Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Morgen het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: Morgen het interview

Bericht door Sten »

crunchnmunch schreef: [...] "Annotation: K1 PET. approved by USCIS EAC 19MAY2011 valid to 19SEP2011". Iemand enig idee wat dit betekent? Je visum is toch 6 maanden geldig, je hebt toch 6 maanden om het land binnen te komen? Ik vraag het maar even voor de zekerheid. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn... :)
Lijkt mij duidelijk: het is tot 19 september geldig, omdat hij blijkbaar ingegaan is op 19 mei 2011. Maar je gaat toch voor die datum?, dus dan is het geen probleem.

Edit: oh, volgens Aquell hieronder staan er elders ook nog geldigheidsdata...
Laatst gewijzigd door Sten op 29 jul 2011, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

crunchnmunch schreef:En ja hoor, rond 11 uur vanochtend ging mijn deurbel... Ik rennen er naartoe en daar stond de postbode met een grote bruine envelop :lol:
Voordat ik ga moet ik nog wel een paar dingetjes regelen maar dat zou niet veel tijd moeten kosten. Ik hoop begin september te kunnen vertrekken! Eindelijk... Zo blij!!!!!!

Trouwens, op de visum-sticker in mijn paspoort stond onderaan iets wat ik niet helemaal begrijp: "Annotation: K1 PET. approved by USCIS EAC 19MAY2011 valid to 19SEP2011". Iemand enig idee wat dit betekent? Je visum is toch 6 maanden geldig, je hebt toch 6 maanden om het land binnen te komen? Ik vraag het maar even voor de zekerheid. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn... :)

Hallo allemaal,

even snel een berichtje,wat ik ben wel wakker maar Katie niet. Ja ja ik ben gisteren weer aangekomen dus ik zit nog in een ander ritme.

Mijn paspoort is dinsdag verstuurd. Ik heb woensdag ochtend vanaf negen uur s morgens bij mijn ouders gezeten om de envelop aan te mogen nemen. Om vier uur had ik nog niets. Toch maar eens gebeld, nee ze zouden wel komen. Ik durfde geen ticket te boeken voor ik mijn paspoort terug had. Om vijf uur kwam mijn vader thuis. Dit is voor hem heel vroeg. Die stond raar te kijken mij te zien. Hij dook achter de computer en wilde de tnt weer bellen. Ik vertelde hem dat ik die een uur geleden nog gebeld had. Hij hing op en liep naar boven. Toen hij na 3 minuten beneden kwam stond de lokale postboer, die tnt blijkbaar inhuurt, voor de deur. Dat was mij iets te toevallig. Maar ik had er vrede mee. Snel mijn ticket geboekt en ingepakt. S avond nog een rondje afscheid gedaan en donderdag zat ik rond kwart voor acht in de trein naar Schiphol. Vlucht verliep goed. Ook bij immigrations geen problemen gehad. Ik had een hele aardige chinees uitziende vrouw die alles heeft afgehandeld. Daar keek ik wel van op omdat ik me voorbereid had op een secondery security. Express vlucht was natuurlijk weer vertraagd maar ik was toch na 18 uur reizen op bestemming.

Het is hier benauwd maar ik ben heel blij dat ik er weer ben.

crunchnmunch hartelijk dank voor je reactie op mijn blog. Ik zal vanmiddag een wat uitgebreider verslag schrijven. Leuk te lezen dat je aanstaande en jij op dezelfde dag verloofd zijn en dat we dan het interview ook op dezelfde dag hebben. Die datum waar jij het trouwens over heb is volgens mij de datum waarop je NOA2 ontvangen hebt. De geldigheid van je visum is 6 maanden en staat ergens rechts. Komt dus allemaal goed. Heel veel succes met het regelen van je laatste dingetje. Mocht je nog vragen hebben er is ervaring zat op het forum!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
crunchnmunch
Amerika-ontdekker

Bericht door crunchnmunch »

@ Sten en Aquell
Het visum zou gewoon 6 maanden geldig moeten zijn. Daarnaast heb ik nog geen ticket geboekt en hangt het o.a. van de prijzen af of ik wel vóór 19 september ga. 19 mei '11 zou inderdaad goed de datum kunnen zijn waarop ik NOA2 ontving, maar waar staat 19 september (3 maanden later) dan voor?

Aquell, niet te geloven dat jij nu al met visum en al in de VS zit! :shock: Ik ben in ieder geval heel erg blij voor je!
Over 'toevalligheid' gesproken.. Mijn visum was dus ook dinsdag verstuurd maar ik kreeg mijn visum dus vandaag pas.. 3 dagen later ipv 1. Klopt niet helemaal. Aangezien ik geen tracking code had kon ik ook niet bellen om te vragen waar de envelop bleef. Had ik deze code wel en kon ik dus wel bellen dan zou ik het misschien ook wel woensdag in m'n bezit hebben. Beetje verdacht allemaal. Alsof de medewerkers van tnt post er aan hebben gezeten.. De tnt postbode die het kwam brengen wist in ieder geval precies wat de envelop inhield. Hij vroeg of ik naar de VS ging verhuizen en waarom.. en bleef het maar hebben over die envelop. Dat hoort sowieso niet als je het mij vraagt. Dit zijn prive-zaken waar deze lui helemaal niets mee te maken heeft! Vroeg die lokale postbode jou ook nog iets of?
Kun je trouwens nog wat meer in detail vertellen over het immigration-gebeuren bij aankomst op de airport? Maken ze beide enveloppen open en moet je dan ook die cd laten zien? Waar kun je die immigration-afdeling eigenlijk vinden en wanneer moet je er precies heen? Ná de paspoort-controle? En ik las ergens dat je in plaats van een groen papiertje een wit papiertje moest invullen in het vliegtuig?
Ten slotte nog: een heel fijn weekend alvast!!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, die postman vindt het misschien gewoon heel erg leuk, het naar Amerika verhuizen. Misschien droomt hij er zelf ook wel van. ALS ze al hadden zitten snuffelen, denk je dat hij er dan over zou beginnen zodat duidelijk is wat in die enveloppe zat?
Heb het zelf ooit ook aan de hand gehad toen we de adoptieprocedure opgestart waren, en we wat officiele documenten toegestuurd kregen. Het was een aantekende zending dus ik moest tekenen voor ontvangst. En toen zei de postbode "Ha, ga je een kindje adopteren? Amai, dat is niet niks. Zou het zelf niet willen hoor, want vaak mankeert er toch iets aan die kinderen of zijn ze onhandelbaar." :shock: Zo, dat was effe heel erg taktvol en welkom qua opmerking! :shock: Vind het zelf eigenlijk niet kunnen dat de naam van die organisatie zomaar in groot te zien was. Want eigenlijk hebben de mensen op de post daar toch niets mee te maken? Dat is toch wel echt heel erg prive, vind ik.

In ieder geval: je hebt je visum op zak! :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sten

Bericht door Sten »

crunchnmunch schreef:@ Sten en Aquell
Het visum zou gewoon 6 maanden geldig moeten zijn. Daarnaast heb ik nog geen ticket geboekt en hangt het o.a. van de prijzen af of ik wel vóór 19 september ga. 19 mei '11 zou inderdaad goed de datum kunnen zijn waarop ik NOA2 ontving, maar waar staat 19 september (3 maanden later) dan voor?
Ik reken vier maanden sinds 19 mei? (19 mei - 19 september) Misschien hebben ze een fout gemaakt door slechts vier maanden toe te kennen in plaats van zes? Of is er in dit geval slechts een inreistijd van vier maanden? Dit moet toch na te vragen zijn. Aangezien die termijn al best snel op stapel staat, zou ik het navragen, als dit de enige vermelde data zijn...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik had toch echt bij het ontvangen van mijn visum dat de "einddatum" 6 maanden later lag dan de datum van mijn interview dus ik zou dit zeker even navragen tenzij je voor 19 september weg kunt want dan maakt het niet uit natuurlijk. Mijn visum was geen K1 maar een inreisvisum is een inreisvisum volgens mij.

Neem geen risico denk ik in dit geval :)
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Sten schreef:
Ik reken vier maanden sinds 19 mei? (19 mei - 19 september) Misschien hebben ze een fout gemaakt door slechts vier maanden toe te kennen in plaats van zes? Of is er in dit geval slechts een inreistijd van vier maanden? Dit moet toch na te vragen zijn. Aangezien die termijn al best snel op stapel staat, zou ik het navragen, als dit de enige vermelde data zijn...

Goeie morgen allen,

wat was het lekker warm gisteren hier, maar ik ben nog steeds heel blij dat ik terug ben.

Ik had belooft om gisteren nog iets meer te schrijven maar dat kwam er niet van. De auto's moest naar de garage voor de olie, in huis moesten wat dingen gedaan worden en voor ik had wist was het half tien en was ik heel erg moe. Wellicht dat het er mee te maken heeft dat ik een aantal lekkere koude Stella;s gepakt heb na het grasmaaien. Mijn schoonmoeder raden mij dit overigens af vanwege de hitte. Maar het ligt er weer mooi bij en ik leef nog.

Na het lezen van de bovenstaande reacties ben ik toch gaan twijfelen aan mijzelf, wellicht toch even over verhit. Ik heb mij paspoort er zelf even bij gehaald en zie het volgende

Annotation: daar staat bij mij het zelfde als bij crunchnmunch. Echter de data zijn anders. Er staat 13 april tot en met 13 augustus. Volgens mij is dat NOA2. Die werd namelijk op 13 april bij ons goedgekeurd en die is inderdaad vier maanden geldig. Je moet dus binnen die vier maanden actie ondernemen doormiddel van de formulieren te downloaden en te versturen.

Dan staat er issue date. Daar staat bij mij 26 juli.

Naar issue date staat Expirtation date, daar staat 21 januari. Dat zijn zes maanden en geeft aan tot wanneer het visum geldig is. Ook staat er aan de linker kant van issue date, entries en daar staat 1. Je mag maar een keer het land betreden op dit visum.

Als je wilt mag je mij wel een scan van jou paspoort mailen om te kijken of jou visa toch verschilt.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Aquell, niet te geloven dat jij nu al met visum en al in de VS zit! :shock: Ik ben in ieder geval heel erg blij voor je!
Over 'toevalligheid' gesproken.. Mijn visum was dus ook dinsdag verstuurd maar ik kreeg mijn visum dus vandaag pas.. 3 dagen later ipv 1. Klopt niet helemaal. Aangezien ik geen tracking code had kon ik ook niet bellen om te vragen waar de envelop bleef. Had ik deze code wel en kon ik dus wel bellen dan zou ik het misschien ook wel woensdag in m'n bezit hebben. Beetje verdacht allemaal. Alsof de medewerkers van tnt post er aan hebben gezeten.. De tnt postbode die het kwam brengen wist in ieder geval precies wat de envelop inhield. Hij vroeg of ik naar de VS ging verhuizen en waarom.. en bleef het maar hebben over die envelop. Dat hoort sowieso niet als je het mij vraagt. Dit zijn prive-zaken waar deze lui helemaal niets mee te maken heeft! Vroeg die lokale postbode jou ook nog iets of?
Kun je trouwens nog wat meer in detail vertellen over het immigration-gebeuren bij aankomst op de airport? Maken ze beide enveloppen open en moet je dan ook die cd laten zien? Waar kun je die immigration-afdeling eigenlijk vinden en wanneer moet je er precies heen? Ná de paspoort-controle? En ik las ergens dat je in plaats van een groen papiertje een wit papiertje moest invullen in het vliegtuig?
Ten slotte nog: een heel fijn weekend alvast!!!

Ik vloog van Amsterdam naar Washington International Airport, IAD. Aangekomen op het vliegveld ga je in dezelfde rij staan als waar je normaal gaat staat wanneer je op een VWP reist. Aan het loket heb ik gelijk gezet dat ik een K1 visum had. Waarop ze vroeg of ik de papier had. Ik heb haar toen twee gesloten enveloppen gegeven. Eentje hiervan maakt zij open. Volgens mij zitten hier de papieren in die heb verstuurd na het ontvangen van NOA2. Precies weten doe ik het niet want ik kon niet alles zien. De tweede, witte envelop, maken ze niet open. Deze moet je namelijk meesturen met je AOS. Je moet inderdaad het witte I-94 formulier invullen. Ik kreeg deze toen ik ging inchecken. En let erop, clint heeft het ook gehad, ze zullen vragen of je het esta formulier hebt ingevuld. Deze heb je niet nodig. Het ESTA formulier vul je ter behoeve van een VWP. Die heb je niet nodig want je hebt een K1 visum. Het I-94 formulier wordt in je paspoort geniet en die je straks ook mee te sturen met je AOS. Bij mij werd dus alles door dezelfde persoon gedaan die normaal je de toegang tot Amerika ook wel / niet verleend. Ik meen dat clint wel naar secundary security moest. En ik weet niet of het er mee te maken heeft maar mijn koffer is wel gecontroleerd, dus opgemaakt en nagekeken. Hier maken ze netjes melding van.

Ik hoop dat je er iets wijs geworden bent. Ik ga vandaag naar Harry Potter, yeay! Ik hoop dat ik niet in slaap val. Ben namelijk niet zo'n fan. Prettig weekend
Lexington, Kentucky
crunchnmunch
Amerika-ontdekker

Veel dank allemaal voor de reacties! :thumbup:

Ik geloof dat Aquell wel gelijk kan hebben, dat die 4 maanden (en niet 3 inderdaad ;)) staan voor de tijd die je krijgt om die formulieren naar het consulaat te sturen ofwel de zaak daar af te handelen.
Hoe dan ook is het voor mij nu ook niet meer van belang. Heb gisteren namelijk nog een ticket geboekt, op 9 september vertrek ik! Vind het wel fijn om nog wat tijd te hebben om alles voor te bereiden, kwam er gister achter dat ik nog meer moet regelen dan ik dacht. Maar vóór die tijd moet het zeker gaan lukken.
Mijn visum is waarschijnlijk precies dezelfde als die van Aquell, behalve dan het verschil in data bij annotation.
Aquell schreef:Ik vloog van Amsterdam naar Washington International Airport, IAD. Aangekomen op het vliegveld ga je in dezelfde rij staan als waar je normaal gaat staat wanneer je op een VWP reist. Aan het loket heb ik gelijk gezet dat ik een K1 visum had.

Had jij een rechtstreekse vlucht Aquell?
Ik moet onderweg naar Atlanta Airport (ATL) overstappen in Newark (NY). Hoop dat het allemaal goed zal gaan.. Maar ik neem aan van wel. En anders vraag ik het wel even na als ik daar ben.
Ohh ze maken die envelop gewoon open bij dat loket! Ik dacht dat je daarvoor naar een speciaal kantoortje moet ofzo. En weer een heel interview moet ondergaan. Nee dan is het gelukkig een stuk simpeler dan ik dacht.

Hoe was Harry Potter? Nog in slaap gevallen? LOL. Ik was er vorig weekend ook heen gegaan. Eind goed, al goed.

Wa

@ Kastelke -
crunchnmunch
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Heb het zelf ooit ook aan de hand gehad toen we de adoptieprocedure opgestart waren, en we wat officiele documenten toegestuurd kregen. Het was een aantekende zending dus ik moest tekenen voor ontvangst. En toen zei de postbode "Ha, ga je een kindje adopteren? Amai, dat is niet niks. Zou het zelf niet willen hoor, want vaak mankeert er toch iets aan die kinderen of zijn ze onhandelbaar." :shock: Zo, dat was effe heel erg taktvol en welkom qua opmerking! :shock: Vind het zelf eigenlijk niet kunnen dat de naam van die organisatie zomaar in groot te zien was. Want eigenlijk hebben de mensen op de post daar toch niets mee te maken? Dat is toch wel echt heel erg prive, vind ik.
Zo dat gaat wel heel ver inderdaad! Hoezo brutaal..
Ik denk niet dat je het die organisatie of het consulaat kwaad kunt nemen dat hun naam op de envelop staat. Zo weet de ontvanger meteen waar hij of zij mee te maken heeft. Een afzender hoort nu eenmaal op een envelop of pakket. Maar die postbodes moeten wel weten waar hun grens ligt. Ze zijn er om post rond te brengen en wat voor post en voor wie dat zou hun niets aan moeten gaan.
Wat betreft mijn envelop van het Amerikaans consulaat vind ik ook wel vreemd dat die man precies wist waar het om ging (namelijk verhuizing). En zijn tig andere zaken waar het Amerikaans consulaat over gaat.
Maar goed, gebeurd is gebeurd. Zolang alles verder in orde komt zit ik er niet meer mee. Ik ben er van tussen!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

kastelke schreef:Vind het zelf eigenlijk niet kunnen dat de naam van die organisatie zomaar in groot te zien was. Want eigenlijk hebben de mensen op de post daar toch niets mee te maken? Dat is toch wel echt heel erg prive, vind ik.
Even geheel off topic:
ik ken iemand die postbode is geweest in Nederland en hij vertelde me dat zelfs als er geen naam van een organisatie op staat, ze vaak weten waar iets vandaan komt. Grappigste voorbeeld vind ik nog altijd dat één van de grotere Nederlandse online 'adult entertainment' leverancier zijn spullen in blanco enveloppen stuurt, met slechts een postbus adres erop als afzender. Alle postbodes weten echter donders goed wat in deze pakketjes zit en sommige collega's van mijn kennis maakten regelmatig bij het afleveren van het pakketje opmerkingen als 'Veel plezier he!'.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
crunchnmunch
Amerika-ontdekker

Haha.. dat is inderdaad een goeie grap! Je zal de ontvanger maar zijn :oops:
Als het blanco enveloppen zijn dan is het vaak wel duidelijk dat er iets geheimzinnigs inzit.. iets wat een buitenstaander absoluut niet mag weten. Ook bankpassen worden vaak in blanco enveloppen verstuurd. Er is niet veel van dit soort post en juist daardoor valt het zo op. Als alle enveloppen nu eens blanco waren...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Aquell schreef: Bij mij werd dus alles door dezelfde persoon gedaan die normaal je de toegang tot Amerika ook wel / niet verleend. Ik meen dat clint wel naar secundary security moest. En ik weet niet of het er mee te maken heeft maar mijn koffer is wel gecontroleerd, dus opgemaakt en nagekeken. Hier maken ze netjes melding van.
Dat verschilt op de een of andere manier per luchthaven. Sommige doen het aan de balies zelf (zoals IAD), anderen (DTW) hebben in de main area twee dedicated balies en weer anderen (zoals ik heb meegemaakt op PHL) sturen je naar secondary. Het zal er ongetwijfeld iets mee te maken hebben hoeveel gevallen ze per dag hebben.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
crunchnmunch
Amerika-ontdekker

Hi everybody!
Bij deze wilde ik laten weten dat ik inmiddels goed en wel aangekomen ben!
Ik vertrok afgelopen vrijdagochtend vanuit Schiphol met Continental Airlines naar Newark en vloog daarna door naar Atlanta. Het was niet bepaald een prettige vlucht maar ik ben blij dat het uiteindelijk allemaal goed gekomen is.
De vlucht vanuit Schiphol begon al met zo'n half uur vertraging of meer waardoor ik weinig tijd meer over hield om de volgende vlucht te halen. Bij de immigrations stond een enorme rij en ik had aan het einde besloten om toch maar wat voor te kruipen. Toen ik vertelde over mijn visum werd ik al snel naar een andere ruimte geleid waar ik even heb moeten wachten tot ze mijn naam riepen en ik weer verder kon gaan. En ja hoor, volgende vlucht net gemist waardoor ik de vlucht van 3 uur laten moest nemen. Dit was een 2,5 uur durende vlucht in een mini-vliegtuig van Continental met maar 1 gangpad en 1-persoonsstoelen aan de ene en 2-persoonsstoelen aan de andere kant. Het leek me heel vreemd voor een commerciële vlucht en dat ding kraakte van alle kanten maar ik heb het overleefd :) Was op de een of andere manier wel erg misselijk geworden want in principe niet aan de vlucht of het vliegtuigje lag maar meer aan gebrek aan slaap en lage weerstand.
Het is overigens heerlijk weer hier :thumbup: Daar had ik echt behoefte aan na de behoorlijk trieste Hollandse zomer! Het leven tot nu toe is goed hier, weer even wennen maar ik heb het reuze naar mijn zin. Net ingetrokken in het appartement waar mijn verloofde (Phillip) al eerder woonde. Het appartement ligt in een prachtige, bosrijke omgeving en we hebben een prachtig uitzicht over een groot meer met eenden en ganzen eromheen. Misschien dat ik vandaag eens een duik ga maken in 'ons' zwembad, dat we delen met de andere bewoners van de appartment community :-D

Het ga jullie goed!
Groetjes Crunch
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Welkom in Georgia en inderdaad het weer is hier (meestal) een plus punt. Vooral September tot eind November is voor mij een zeer aangename periode: geen luchtvochtigheid, blauwe lucht en zon.

Trouwens ik denk dat je met een Embraerer gevlogen hebt van Newark naar Atlanta en je hoeft je geen zorgen te maken want die vliegtuigen zijn nog niet zo oud (durf mijn hand in het vuur steken dat de vlucht vanuit Amsterdam met een ouder toestel was dan je binnenlandse vlucht) en veilig. Misschien zal het wel gevolg zijn van ganse opwinding om Amerika binnen te komen en de gemiste connectie.

Anyhow, je bent er dus nogmaals welkom!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

crunchnmunch schreef: Het leek me heel vreemd voor een commerciële vlucht
Dat is het absoluut niet ;) ik heb al zo vaak in die dingen gezeten voor binnenlandse vluchten, don't worry ;)

Welkom in de VS!
Clint's Thoughts
Heztur
Amerika-ontdekker

Bericht door Heztur »

*zucht* Wat ontzettend leuk om dit onderwerp helemaal door te lezen. Bracht herinneringen terug, 3 jaar geleden (ongeveer) legde ik dezelfde route af. Alleen heb ik bijna de volle 6 maanden gebruikt alvorens te vertrekken, er moest nog een schuld worden afbetaald!

Welkom in Amerika, Aquell en Crunchmunch :)

Ik kwam deze vraag/opmerking tegen:
Ik weet niet precies hoe het zit met het aanvragen van SSN. Ik heb er in 2004 een gekregen en die heb ik altijd bewaard. De OAS aanvraag kan zes maanden duren. Wellicht kun je Clint zijn blog doorlezen. Hij heeft enkele weken geleden zijn GC ontvangen.
Voor mij was het zo dat ik pas een SSN aan kon vragen toen ik eenmaal m'n Groene Kaart had.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Officieel gezien kan het onder het K-1, maar binnen een korte time frame. Als er iets mis gaat bij SSA of USCIS (verificatie van status) dan zal je hem niet krijgen en moet je wachten tot na je AOS.
Clint's Thoughts
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

Ik heb overigens ook mijn GC ontvangen 2 weken geleden! Het interview was echt heel kort.
crunchnmunch
Amerika-ontdekker

Bedankt allemaal!!!!!!! :D :D :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer