Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Diner

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
yarrah
Amerika-expert

Re: American Diner

Bericht door yarrah »

Het heeft ook te maken met personeelskosten en huur van het pand. Die zijn in nederland belachelijk hoog.
Starbucks moet b.v. op een A-lokatie zitten daarvan wil jij de prijzen niet weten.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

@Ebelix: TGI ooit in Rotterdam geweest? Wist ik helemaal niet!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

tosca schreef:Nee, die bedoel ik niet. Die zitten inderdaad overal en is zeer populair onder de Canadezen, maar voor mij nog wel te slappe koffie! Overigens wist iemand mij te vertellen dat inderdaad de donuts ook zeer goed te doen waren, maar dat hebben we niet meer geprobeerd.

Ik ga eens uitzoeken welke ik bedoelde. Overigens geen groot verschil met Starbucks, maar net iets sterkere koffie :).. Maar volgens mij hebben we deze voornamelijk in Vancouver gezien overigens.
Coffee-time? Lettieri? Robin's donuts? Second cup? Timothy's? Blenz? Dozen Donuts? JJ beans? :shock:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Njit schreef:@Ebelix: TGI ooit in Rotterdam geweest? Wist ik helemaal niet!
TGI heeft gezeten in het Maashoofd. Dit is het talud van de oude maasbruggen en vlak naast de Willemsbrug. Daar heeft al vanalles ingezetten. Onder andere een PACHA discotheek(logo met de kersen uit Spanje) en een fitnesscentrum. Wat er nu in zit weet ik niet.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

yarrah schreef:Het heeft ook te maken met personeelskosten en huur van het pand. Die zijn in nederland belachelijk hoog.
Starbucks moet b.v. op een A-lokatie zitten daarvan wil jij de prijzen niet weten.
Maar dat geldt voor Starbucks in Amerika ook. Je hebt gelijk dat de personeelskosten in Europa en zeker in Nederland beduidend hoger zijn dan in Amerika. Daarnaast is natuurlijk ook de arbeidsmarkt veel flexibeler in Amerika dan in Nederland. Als het in Amerika wat rustiger is kan je de mensen naar huis sturen en hier moet je ze doorbetalen want ontslaan is bijna onmogelijk.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

In Antwerpen op de Grote Markt is Chi Chi's, een Tex Mex restaurant .http://www.chichis.be/carte_nl.html
Deze vestiging is onderdeel van een keten met meerdere restaurants in het Brusselse en Wallonië maar volgens de website willen ze zeker nog uitbreiden.
In Duitsland,Denemarken, Oostenrijk en Azië zijn er ook nog enkele restaurants met de naam Chi Chi's.
In de Verenigde staten zijn ze dan weer bekend onder de naam Tumbleweed Tex Mex Grill http://tumbleweedrestaurants.com/ en volgens de website hebben ze locaties in Kentucky en Ohio.

Bij Chi Chi's in Antwerpen hebben wij al diverse malen lekker gegeten maar ook hun strawberry-banana margarita is een aanrader :wink: Kortom een leuk adresje als we weer eens dringend wat Mexicaanse/Amerikaanse sfeer willen opsnuiven :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nati schreef:In Duitsland,Denemarken, Oostenrijk en Azië zijn er ook nog enkele restaurants met de naam Chi Chi's.
In de Verenigde staten zijn ze dan weer bekend onder de naam Tumbleweed Tex Mex Grill
Dat komt omdat chichis in het (Mexicaans) Spaans hetzelfde betekent als "boobies"... :wink: Aan de andere kant... we hebben ook al Hooters, dus waarom geen Chichis... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

:lol: :lol: :lol:

Hier in Antwerpen anders geen Hooters toestanden want de bediening is voornamelijk van het mannelijk geslacht.
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

Ik heb nog even gegoogeld en volgens Wikipedia heeft Chichi's als restaurantketen tot in 2004 toch bestaan in Amerika ,ondanks de naam :wink: .

http://en.wikipedia.org/wiki/Chi-Chi's
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, wij hadden er hier een in de mall. Nu hebben ze alleen nog Mexicaanse sauzen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Nati schreef:In de Verenigde staten zijn ze dan weer bekend onder de naam Tumbleweed Tex Mex Grill http://tumbleweedrestaurants.com/ en volgens de website hebben ze locaties in Kentucky en Ohio.
Joh, Tumbleweed zit ook in Europa? Wat grappig. Je struikelt er hier in KY inderdaad over, ik heb er eentje op 3 km van mijn huis. Ik ga er alleen eigenlijk nooit meer heen...
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En ik heb nog nooit van Tumbleweed (behalve dat spul, dat door de woestijnen rolt :lol:) gehoord, grappig.

Edit: Ik zie, dat ze alleen in IN, KY en OH zitten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

In de jaren 90 heb ik in Oost-Europa wel bij Taco Bell, Wendy's en Dunkin Donuts gegeten. Ik kan me herinneren dat de Wendy's die in '94 in Krakau zat in '97 alweer dicht was, in Boedapest zaten ze toen nog wel. In '99 zat bijvoorbeeld in Sydney ook een Taco Bell, in '09 niet meer. Maar goed, McDonalds en KFC hadden beide al eens een valse start gemaakt in India (in de jaren 90?), maar in deafgelopen 4 jaar dat wij er woonden waren ze juist, na opnieuw begonnen te zijn, enorm aan het groeien. Taco Bell is daar nu ook sinds 2 jaar actief, net als Chili's. Tijden veranderen, misschien is Europa er nu wel klaar voor.
Terug in Texas!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

RNA schreef:Clint bedankt voor je aanvulling. Taco Mundo is van Taco Bell of lees ik dat verkeerd en zal Taco Bell komen voor de concurrentiepositie?
Nee zijn twee compleet verschillende bedrijven. Doelde meer op het feit dat Take Out Mexicaans populair begint te worden in NL :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Zeker wel, Taco Bell is hier welkom :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer