Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV2012: Inge67

Bericht door Sten »

inge67 schreef: ...

Er wordt toch geschreven dat je tot juni van 2012 je confirmation code kan checken? Stel je checkt om welke reden dan ook je confirmation nummer pas in december en je hebt een lage casenummer? Is het dan 'too bad'? Dat kan ik me toch niet voorstellen, precies omwille van deze zin:

DV Program 2012: Entrants in the Diversity Visa 2012 lottery may check the status of their entries through the Entry Status Check on the E-DV website now through June 30, 2012.
Het beste is Kentucky direct te vragen. Het leek mij ook dat je nummer dan inmiddels voorbij is qua interviews... Iets kunnen checken zegt natuurlijk niets over termijnen. Er zijn veel winnaars die na maanden nog eens inchecken, gewoon zomaar. Het zegt alleen wat over de beschikbaarheid van de controle app DV2012.
Misschien is dit het: je kan dan nog aan de beurt komen, maar hebt geen prioriteit op alle andere nummers die wél gereageerd hebben...
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Oei nu begin ik toch te twijfelen. Ik had het idee om mijn papieren pas terug te sturen na onze trouw in November. Ik heb echter een zeer laag casenummer 69** en ga er daarom van uit dat het interview al in Oktober zal zijn.

Maar betekent dit dan dat je gewoon je kans kwijt bent?
Heb even op website gekeken maar kan niet zomaar een antwoord vinden op je vraag.
Persoonlijk ga ik ervan uit eens je case nummer voorbij is je kans voorbij is en men gewoon doorwerkt op de volgende case nummers.
Mijn advies: ondanks alle praktische complicaties met trouw en studerende kinderen en als dit echt je droom is: papieren zo snel mogelijk terugsturen.

Eens je interviewdatum hebt kan je eventueel die nog altijd proberen achteruit te schuiven door te bellen met de ambassade maar je bent alvast zeker dat je case nummer niet gaat verliezen.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik heb toch maar even gebeld met KCC. Als ik de papieren in November terugstuur moet ik niet wachten tot iedereen geweest is. Dan duurt het gewoon de tijd dat mijn papieren geprocessed worden en kom ik dus daarna aan de beurt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En wat als je in december of januari je papieren terug zou sturen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ook dan word je uitgenodigd nadat je papieren geprocessed zijn. Als natuurlijk tegen dan alle visa zijn uitgedeeld dan heb je pech. Het lijkt me echter sterk dat dat al gebeurd is in maart of april.

Ik heb het 3 keer gevraagd. Hij is het zelfs ergens gaan checken en zij: M'm you do NOT have to wait until every one else has been interviewed. It is just a matter of processing your paperwork and you will NOT end up at the end of the line.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is dan al stap 1, en goed nieuws. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Inderdaad Elke....Phew!

Nu nog uitvissen hoe het zit met de studies en het pensioen en ik ben good to go :lol:
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wel we hebben opnieuw iets bijgeleerd!
Ik was dus verkeerd.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik heb ondertussen ook gebeld naar de USCIS over het studeren in België en dus 10 maanden per jaar in het buitenland vertoeven na het bekomen van een green card. Ze konden me niet meer zeggen dan dat een periode van 1 jaar gezien werd als guideline. De mensen die je aan de lijn hebt hebben ook duidelijk een draaiboek en als het er niet letterlijk in staat kunnen ze je niet helpen.

Ze hebben me dan verwezen naar de customs and border protections (www.cbp.gov). Ik kon het niet echt vinden dus heb ik een email gestuurd. Ik wacht nog op antwoord
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Nog eens zitten spitten op de site van Customs & Border Protection en dit gevonden:

an a U.S. lawful permanent resident leave multiple times and return

I am a lawful permanent resident of the U.S., can I leave the U.S. multiple times and return?

If you are a lawful permanent resident (green card holder), you may leave the U.S. multiple times and reenter, as long as you do not intend to stay outside the U.S. for 1 year or more.

If you intend to stay outside the U.S. for 1 year or more, you must apply for a re-entry permit with the U.S. Citizenship and Immigration Service (USCIS) prior to leaving the U.S. Re-entry permits are generally valid for 2 years from the date of issuance. Therefore, if you are outside of the U.S. longer than the date the permit was issued, you may be denied entry into the U.S.

To apply for a re-entry permit, you must file an Application for a Travel Document (I-131) with the USCIS. If you applied for permanent resident status, but are not yet officially a lawful permanent resident "green card holder" and you need to leave the U.S. on emergency, you must apply for and receive advance parole to leave the U.S. by filing a I-131 with USCIS. Information on how to file the I-131 is available on the USCIS Website.

If you are required to file documents prior to leaving the U.S., it is imperative that you do so, otherwise, you may be found inadmissible and denied reentry into the U.S.

If you are a green card holder and you do not stay outside the U.S. for 1 year or more, you should have either your green card (INS Form I-551, or your returning resident visa to re-enter the United States. You are not required to present your unexpired passport, however it is not a bad idea to carry it with you.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zou zo denken dat het wel zal lukken voor je twee oudsten...
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Het lijkt er heel erg op...maar ik zou graag ergens iets concreets op papier zien staan of antwoord krijgen in een email. Ik wil niet het risico nemen dat ze aan de grens geweigerd worden.

Heb me trouwens op jouw aanraden bij VIW aangesloten en ga zodra ik een lidnummer heb op zoek naar 'lotgenoten'
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inge, ik vrees er een beetje voor dat je waarschijnlijk een "we bekijken het geval per geval" antwoord gaat krijgen. In het beste geval moet je eens proberen om per telefoon een supervisor of zo vast te krijgen (of hoe noemen die rangen in overheidsdienst?). Niet per mail, want dan zijn er bewijzen en dat is iets wat die kerels misschien niet willen. Maar aan de telefoon kan je dan vragen of, als hij zo'n geval voorgelegd krijgt en een oordeel moet vormen, of hij het dan toe zou staan. Of ze al ooit eens eerder dit meegemaakt hebben en het toegestaan hebben. (en zeggen dat je beseft dat dat natuurlijk geen garantie is voor dit specifieke geval ;-) )
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Je hebt waarschijnlijk gelijk. De bedienden die je aan de lijn krijgt werken volgens een strict antwoordenboek lijkt het wel, maar die info kan je online ook vinden
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Volgens mij blijft het een zaak van welke persoon je voor je hebt op het moment dat je het land weer in komt. Die persoon kan je door laten zonder problemen, of ze kunnen argwaan hebben en vragen gaan stellen. Op dat moment moet je die persoon kunnen overtuigen dat je alle intentie hebt om echt in de VS te wonen en dat die 10 maanden (of bij de tweede keer 2x 10 maanden) puur voor de studie was. Indien je ze daar niet van kan overtuigen, dan hebben ze het recht om de GC in te nemen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar zou je dan voor je zonen niet zo'n re-entry permit kunnen aanvragen? Als ze binnen die 2 jaar dan hun studie kunnen afronden loop je dan een stuk minder risico.
Een collega van mijn man is 6 jaar geleden naar de VS gekomen op een L1, maar had inmiddels via de DV-Lottery een GC gewonnen. Nu zijn ze wegens familie omstandigheden deze zomer terug verhuisd naar Europa, maar ze hebben wel zo'n re-entry permit voor 2 jaar aangevraagd en gekregen. Ik geloof dat dat niet zo'n heel groot probleem was, en nu kunnen ze eventueel nog 2 jaar lang terugkomen op hun beslissing.
Terug in Texas!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

inge67 schreef:Het lijkt er heel erg op...maar ik zou graag ergens iets concreets op papier zien staan of antwoord krijgen in een email. Ik wil niet het risico nemen dat ze aan de grens geweigerd worden.
Mijn moeder hoefde pas haar groene kaart in te leveren, toen ze langer dan een jaar weg was geweest. Daarvoor reisde zij ook af en toe hierheen en mocht hem houden. Mijn vader woonde destijds hier nog wel vrijwel permanent, dus een soortgelijke situatie, als die van jullie. Wel anecdotisch, maar misschien toch een geruststelling om te weten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is ook een heel duidelijke situatie he, niet iets waarbij je denkt dat mensen de boel aan 't belazeren zijn of zo. Ouders winnen green card, kinderen willen mee maar hebben hun studie bijna afgerond. Naar Amerika vertrekken wil dan zeggen quasi opnieuw beginnen en veelvouden van de kosten.
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik denk dat ik me inderdaad niet teveel zorgen moet maken. Voor Nicholas gaat het over 1x 10 maanden. Voor Ben zou het over 3x 10 maanden gaan, maar zouden we eventueel na het eerste jaar een re-entry permit kunnen vragen.

Er is ook niet gezegd dat ze wel willen verder studeren hier, ik wil alleen weten wat de mogelijkheden zijn. Zoals het er theoretisch nu voorstaat zouden we zomer 2013 verhuizen en er kan nog wel wat gebeuren in de hoofden van jonge mensen op 2 jaar tijd.

Ook jouw verhaal stelt me een beetje meer gerust Petra
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Geen reactie gekregen van CBP :(
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer