Dit jaar lag er een flinke pool. Kwam erg veel water naar beneden. Zelfs nog even staan douchen onder de Lower. Zal wel even wat foto's posten binnenkort!Ik vond vorig jaar Emeral pools erg mooi. Was in juli en toen stond er wel water. Jammer dat dat nu niet het geval is...
Wij hebben de wandeling het laatste uur dat het licht was gedaan (wij verbleven in de lodge) en dat was ideaal om de drukte te ontlopen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooiste wandelingen Zion NP
Re: Mooiste wandelingen Zion NP
Hoelang heb je er over gedaan om ze alle 3 te zien?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ja, die zijn er, maar het is nu ook weer niet zo dat bij 1 misstap je de afgrond invalt. Als je gewoon focust op het pad voor je en rustig aan doet, valt het allemaal wel mee en is het zeker de moeite waard de wandeling te doen. Laat je vooral niet gek maken door alle foto's en filmpjes van ervanDaarom had ik graag geweten hoe smal het smalste stuk van angels landing is en of er echt loodrechte afgronden langst het smalle stuk zijn?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reken op een uur of 2. Het hangt er ook van af welke route je neemt. Je kunt naar de Lower via de Lower Emerald Pool Trail of via de steilere Middle Emerald Pool Trail. Terug kun je via hetzelfde pad of via de Kayenta Trail (naar de Grotto busstop).Dorien schreef:Hoelang heb je er over gedaan om ze alle 3 te zien?
Marianne
Dank je wel!Reken op een uur of 2

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De Middle Emerald Pool Trail schijnt dicht te zijn dit jaar door rockslide.Martin & Marianne schreef:Reken op een uur of 2. Het hangt er ook van af welke route je neemt. Je kunt naar de Lower via de Lower Emerald Pool Trail of via de steilere Middle Emerald Pool Trail. Terug kun je via hetzelfde pad of via de Kayenta Trail (naar de Grotto busstop).

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ja, als je het op filmpjes ziet lijkt het enorm smal en heel gevaarlijk.thebruins schreef:Ja, die zijn er, maar het is nu ook weer niet zo dat bij 1 misstap je de afgrond invalt. Als je gewoon focust op het pad voor je en rustig aan doet, valt het allemaal wel mee en is het zeker de moeite waard de wandeling te doen. Laat je vooral niet gek maken door alle foto's en filmpjes van ervanDaarom had ik graag geweten hoe smal het smalste stuk van angels landing is en of er echt loodrechte afgronden langst het smalle stuk zijn?
Wij doen veel zware en veel langere hikes dan angels landing, ook veel wandelingen waar bij staat 'not afraid of heights' maar hier ben ik toch ook een beetje ongerust over. Onnodig?
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerikakenner
Als je het aan mij vraagt wel, maar ik vrees dat het toch altijd een persoonlijke opvatting zal blijven wat wel en niet gevaarlijk is. Ik vond het namelijk lang niet zo smal en gevaarlijk als ik van te voren had gedacht en heb me geen moment onveilig gevoeld. Reken er gewoon op dat het smal zal zijn en dat je aan het einde een flinke hoogte dient te overwinnen in een korte afstand. Als je al eerder wandelingen hebt gedaan die worden afgeraden voor mensen met hoogtevrees, dan kun je deze ook.maar hier ben ik toch ook een beetje ongerust over. Onnodig?
oke bedanktvoor de uitleg! Ik zelf heb geen last van hoogtevrees maar men vriend wel dus het zal een beetje afwachten worden hoe ver we geraken.. Maar in feite, als het zo ewtreem smal zou zijn, dan lieten ze je er niet zomaar op gaan eh ..
Heb je bij observation point ook van die stukken waar je met kettingen moet klimmen ? Want dat lijkt me wel super!
Heb je bij observation point ook van die stukken waar je met kettingen moet klimmen ? Want dat lijkt me wel super!

- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Sorry hoor, maar ik heb A.L. nu 2 x gedaan en er zijn wel degelijk meerdere stukken bij waar je met 1 misstap de diepte in stort.Ja, die zijn er, maar het is nu ook weer niet zo dat bij 1 misstap je de afgrond invalt.
Het bewijs hiervan is helaas al meerdere keren geleverd, als ik me niet vergis nog dit voorjaar.
De weg naar O.P.is veel minder gevaarlijk, hier is het smalste deel van de trail voor het grootste stuk nog breder dan het breedste stuk naar A.L.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerikakenner
Een misstap wil toch niet zeggen dat je meteen de rand over valt? M.i. ook niet bij de smallere stukken.
5 mensen sinds de start van het park. Niet dat het er toe doet, maar als ik het lijstje van de NPS moet geloven zijn er meer mensen omgekomen bij de Emerald Pools (7).
5 mensen sinds de start van het park. Niet dat het er toe doet, maar als ik het lijstje van de NPS moet geloven zijn er meer mensen omgekomen bij de Emerald Pools (7).
-
- Amerikakenner
Nee die heb je niet bij OP. Wat je wel hebt op die trail, is een fantastische omgeving waarin je looptHeb je bij observation point ook van die stukken waar je met kettingen moet klimmen ? Want dat lijkt me wel super!

- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar ook de wandeling naar Observation Point gedaan...! Het is echt een prachtig uitzicht daarboven...!! Het was ook zeer rustig, ondanks dat het midden juli was... De wandeling naar Angels landing was véél drukker. Voor ons is een wandeling ook meer geslaagd als het rustig is...dus ik zou zeker opnieuw voor Observation Point kiezen (vroeg beginnen is wel de boodschap).
Elisa
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Amerika-expert
kort na het begin van de trail naar observation point kan je rechts afslaan naar hidden canyon. dan krijg je een kort stukje met kettingen. Als je vroeg genoeg begint aan de wandeling kan je er een bezoekje aan hidden canyon zeker bijnemen.Heb je bij observation point ook van die stukken waar je met kettingen moet klimmen ? Want dat lijkt me wel super!
De wandeling naar observation point is inderdaad veel afwisselender dan Angels Landing.
Jacques
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je vriend last heeft van hoogtevrees zou ik voor OP gaan. AL is tof, maar het laatste deel gaat hij waarschijnlijk niet durven en dan moet jij in je eentje verder. Lijkt me ook niet zo leukEvelien. schreef:oke bedanktvoor de uitleg! Ik zelf heb geen last van hoogtevrees maar men vriend wel dus het zal een beetje afwachten worden hoe ver we geraken.. Maar in feite, als het zo ewtreem smal zou zijn, dan lieten ze je er niet zomaar op gaan eh ..

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik ooit nog AL zou wandelen. Op het moment zelf denk je er eigenlijk niet echt over na. Klimmen met die kettingen gaat redelijk vlot. Het terug naar beneden gaan vond ik wel wat anders. Je komt dan een hele hoop tegenliggers tegen en die kettingen zijn niet echt voor het dalen opgehangen.

Onze reisverslagen:
dat avontuurlijke in angels landing trekt ons wel heel fel aan. maar zoveelste meer begin ik te denken dat voor het mooiste resultaat OP misschien een betere oplossing is. Ik zei het gisteren tegen men vriend en hij zei nog altijd van we zien wel bij AL tot waar we komen. Als het niemeer gaat stoppen we wel. Maar als je maar tot scouts lookout komt. Is dat dan wel de moeite ? Duurt OP ongeveer even lang als AL ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Evelien,
Kijk ook eens naar het artikel over Zion op de AA-site.
Je kunt ook de zoekfunctie op het forum gebruiken, er zijn al vaker vergelijkingen gemaakt tussen beide trails.
Zoek ook eens op scouts lookout.
En kijk eens op mijn wandelsite. Ikheb deze trails nog niet beschreven maar ze wel in het overzicht met lengte etc opgenomen.
Marianne
Kijk ook eens naar het artikel over Zion op de AA-site.
Je kunt ook de zoekfunctie op het forum gebruiken, er zijn al vaker vergelijkingen gemaakt tussen beide trails.
Zoek ook eens op scouts lookout.
En kijk eens op mijn wandelsite. Ikheb deze trails nog niet beschreven maar ze wel in het overzicht met lengte etc opgenomen.
Marianne
- hanneke_vv
- Amerika-ontdekker
Wij kwamen in de middag aan en hebben de riverside walk, een stukje van de narrows en wheeping rock gedaan. De volgende ochtend heel vroeg opgestaan en Angels Landing (tot Scouts Overlook) gelopen. Wij vonden de Narrows en Angels Landing hoogtepunten (haha) van de vakantie!
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Is de emerald pool nog de moeite om te lopen in september of is het dan droog gevallen?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3330 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye
-
- 26 Reacties