-foot cliffs on either side. Orderville Canyon is much drier than the more populated narrows trail that begins at Chamberlain's Ranch, so the walking is easier and faster. Hikers will still need to take care and watch their footing as they traverse the small stream within the lower section of the canyon.

Upon entering the Park boundaries, hikers will traverse a 15-foot drop off. This obstacle presents one of the reasons that the Orderville Canyon is one of the less visited Narrows hikes and must be negotiated with care. It is highly recommended that hikers use ropes and have some experience with down-climbing. At the 9.7 mile mark, hikers will reach the confluence of the Orderville Canyon and the North fork of the Virgin River where the water is much deeper and remains that way for the final three miles of the hike. Wading and the possibility of shorts swimming stretches is necessary in order to continue downstream. The water can be quite cold and footing on the river bottom can be somewhat difficult. Hikers should take extreme caution in this part of the hike. A permit is required for this hike and permits may be obtained from the Visitors Center at the west entrance of the Zion National Park.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Meer hiking trails zijn overigens te vinden op http://www.zionhiking.com/hiking-shuttle.html
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vond vorig jaar Emeral pools erg mooi. Was in juli en toen stond er wel water. Jammer dat dat nu niet het geval is...
Wij hebben de wandeling het laatste uur dat het licht was gedaan (wij verbleven in de lodge) en dat was ideaal om de drukte te ontlopen.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Tipsy_1 schreef:Ik vond vorig jaar Emeral pools erg mooi. Was in juli en toen stond er wel water. Jammer dat dat nu niet het geval is...
Wij hebben de wandeling het laatste uur dat het licht was gedaan (wij verbleven in de lodge) en dat was ideaal om de drukte te ontlopen.
Dat lijkt mij nu geweldig! Hiken 's avonds als de meeste mensen al weg zijn en je het park bijna voor jezelf hebt, en dan gemakkelijk terug naar de lodge. Wij zijn al 2x in Zion geweest, maar nog nooit in de lodge. Hopelijk wel bij een derde bezoek.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De laatste bus naar Springdale vertrekt in de zomer om 22.30 vanaf de lodge, dus ook als je in Springdale overnacht kun je nog van de avond in het park genieten. Wij vinden het eten bj de lodge heel sfeervol. Eten in Springdlae en daarna weer terug naar het park kan natuurlijk ook.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ook logeren in de lodge is enorm sfeervol. Ik vond het een fantastische plek! 's ochtends vanop het balkon heb je de zion canyon helemaal voor jezelf alleen. zalig!
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Twee weken terug "the Narrows " gelopen. Top. Dwars door het water, maakt deze wandeling of klauterpartij echt uniek. Maar vraagt wel enige voorbereiding. Speciale schoenen, sokken en stok, en waterdichte rugzakzijn ons inziens toch wel noodzakelijk. Te huren in Springdale. Ook vroeg weg en voldoende eten en drinken mee. Wij stonden om 8.00 voor de Canyon en hebben zelf ons spoor kunnen zoeken. Op de terugweg was het aantal mensen indrukwekkend en verbazingwekkend. We hebben mensen gezien op slippers, in bikini of met een baby in een draagzak, met nordic walking stokjes. Niet doen! Goed voorbereidt en op tijd weg is dit een unieke ervaring, zeker ook met kinderen!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Leuk de site van Marianne, was mij niet bekend, gelijk maar bij mijn favorieten gezet!!
Dit jaar voor de tweede keer de Narrows gelopen, blijft leuk zeker ook met kinderen/jongeren.
Ik dacht altijd dat Observation point makkelijker was dan Angels landing maar wat ik hier lees valt dat dus wel tegen,ik had hem graag een keer gelopen.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Ik dacht altijd dat Observation point makkelijker was dan Angels landing maar wat ik hier lees valt dat dus wel tegen,ik had hem graag een keer gelopen.
Observation Point is wel geregeld steil ( maar dat is ook Angels landing), maar is zooo afwisselend dat het toch een hele grote aanrader is. hebben OP vorig jaar afgestapt in (toevallig) gezelschap van schoolkinderen ( 8 - 14 jaar), die wel af en toe het nut niet inzagen van het opstappen van een berg om dan opnieuw naar beneden te komen, maar die toch allemaal vlot bovenraakten.

Jacques
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Tja, kinderen zijn soms beter in vorm dan veel volwassenen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jta schreef: hebben OP vorig jaar afgestapt in (toevallig) gezelschap van schoolkinderen ( 8 - 14 jaar), die wel af en toe het nut niet inzagen van het opstappen van een berg om dan opnieuw naar beneden te komen, maar die toch allemaal vlot bovenraakten.

Jacques
:lol: heel herkenbaar!

Is OP ook een aanrader als je niet helemaal naar boven gaat? Ik ga in september met mijn zus, en omdat het voor haar de eerste keer is zullen we veel voor mij bekende trails gaan lopen, maar het lijkt mij wel wat om ook iets nieuws te doen. Maar dat mag dan niet heel veel tijd (en inspanning?) kosten.

Ik kwam nog de Northgate Peaks Trail tegen, niet voor first time visitors met weinig tijd, maar op de foto ziet het er mooi uit.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Eerlijk gezegd niet Marianne. Het hoogtepunt van de wandeling is wel echt het uitzicht als je helemaal bovenaan bent. Natuurlijk is het onderweg ook de moeite, want je loopt een stuk door een mooie canyon, maar de mooiste beloning ligt dus bovenaan :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, daar was ik al bang voor. We gaan dan wel ter plekke kijken hoeveel tijd en energie we hebben.

Marianne
Dorien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Dorien »

Hoelang tijd moet je ongeveer tellen voor de Emerald pools trail te wandelen (alle 3)
Heen en terug?
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ik heb een vraagje ivm angels landing. We willen deze wandeling graag doen , maar men vriend heeft een beetje last van hoogtevrees.Dus we houden nu al in ons achterhoofd dat we waarschijnlijk hem niet volledig gaan uitlopen. Als ik dat hier zo lees is het misschien verstandig om meteen voor observation point te kiezen ipv angels landig?

Daarom had ik graag geweten hoe smal het smalste stuk van angels landing is en of er echt loodrechte afgronden langst het smalle stuk zijn?
Afbeelding
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Op YouTube zijn heel wat filmpjes te vinden, deze bijvoorbeeld. Zelf hebben wij Observation Point gedaan, inderdaad ook omdat ik bang was dat ik bij AL bij het smalle deel zou aankomen en dan niet meer zou durven. Zonde van de dag en de moeite, dus gingen we voor Observation Point, en dat vonden wij echt fantastisch. Het uitzicht was supermooi en je komt zelfs nog hoger dan Angels Landing, alleen denk ik dat je bij AL wat meer een soort van '360-graden'-uitzicht hebt, terwijl Observation Point als het ware aan het uiteinde van de canyon staat en het spectaculaire uitzicht dus in feite één kant op is.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Hoe lang is de wandeling van observation point?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik geloof iets van zes kilometer enkele reis; het hellingspercentage is wel flink. Maar met een gemiddelde conditie is het goed te doen, gewoon rustig aan wandelen, je hoeft immers geen records te verbreken. Wij hebben er in totaal denk ik vier uur over gedaan.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Oke dat moet te doen zijn!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer