Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Artikel Death Valley NP (hulp gevraagd)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Artikel Death Valley NP (hulp gevraagd)

Bericht door Dennis »

Na gisteren wat onderzoek gedaan te hebben, realiseerde ik me ineens wat mijn volgende Nationale Park-artikel zou moeten zijn: Death Valley! Het is een mooi, redelijk drukbezocht gebied waarbij goede voorbereidingen heel belangrijk zijn en kennis van mensen die dit park al bezocht hebben dus erg behulpzaam zal zijn.

Daarom weer dezelfde vragen voor dit park:

- Leuke en minder leuke (interessante) onderdelen van Death Valley. Wat moet je echt zien en wat niet?
- Tips voor 'nieuwelingen'; waar moet je op letten als je Death Valley NP wilt bezoeken?
- Hoeveel tijd moet je inplannen voor een bezoek?
- Waar kun je overnachten?
- Persoonlijke ervaringen: zou jij weer teruggaan? Waarom (niet)?
- Alles andere wat je kan bedenken dat nuttig is voor bezoekers van Death Valley National Park.

Dit park is behoorlijk populair, dus ik heb zo'n vermoeden dat we hier een mooi artikel van moeten kunnen maken. Alvast bedankt voor je hulp! :)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Dude
Moderator

Re: Artikel Death Valley NP (hulp gevraagd)

Bericht door Dude »

Wohooow eindelijk DV !! :lol:
Het is bij sommigen erg in trek op het forum. In cijfers is het niet zo een heel druk bezocht park hoor Dennis, met net geen 1 miljoen bezoekers in 2010.
Ik ga straks of morgen mijn bevindingen over dit fascinerende park hier neerschrijven, inclusief enkele foto's
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Ik trap af:

- Leuke en minder leuke (interessante) onderdelen van Death Valley. Wat moet je echt zien en wat niet?
Zien: Racetrack, Teakettle Junction, Dantes Peak, Zabriskie point, Devils Golfcourse, Artist Palette, Mosaic Canyon, Mesquite Flat Sand dunes, Titus canyon, Ubehebe Crater
Weglaten: Scotty's castle

- Tips voor 'nieuwelingen'; waar moet je op letten als je Death Valley NP wilt bezoeken?
Water, 4 wheel drive aanbevolen, zonnebrand
Zeker 2 dagen
Beatty, Stovepipe wells, Las Vegas, Furnace Creek, Panamint Springs
Ben er nu 2 maal geweest en zou zeker nog wat Off-road bestemmingen willen bezoeken
- Alles andere wat je kan bedenken dat nuttig is voor bezoekers van Death Valley National Park.
Niet snel doorheen rijden op weg naar Las Vegas want dan mis je veel
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik wil daarvoor eigenlijk terug naar de VS, we zijn er de eerste keer alleen maar snel, nou ja tussen 9 en 14 uur, doorheen gereden met een camper omdat het eigenlijk te warm werd.
Dus volgende keer met auto en overnachten in park voor zonsop en ondergangen heb ik begrepen.
Bovendien zou ik wel op een wat vroeger tijdstip in het jaar willen, lijkt me toch iets aangenamer.

Wat me bij is gebleven van het visitorcenter; ze hadden info in het Nederlands dat ons speciaal werd overhandigd. Ook met de waarschuwingen.

verder ben ik benieuwd naar de tips.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De tips die Rudolfje geeft zijn prima, maar niet zo intereressant voor de doorsnee bezoeker. De meeste Nederlanders en Belgen bezoeken het park in de zomer en zullen niet 2 dagen in het park doorbrengen, en ook geen 4 wheel drive nodig hebben. Ik denk dat je met die tips de first time bezoekers op een verkeerd spoor zet.
Zeker bij DV is het heel belangrijk om te kijken naar de periode wanneer men er is.

Naast water en zonnebrand zou ik een volle tank aanraden, en als je gaat wandelen een hoed/zonneklep.

Ik vind bij een kort bezoek een overnachting een aanrader, niet alleen voor zonsopgang en -ondergang maar omdat de kleuren mooier zijn en de schaduwen de heuvels accentueren als zon lager staat. Zie hier voor een foto van Zabriskie point een uur of 2 na zonsopgang.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je met een camper op reis gaat zal je er rekening mee moeten houden dat je gedurende de zomer maanden niet door DV mag van de verhuurders, dit staat ook in het huurcontract en je moet er voor tekenen dat je hiervan op de hoogte bent.
Voor Apollo, Moturis/Campingwordl en Road Bear geld dit verbod van 15 juni tot 15 september.
Voor El Monte en Cruise America geld dit verbod voor de maanden juli en augustus.
De andere kleine verhuurders weet ik de regels niet van maar ook daar zal waarschijnlijk een verbod gelden voor de zomermaanden.
Voor zowel camper als tent kampeerders is het van belang te weten dat verschillende campgrounds in de zomermaanden gesloten zijn.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Even een stipje zodat ik later uitgebreid kan reageren. :D
Afbeelding
FemkeB
Amerika-ontdekker

Bericht door FemkeB »

Wat ons opviel: je kunt op verschillende plekken een fee betalen (van 20 dollar), maar iedereen lijkt gewoon langs die betaalpunten te rijden. Misschien is dat iets om ergens in het artikel te vermelden. Wij snappen nog steeds niet waarom er geen controle oid was.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb zelf nog nooit een hokje gezien voor de entree, ik weet niet beter of je moest naar het visitor center voor de fee, en om je krantje en park map op te halen.
Dat veel menen doorrijden bij de betaalpunten kan komen omdat ze al een America the Beautiful Pass hebben.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er staat in ieder geval zo'n feestation als je vanaf Death Vally Junction via de CA-190 het park ingaat, deze staat vlak voor de afslag naar Dantas View aan de rechterkant van de weg, je kan er betalen of je AtB pass door de gleuf halen en krijgt dan een bonnnetje om achter het raam te leggen en je kan er een parkkrant/parkkaart meepakken.
Als je over de Badwater Road via Shoshone het park binnenkomt heb je geen feestation en moet je langs het VC .
Hoe het op de andere toegangs wegen is weet ik niet
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Death Valley is een supermooi national park, maar de grootte van het park maakt het moeilijk om een goede eerste indruk te krijgen zonder heen en weer te rijden tussen de verschillende bezienswaardigheden. Daarnaast zijn de meeste mensen toch op doorreis van Las vegas naar Yosemite, waardoor de meesten ervoor kiezen om geen overnachting in Death Valley te nemen, gezien de afstand tussen death Valley en Las Vegas, laat staan dat men er voor kiest om meer dan 1 overnachting te plannen. Zonde, want zoals gezegd is het juist in Death Valley eigenlijk een must om, gezien de temperaturen en de stand van de zon, erop uit te trekken vroeg in de morgen of laat in de middag. Minstens 1 overnachting in het park is daarom wel aan te raden.

Ik vond de meest ideale route voor een dagbezoek aan Death Valley eigenlijk de volgende, gezien vanaf Lone Pine:
190 richting Stovepipe Wells, bezoek aan Sanddunes, bij de splitsing bij Furnace Creek ranch eerst linksaf slaan naar Zabriskie Point, vervolgens terug en bij de splitsing linksaf de weg richting Badwater, waar je ook een bezoek kunt brengen aan de Borax mijnen en de one way weg naar Artist's Palette kunt rijden. Volgende stop is Devil's Golfcourse aan de rechterzijde. Daarna volgt Badwater.

Je mist dan wel Scotty's Castle, Racetrack, Teakettle Junction en Dantes Peak en nog wat bezienswaardigheden, maar je hebt een goede EERSTE indruk van het park. Het is sowieso te groot om alles in 1 dag te bekijken.

Ik vind zelf het volgende kaartje de meest handige, daar staan wat alternatieven beschreven waar een ieder zijn of haar voorkeur route uit kan halen.
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... 0Vegas.pdf

Ik wil verder nog een ding kwijt:
First timers denken echt dat Death Valley een verschrikking is door de hoge temperaturen, verhalen over opgeblazen motors doordat de airco aan stond en horror verhalen van mensen die zonder water gestrand zijn in the middle of nowhere en het niet overleefden. Deze verhalen zijn over het algemeen zwaar overdreven. Ja, er zijn mensen vermist en overleden in het verleden, maar dit waren meestal mensen die zich echt in het meer onbekende deel van Death Valley begaven en niet goed voorbereid op pad zijn gegaan en pech kregen. Als je de meest toeristische bezienswaardigheden volgt dan zul je niet snel op een onbegaanbare weg komen waar verder geen mens in de buurt komt. Zorg voor genoeg benzine, genoeg water en genoeg snacks voor onderweg voor het geval dat...

Death Valley is echt een national park dat ontdekt moet worden, maar helaas is dat onmogelijk in één of 2 dagen.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Handig kaartje met verschillende routes in Death Valley:

http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... 0Vegas.pdf
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

vergeet ook de wandelingen niet:
- Golden Canyon: ongeveer 3 km lang met intense gele ,rode en oranje tinten.
Salt Creek Trail: een ongeveer 800 meter round-trip rond een klein stroompje waar men de 'pupvis' kan zien.
Wij waren hier midden april en het was al heel warm om te wandelen.

Ook Zabriskie Point (mooi uitzichtpunt) en Artist's drive ( kleurrijk) zijn de moeite waard ,net als Badwater basin.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Oke, even mijn 'look' op DV.
Zoals Michel al zegt is het een gigantisch groot park en alles ligt erg ver uit mekaar. Daarom raad ik in de route topics toch altijd één overnachting aan. Het park is echt op zijn mooist in de late avondzon en vroege zonsopgang. De kleuren is het park zijn dan fantastisch mooi.

-Wat betreft het betalen. Als je van de 95 south neemt van Goldfield naar Beatty en je slaat rechtsaf op de 276 kom je wel degelijk een betaalstation tegen. Echter is dit niet altijd bemand. (zo ook niet toen wij er binnen reden afgelopen juni)
Als je van Lone Pine naar Stovepipe Wells rijdt, staat er een Ranger Station in SPW waar er buiten ook een automatisch betaalmachine staat. (ik weet niet precies hoe die dingen werken want wij hadden een jaarpas). In het ranger station krijg je dan een recu wat je aan de binnenkant van je raam moet hangen.
Verder kan je ook betalen in het (voorlopige) visitors center bij Furnance Creek. Als je van Las Vegas, via Shoshone over Badwater Road het park binnen rijdt kom je geen VC of ranger Station tegen en dus ook geen automatisch betaalmachine. (of ik ben 2 keer niet goed wakker geweest, want wij reden die weg 2x tot dusver)
De weg van DV junction en van Beatty richting het park kan ik geen uitspraken doen aangezien wij daar nog niet reden.

- Het park zelf dan:
Voor de 'first timers':
Badwater, Devils Golfcourse, Artist Drive, Zabriskie Point en Dantes View zijn echte mustsees. Aangevuld met 20 mule Team Canyon drive, Mustard Canyon Drive en de Mesquite Sanddunes (nabij Stovepipe Wells).
Vraag bij het betalen altijd een mapje zodat je makkelijk je weg kan vinden naar de bezienswaardigheden.
Vergeet ook uiteraard het 'star gazing' niet, zo gauw het donker wordt even buiten de dorpjes sterren kijken.

-Voor de 'niet first timers':
Wat ik echter het mooiste uitkijkpunt van het park vind is Aguereberry Point in het westen van het park. Onbeschrijfelijk uitzicht hier en wat een rust. Voor 'first timers' raad ik het niet aan, maar voor wie een tweede of derde bezoek doet is dit aan absolute must. Op de weg ernaartoe ligt er ook het Aguereberry Camp, waar Pete woonde en zijn mijnen uitbaatte. Mooie stop als je van zulke dingen houdt. Verder liggen aan de westzijde ook de Charcoal Kilns, op zich is dat geen must see, maar wel leuk als je toch aan de westkant van het park bent.
Van het park richting Beatty kan je nog het spookstadje Rhyolite, op zich ook geen must maar wel een leuke stop.
Daar begint ook de dirtroad naar Titus Canyon, een prachtige dirtroad doorheen een smalle canyon. Onderweg is er nog het kleine Leadfield, een spookdorpje met maar enkele vervallen huisjes.
Aan Badwater Road ligt ook de trailhead van Golden Canyon, een erg mooie wandeling doorheen deze mooi gekleurde canyon.
Verder is er nog Scotty's Castle maar dat was al gesloten toen wij er voorbij kwamen dus daar kan ik niet zo veel over kwijt, net als Ubehebe Crater en The Racetrack, die nog erg hoog op mijn lijstje staan (2012 ? :wink: )

Verder nog enkele opmerkingen :
Dirtroads zijn ook hier verboden met de huurwagen. Je kan bij Farabees (bij Furnance Creek) een jeep huren om de ruwere dirtroads te rijden. Ze zijn helaas gesloten tussen Memorial Weekend en Labour day. Vraag, indien je toch met de huurwagen gaat, ALTIJD eerst naar de staat van de weg en onderschat de afstanden en de hitte niet !!! (ik zou dit expleciet vermelden in het artikel Dennis) Kijk ook eerst in de koffer of er een krik en een volwaardige reserveband zit als je over dirtroads gaat rijden!
Neem altijd voldoende eten en zeker drinken mee als je op pad gaat in afgelegen gebieden. GSM werkt niet overal in het park en ook internet is niet van de beste kwaliteit (bij Stovepipe Wells)
Doe als je gaat wandelen een hoed met rand (of pet) op zodat je wat beschermd bent tegen de zon want die is onverbiddelijk.

Mijn conclusie : Prachtig en bijzonder fascinerend park, waar je je tijd voor moet nemen (dus liefst zeker één overnachting) maar waar je goed moet uitkijken en informeren (en dus voorzorgsmaatregelen nemen) waar je naartoe gaat.

Eén van mijn meest favoriete parken !!

Bart

PS: foto's zal ik straks plaatsen
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Zoals beloofd ook mijn bijdrage:

Omdat iedereen andere voorkeuren heeft raad ik aan om eerst op internet informatie in te winnen en dan bij het bezoekerscentrum met de rangers te praten. Zij kunnen je meer vertellen over de conditie van de wegen, en aanraden hoe je het beste gebruik maakt van je tijd in het park. Ook hebben ze informatie boekjes, een schema van de ranger guided activiteiten en informatie over wandelingen e.d. De laatste keer dat wij er waren was het grote bezoekerscentrum onder constructie en zaten ze in een trailer, maar wanneer het grote centrum weer open is hebben ze waarschijnlijk een mooie film over DV. Zeker als het erg heet is, is het een goed idee om zo even af te koelen en een goede impressie van het park te krijgen.

Als je maar weinig tijd hebt: Zabriskie Point, Devil's Golf Course, Mesquite Sand Dunes, Devil's Corn Field, Artist's Palette, en Badwater Basin. Deze liggen allemaal redelijk dichtbij elkaar en zijn makkelijk tot 1 route te maken. Kijk als je bij Badwater Basin ook even naar de rotsen achter je; er staat een klein bordje met waar zeeniveau is.

Iets meer tijd: wandelingen in Golden Canyon (makkelijk) en Mosaic Canyon (iets moeilijker, maar nog steeds makkelijk), Borax Museum, wandeling bij Zabriskie Point (redelijk zwaar afhankelijk van hoe ver je gaat)

Meer dan 1 dag: Tour door Scotty's Castle, Ubehebe Crater. Zeer de moeite waard, maar door de grote afstand van de andere bezienswaardigheden zou ik het alleen doen als je meer tijd te besteden hebt zodat je DV niet alleen vanuit de auto ziet.

Dante's View en Racetrack Playa heb ik helaas nog niet zelf gezien, maar ik hoor daar niets dan goede verhalen over.

Bereid je goed voor en zorg ervoor dat je altijd genoeg water bij je hebt, minstens 4 liter per persoon per dag! Zelfs als je alleen maar door DV heenrijdt is het verstandig om een noodratsoen te hebben. Houd er ook rekening mee wanneer je plannen maakt om te wandelen, want je moet al je water met je meedragen. Als je de auto verlaat om in een verlaten gebied te gaan wandelen, stel iemand op de hoogte of laat een briefje achter met je plannen en wanneer je verwacht terug te zijn.

DV is heel uitgestrekt en afstanden vertekenen heel makkelijk. Iets wat heel dichtbij lijkt, is in werkelijkheid vaak ver weg en berg op, berg af is heel vermoeiend. Weet je grenzen en keer om voordat je niet verder kan. Je hebt geen ontvangst op je telefoon dus help is niet altijd dichtbij.

Let er ook op dat je ten alle tijden weet hoe je weer terug naar je beginpunt komt!

Kijk uit voordat je je voeten neerzet, net als in de rest van het zuidwesten zitten er enkele giftige slangen en andere beestjes in DV. De kans dat je ze tegenkomt is verwaarloosbaar, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Dat gezegd, behalve de extreme hitte is het risico in DV niet groter dan in andere parken in het zuidwesten. Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en jezelf goed voorbereidt zal je bezoek aan Death Valley een geweldige ervaring om nooit te vergeten zijn.

Minimaal 1 overnachting, zodat je twee dagdelen te besteden hebt en de zonsondergang en -opkomst kan meemaken.

Iemand anders had alle mogelijke plaatsen al genoemd, maar ik wil iedereen graag aanraden om of in Furnace Creek/Ranch (dichtbij Zabriskie en het zwembad is verwarmd dus je kan ook als het buiten koud is heerlijk zwemmen) of bij Stovepipe Wells (basic, bij de Sand Dunes) te overnachten. Er is heel weinig luchtvervuiling, dus de nachten zijn prachtig en je kan de zonsondergang en -opkomst zien, zonder veel door het donker te hoeven rijden.

Zeker weten! Voor mij is DV echt een park waarop je niet uitgekeken raakt ... je ontdekt telkens weer nieuwe dingen.

Net als bij andere NP biedt ook DV ranger guided wandelingen aan die zeer de moeite waard zijn. Als je op 's nachts op een guided hike bij de zandduinen gaat is het verstandig om een zaklamp mee te nemen.

Het voorjaar is een geweldige tijd om DV te zien; alle wildbloemen staan in bloem en het weer is aangenaam, maar het is ook een van de drukkere tijden. Toen we er in Februari waren verbaasden we ons over de absolute stilte, zoiets had ik nog nooit eerder gehoord, en dat was in April helaas niet zo ... je hoort dan soms toch een licht gezoem in de achtergrond.

Zorg ervoor dat je de tank helemaal opvult voordat je naar DV rijdt. Benzine is ontzettend duur in het park!

Ik weet niet precies wat voor foto's je zoekt maar als je een foto op mijn blogs ziet die je kan gebruiken kan ik hem onbewerkt en op groot formaat sturen. Het is dag 1 & 2 van 2010 (nog met mijn oude camera dus kwalitatief iets minder) en dag 13 & 14 van 2011.

Als afsluiter een foto van Zabriskie Point tegen strakblauwe lucht.
Afbeelding
Afbeelding
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Prachtig! :thumbup: Bedankt allemaal. Ik ben al aan het categoriseren van informatie (en heb al een klein stukje geschreven), maar meer info kan er altijd bij, dus ga vooral door als je nog dingen wil toevoegen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Bijgaand een aantal fotos'

Moving Rocks off The Racetrack

Afbeelding

Mustard Canyon, mensen worden nietig

Afbeelding

Teakettle Junction

Afbeelding
desperate housewive
Amerikafan

Bericht door desperate housewive »

Hier ook een heftig lid van de fanclub van Death Valley.
wij zijn er twee keer geweest (juli 2010 en juli 2011).
Omdat mijn dochter niet echt een wandelaar is doen wij ook geen echte hikes doch wij zijn wel naar Zabriskie point, Badwater, Devil's Course (2010) en badwater en de sand dunes (2011) geweest. Misschien dat ik nu wel iets vergeet. Het is inderdaad heel warm maar al bij al vond ik het best te doen. 'Wij hadden eigenlijk veel te veel water aangeschaft omdat wij zoals alle "nieuwelingen" afgeschrikt waren door al de gruwelverhalen die de ronde doen over Death Valley. Mijn eerste indruk was : man man man, wat is het hier heet (maar toen we nog niet hoe heet Las Vegas is). Het binnenrijden van Death Valley is ook een huzarenstukje : draaien en keren. Omhoog, omlaag.
Het landschap is werkelijk uniek. Moeilijk te beschrijven. Wij kwamen in 2010 van drie dagen groen Yosemite en deed dat park nog een beetje denken aan Zwitserland dan is Death Valley buiten categorie. Heel prachtig dank zij (door gebrek aan groen) zijn dorre lelijkheid. Op het moment dat ik er in 2010 was, haatte ik de hitte en later dacht ik "yep, we zijn er geweest en yep, zo'n ervaring moet je meegemaakt hebben". Bij het buitenrijden staat er "see you soon again". Ik dacht nog "grappenmakers". En kijk, een jaar later was ik er terug :D In badwater was er die warme wind die mijn jurk deed opbollen. Heerlijk gewoon. Het liep al tegen de avond en er was haast niemand. Minder leuke ervaring was dat wij, vorige zomer, er juist waren toen de badwater ultraloop plaatsvond. De deelnemers logeerden net als wij in Furnace Creek en het was heel heel druk. De parking was volledig door hen ingenomen en eerlijk gezegd : die mensen waren redelijk opgefokt en luidruchtig. Als we dat op voorhand hadden geweten. Dit jaar waren we een week later en was het oef heel rustig. Genieten van de stilte.

Tips voor nieuwelingen : benzinetank vol, voldoende water en geen schrik hebben en vooral genieten van de aparte schoonheid.
Hoeveel tijd : zeker een dag (wij doen geen hikes). Het is uitgestrekt.
Overnachting : wij zijn 2x voor Furnace Creek gegaan. Minpunt : de deelnemers aan de badwater ultraloop vorig jaar en de airco die veel lawaai maakt.
Pluspunt : rustig, prachtige sterrenhemel, het museum, dit jaar de lekkerste pasta geëten van gans onze reis (in het steak restaurant). grappige kranen aan de wastafel, goeie bedden. Vorig jaar werden wij verwelkomd door een roadrunner en dit jaar liep de (huis) coyotte rond :lol:
Grappig detail : de boete om je hond mee op de kamer te nemen is kleiner dan dat je een sigaret zou roken. :lol:
Zou je weer teruggaan ? O ja, zeker weten !!!!!! Maar dan zal niet volgend jaar zijn :cry:
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Topper dit NP.
Nog een link over de mooie hike van Zabriskie Point naar Golden Canyon: http://www.birdandhike.com/Hike/DEVA/Za ... Golden.htm

Deze hike in de zomer vroeg op de dag inplannen..
Gr, Gerben
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Onze Death Valley ervaringen van dit jaar.

Overnachten:
We hadden expres voor twee overnachtingen op twee plekken gekozen daardoor hadden we één volle dag om (een deel van) het park te doen. Komend vanuit het zuiden - Baker - hebben we de eerste nacht in Tecopa Hotsprings Resort geslapen (ik weet dat dit nog geen DV is, maar kan misschien toch worden meegenomen). Een motel, met een 'hot spring' op een paar meter van je kamer. Geen ontbijt in de morgen, dus zelf wat regelen; bij de buurman is een winkeltje of anders op de heenweg. Laatste mogelijkheid is op weg naar DV in Shoshone bij Cafe Cést So Bon. Bij het motel is ook een restaurant - pastels Bistro. Heerlijk gegegten op een simpel terras in de ondergaande zon. Wrel even navragen of het geopend is, anders moet je naar Shoshone om te eten.
Het is allemaal heel basic, maar wij vonden het een heel aparte ervaring.
Bonus: het ligt dicht bij China Ranch, een groen kleinood in een weerbarstige omgeving.

Tweede overnachting was in Stovepipe Wells. Daardoor hadden we een hele dag voor het verkennen van DV.
Deze accommodatie sprak ons meer aan dan Furnace Creek (waar we even hebben rondgekeken en 'gillend' zijn weggelopen: veel te massaal en commercieel. Hier was het dat we voor het eerst een buitengewoon onvriendelijke barbediende geen fooi hebben gegeven.) Het oogt bij Stovepipe Wells allemaal wat authentiekeer en eenvoudiger, terwijl toch alles voorhanden is (incl. zwembad).

Death Valley
'Verplichte' kost:
- Badwater Basin, natuurlijk e ven de benen strekken op de zoutvlakte
- Devil's Golf Course, niet echt spectaculair, het is omdat het zo dicht bij de hoofdweg ligt
- Artist's Drive and Palette: fantastisch, stoppen waar het kan en genieten
- Zabriskie Point: erg mooi en makkelijk bereikbaar
- Stovepipe Wells: zonsondergang in de duinen, mooi ondanks een (zand)storm en niet echt avondrood

De tweede dag vanuit Stovepipe Wells nog in de vroege ochtend de Mosaic canyon voor een deel gelopen (vooral het eerste stuk is mooi). Daarna de hoofdweg verlaten en via de Emigrant Canyon en Wildrose Canyon naar de Wildrose Charcoal Kilns gereden, laatste stuk van de weg is slecht, maar te doen met een gewone auto. Enorme hagelbui maakte alles wit en nog unieker. Hadden graag doorgereden naar een uitzichtpunt, maar vonden de weg te slecht.
Afdaling via de Wildrose Canyon - min of meer geplaveid en prima te doen - naar de Panamint Valley en dan naar het noorden (Lone Pine).

Gaan we nog een keer terug: JA, dat hoop ik in ieder geval.
Ik wil dan vooral het noordelijke deel - boven Stovepipe Wells bezoeken. En ga zeker terug naar Tecopa voor een wandeling bij China Ranch en een extra ritje door het achterland over een deel van de Old Spanish Trail.

Benzine tip: komend vanuit het zuiden de tank vullen in Baker; het loont de moeite daar even te shoppen bij alle pompen; wij vonden een verschil van $0,50 per gallon tussen de goedkoopste en duurste.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer