Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
helikoptervlucht reserveren?
helikoptervlucht reserveren?
Tijdens onze reis deze zomer willen we een helikoptervlucht maken boven de Grand Canyon. We zijn met z'n vijven. Is het verstandig de vlucht vooraf al te reserveren? We zijn er op een vrijdag.
Groeten Marjan van K.
Marjan, wij hebben 3 weken geleden een vlucht gemaakt met Papillon Helicopter Flights. We hebben de middag van te voren gereserveerd voor de volgende ochtend om 09.05 uur.
http://www.papillon.com
Dat was dus in april, het is dan lang niet zo druk als in de zomermaanden.
De beste tijden i.v.m. zonstand voor de foto's is tussen negen en elf uur 's ochtends. Ik weet niet of dat ook voor de zomermaanden geldt.
Er zitten inderdaad meerdere bedrijven die vluchten aanbieden, Papillon is daarvan de grootste.
Zij vliegen ook met een nieuw soort helicopter, de Eco Star, die milieuvriendelijker en stiller is, waar je betere plaatsen hebt, maar die ook aanzienlijk duurder is dan de vluchten met de gewone helicopters.
Wij hebben $ 350 dollar betaald voor 2 personen, all in voor 30 minuten.
Ik geloof dat er ook nog een langere vlucht is, maar dat loopt helemaal in de papieren.
Ik had een plaats naast de piloot en ik heb er werkelijk geen spijt van.
Je ziet zelden meer zoiets moois.
Google even op grand canyon helicopter flights en je kunt de verschillende bedrijven (prijzen) met elkaar vergelijken.
Reserveren lijkt me niet onverstandig.
http://www.papillon.com
Dat was dus in april, het is dan lang niet zo druk als in de zomermaanden.
De beste tijden i.v.m. zonstand voor de foto's is tussen negen en elf uur 's ochtends. Ik weet niet of dat ook voor de zomermaanden geldt.
Er zitten inderdaad meerdere bedrijven die vluchten aanbieden, Papillon is daarvan de grootste.
Zij vliegen ook met een nieuw soort helicopter, de Eco Star, die milieuvriendelijker en stiller is, waar je betere plaatsen hebt, maar die ook aanzienlijk duurder is dan de vluchten met de gewone helicopters.
Wij hebben $ 350 dollar betaald voor 2 personen, all in voor 30 minuten.
Ik geloof dat er ook nog een langere vlucht is, maar dat loopt helemaal in de papieren.
Ik had een plaats naast de piloot en ik heb er werkelijk geen spijt van.
Je ziet zelden meer zoiets moois.
Google even op grand canyon helicopter flights en je kunt de verschillende bedrijven (prijzen) met elkaar vergelijken.
Reserveren lijkt me niet onverstandig.
16x USA / 30 staten
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar met Maverick (http://www.maverickhelicopter.com/) een nachtvlucht boven Las Vegas gedaan.
We hebben de vlucht boven de Grand Canyon met een vliegtuigje gedaan. Je ziet dan best veel en het duurt een stuk langer. De prijs is ook een stuk aangenamer. De tour hadden we bij Scenic geboekt (http://www.scenic.com/)
We hebben de vlucht boven de Grand Canyon met een vliegtuigje gedaan. Je ziet dan best veel en het duurt een stuk langer. De prijs is ook een stuk aangenamer. De tour hadden we bij Scenic geboekt (http://www.scenic.com/)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hierbij even een stukje, dat ik eens eerder op een forum heb geplaats naar aanleiding van een vraag over vliegen boven de Grand Canyon.
Ik heb geen ervaring met een helicopter.
Reserveren lijkt mij in de zomermaanden (vakantietijd) raadzaam.
Wat betreft het vliegen over een canyon heb ik maar één ervaring en dat was boven de Grand Canyon met een 6-8 persoons Cesna. Een fantastische ervaring is dat geweest.
Ergens onderweg in Arizona hadden wij uit een hotel een foldertje meegenomen van een vliegmaatschappij (Air Grand Canyon, zie http://www.airgrandcanyon.com/ ) die over de Canyon vliegt met Cesna’s. In de folder zat een kortingscpoupon en dat scheelde per persoon meen ik zo’n $ 20,00.
Toen wij bij het vliegveld van de Grand Canyon in Tusayan aankwamen zagen wij meerdere vliegmaatschappijen en hebben daar wat rondgekeken en besloten met de maatschappij te vliegen waar wij de folder van hadden. Tusayan ligt circa 6 mijl ten zuiden van de zuidingang van het Grand Canyon NP.
Aan de balie werd verteld, dat wij ongeveer twee uur later konden vliegen. Wij hadden geen reservering, het was in september.
Het was een vlucht van 50 minuten. Dit werd in werkelijkheid een uur (The Grand Canyon's Traditional Tour).
Tijdens de wandeling naar de Cesna op het platform zagen wij de ene na de andere helicopter opstijgen c.q. landen. Eén en al bedrijvigheid.
De hemel was onbewolkt en wat een schouwspel openbaarde zich onder ons. Eerst vlogen wij boven de bossen van het zuidelijke plateau en toen was er opeens een gigantische diepte onder ons met rotsen in de mooiste kleuren. De Colorado rivier en ook de uitmonding van de Little Colorado in de Colorado, waren prachtig te zien. Zo mooi, niet te beschrijven. Zelfs het fotograferen door het kunststof raampje van het vliegtuig is wonderwel goed uitgepakt. Het zijn mooie foto’s geworden. Ik kan het iedereen aanraden, het was één van de hoogtepunten van onze reis.
Achteraf hoorde ik dat men in een helicopter ook iets in de canyon vloog, er meer turbulentie was, dat de vluchten korter duurden en ook duurder zijn. Of dat in de canyon vliegen nog mag, weet ik niet. Hierover zal je wel het één en ander op het internet kunnen vinden, denk ik.
Houdt er ook rekening mee, dat er vliegtuigen zijn waarbij de vleugels niet boven aan de romp zitten, waardoor je zicht belemmerd kan worden door een vleugel. Ook zijn er vliegtuigen/helicopters die drie stoelen op rij hebben. Zit je in het midden, dan zie je natuurlijk een stuk minder en is het slecht fotograferen/filmen. Dus is het raadzaam dit even na te vragen aan de balie.
Ik heb geen ervaring met een helicopter.
Reserveren lijkt mij in de zomermaanden (vakantietijd) raadzaam.
Wat betreft het vliegen over een canyon heb ik maar één ervaring en dat was boven de Grand Canyon met een 6-8 persoons Cesna. Een fantastische ervaring is dat geweest.
Ergens onderweg in Arizona hadden wij uit een hotel een foldertje meegenomen van een vliegmaatschappij (Air Grand Canyon, zie http://www.airgrandcanyon.com/ ) die over de Canyon vliegt met Cesna’s. In de folder zat een kortingscpoupon en dat scheelde per persoon meen ik zo’n $ 20,00.
Toen wij bij het vliegveld van de Grand Canyon in Tusayan aankwamen zagen wij meerdere vliegmaatschappijen en hebben daar wat rondgekeken en besloten met de maatschappij te vliegen waar wij de folder van hadden. Tusayan ligt circa 6 mijl ten zuiden van de zuidingang van het Grand Canyon NP.
Aan de balie werd verteld, dat wij ongeveer twee uur later konden vliegen. Wij hadden geen reservering, het was in september.
Het was een vlucht van 50 minuten. Dit werd in werkelijkheid een uur (The Grand Canyon's Traditional Tour).
Tijdens de wandeling naar de Cesna op het platform zagen wij de ene na de andere helicopter opstijgen c.q. landen. Eén en al bedrijvigheid.
De hemel was onbewolkt en wat een schouwspel openbaarde zich onder ons. Eerst vlogen wij boven de bossen van het zuidelijke plateau en toen was er opeens een gigantische diepte onder ons met rotsen in de mooiste kleuren. De Colorado rivier en ook de uitmonding van de Little Colorado in de Colorado, waren prachtig te zien. Zo mooi, niet te beschrijven. Zelfs het fotograferen door het kunststof raampje van het vliegtuig is wonderwel goed uitgepakt. Het zijn mooie foto’s geworden. Ik kan het iedereen aanraden, het was één van de hoogtepunten van onze reis.
Achteraf hoorde ik dat men in een helicopter ook iets in de canyon vloog, er meer turbulentie was, dat de vluchten korter duurden en ook duurder zijn. Of dat in de canyon vliegen nog mag, weet ik niet. Hierover zal je wel het één en ander op het internet kunnen vinden, denk ik.
Houdt er ook rekening mee, dat er vliegtuigen zijn waarbij de vleugels niet boven aan de romp zitten, waardoor je zicht belemmerd kan worden door een vleugel. Ook zijn er vliegtuigen/helicopters die drie stoelen op rij hebben. Zit je in het midden, dan zie je natuurlijk een stuk minder en is het slecht fotograferen/filmen. Dus is het raadzaam dit even na te vragen aan de balie.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
IK heb ongeveer dezelfde vliegervaring boven de Grand Canyon als Marco, zij het dat in ons toestel geloof ik 12 personen gingen.markro schreef:Wat betreft het vliegen over een canyon heb ik maar één ervaring en dat was boven de Grand Canyon met een 6-8 persoons Cesna. Een fantastische ervaring is dat geweest.
Destijds hebben wij in Tusayan staan te dubben tussen een helicoptervlucht en een vlucht met een vliegtuig. We hebben wat rondgevraagd en de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. Het is het vliegtuig dus geworden en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.
Het eerste voordeel is natuurlijk de prijs. Een helicoptervlucht is dubbel zo duur.
Het tweede voordeel is het lawaai (werd ons verteld). Wij vlogen vrij geruisloos boven de Grand Canyon en voelden ons min of meer één met de inmense grootsheid van de natuur en we werden daarbij niet gestoord door veel motorlawaai. Ook konden wij de uitleg van de piloot heel goed volgen met het blote oor. In een heli heb je een koptelefoon op.
Het derde voordeel is de lengte van de vlucht. Met het vliegtuig duurt de vlucht zo'n 50 min en met een heli nog minder dan een half uur.
Al met al kan ik dus een rondvlucht met een vliegtuigje adviseren, maar stiekempjes wil ik toch ook graag nog een keer in een helicopter vliegen, maar dat hoeft dan niet boven de Grand Canyon. Ik denk nog wel eens aan een vluchtje boven Las Vegas by night.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Ach Marjan (hekkie), jullie zij over een paar weken toch weer in Las Vegas, dan kijk jij Jan lief aan en dan doen jullie dat toch.hekkie schreef:Al met al kan ik dus een rondvlucht met een vliegtuigje adviseren, maar stiekempjes wil ik toch ook graag nog een keer in een helicopter vliegen, maar dat hoeft dan niet boven de Grand Canyon. Ik denk nog wel eens aan een vluchtje boven Las Vegas by night.

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vorig jaar stond ik nog met Jan en een stel vrienden op de Strip bij zo'n ticketverkooppunt voor helitours te koekeloeren. $ 95 was de prijs voor 10 min. Ik wilde heel graag, maar de andere drie niet. Ze zeiden wel tegen mij: "Doe het toch", maar ik vind er niets aan om alleen te gaan.markro schreef:Ach Marjan (hekkie), jullie zij over een paar weken toch weer in Las Vegas, dan kijk jij Jan lief aan en dan doen jullie dat toch.hekkie schreef:Al met al kan ik dus een rondvlucht met een vliegtuigje adviseren, maar stiekempjes wil ik toch ook graag nog een keer in een helicopter vliegen, maar dat hoeft dan niet boven de Grand Canyon. Ik denk nog wel eens aan een vluchtje boven Las Vegas by night.
Ik ben meer van het type "Gedeelde vreugde is dubbele vreugde". Dat zelfde geldt bijv ook voor de show van Celine Dion. Ik krijg er niemand mee naar toe en dan ga ik niet. Ik vind het juist leuk om samen met iemand dingen te beleven.
Zo ook dus met een helitour. Maar wie weet vind ik nog iemand die met mij naar "hogere sferen" wil........

Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- markro
- Moderator
- Contacteer:
hekkie schreef: Vorig jaar stond ik nog met Jan en een stel vrienden op de Strip bij zo'n ticketverkooppunt voor helitours te koekeloeren. $ 95 was de prijs voor 10 min. Ik wilde heel graag, maar de andere drie niet. Ze zeiden wel tegen mij: "Doe het toch", maar ik vind er niets aan om alleen te gaan.
Ik ben meer van het type "Gedeelde vreugde is dubbele vreugde". Dat zelfde geldt bijv ook voor de show van Celine Dion. Ik krijg er niemand mee naar toe en dan ga ik niet. Ik vind het juist leuk om samen met iemand dingen te beleven.
Zo ook dus met een helitour. Maar wie weet vind ik nog iemand die met mij naar "hogere sferen" wil........

Toch zijn Rina en ik zo ver, dat wij ook wel eens tijdens zo'n reis, apart van elkaar iets doen.
Zo ben ik in Cody alleen naar de rodeo geweest, omdat Rina daar niets aan vindt en ik dat toch eens gezien wilde hebben. Ik heb een heerlijk avond gehad en er van genoten.
Zoals je weet kamp ik met hoogtevrees en zo heeft Rina eens alleen een trail gelopen, omdat ik dat echt niet zag zitten wegens in mijn ogen te diepe afgronden. Rina heeft een fantastische wandeling gehad. Ik moet wel zeggen, het was een trail waar meerdere mensen gebruik van maakten, ze was dus niet echt alleen (dit voor het geval er iets zou kunnen gebeuren onderweg).
Misschien moet je dan toch de stap eens wagen om alleen een helicoptervlucht te doen, dat duurt niet zo lang. Je bent dus maar even van elkaar gescheiden.
Anders is natuurlijk een avondje uit naar Celine Dion. Hetgeen mij fantastisch lijkt om mee te maken. Probeer Jan toch maar zo ver te krijgen.

wij hebben de vlucht vorige week gedaan. we zijn naar de airport gereden en hebben ons aangemeld. (pappillon)de vlucht kost 145 dollar voor ong een half uur. als je via internet boekt, minimaal 72 uur van te voren scheelt je dat geld, en bovendien mag je dan gratis naar de Imax film (10 dollar) je moet dan wel tussen 11 en 2 vliegen. wij waren om 12.30 op de airport en mochten om 15.00 uur de lucht in. het was een unieke ervaring
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2455 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 3 Reacties