Heb dus gewonnen bij nieuwe trekking, nadat ik best blij was dat ik bij de originele trekking niet bij was. Ongetwijfeld zullen velen hier huiveren bij dat idee, maar ik vond het dit jaar eigenlijk te vroeg (en als ik 100% eerlijk ben vind ik dat nog steeds).
Het bericht lezen op de site heeft me aldus net niet een hartaanval gegeven, en het volgende weekend heb ik meer stress ervaren dan een examen of jobinterview ooit zou kunnen veroorzaken. Uiteindelijk toch maar gekozen om er mee door te gaan, anders loop ik de kans er binnen 5 jaar onwaarschijnlijk spijt van te hebben dat ik het niet gedaan heb. En als het misloopt dan ben ik hoogstens wat tijd en geld kwijt, so what!
Ben 25 met nog maar 1 jaar werkervaring en altijd thuis blijven wonen, dus mijn voorbereiding op een dergelijke grote stap is quasi onbestaand. Heb wel genoeg gestudeerd (dan heeft dat toch ergens zin voor gehad!), met als resultaat dat ik IT'er ben met 2 masters. Al één voorwaarde voldaan ...
Over naar het plan (in de veronderstelling dat het allemaal goed komt):
Heb een jaar of 6 geleden een georganiseerde jongerenreis naar san diego gedaan, en hoewel de familie waarbij ik verbleef geen groot succes was, was de omgeving en het algemene gevoel dat wel. Daarnaast is San Diego een van de IT hotspots van de VS, dus een job vinden zou ook geen al te groot probleem mogen zijn.
Ik ga het uiteindelijk verhuizen zo lang mogelijk uitstellen (5.5 maanden wachten als ik visa heb, 11.5 maanden wachten als ik GC heb) om zo goed mogelijk voorbereid te zijn en een spaarpotje aan te leggen.
En om al dat voorbereidende werk zo vlot mogelijk te laten verlopen zal ik dus ongetwijfeld jullie hulp kunnen gebruiken.
Ben momenteel bezig om de eerste reeks documenten in te vullen, wat me brengt tot de eerste vragen (die nog al gesteld zijn maar zonder specifiek antwoord dat ik zoek):
vraag 10 & 11: adressen voor GC op te sturen ed.
Ik ken letterlijk nog niemand in de VS, laat staan San Diego/California, en dat gaat waarschijnlijk niet veranderen tussen nu en het interview.
Wat vul ik hier dan best in? Is hier iemand uit die regio waarvan ik het adres zou kunnen gebruiken? Of kan er mij iemand wat info geven over een post forwarding service die betrouwbaar/betaalbaar is?
vraag 35: previous visits/visas
ik ben ooit als 7-jarige (18 jaar geleden dus) een maand in VS op reis geweest, was er toen al sprake van een visa? Want daar ga ik sowieso niks van terugvinden...
En ook voor mijn reis van 6 jaar geleden ben ik niet zeker of ik daar nog iets van terugvind, wat is de meest waarschijnlijke optie? (ik heb ergens gelezen dat gewoon "waiver" invullen genoeg zou kunnen zijn?)
Daarnaast een iets toekomstgerichtere vraag ivm de vertalingen van bepaalde documenten:
Zijn er belgen met ervaring die een persoon/bedrijf kunnen aanbevelen? Het zijn maar 2 documenten in mijn geval denk ik, dus prijs is geen al te grote factor.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden,
extra vragen/opmerkingen zijn uiteraard welkom,
verdere vragen van mijn kant komen ongetwijfeld nog

Willel