Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
veranderen vluchtnummers
veranderen vluchtnummers
hoi ik ga woensdag naar amerika en vlieg met united airlines. echter, op mijn tickets staan niet de juiste vluchtnummers, omdat deze al geregeld zijn veranderd. het ticket is 1 keer trug gestuurd door het reisbureau naar heerlen, waar ze een nieuw vluchtnummer erop gedrukt hebben, maar ut is daarna weer veranderd. nu zeiden ze bij het reisbureau dat ik het ticket op het vliegveld moet veranderen (schiphol). wie weet hoe dat gaat, wat mij te wachten staat en hoe lang dat ongeveer duurt?
jerry.
jerry.
Dat duurt niet lang, je gaat gewoon naar een United Airlines ticket balie en daar veranderen ze het voor je! Geen vuiltje aan de lucht, hoe lang het duurt weet ik niet, ligt er een beetje aan hoeveel reizigers de tickets moeten veranderen. Ga op tijd, ik schat dat het veranderen van je ticket ongeveer 5 minuten bedraagt.
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
De ticketbalie is meestal in de buurt van de incheck balie, het staat goed aangegeven of vraag het even als je daar bent!
dit is antwoord op de andere vraag die je in de PB aan me vroeg
alvast veel plezier toegewenst,
Richard
In Amerika aangekomen moet je ALTIJD je koffers ophalen, dan door de douane en weer inleveren waarna ze automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht worden, dit is een standaard procedure voor binnenkomst in de VS, in het vliegtuig wordt dit allemaal haarfijn uitgelegd voordat je land!weet je misschien ook of op chicago je koffers automatisch doorgestuurd worden naar het volgende vliegtuig?
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Bedankt Richard voor je superhandige informatie!!! Trouwens, mijn complimenten voor je mooie website!! Mooi huis heb je daar..rperre schreef:De ticketbalie is meestal in de buurt van de incheck balie, het staat goed aangegeven of vraag het even als je daar bent!
In Amerika aangekomen moet je ALTIJD je koffers ophalen, dan door de douane en weer inleveren waarna ze automatisch naar het volgende vliegtuig gebracht worden, dit is een standaard procedure voor binnenkomst in de VS, in het vliegtuig wordt dit allemaal haarfijn uitgelegd voordat je land!weet je misschien ook of op chicago je koffers automatisch doorgestuurd worden naar het volgende vliegtuig?
Richard
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dag Jerry
Wij hebben hetzelfde probleem met de vluchtnummers en in het reisbureau zeiden ze ons ook dat we gewoon naar de balie van American Airlines moeten om de nummers te veranderen. Ik weet ook niet goed hoe alles in zijn werk gaat maar ik probeer er toch een drietal uur op voorhand te zijn, je weet maar nooit
.
Ik heb nog een vraagje...in het reisbureau hebben ze ons verteld dat we onze vlucht moeten herbevestigen bij terugkeer, weet iemand hoe dit juist in elkaar zit en waar we hiervoor moeten zijn?
mvg
Wij hebben hetzelfde probleem met de vluchtnummers en in het reisbureau zeiden ze ons ook dat we gewoon naar de balie van American Airlines moeten om de nummers te veranderen. Ik weet ook niet goed hoe alles in zijn werk gaat maar ik probeer er toch een drietal uur op voorhand te zijn, je weet maar nooit

Ik heb nog een vraagje...in het reisbureau hebben ze ons verteld dat we onze vlucht moeten herbevestigen bij terugkeer, weet iemand hoe dit juist in elkaar zit en waar we hiervoor moeten zijn?
mvg
Een vlucht her-bevestigen betekend niet meer dan bellen naar de luchtvaartmaatschappij en daar je vluchtnummer doorgeven.
Je hoort dan eventueel of het vliegtuig soms andere tijden heeft.
Dat moet ik dacht 72 uur voor vertrek, de nummers van de maatschappij staan in het telefoon boek en zijn over het algemeen gratis.
Meestal bel je en krijg je een bandje te horen, ik denk alleen dat ze dit doen zodat ze zonder problemen (claims) een eventuele verandering kunnen aanbrengen.
Dat moet ik dacht 72 uur voor vertrek, de nummers van de maatschappij staan in het telefoon boek en zijn over het algemeen gratis.
Meestal bel je en krijg je een bandje te horen, ik denk alleen dat ze dit doen zodat ze zonder problemen (claims) een eventuele verandering kunnen aanbrengen.
Sterker nog: bij overboekingen hebben ze helaas dan het recht, je van de vlucht af te gooien. Altijd doen dus.Ruth schreef:Een vlucht her-bevestigen betekend niet meer dan bellen naar de luchtvaartmaatschappij en daar je vluchtnummer doorgeven.
Bandjes ken ik alleen van Martinair.
Klopt, deze 2 maatschappijen hebben de herbevestigingsplicht wereldwijd afgeschaft.Ruth schreef:Bandjes ken ik van Northwest/KLM en ook van British Airways.
Bij de laatste was er zelfs een bandje in september 2001, en daar werd toen alleen gezegd dat je er eerder moest zijn ivm extra controles.
Maar ongeacht al de bandjes, wij bellen altijd.
Bij alle Amerikanen moet het nog steeds.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben dit nog nooit gedaan, niet bij KLM, United en Martinair, en nog nooit problemen gehad.Xientje schreef:Ik heb nog een vraagje...in het reisbureau hebben ze ons verteld dat we onze vlucht moeten herbevestigen bij terugkeer, weet iemand hoe dit juist in elkaar zit en waar we hiervoor moeten zijn?
mvg
Jacqueline
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi,Klopt, deze 2 maatschappijen hebben de herbevestigingsplicht wereldwijd afgeschaft.
Bij alle Amerikanen moet het nog steeds
Ben het niet met je eens. We zijn net weer terug en hebben gevlogen met United. Op de heenreis heb ik er specifiek naar gevraagd bij de incheckbalie of ik moest herbevestigen. Hier zeiden ze dat het niet meer verplicht is, maar voor de zekerheid wel aan te raden.
Wij hebben het niet gedaan. We waren op tijd (ruim 2 uur) bij de incheckbalie voor de terugvlucht en kregen een ander vluchtnummer dan op de ticket stond en vertrokken 10 min. eerder. Er is nergens over gepraat en ik ontdekte het later pas bij de gate. Toen zag ik ook dat onze oorspronkelijke vlucht een uur vroeger vertrok.
M.a.w. ze zorgen heus wel dat je er komt en mij maakt het niet uit welk vluchtnr ik heb.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is niet waar. De Amerikaanse maatschappijen hebben het herbevestigen het eerst afgeschaft, zelfs nog toen ik reisagente was, zeker 8 jaar geleden. Ze zullen je niet vertellen dat je verkeerd bent als je opbelt om te bevestigen, maar nodig is het niet.Hansje schreef:
Klopt, deze 2 maatschappijen hebben de herbevestigingsplicht wereldwijd afgeschaft.
Bij alle Amerikanen moet het nog steeds.
Als je vlucht informatie nodig hebt, kun je die altijd online vinden en dus is het echt niet nodig uren aan de telefoon op hold te zitten om je vlucht te bevestigen.
De computersystemen Sabre (American Airlines en nog een stel anderen) en Apollo (United Airlines en US Airways, onder anderen) hebben ook helemaal niets om reserveringen, die al dan niet bevestigd zijn van elkaar te onderscheiden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ha! als de nederlandse reisbureau's dit nu ook eens leerden! Ons wordt steeds weer op het hart gedrukt om vooral te herbevestigen. Doen we dan ook maar braaf om gezeur achteraf te voorkomen. Iedere keer weer een verbaasde medewerker aan de lijn.
Wat kan er ook gebeuren met je non-refundable, niet makkelijk wijzigbare ticket? De kans dat je niet komt opdagen is bijna nihil en als je wordt geweigerd omdat je plekkie is vergeven (niet 10 minuten voor vertrek aan komen hijgen dat is niet goed voor de sfeer) kunnen ze je moeilijk 6 maanden laten zitten op de airport.
Wat kan er ook gebeuren met je non-refundable, niet makkelijk wijzigbare ticket? De kans dat je niet komt opdagen is bijna nihil en als je wordt geweigerd omdat je plekkie is vergeven (niet 10 minuten voor vertrek aan komen hijgen dat is niet goed voor de sfeer) kunnen ze je moeilijk 6 maanden laten zitten op de airport.