Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepay + mobiel internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
1250
Amerika-expert

Re: Prepay + mobiel internet

Bericht door 1250 »

Je moet Data Roaming uitzetten op je telefoon, als je jouw netwerkverbinding uitzet dan ben je ook niet bereikbaar je mobiel (telefonisch).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Xabre
Amerika-newbie

Bericht door Xabre »

Als er wifi op je telefoon zit well ja.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

jootje22 schreef:Dus als ik op mijn smartphone de mobiele netwerkverbinding uitzet (om niet per ongeluk te veel kosten te maken),
kan ik toch internetten als er op onze hotelkamer gratis wifi aanwezig is?
Inderdaad, als je wifi aanzet kan je dat gebruiken. Je hoeft daarvoor je mobiele verbinding niet aan te zetten.

Ik weet niet wat voor smartphone je hebt, maar de mijne heeft een aparte optie die ik moet aanzetten om data roaming toe te laten. Als dit niet aangevinkt is, kan ik in het buitenland geen gegevensverbinding maken (ook al zet ik dit aan). Dit kan handig zijn in het buitenland. ;-)

@1250: bij mij heet dit mobiel netwerk hoor (of gegevensverbinding in een ander menu) ;-). De enige manier om niet bereikbaar te zijn, telefonisch dan, is door hem in vliegtuigmodus te zetten. Door je mobiel netwerk af te zetten, zet ik enkel mijn 3G/Edge verbinding uit.
donnafratello
Amerika-newbie

Bericht door donnafratello »

Prepaid kaart 1 maand onbeperkt internet +onbeperkt bellen naar vaste lijnen Nederland, door medewerker Tmobile NY, SIM geïnstalleerd, voor $80 ex tax. Tot.87,10. Het werkt perfect. at &t heeft dit niet. Dus T-Mobile, prepaid SIM kopen. na 1 maand verloopt de kaart als je er niets mee doet.
Sytse
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sytse »

Welke telefoon gebruik je erbij, een android, of een iphone? Ben wel ff benieuwd gezien mijn slechte ervaringen met at&t
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

donnafratello schreef:Prepaid kaart 1 maand onbeperkt internet +onbeperkt bellen naar vaste lijnen Nederland, door medewerker Tmobile NY, SIM geïnstalleerd, voor $80 ex tax. Tot.87,10. Het werkt perfect. at &t heeft dit niet. Dus T-Mobile, prepaid SIM kopen. na 1 maand verloopt de kaart als je er niets mee doet.
Dat is voor mensen die een maand blijven zeker interessant, maar mijn volgende bezoekjes aan de VS duren helaas niet zo lang, 9 en 10 dagen. Hoe zit het met gebeld worden? Is dat ook gratis?
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

donnafratello schreef:Prepaid kaart 1 maand onbeperkt internet +onbeperkt bellen naar vaste lijnen Nederland, door medewerker Tmobile NY, SIM geïnstalleerd, voor $80 ex tax. Tot.87,10. Het werkt perfect. at &t heeft dit niet. Dus T-Mobile, prepaid SIM kopen. na 1 maand verloopt de kaart als je er niets mee doet.
Ergens op het web info beschikbaar?
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Waarschijnlijk deze?

http://prepaid-phones.t-mobile.com/monthly-4g-plans

Staat dat er geen jaarabonnement nodig is. Alleen te bestellen bij aankoop telefoon.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Nou we toch bezig zijn ... (wat een drama dit) ... ik heb net een nieuwe iPhone 4 met simlock van t-mobile. Levert het plaatsen van een in Amerika gekochte t-mobile SIM dan simlock problemen op of kan dat prima?
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

IngeRene schreef:Nou we toch bezig zijn ... (wat een drama dit) ... ik heb net een nieuwe iPhone 4 met simlock van t-mobile. Levert het plaatsen van een in Amerika gekochte t-mobile SIM dan simlock problemen op of kan dat prima?
Helaas, die simlock is specifiek T-Mobile NL, jouw geval zou een DROAM een betere optie zijn.

Of de nieuwe Travel en Surf van T-Mobile: http://www.t-mobile.nl/service-en-conta ... buitenland

15 euro voor 7 dagen internetten in de VS, maar ja wat heb je nou aan 10Mb, dus laat maar zitten die optie...
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Zojuist mijn ATT simkaart geactiveerd; ging soepel.
Vervolgens geprobeerd om wat beltegoed op de kaart te zetten, maar dat lukte niet :sadcry:
Het nieuwe password werd per sms verstuurd, maar helaas die sms komt niet aan in NL, want de ATT kaart ondersteund (nog) geen roaming in NL....
Nou ja, dan maar wachten tot we in de States zijn :D
repmeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door repmeer »

1250 schreef:Het jammere is dat de Huawei alleen op EDGE werkt in de VS, en dat het dus tergend langzaam is :wink:.
Waar heb jij gevonden dat de Huawei-E585 in de VS alleen op EDGE werkt? Ik kan het nergens vinden
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Gisteren de registratie afgerond, en opgewaardeerd.
Alles ging snel en soepel; prima dus!
Helaas is de snelheid niet zoals in NL, maar dat mag de pret niet drukken :clap:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

repmeer schreef:
1250 schreef:Het jammere is dat de Huawei alleen op EDGE werkt in de VS, en dat het dus tergend langzaam is :wink:.
Waar heb jij gevonden dat de Huawei-E585 in de VS alleen op EDGE werkt? Ik kan het nergens vinden
Heeft iets te maken met de frequentie.

Bron: eHow

AT&T 3G: 1900MHZ
T-Mobile 3G: 1700AWS

Huawei E585:
HSPA/HSUPA/HSDPA/UMTS/3G (2100MHz)
GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900MHz)

-----

Kan dus niet...
LucienB
Amerika-newbie

Zoek gegadigde voor mijn US-prepaid met beltegoed

Bericht door LucienB »

Ben drie dagen terug uit California, Nevada, Arizona. Van 45 gradenC naar 13 gradenC op Schiphol komt dan hard aan!
Na aankomst in de VS mobieltje gekocht voor gebruik tijdens tour van twee weken (makkelijk om hotel te bellen en -vooral- in geval van pech met de huurauto of andere calamiteiten). Het is een setje bestaande uit prepaid mobieltje van AT&T met AT&T simkaart en AT&T beltegoed-kaart van 15 dollar. Biedt landelijke dekking in de VS voor 10ct per minuut en is overal met losse prepaidkaarten te updaten. Werkte perfect en hij geeft exact aan wat je per gesprek hebt verbeld en wat je saldo is. Ook geschikt voor internet, maar dat heb ik niet geprobeerd. Heeft optie wereldklok die aan andere tijdzones kan worden aangepast. Als er een liefhebber is die binnenkort naar de VS gaat: ik doe hem graag weg omdat ik hem nu dus niet meer nodig heb. Zit nog 11 dollar tegoed op. Met lader en alle documentatie.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Biedt tmobile ook 3G snelheden?
Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Op de iPhone biedt T-Mobile US geen 3G snelheden aan omdat ze op een andere frequentie hun 3G uitzenden.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

op Android wel?
Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Hangt af van welke telefoon je hebt.
Zie mijn post hier boven, als je telefoon T-Mobile 3G frequentie ondersteunt dan is het goed.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

Heb zelf een Samsung galaxy s II
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht