Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

8 things you probably shouldn't eat at a chain restaurant

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Re: 8 things you probably shouldn't eat at a chain restauran

Bericht door Dennis »

Delen? Zelfs als je met 4 personen eet, krijg je nog 500 kcal binnen en meer dan je per dag aan zout nodig hebt... en da's een voorgerecht!

Je ontkomt er bijna niet aan: het is de cultuur om vaak uit eten te gaan (ik moet er, zeker met de twee kids van Lisa, nu ook zeer regelmatig aan geloven). Maar het is dan bijna altijd zoeken naar iets op het menu dat zowel lekker als enigszins gezond is, althans hier in KY en bij de restaurants waar we met de kids heengaan. Ik ben ook al een paar keer in de saladeval getrapt, denkende dat ik dan wat gezonders at. Niet dus.

Tegenwoordig maak ik er (zoveel mogelijk) de gewoonte van om ongeveer de helft van mijn maaltijd in een to go box te doen en mee te nemen naar huis, voor de lunch of het avondeten van morgen.

Dat van die frikandel speciaal heb ik trouwens ook! :mrgreen:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik wilde ook de Nederlandse calorieenbom"kapsalon" vermelden, maar hij staat er al :D Het ik overigens nog nooit gegeten.
Ik ben niet zo onder de indruk van die gerechten. Je hóeft het toch niet te bestellen ? Het wordt toch niet onder dwang je keel in gepropt ? Eén keer zo'n maaltijd nuttigen tijdens een vakantie kan weinig kwaad. Vanwege de al snel merkbare fysieke gevolgen voor je spijsverteringsstelsel (brandend maagzuur, oprispingen, diarree c.q. verstopping) laat je het een tweede keer wel uit je hoofd. Bovendien ligt het voor de hand dat een gerecht met "mega" of "super" in de benaming ook mega calorierijk is.
Ik word misselijk als ik een vierkante meter vet glanzende spareribs zie, maar er zijn Amerikagangers die er wel pap van lusten :?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Soms is het ook wel lekker om een halve koe te bestellen. Bij Texas Roadhouse zie je de lappen vlees in een vitrine liggen. Wij hadden een iets grotere dan gemiddelde steak besteld maar dat was echt een kleintje :) De kleinste Sirloin is 6oz (170 gram) , de grootste 16oz (453 gram).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dennis schreef:Delen? Zelfs als je met 4 personen eet, krijg je nog 500 kcal binnen en meer dan je per dag aan zout nodig hebt... en da's een voorgerecht!
Maar dat eet je dan toch ook maar een enkele keer? Zoals Thebes schreef, je hoeft die blooming onion niet te bestellen. Outback heeft ook veel gezondere dingen op het menu staan.
Je ontkomt er bijna niet aan: het is de cultuur om vaak uit eten te gaan (ik moet er, zeker met de twee kids van Lisa, nu ook zeer regelmatig aan geloven). Maar het is dan bijna altijd zoeken naar iets op het menu dat zowel lekker als enigszins gezond is, althans hier in KY en bij de restaurants waar we met de kids heengaan. Ik ben ook al een paar keer in de saladeval getrapt, denkende dat ik dan wat gezonders at. Niet dus.
Als ik het goed heb, zijn er bij jullie vooral veel ketenrestaurants, toch? Vraag om de nutrition info of zoek het van tevoren op online. Er zijn bij ieder restaurant gezondere opties te vinden. Ik heb het geluk van vis te houden en dat zijn vaak de gezondere gerechten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

vana schreef:Een steak van 680 gram!!!! Wie eet dat nou in vredesnaam.
:oops: ... Ik wel hoor. Als ik in een echt goed steakhouse zit, en daar is Morton's er 1 van, dan neem ik vaak de Porterhouse :blink: ... Nu is het wel zo dat ook een groot deel van het gewicht bot is (het is zeg maar een T-bone, met aan de ene kant NY Strip en de andere kant van het bot Filet Mignon) ... :lol: ! Maar de kaloriën worden er niet minder door, vermoed ik zo. Toetje krijg ik dan overigens niet meer op :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

thebes schreef:Ik word misselijk als ik een vierkante meter vet glanzende spareribs zie, maar er zijn Amerikagangers die er wel pap van lusten :?
Ik heb ook dat probleem, ik kan gewoon die vette dingen niet zien. Als ik een reisverslag van iemand lees en ik zie een foto van de dingen dat men eet. Patat met een steak of hamburger..... dan heb ik al gegeten en gedronken. Mij zul ook nooit tegenkomen in een chainrestaurant.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

yarrah schreef:Mij zul ook nooit tegenkomen in een chainrestaurant.
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Je hebt chain restaurants en je hebt chain restaurants. En niet alles in zo'n restaurant is per definitie slechter dan wat in 'niet-chain-restaurants' wordt verkocht. Wel eens de troep gezien die in de restaurants uit Diners, Drive-inns & Dives soms wordt verkocht? Of uit Man VS Food? Allemaal restaurantjes waar er maar 1 van bestaat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

yarrah schreef:
thebes schreef:Ik word misselijk als ik een vierkante meter vet glanzende spareribs zie, maar er zijn Amerikagangers die er wel pap van lusten :?
Ik heb ook dat probleem, ik kan gewoon die vette dingen niet zien. Als ik een reisverslag van iemand lees en ik zie een foto van de dingen dat men eet. Patat met een steak of hamburger..... dan heb ik al gegeten en gedronken. Mij zul ook nooit tegenkomen in een chainrestaurant.
Ik lust best graag vlees, maar niet in grote (lees: Amerikaanse) hoeveelheden. Aan een gewone maat hamburger heb ik genoeg. Patat daarentegen eet ik (te) graag :oops:
Alle aardappelgerechten trouwens. En goed brood en rijst. Pasta iets minder. Ik ben een echte koolhydrateneter. Het lijkt me verschrikkelijk om een koolhydraatvrij dieet te moeten volgen.
In Florida aten we een paar keer bij ketenrestaurant Perkins. Daar waren we wel over te spreken. Al kreeg ik er toen ik pork chops bestelde twee flinke karbonades. Dat vind ik teveel vlees. Maar het eten was er beslist niet vet.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dennis schreef:Ik ben ook al een paar keer in de saladeval getrapt, denkende dat ik dan wat gezonders at. Niet dus.
Een salade is uiteindelijk natuurlijk gezonder. Sommige ingrediënten en de dressing kunnen voor extra (veel) calorieën zorgen. Maar in de basis van de salade zitten natuurlijk wel gewoon sla, tomaat en dergelijk, wat nog altijd gezonder is dan een vette hamburger :)
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik voel me altijd een beetje bezwaard om bijzondere dingen te vragen, bijvoorbeeld de dressing apart. Maar nu ik net goed ben afgevallen ga ik in september toch wat meer op dat soort dingen letten. Het zou zonde zijn als de kilo's er na de vakantie weer aan zitten!
Ik heb toruwens het idee dat Amerikanen dat heel normaal vinden, toch? Om iets te wijzigen aan de standaardbereidingswijze.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

tosca schreef:
Dennis schreef:Ik ben ook al een paar keer in de saladeval getrapt, denkende dat ik dan wat gezonders at. Niet dus.
Een salade is uiteindelijk natuurlijk gezonder. Sommige ingrediënten en de dressing kunnen voor extra (veel) calorieën zorgen. Maar in de basis van de salade zitten natuurlijk wel gewoon sla, tomaat en dergelijk, wat nog altijd gezonder is dan een vette hamburger :)
Het is een wijdverbreid misverstand dat rauwkost zo gezond is. Rauwe groente is niet zo gezond als men denkt. Het doet niets voor je lichaam. Je spijsverteringssysteem krijgt de harde celwanden van rauwe groente niet open. De vezels verlaten je lichaam zonder de voedingsstoffen te hebben opgenomen. Het zijn vezels en vezels zijn goed, maar meer dan vezels is rauwkost niet. Qua calorieen en vet natuurlijk beter dan een megaburger.
Uit kort gekookte, gestoomde of roergebakken groente neemt je lichaam wél mineralen en vitamines op. Dat zijn gezondere bereidingswijzes.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:
vana schreef:Een steak van 680 gram!!!! Wie eet dat nou in vredesnaam.
:oops: ... Ik wel hoor.
En ik ook! :mrgreen:

Spareribs en Steaks, nergens vind ik ze zo lekker als in Amerika! :D

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Maar voor alles geldt: eet je met mate dan kan zo'n maaltijd absoluut geen kwaad. De meesten van ons (denk iedereen) gaan echt niet elke dag uiteten en nemen dan zo'n 'calorie-bom'. :wink:

Tijdens mijn vakanties in Amerika neem ik dagelijks een goede maaltijd en daar hoort ook een goed stuk vlees bij. Heb bij mijzelf allang gemerkt dat ik daardoor veel fitter blijf. Als ik twee dagen fastfood eet word ik zo gaar als wat. Overigens val ik tijdens de vakanties in Amerika altijd af ondanks de uitgebreide maaltijden die ik neem. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ook ik val altijd af in Amerika. Zou anders moeten overwegen om te emigreren haha ;-)

Hoeveel tips er hier ook gegeven worden, ik vind qua eten mijn draai niet in Amerika. Je kan wel op restaurant gaan zoals bv de spotted dog in Springdale, maar zo uit eten gaan doen we niet elke dag. Het kost ook wel wat dan.
Ik hou niet van fastfood en Denny's, outbacks en anderen ben ik na enkele dagen al beu. Ik leef dus op veggies van de subway en brood en beleg uit de supermarkt. Ik eet die lappen vlees niet. Mijn man is er wel fan van.
Ik weet dat mits wat zoekwerk ik wel alternatieven zal kunnen vinden, maar tijdens de vakantie wil ik me daar niet mee bezig houden en ben ik wel blij met enkele kilo's minder :-)
Groetjes,
Carine
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Net als Dennis vinden wij Eat This, Not That leuk om te lezen.
Ik kook regelmatig iets uit "Cook This, Not That", echt een leuk en handig kookboek om te hebben. Gemakkelijke en voordelige gerechten die ook nog eens goed voor je zijn.

Verder moet ik wel zeggen dat ik echt niet zo van de ketenrestaurants ben, maar ik ben dan ook in de gelukkige omstandigheid dat ik genoeg heb om uit te kiezen. Maar het is inderdaad niet zo dat gerechten bij ketens per definitie slecht voor je gezondheid zijn. Want als je een beetje oplet zijn er best wel gezonde dingen te vinden, al blijft het opletten. Ik sla bij een hamburger altijd standaard kaas en bacon af, want voorheen merkte ik dat ik vaak automatisch maar "ja" zei en het eigenlijk niet eens zo lekker vind. En als ik een broodje kip bestel, neem ik gegrillde en niet "Crispy" chicken, want die is bijna altijd gefrituurd.

Bij salades neem ik geen kaas en probeer ik gezonde proteines eraan toe te voegen, zoals tonijn of gegrillde kip. En inderdaad de dressing ernaast. En dan neem ik ook heus weleens iets ongezonds, zoals ranchdressing, maar dan neem ik een halve lepel en hou ik het op die manier in de hand. Ik probeer ook vaak alternatief voor patat te vinden, al is dat soms weleens lastig. Afhankelijk van de zaak is dat vaak coleslaw en dat is toch al niet een van mijn favorieten, maar ook loaded met mayonaise. En als je ipv patat een side salad wilt, is dat vaak een $1 extra. Nou is dat geen drama, maar ik vind het om het principe eigenlijk al verkeerd. Maar bij de meeste restaurants kun je toch wel een gezond alternatief vinden, zoals gegrillde groene asperges oid.

Over het algemeen vind ik het wel prettig dat Amerikaanse restaurants zo flexibel zijn. Je kunt een gerecht altijd aanpassen naar je eigen smaak en dingen weglaten of eraan toevoegen zonder enig probleem. Wij zijn trouwens niet hele grote eters en delen vaak een hoofdgerecht of we doen samen twee voorgerechten. En dat kan ook allemaal. Verder drinken we lang niet altijd alcohol bij het avondeten en behalve dat het qua geld behoorlijk scheelt, zijn dat toch ook weer een stuk minder calorien. En kraanwater vind ik vaak prima en dat is dan gewoon gratis. Zo kun je zelf toch best een hoop doen om voordelig en gezond te eten in Amerika vind ik.
"Keep Georgia On Your Mind"
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Jostravels schreef:Ik heb toruwens het idee dat Amerikanen dat heel normaal vinden, toch? Om iets te wijzigen aan de standaardbereidingswijze.
Absoluut!
Amerika is zeer service-minded. Je kunt heel makkelijk wijzigingen aanbrengen/menus combineren.
Geweldig hoe dat hier werkt.

Ik ben zelf vegetarier en vind goede mogelijkheden hier in de USA, vele malen beter dan Europe!
Ligt er wel aan waar je komt. Speciaal nu in Zuid California is voor mij geweldig.

Gr,
Encinitas
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik was laatst in Nederland, en toen heb ik bij het bestellen van een salada, ook gevraagd of ze de dressing in een bakje ernaast wilden doen, en dat was geen enkel probleem :) Was ik erg blij mee..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

yarrah schreef:Ik heb ook dat probleem, ik kan gewoon die vette dingen niet zien. Als ik een reisverslag van iemand lees en ik zie een foto van de dingen dat men eet.
In vergelijking tot wat hier al de revue is gepasseerd vallen ribben wel mee met 500 calorien...
(Bron)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

tosca schreef:Een salade is uiteindelijk natuurlijk gezonder. Sommige ingrediënten en de dressing kunnen voor extra (veel) calorieën zorgen. Maar in de basis van de salade zitten natuurlijk wel gewoon sla, tomaat en dergelijk, wat nog altijd gezonder is dan een vette hamburger :)
In de basis van een hamburger zit ook sla en tomaat, Tosca... dat maakt hem echt niet gezonder! ;-) Ik probeer vaak de hamburger tot veggieburger te wijzigen en - net als Bandido al aangaf - haal ik bij hamburgers en andere gerechten vaak zaken als bacon (gatver) en kaas eraf.

Vreemd genoeg is bij bepaalde restaurants - bijvoorbeeld de Cheesecake Factory die Petra eerder al noemde - de hamburger juist één van de meer gezonde opties. Volgens "Eat This, Not That" moet je bijvoorbeeld de Factory Burger (730 kcal) kiezen boven de grilled turkey burger (1.330 kcal). Inderdaad, een hamburger is in dit geval gezonder dan die gezond klinkende gegrilde kalkoenburger...
Jostravels schreef:Ik heb toruwens het idee dat Amerikanen dat heel normaal vinden, toch? Om iets te wijzigen aan de standaardbereidingswijze.
Ja, je hoeft je absoluut niet bezwaard te voelen! In Amerika is het echt de gewoonste zaak van de wereld om je gerechtkeuze naar eigen smaak aan te passen. Mijn verloofde vraagt regematig of een bepaald onderdeel van het gerecht vervangen kan worden door iets anders en daar maakt niemand een probleem van (bijvoorbeeld friet vervangen door mashed potatoes, of iets dergelijks). Ik doe het zelf ook trouwens. Amerikaanse "sides" zijn op die manier sowieso handig: je kunt frietjes vaak door een 'vegetable medley' of broccoli of iets dergelijks vervangen. Heerlijk.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een patatje kapsalon ?! Fantastisch..... Net zo als patatje oorlog, kennen ze hier ook al niet....
Behalve kroketten mis ik inderdaad nu en dan een broodje schwarma - er was er in A'dam een in de Kinkerbuurt, yummie....
Verder heb ik in Ned. wel eens spare ribs gegeten, met sausjes, en dat was toch een heel andere beleving dan dat rack vette botten in sauce terrible dat je hier krijgt.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Op 27 augustus ga ik weer een lekker frikandel speciaal eten :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer