Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reis dc -durham -brp - dc
reis dc -durham -brp - dc
Hallo allemaal!
Hadden wij eindelijk een plan voor onze amerika reis bedacht, moet er door een nieuwe baan het een en ander ingekort worden.
we hebben nu het volgende plan en hebben new york moeten skippen, tot onze grote spijt. Maar dat gaan we zeker nog een keer goed maken.
het plan is:
11-10 vliegen op Washington
12-10 Washington - Virginia beach
13-10 Virginia beach - durham
14-10 durham
15-10 durham - charlotte
16-10 charlotte
17-10 Charlotte - chimney rock - BRP - Boone
18-10 Boone
19-10 Boone - Roanoke
20-10 Roanoke - Great falls np - Alexandria
21-10 Alexandria (bezoek washington)
22-10 Alexandria (bezoek washington)
23-10 terugvlucht
Is dit een beetje haalbaar? Is Virginia beach een beetje een aanrader of kunnen we beter in een stuk doorrijden naar durham?
andere opties aan de kust zijn ook welkom! de steden die we bezoeken zijn voornamelijk gekozen omdat mijn vriend daar heeft gewoond of
vrienden heeft wonen. Zijn er nog leuke/bijzondere dingen te zien voornamelijk op de route van washington naar durham?
Alvast bedankt!
Groetjes marieke
Hadden wij eindelijk een plan voor onze amerika reis bedacht, moet er door een nieuwe baan het een en ander ingekort worden.
we hebben nu het volgende plan en hebben new york moeten skippen, tot onze grote spijt. Maar dat gaan we zeker nog een keer goed maken.
het plan is:
11-10 vliegen op Washington
12-10 Washington - Virginia beach
13-10 Virginia beach - durham
14-10 durham
15-10 durham - charlotte
16-10 charlotte
17-10 Charlotte - chimney rock - BRP - Boone
18-10 Boone
19-10 Boone - Roanoke
20-10 Roanoke - Great falls np - Alexandria
21-10 Alexandria (bezoek washington)
22-10 Alexandria (bezoek washington)
23-10 terugvlucht
Is dit een beetje haalbaar? Is Virginia beach een beetje een aanrader of kunnen we beter in een stuk doorrijden naar durham?
andere opties aan de kust zijn ook welkom! de steden die we bezoeken zijn voornamelijk gekozen omdat mijn vriend daar heeft gewoond of
vrienden heeft wonen. Zijn er nog leuke/bijzondere dingen te zien voornamelijk op de route van washington naar durham?
Alvast bedankt!
Groetjes marieke
- Color01
- Amerika-expert
Re: reis dc -durham -brp - dc
ik weet niet wat je wilt doen in Virginia Beach ..Vooral als het Weer een beetje tegen zit in Oktober....ik woon op 30 minuten rijden van Virginia Beach ..maar ik kom er hooguit 2 keer per jaar daar.
ik zou dan van DC , richting WilliamsBurg/ YorkTown/JamesTown Rijden ..en daar een dag door brengen..en van daar uit naar Durham, NC
ik zou dan van DC , richting WilliamsBurg/ YorkTown/JamesTown Rijden ..en daar een dag door brengen..en van daar uit naar Durham, NC
bedankt voor het idee! virginia beach had ik bedacht omdat het me zo grappig lijkt om een keer op het strand te staan aan de andere kant van de plas!
maar goed, dit klinkt echt veel leuker. Vooral Jamestown lijkt me erg leuk.
Hebben jullie misschien nog leuke overnachtingsplekken in de historische driehoek dan? Misschien een leuke B&B? En hoeveel tijd moeten wij ongeveer uittrekken om Jamestown te bezoeken en Williamsburg lijkt me ook erg leuk?
Is Richmond ook de moeite waard van een stop of kunnen we dat overslaan?

Hebben jullie misschien nog leuke overnachtingsplekken in de historische driehoek dan? Misschien een leuke B&B? En hoeveel tijd moeten wij ongeveer uittrekken om Jamestown te bezoeken en Williamsburg lijkt me ook erg leuk?
Is Richmond ook de moeite waard van een stop of kunnen we dat overslaan?
- Color01
- Amerika-expert
ik zou 2 dagen er voor uit trekken ..en er zijn genoeg B&B in die drie plaatsen..van gewoon tot Super de luxe.
en als je WEER vertrekt ..dan zou ik met de JamesTown Ferry richting Surry gaan ..en vandaar een rustige route kiezen richting Durham, NC
en als je WEER vertrekt ..dan zou ik met de JamesTown Ferry richting Surry gaan ..en vandaar een rustige route kiezen richting Durham, NC
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Richmond is zeker de moeite van een stop waard. Ook Yorktown, waar de laatste slag van de Revolutionaire Oorlog plaatsvond, heeft een interessant levend museum.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Aangezien de reis volgens mij nog niet gemaakt is, hier nog even mijn two cents en dan behoorlijk gefocust op Williamsburg.
Mocht je daar inderdaad op bezoek gaan, hier een paar tips: Loop, behalve DoG-street (Duke of Gloucesterstreet, de main-street van het Colonial Williamsburg) ook eens de Campus op van the College of William and Mary. De oude universiteitsgebouwen zijn erg mooi, vooral rond de Sunken Gardens (deze liggen recht achter het hoofd-gebouw de ‘Wren-building’). Tips voor DoG-street sla ik even over aangezien het een soort Zaanse Schans is en alles zichzelf daar wijst.
Vraag een paar rondlopende studenten op campus eens of ze je willen wijzen naar de Crim Dell, een vijver op de campus en vooral het bruggetje aldaar. Vooral bij strijklicht een ontzettend mooi plaatje dat eigenlijk alleen studenten kennen. Binnen de college-folklore gaat het fabeltje dat als je op die brug met elkaar zoent, de relatie voor eeuwig zal duren (I tried, it aint true
), maar een mooi plaatje blijft het absoluut.
Afhankelijk van hoeveel tijd je er hebt, kijk eens of je een football-game van the Tribe bij kan wonen als je dat leuk vindt, de sfeer bij college-football (american football dus) is fantastisch.
Restaurants:
- the Trellis, absoluut het beste restaurant van Williamsburg en behoorlijk beroemd om z’n death-by-chocolate dessert (schroom ook in dit restaurant niet om een doggybag te vragen, ze verpakken hem in alu-folie in de vorm van een zwaan en het volledig opeten van dat dessert is een gigantische uitdaging).
- Berret’s. Het beste visrestaurant in Williamsburg en zeker goed!
- The Cheese Shop Williamsburg. Een kaaswinkel, op zich al zeldzaam in de VS, met hele goede sandwiches en een mooie kaasselectie. Als echte insiders tip voor the Cheese Shop: bestel eens een zak bread-ends (de kapjes van stokbroden) met house-dressing, een prachtige dressing/saus waar je de bread-ends in doopt.
- Drankjes, vooral ’s avonds en prachtig om eens de college-students sfeer mee te maken (mocht je niet binnenkomen, zeg dan dat een alumni uit Nederland jullie speciaal daar naar toe heeft gestuurd, dat heeft eerder gewerkt): ‘Paul’s Deli’ en the ‘College Delly’ (alles te vinden via o.a. google maps).
Mocht je daar inderdaad op bezoek gaan, hier een paar tips: Loop, behalve DoG-street (Duke of Gloucesterstreet, de main-street van het Colonial Williamsburg) ook eens de Campus op van the College of William and Mary. De oude universiteitsgebouwen zijn erg mooi, vooral rond de Sunken Gardens (deze liggen recht achter het hoofd-gebouw de ‘Wren-building’). Tips voor DoG-street sla ik even over aangezien het een soort Zaanse Schans is en alles zichzelf daar wijst.
Vraag een paar rondlopende studenten op campus eens of ze je willen wijzen naar de Crim Dell, een vijver op de campus en vooral het bruggetje aldaar. Vooral bij strijklicht een ontzettend mooi plaatje dat eigenlijk alleen studenten kennen. Binnen de college-folklore gaat het fabeltje dat als je op die brug met elkaar zoent, de relatie voor eeuwig zal duren (I tried, it aint true

Afhankelijk van hoeveel tijd je er hebt, kijk eens of je een football-game van the Tribe bij kan wonen als je dat leuk vindt, de sfeer bij college-football (american football dus) is fantastisch.
Restaurants:
- the Trellis, absoluut het beste restaurant van Williamsburg en behoorlijk beroemd om z’n death-by-chocolate dessert (schroom ook in dit restaurant niet om een doggybag te vragen, ze verpakken hem in alu-folie in de vorm van een zwaan en het volledig opeten van dat dessert is een gigantische uitdaging).
- Berret’s. Het beste visrestaurant in Williamsburg en zeker goed!
- The Cheese Shop Williamsburg. Een kaaswinkel, op zich al zeldzaam in de VS, met hele goede sandwiches en een mooie kaasselectie. Als echte insiders tip voor the Cheese Shop: bestel eens een zak bread-ends (de kapjes van stokbroden) met house-dressing, een prachtige dressing/saus waar je de bread-ends in doopt.
- Drankjes, vooral ’s avonds en prachtig om eens de college-students sfeer mee te maken (mocht je niet binnenkomen, zeg dan dat een alumni uit Nederland jullie speciaal daar naar toe heeft gestuurd, dat heeft eerder gewerkt): ‘Paul’s Deli’ en the ‘College Delly’ (alles te vinden via o.a. google maps).
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja!!! Nu "moet" ik weer naar Williamsburg, die death-by-chocolate is letterlijk "to die for"!Double-P schreef: Restaurants:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
De death by chocolate is inderdaad awesome! Ik heb daar ooit eens als 4de gang de DBC gehad en hem opgegeten. De ober was behoorlijk onder de indruk... Ik ook, tot ik naar huis moest lopen 

- Michelle1711
- Amerika-ontdekker
Ik heb op internet zitten zoeken, helaas weinig gevonden, heeft iemand nog tips voor in Durham?
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
- Color01
- Amerika-expert
Volgens mij is er niet veel te doen in Durham....Raleigh is volgens mij mooier.
-
- Amerika-expert
In Durham is het tobacco district helemaal opgeknapt.
In de oude Lucky Strike fabriek zijn nu veel verschillende restaurantjes en terrasjes.
Ook worden er zomers buiten concerten gehouden.
Het stadion van de Durham Bulls ligt er tegen over (honkbal) ook erg leuk om te combineren.
Duke campus is leuk om te bezoeken (basketball van de blue devils) en de Sarah Duke gardens zijn erg mooi.
Shoppen kun je heerlijk in de streets of South Point mall. Er om heen zijn daar ook heel veel restaurantjes te vinden.
Hou je van een flinke hike neem dan een kijkje in Umstead Park, waar vele trails te lopen zijn.
En zeker in oktober is het daar erg mooi vanwege de herfst kleuren.
Raleigh ligt inderdaad niet zo ver er vandaan. Met het capitol state building aan Fayetteville street.
En daarom veel museums, segway tours en toeristen trammetjes die in de rondte rijden. De R-line bussen zijn gratis en gaan langs alle attracties in Raleigh.
http://www.godowntownraleigh.com/_files ... online.pdf
In de oude Lucky Strike fabriek zijn nu veel verschillende restaurantjes en terrasjes.
Ook worden er zomers buiten concerten gehouden.
Het stadion van de Durham Bulls ligt er tegen over (honkbal) ook erg leuk om te combineren.
Duke campus is leuk om te bezoeken (basketball van de blue devils) en de Sarah Duke gardens zijn erg mooi.
Shoppen kun je heerlijk in de streets of South Point mall. Er om heen zijn daar ook heel veel restaurantjes te vinden.
Hou je van een flinke hike neem dan een kijkje in Umstead Park, waar vele trails te lopen zijn.
En zeker in oktober is het daar erg mooi vanwege de herfst kleuren.
Raleigh ligt inderdaad niet zo ver er vandaan. Met het capitol state building aan Fayetteville street.
En daarom veel museums, segway tours en toeristen trammetjes die in de rondte rijden. De R-line bussen zijn gratis en gaan langs alle attracties in Raleigh.
http://www.godowntownraleigh.com/_files ... online.pdf
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 13 aug 2011, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zal het je vergeven dat je Raleigh mooier vindt dan Durham, color01 
Zeker Duke University en the Gardens bezoeken, zoals Petra schreef, en het American Tobacco District.
Heel bijzonder is ook het Duke Lemur Center. Het is een onderzoeks instituut met de grootste verzameling lemurs buiten Madagascar. Hele leuke tours; je moet wel reserveren: http://lemur.duke.edu/

Zeker Duke University en the Gardens bezoeken, zoals Petra schreef, en het American Tobacco District.
Heel bijzonder is ook het Duke Lemur Center. Het is een onderzoeks instituut met de grootste verzameling lemurs buiten Madagascar. Hele leuke tours; je moet wel reserveren: http://lemur.duke.edu/
- Michelle1711
- Amerika-ontdekker
@Staceybeesie en @USA2004 Bedankt! Ik zet het op de lijst
2009 Rondreis Florida
2014 New York
2015 Canada & Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Wij zijn in 2010 een volle dag (zie verslag) in Durham geweest. Een wedstrijd van de Durham Bulls is erg leuk. Als het heet is zou je ook naar Jordan Lake kunnen rijden om te zwemmen en/of BBQ-en. Weet niet of dat tegenwoordig mooi/leuk is (lang geleden dat we daar zijn geweest).
-
- Amerika-expert
Wij gaan er graag heen inderdaad
En in oktober is het er erg mooi en hoeft er geen entree meer betaald te worden.
Jordan lake ligt wel een stukje zuidelijker van Durham.
Misschien zou je op de weg naar Durham vanaf het noorden ook een stop kunnen maken bij Falls lake ten Noorden van Raleigh en oosten van Durham. Daar is het ook erg leuk en mooi.
http://www.ncparks.gov/Visit/parks/fala/directions.php

En in oktober is het er erg mooi en hoeft er geen entree meer betaald te worden.
Jordan lake ligt wel een stukje zuidelijker van Durham.
Misschien zou je op de weg naar Durham vanaf het noorden ook een stop kunnen maken bij Falls lake ten Noorden van Raleigh en oosten van Durham. Daar is het ook erg leuk en mooi.
http://www.ncparks.gov/Visit/parks/fala/directions.php
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2356 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-