Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
We gaan weer terug naar Nederland :(
Re: We gaan weer terug naar Nederland :(
Gefeliciteerd met de aankomende kleine. Als het een kwestie van werk en geld is dan is er weinig aan te doen. Heimwee kan heel moeilijk zijn, het is er hier echt een hele andere levensstijl in veel opzichten, en het gaat uiteindelijk toch om je persoonlijk geluk.
Ik ben zelf nu al meer dan 8 jaar hier in de VS, en het verbaasde me een paar jaar geleden toen ik opeens besefte dat ik dacht dat ik niet meer terug naar Nederland kon gaan. Alles leek zo klein en ik was al zo ver-Amerikaanst dat ik me een leven in Nederland niet echt meer voor kon stellen. Dat was tegelijkertijd ook wel moeilijk, want ik had daarbij ook meteen het gevoel dat er geen 'thuis' meer was. M'n ouders waren jaren voordat ik vertrok gescheiden, maar verhuisden onderlaatst beiden naar andere provincies in Nederland, en het ouderlijk huis waar ik geboren was is nu niet meer bewoond door familie. Dat was best een moeilijk om te beseffen, dat 'thuis' zoals ik het kende er niet meer was. Jammer genoeg heb ik het ouderlijk huis niet nog een laatste keer bewust kunnen bezoeken voordat m'n moeder verhuisde, dus dat hoofdstuk is nu afgesloten.
Het is ook niet makkelijk voor iedereen om een drastische omslag te maken wat betreft levensstijl, omgeving, atmosfeer, etc., en ik denk dat veel mensen onderschatten hoe ingrijpend zoiets kan zijn. Aan de andere kant heb ik ook mensen ontmoet die hier al jaren zijn, maar die zo dicht bij hun fam blijven dat ze nooit echt volledig met de maatschappij integreren, en dan is het misschien ook een goede vraag wat je dan eigenlijk hier doet. Dus ik zou zeggen, moedige zet, en je hebt toch een avontuur meegemaakt.
Ik ben zelf nu al meer dan 8 jaar hier in de VS, en het verbaasde me een paar jaar geleden toen ik opeens besefte dat ik dacht dat ik niet meer terug naar Nederland kon gaan. Alles leek zo klein en ik was al zo ver-Amerikaanst dat ik me een leven in Nederland niet echt meer voor kon stellen. Dat was tegelijkertijd ook wel moeilijk, want ik had daarbij ook meteen het gevoel dat er geen 'thuis' meer was. M'n ouders waren jaren voordat ik vertrok gescheiden, maar verhuisden onderlaatst beiden naar andere provincies in Nederland, en het ouderlijk huis waar ik geboren was is nu niet meer bewoond door familie. Dat was best een moeilijk om te beseffen, dat 'thuis' zoals ik het kende er niet meer was. Jammer genoeg heb ik het ouderlijk huis niet nog een laatste keer bewust kunnen bezoeken voordat m'n moeder verhuisde, dus dat hoofdstuk is nu afgesloten.
Het is ook niet makkelijk voor iedereen om een drastische omslag te maken wat betreft levensstijl, omgeving, atmosfeer, etc., en ik denk dat veel mensen onderschatten hoe ingrijpend zoiets kan zijn. Aan de andere kant heb ik ook mensen ontmoet die hier al jaren zijn, maar die zo dicht bij hun fam blijven dat ze nooit echt volledig met de maatschappij integreren, en dan is het misschien ook een goede vraag wat je dan eigenlijk hier doet. Dus ik zou zeggen, moedige zet, en je hebt toch een avontuur meegemaakt.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik kan het me goed voorstellen. Voor ons was de zwangerschap van mijn vrouw reden om ons visumaanvraag te vertragen, simpelweg omdat we dit met familie en vrienden wilden delen. Iedereen had het bij ons maar over het VS paspoort dat we konden krijgen, en alhoewel ik dat voordeel best begrijp vind ik de waarde van familie en vrienden zoveel zwaarder wegen. Dat is gewoon niet te vergelijken. De kleine is nu bijna 6 maanden en ik vind het best lastig dat zijn opa en oma en vrienden er niet zijn. Ik kan me ook nog nauwelijks voorstellen hoe de zwangerschap moet zijn zonder familie en naasten... Lijkt me heel moeilijk! Het is dat er zoveel dingen zijn die ons aan Amerika binden, maar in jullie situatie kan ik me stap heel goed voorstellen! Heel veel sterkte met de zwangerschap en veel geluk in Nederland toegewenst. 

Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Het gekke is eigenlijk dat we wel zo gepland hadden: Naar de VS en daar een kindje krijgen. En dat ik dat nog niet eens het meest vervelende van het verhaal vind... Maar de financiële kant wel! Nu ik zwanger ben zie ik alles wel heel erg emotioneel en wil ik het liefst morgen op het vliegtuig stappen...
Gelukkig nog maar 3 weken...
Gelukkig nog maar 3 weken...
Ach zo zie je maar niet alles in het leven loopt volgens "planning"... om het maar even krom te zeggen. Nogmaals heel veel succes met voorbereiden... en aftellen 

www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en alle goeds voor de komende maanden. En ook gefeliciteerd dat jullie voor jezelf een beslissing hebben genomen die goed voelt. Wat anderen daarmee doen hoef jij je geen zorgen om te maken. Wij leven ons leven en jullie dat van jouw. Ik vind het moedig om terug te gaan en hier toch weer opnieuw te beginnen.
Wat betreft nationaliteit van jullie komende spruit .... ik vind de Nederlandse helemaal geen verkeerde!!!!!! Made with LOVE is belangrijker dan de lokatie... vind je niet. Alle goeds.
En de economie in USA zit globaal technisch slechter in elkaar (qua schuldenlasten van het land) dan Europa. Maar ja Europa heeft geen eenduidige president die de leider is. Maar dat terzijde
Wat betreft nationaliteit van jullie komende spruit .... ik vind de Nederlandse helemaal geen verkeerde!!!!!! Made with LOVE is belangrijker dan de lokatie... vind je niet. Alle goeds.
En de economie in USA zit globaal technisch slechter in elkaar (qua schuldenlasten van het land) dan Europa. Maar ja Europa heeft geen eenduidige president die de leider is. Maar dat terzijde
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Offtopic; Dat viel voor ons wel mee, het is voor ons vooral het gemis van familie en vrienden nu ze geboren is. Tijdens de zwangerschap was het eigenlijk business as usual en hadden we veel steun aan onze vrienden hier die ook kleintjes hadden etc. Nu ze er eenmaal is voel je vooral de familieband die lastiger is door de afstand. Ook al zijn opa en oma al langs geweest en komen komende week de andere opa en oma.Matjong schreef:De kleine is nu bijna 6 maanden en ik vind het best lastig dat zijn opa en oma en vrienden er niet zijn. Ik kan me ook nog nauwelijks voorstellen hoe de zwangerschap moet zijn zonder familie en naasten...Lijkt me heel moeilijk!
Sanne, jammer om te horen dat je terug gaat maar gefeliciteerd met de zwangerschap en al het moois dat gaat komen.
Goed nieuws, mijn man heeft de baan! Dus vanavond gaan we ons ticket boeken...
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Gefeliciteerd, succes met alles!
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Gefeliciteerd! Zowel met de baan als met de zwangerschap!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is goed nieuws!
En hoe gaat het met jou verder gaan? Heb jij iets om naar terug te gaan?
En hoe gaat het met jou verder gaan? Heb jij iets om naar terug te gaan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeeeeey dat is zeker goed nieuws Sanne!!! Gefeliciteerd jullie beiden 
Nu kun je de voorbereidingen gaan treffen, zal best nog wel veel werk zijn.

Nu kun je de voorbereidingen gaan treffen, zal best nog wel veel werk zijn.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ja, we vliegen 25 augustus, minder dan 3 weken. Nu zijn we bezig om alles hier te verkopen, een paar meubelstukken en de TV zijn al weg. Aangezien we wel tot het laatst hier willen blijven wonen zal het nog moeilijk worden. Maar alles dat "over" is, en ook de keukenspullen willen we aan een goed doel schenken zodat we er tenminste nog mensen gelukkig me maken. Op mijn werk is het ook nog even doorwerken voordat alles "af" is.
Gelukkig kunnen we de eerste maand bij mijn schoonouders wonen, dus nog even geen stress over woonruimte in NL.
Gelukkig kunnen we de eerste maand bij mijn schoonouders wonen, dus nog even geen stress over woonruimte in NL.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@SanneN, gefeliciteerd met de zwangerschap en de nieuwe baan! Veel succes met de verhuizing 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf al op 2 banen in groningen gesolliciteerd, maar vanwege de vakantie krijg ik pas eind augustus bericht. Vandaag gaat er nog een brief naar Leeuwarden de deur uit. Ik vind het niet erg om pas in oktober of november te beginnen, ben wel toe aan een beetje "vakantie"... Het zal wellicht nog lastig worden met de zwangerschap, maar ik ga er met goede moed in!
Veel succes met je verhuis naar Nederland en proficiat met de baby . Het komt allemaal wel in orde ook al lijkt het allemaal wat stressy nu
Toi toi toi

Ach, jammer dat jullie niet goed hier kunnen aarden, maar dat is ook niet voor iedereen ... niks om je voor te schamen hoor! Nu heb je het tenminste geprobeerd, anders had je je misschien altijd afgevraagd wat als ... En je zal vast ook wel mooie herrinneringen aan jullie tijd hier overhouden, toch?
Van harte proficiat met jullie zwangerschap en de nieuwe baan van je man! Jij komt ook wel weer ergens terecht en zo kan je nog lekker even bijkomen van alle ervaringen en verhuizingen.
Van harte proficiat met jullie zwangerschap en de nieuwe baan van je man! Jij komt ook wel weer ergens terecht en zo kan je nog lekker even bijkomen van alle ervaringen en verhuizingen.
- Heztur
- Amerika-ontdekker
Hee Sanne, je hebt het in ieder geval geprobeerd, sommige mensen komen nooit zover.
Ervaring rijker, illusie armer, en straks er een spruitje bij
Hartstikke gefeliciteerd, hoor! 
Ervaring rijker, illusie armer, en straks er een spruitje bij

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht