Het nadeel van Kayak is wel weer dat zij in dollars rekenen, en ik in euro's betaal dus dat ik het om moet rekenen of ik moet een account maken zodat ik de currency om kan zetten.
Het hoeft van mij overigens niet rechtstreeks maar 2 overstappen hoeft nou ook weer niet. Tenzij het echt een paar honderd euro scheelt...Je zit ook nog met het tijdsverschil dus dan ben je zo een hele dag van je vakantie kwijt.
Ik heb eens zitten denken, anderhalve week voor een citytrip naar San Francisco is misschien wat lang. Dus kan ik misschien ook wel 2 steden bezoeken. Als 2e stad zat ik te denken aan Chicago. Alleen heeft niet elke vliegticket zoekmachine een optie voor multicity tickets. Wel kan ik als retourluchthaven een andere luchthaven invullen als de bestemmingsluchthaven (maar dan zou ik dus nog een los ticket SFO-ORD of ORD-SFO moeten boeken voor halverwege de vakantie, of op een andere manier daar moeten zien te komen).
Is het dan beter om eerst Chicago te doen, en dan San Francisco, of juist andersom? Of maakt het qua jet lag e.d. niet echt uit? En dan is het waarschijnlijk het beste om met US Airways te reizen als ik een goede prijs wil hebben? (zag dat vluchten naar SFO en ORD beide PHL hebben als hub bij US Airways)
Nonaj schreef:Ik heb eens zitten denken, anderhalve week voor een citytrip naar San Francisco is misschien wat lang. Dus kan ik misschien ook wel 2 steden bezoeken. Als 2e stad zat ik te denken aan Chicago.
Beste Nonaj,
Jawel hoor; multicity boeken is prima te doen.zowel bij de brokers als bij de luchtvaartmaatschappijen .
In jouw combinatie kom je tussen de € 1100 en € 1300 uit.
Reden waarom ik met je meekijk is dat ik het een hele leuke combinatie vind.
Twee leuke steden die op bepaalde plekken qua architectuur ook op elkaar lijken.
En waar je prima op stap kunt.
De volgorde maakt niet zoveel uit.
Misschien laat je die bepalen door het moment van reizen.
De vlucht naar San Francisco is prima te doen.
En dan de kop keren (waarvoor anderen naar Meppel gaan)
Al dan niet jet leg heb je zelf in de hand,dat wordt niet door 3 uur tijdsverschil bepaald.
Is het dan beter om eerst Chicago te doen, en dan San Francisco, of juist andersom? Of maakt het qua jet lag e.d. niet echt uit? En dan is het waarschijnlijk het beste om met US Airways te reizen als ik een goede prijs wil hebben? (zag dat vluchten naar SFO en ORD beide PHL hebben als hub bij US Airways)
Of je doet het anders; vliegen naar Chicago daar een paar dagen op stap, bij National een auto huren en daarmee naar San Francisco en vandaaruit weer terug.
Veel plezier met het uitpuzzelen enzo
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Qua vluchttijden is eerst San Francisco en dan Chicago gunstiger als ik dat zo bekijk. Anders loop ik kans 2 dagen over de terugreis te doen en vanaf Chicago zijn de tijden iets gunstiger. Alleen de binnenlandse vlucht vertrekt op onmogelijke tijden. Dan zou ik of rond een uur of 10 's avonds of rond half 6 's ochtends aan komen en op beide tijden zwerf ik liever niet rond op een vliegveld als vrouw alleen. Dan zou ik al een hotel bij het vliegveld moeten boeken ofzo...
Een auto huren lijkt me niet wat, vrees voor hogere tarieven vanwege mijn leeftijd (26, misschien val ik dan nog in de risicocategorie?), het lijkt me erg saai in mijn eentje en misschien ook wel niet zo veilig. Trein kan ook, maar kost 190 dollar en dan ben ik ook 2 dagen onderweg...Alleen dan zie ik waarschijnlijk wel meer van het land.
Hoe kom je aan die 1100 tot 1300 euro? Ik heb ook wel tickets gezien tussen de 550 en de 800 euro...
Nonaj wellicht heb je iets aan mijn reactie. Wij hebben een retour geboekt met KLM Adam-SF en Curacao-Adam (1 ticket dus) en vliegen 6 oktober heen en 16 januari terug... wij hebben deze tickets in de eerste week zodra ze beschikbaar waren geboekt en waren net iets minder dan 800 euro per persoon kwijt. Ik denk dat de bovengenoemde prijzen dus zeker gangbaar zullen zijn. Ik heb toen veel gepuzzeld op cheaptickets.nl... heel makkelijk en snel!
Verder val je als 26 jarige niet meer onder de risicogroep om een auto te huren... ik wordt in september 25 jaar oud dus ik haal net die grens voordat ik weg ga. Via usareisen.de kan je heel makkelijk zien wat een auto huren kost voor jou periode... veel goedkoper zul je ze naar verwacht niet vinden.
Succes!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
Ik heb eens verder zitten puzzelen, in de periode dat ik wil gaan (1-13 okt) kan ik met US Airways voor 537 euro zowel naar SF en dan vanuit Chicago terug als eerst naar Chicago en dan vanuit SF terug. Alleen als ik lang wacht met boeken is de kans iets groter dat ik op het onchristelijke tijdstip van 6 uur op het vliegveld moet zijn en in Charlotte maar 45 minuten heb om over te stappen (vanuit SF).
Voor het tussenliggende stuk wil ik dan halverwege mijn vakantie de California Zephyr nemen, volgens mij is een ticket daarvoor 150 dollar (dus iets meer dan 100 euro). De prijzen vallen me mee, het lijkt bijna te mooi om waar te zijn...
Hoe vaak veranderen ze die aanbiedingen eigenlijk? Ik wou gisteren boeken, maar zag dat de vlucht die ik wilde nemen opeens 150 euro duurder was. Nu zijn bij US Airways vluchten naar New York juist weer heel goedkoop. Wisselt dat elke week ofzo?
Volgens een collega van mij hebben de hoge ticketprijzen ook te maken met de temperatuur hier. Als het hier zulk slecht weer is, worden de prijzen naar verre bestemmingen extra hoog, want mensen boeken toch wel om het slechte weer hier te ontvluchten en zo vangen de vliegtuigmaatschappijen extra geld. Dus dan zou ik moeten hopen op een hittegolf en dan snel mijn vlucht boeken...
De prijzen kunnen per dag en zelfs per uur veranderen, het is tenslotte een vraag en aanbod verhaal.
Goedkope prijzen zijn vaak lokkertjes en daar zijn er maar een paar van die meestal zo weg zijn.
Goede prijs zien is gelijk boeken anders vis je achter het net.
Als Annie (die boekt de tickets bij ons) een goede prijs ziet boekt ze die gelijk daarna belt ze mij nog eens met de datums waarop we vliegen
Ik heb nog niet zo veel ervaring met zelf ver vooruit boeken, ben 2x eerder in Amerika geweest, maar de eerste keer lastminute geboekt en de 2e keer via een reisbureau. Alles beneden de 550 euro leek me wel goedkoop voor San Francisco, dus als ik weer zo'n aanbieding zie weet ik dat ik gelijk moet boeken.
Ik had namelijk geen idee hoe lang zo'n aanbieding dan blijft staan. De actieperiode liep volgens mij van september tot half november en er waren de hele tijd nog 9 stoelen beschikbaar. Nu nog steeds overigens. Ik dacht dat ze de tickets duurder zouden maken zodra er stoelen verkocht zouden zijn, maar daar blijkt het dus niet aan te liggen. Overigens zie ik wel bij elke Nederlandse aanbieder dezelfde vluchten voor ongeveer dezelfde prijzen.
Het heeft dus wel nut om zelfs meerdere malen per dag even te kijken wat de huidige prijs is? (zie nu trouwens inderdaad dat 'mijn' vlucht 12 euro duurder is dan gisteren...maar de kans lijkt me klein dat ze hem vandaag opeens ook weer 150 euro omlaag gooien?)
Na een eerste trip vorige maand wil ik graag volgende zomer opnieuw gaan.
Alles hangt af van de prijs van vliegtickets
Nu hebben we in juni ongeveer 500 € per persoon betaald voor retour Brussel - La met overstap in Atlanta.
3 vragen:
1)Is het goedkoper/duurder om naar Las Vegas te vliegen?
2) Is het veel duurder in de vakantiemaanden (juli en augustus) of kan je mits goed zoeken (Big deals, Book N Pay) ook voor die prijs heen en terug vliegen in de vakantie?
3) Wat me een extra tussenstop in New York, komt die veel duurder uit of valt dit mee? BRU-NY-LV-BRUS
1)Is het goedkoper/duurder om naar Las Vegas te vliegen?
Zal in prijs niet veel uitmaken
2) Is het veel duurder in de vakantiemaanden (juli en augustus) of kan je mits goed zoeken (Big deals, Book N Pay) ook voor die prijs heen en terug vliegen in de vakantie?
Reken voor die mannden maar op tickets van rond de € 1.000
3) Wat me een extra tussenstop in New York, komt die veel duurder uit of valt dit mee? BRU-NY-LV-BRUS
Hoeft zeker niet duurder te zijn als je kiest voor Delta heb je goed kans dat je via JFK kan vliegen en bij Continental zal je waarschijnlijk via Newark vliegen je kan er dan voor kiezen om een paar dagen daar te blijven als tussenstop.
Heeft iemand nog leuke prijzen gezien voor tickets vanaf Amsterdam/Brussel/Dusseldorf naar Denver, CO met vertrek op 18/2 en terug op 25/2 (aankomst 26/2)?
Ik zelf zie weinig leuke prijzen (+/- €650,-)
Alvast bedankt!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Ook hier geldt: meteen boeken om zeker te zijn of gokken op aanbiedingen....................
Laatst gewijzigd door Rob op 02 aug 2011, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Ik heb het weer voor. Schemawijziging gekregen van Cheaptickets.
Virign Atlantic vervroegt hun vlucht (VS021) met 1h45min, daardoor heeft Cheaptickets de vlucht van BRU naar LHR moeten aanpassen ( overstaptijd was nog slechts 1uu), aangepast van SN naar BA, en vertrekken we nu 7h25 in de ochtend i.p.v. 10h15 zoals origineel gepland. Bijna 3 uur vroeger. Dat wordt dus midden in de nacht opstaan.
Mag dat eigenlijk allemaal zomaar, en dan nog 7 weken voor vertrek?
Wij hebben afgelopen zomer laat (en ws. duur!) geboekt. Wij gaan in Augustus 2012 opnieuw naar Seattle (v.v.). en willen, zoals iedere Nederlander, dit keer een voordeliger ticket 'scoren'. Wie heeft er tips?
Ik ben erg benieuwd!
Alvast bedankt & met vriendelijke groet,
Paul Hartog
Wat voor tips zoek je? Via welke website? Of wanneer je moet boeken zodat de prijs het meest gunstig uitvalt?
Aangaande welke website, probeer klm.com, maar ook vliegwinkel, cheaptickets en ale andere discount sites. Speel daarbij ook nog met andere luchthavens van vertrek, zoals Rotterdam, Eindhoven, Antwerpen, Brussel, en Duitse luchthavens. Maar hou dan wel rekening met de reiskosten naar die luchthavens in vergelijking met de reiskosten naar Schiphol.
Aangaande wanneer je het beste kan boeken durf ik je geen advies te geven.
Hallo Hockey!
Ik ben niet gebonden aan een website en ik woon in Sneek, dus sommige Duitse luchthavens zijn evt. ook een optie.
Ben vooral op zoek naar welke momenten gunstig kunnen zijn om toe te slaan en met welke maatschappij.....
Groeten,
Paul
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.