Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen naar Amerika
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Verhuizen naar Amerika
Die lijstjes zijn allemaal leuk en aardig en zeggen misschien wel wat, maar niet alles. Zo stond in een ander lijstje Atlanta een jaar op 3, het jaar erna kwam het er niet in voor en het jaar daarna stond het weer op 2. En er was in die drie jaar echt niet zoveel veranderd. En een stad als Augusta, GA scoort ook altijd goed, maar in andere lijstjes weer niet. Neem het met een korreltje zout, maar als het je aanspreekt ga er dan vooral eens kijken.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben zulke lijstjes wel gebruikt in onze online zoektocht. Niet zozeer om de steden die daar op staan nou direct te bezoeken, maar meer om ideeen van potentiele steden op te doen. Daarbij worden er ook vaak veel cijfers bij genoemd en vergeleken en ook dat was voor ons best interessant.
Overigens net uurtje geleden aangekomen in ons hotel in Atlanta.
Morgen afspraak met Bandido, we hebben er zin in! 
Overigens net uurtje geleden aangekomen in ons hotel in Atlanta.

Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
Welcome in America 
Veel plezier gewenst!

Veel plezier gewenst!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bart, ik wist zo direct geen beter topic te vinden dan hier. Maar naar aanleiding van de berichten op dit forum over Atlanta en jouw blog over de verhuis naar jullie nieuwe woning, ben ik via www.realtor.com eens gaan kijken naar Atlanta, en meer bepaald naar de streek waar jullie wonen. WOW!bart1 schreef: Maar toch woon ik liever in Atlanta, al is het maar omdat Bandido ons erin 'gebabbeld' heeft. Het is een vrij grote stad waar je kan kiezen voor midtown of voor de suburbs met bergen en zee op een voor Amerikaanse normen redelijke afstand. Heel wat bedrijven vestigen zich in buitenwijken zoals Marietta, Kennesaw, Sandy Springs, Alpharetta enz. Hier kan je dan naar Europese normen echt wel mooie huur en koophuizen vinden met een lap grond die tig keer zo groot is dan in Belgie of Nederland. Ook de dagelijkse uitgaven zijn hier best betaalbaar.

Hoe is de commute naar downtown Atlanta?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Bandido
- Amerika-expert
Laat ik op die laatste vraag maar eens antwoord geven, maar die commute kan in de spits best oplopen. Het verkeer kan er behoorlijk vastzitten, al valt het in vergelijking met de Randstad nog wel mee. Maar het is wel een voordeel dat veel werkgelegenheid in Atlanta niet perse in downtown is. Veel is ook in wat wij hier de "Northern Perimeter" noemen, ofwel de halve donut zo langs de noordrand van de stad. En op die manier wordt de commute vanuit de noordelijke buitenwijken alweer een stuk korter.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dus zoals hier, die commute. We wonen 40 km van downtown af, wat hier dus echt het financiele centrum is (Bay street), waar mijn man werkt. Maar in de spits is dat heel snel 1,5 uur rijden. Vandaar dat hij de trein neemt, dan staat hij binnen het uur van hier aan de voordeur tot aan de deur van zijn kantoor. En ondertussen leest hij. (die neiging krijg je ook wel in de fille, maar dat is natuurlijk te gevaarlijk
)

Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is hetzelfde hier. Wij wonen een kilometer van de metro en 18 kilometer buiten het centrum van Washington. Als ik een rondleiding heb moet ik dan wel metro nemen (geen straf, want ik lees inderdaad, alleen word ik soms wat claustrofobisch bij de gedachte, dat we door die tunnels rijden). In de spits doe je er al gauw een uur over met de auto (om van parkeren nog niet te spreken). Manlief rijdt wel, omdat hij klanten moet bezoeken, maar zit dus ook regelmatig vast in het verkeer. Volgens mij is dit alles echter niet anders in Europa.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal vergelijkbaar zou ik niet zeggen. Mijn man heeft een tijd aan de Wetsstraat in Brussel gewerkt (hartje Europese buurt, bekend van de filles). Dat was 70km, en dan vertrok hij op tijd (rond 7am) en was 1,5 uur later daar. Nu wonen we op de helft van die afstand en doen we er even lang over.
Vanuit Beringen in Limburg en Kasterlee in Antwerpen is het ongeveer 60-70 km aan Brussel (of Diegem, rand rond Brussel) en dat kon je tot enkele jaren geleden wel op 1,5 uur doen. Geen idee of het ondertussen zoveel erger geworden is.
Antwerpen Centrum in komen op het spitsuur, dat was weer iets totaal anders! Daar deed ik ooit op vrijdagochtenden 45 minuten om vanaf de ring tot in het hartje van Antwerpen te geraken.
Vanuit Beringen in Limburg en Kasterlee in Antwerpen is het ongeveer 60-70 km aan Brussel (of Diegem, rand rond Brussel) en dat kon je tot enkele jaren geleden wel op 1,5 uur doen. Geen idee of het ondertussen zoveel erger geworden is.
Antwerpen Centrum in komen op het spitsuur, dat was weer iets totaal anders! Daar deed ik ooit op vrijdagochtenden 45 minuten om vanaf de ring tot in het hartje van Antwerpen te geraken.
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien had ik niet Europa, maar Nederland moeten schrijven. Mijn broer althans klaagt steen en been over alle tijd, die hij in files doorbrengt. Maar ja, misschien is alles ook relatief en maar net waar je aan gewend bent. Ik zou er niet aan moeten denken westelijker, dan wij, te wonen. Van hieraf staat de interstate tot mijlenver verderop compleet vast in het spitsuur. Gelukkig zijn er wel ook nog sluiproutes.
-
- Amerika-expert
Ik heb het geluk dwars door een regionaal park naar het werk te rijden, en dan via de achteringang het werkterrein op. Behalve de geweldige vergezichten (tenzij er mist is), is het ook nog een stoplicht-vrije, file-vrije commute. De interstate daarentegen (die ik ook zou kunnen nemen en zo een mijl aan afstand kunnen besparen) is een parkeerplaats in het spitsuur.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het grappige is, dat als manlief naar zijn kantoor hier in Virginia gaat, het qua afstand verder is, maar qua tijd veel minder. Omdat je vanuit Virginia altijd een brug over moet om in Washington DC (of Maryland) te komen, zijn de files die kant op een garantie, voornamelijk door de bruggen. Ik snap niet, dat er niet meer worden gebouwd. Maar ja, je ziet hetzelfde met Manhattan. Maar goed, we gaan
.

- Bandido
- Amerika-expert
Tja, als ik het heb over mijn eigen commute, dan is het een ander verhaal: die is welgeteld 4 blocks. En ik ben dus een van die weinige gelukkigen die lopend of per fiets naar het werk kan. En als ik om 5:30 pm mijn kantoor verlaat, sta ik om 5:35 in mijn woonkamer. 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ok leuk al die commutes maar hoe is het met Matjongs ontdekkingsreis ??
Hallo computerfreaks doe eens mailen !

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waar woon jij Flipje?FlipjeBTiel schreef:Ik heb het geluk dwars door een regionaal park naar het werk te rijden, en dan via de achteringang het werkterrein op.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Uit een ander topic.
FlipjeBTiel schreef:
Daarbij wel gezegd dat "mijn" stukje CA in de SF Bay Area is. CA is groot en divers en voor elk wat wils.
Gr., Flipje
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Verkeer in Atlanta valt tot nu toe niet echt tegen eigenlijk, maar we waren dan ook wel op het ergste voorbereid. Vergeleken veel andere plekken waar we geweest zijn is het vrij druk, en over een stukje waar je volgens Google maps 15 minuten over rijdt kun je in de spits gerust 45 minuten doen. Buiten de spits vind ik het wel meevallen. Als je vanuit de noordelijke suburbs richting downtown rijdt is het niet echt grappig, vorige week nog 2 uur vast gestaan op een stukje van 30 minuten. Ik verwacht niet dat we vaak naar downtown moeten rijden, maar zo nu en dan moet je wel, en dan duurt het gewoon lang.
Bart vertelde me dat hij uit onze buurt weg is gegaan omdat hij het verkeer te druk vond. Ik kan me dat wel voorstellen, maar hopelijk hebben mijn vrouw en ik er minder lastig van omdat we ons kantoor dicht bij huis kunnen uitzoeken. Daarbij komen we uit Amsterdam dus we zijn wel wat gewend. We wonen hier nu een maandje dus de tijd zal het leren.
Bart vertelde me dat hij uit onze buurt weg is gegaan omdat hij het verkeer te druk vond. Ik kan me dat wel voorstellen, maar hopelijk hebben mijn vrouw en ik er minder lastig van omdat we ons kantoor dicht bij huis kunnen uitzoeken. Daarbij komen we uit Amsterdam dus we zijn wel wat gewend. We wonen hier nu een maandje dus de tijd zal het leren.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hij gaat fijnkaap koraal schreef:Ok leuk al die commutes maar hoe is het met Matjongs ontdekkingsreis ??

- DixieChick
- Amerika-expert
Even een kleine off-topic, maar als ik naar Atlanta moet, vind ik de I285 (de ringweg) altijd wel een crime hoor. Als er geen file staat, dan is er wel een ongeluk gebeurt. Maar goed, als je in Atlanta woont (en niet als provinciaaltje zoals ik van buitenaf moet komen), dan valt het mij wel altijd op dat enorm veel shortcuts zijn, waardoor je veel avan dat verkeer kan vermijden.
Elke> ik zal het nog gekker vertellen, waar wij wonen hebben je een huis met vier slaapkamers, twee/drie badkamers en zo'n 2200 square foot voor zo'n $175 000...maar ja, dan moet je wel temidden van de katoenvelden en perzikgaarden willen wonen, met als grootste werkgever de DoD
Maar goed, het kan dus nog best hoor 
Elke> ik zal het nog gekker vertellen, waar wij wonen hebben je een huis met vier slaapkamers, twee/drie badkamers en zo'n 2200 square foot voor zo'n $175 000...maar ja, dan moet je wel temidden van de katoenvelden en perzikgaarden willen wonen, met als grootste werkgever de DoD

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ondanks de prijs wordt het dan een heel pak minder aantrekkelijk. (En het volgen van jouw blog is ook niet bevorderlijk om me te overhalen ).
In Michigan City, waar we vroeger geweest zijn, kan je nu ook zulke huizen voor die prijs kopen. En alhoewel we het er toen heel leuk vonden, zou ik er nooit lange tijd willen wonen.

In Michigan City, waar we vroeger geweest zijn, kan je nu ook zulke huizen voor die prijs kopen. En alhoewel we het er toen heel leuk vonden, zou ik er nooit lange tijd willen wonen.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2916 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-