Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
OscarG
Amerikakenner

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door OscarG »

Sten schreef: Het valt me toch op dat een aantal mensen hier zo somber zijn. Als Jeroen die loterij voor ons beiden wint, geloof ik er in, dat Amerika een plaatsje voor ons gereserveerd heeft. Anders hadden we ook niet gewonnen. Zoveel vertrouwen heb ik wel in het leven. Niets gebeurt zomaar.
Niet iedereen heeft dat vertrouwen ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Sten

Bericht door Sten »

OscarG schreef: Niet iedereen heeft dat vertrouwen ;)
Ja, het is toch ook echt een beetje wat je zelf uitstraalt, denk ik dan hoor. Niemand hoeft dat aan te nemen. Maar het werkt wel! :lol: (voor mij dan, haast ik me erbij te zeggen)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Sten schreef: Ja, het is toch ook echt een beetje wat je zelf uitstraalt, denk ik dan hoor. Niemand hoeft dat aan te nemen. Maar het werkt wel! :lol:
Dat ben ik dan wel weer met je eens! Glas is half vol of half leeg, t is maar net hoe je het bekijkt.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Sten

Bericht door Sten »

OscarG schreef:
Sten schreef: Ja, het is toch ook echt een beetje wat je zelf uitstraalt, denk ik dan hoor. Niemand hoeft dat aan te nemen. Maar het werkt wel! :lol:
Dat ben ik dan wel weer met je eens! Glas is half vol of half leeg, t is maar net hoe je het bekijkt.
Proost! :occasion5:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Sten schreef: Jeroen en ik leven al bijna negen jaar (!) op: 75 m2 = 246.062 '.
We hebben geen kinderen. 100 m2 = 328.083 ' zou voor ons al een grote vooruitgang zijn. :wink:
Kleine correctie. Je praat over vierkante meters en square feet, niet linearie meters en feet. 75 m2 is gelijk aan zo'n 807 sqft; type het maar eens in google in "75 square meter in sq ft". En 100m2 is gelijk aan 1076 sqft. Ik hoop dus niet dat je naar een appartement zoekt van 250 sqft, al vraag ik me af of die uberhaupt te vinden zijn...
Als je dus een woonruimte kiest van 700 sqft ga je er op achteruit in vergelijking met wat je nu hebt.
Sten

Bericht door Sten »

Loek schreef:
We hebben geen kinderen. 100 m2 = 328.083 ' zou voor ons al een grote vooruitgang zijn. :wink:
Kleine correctie. Je praat over vierkante meters en square feet, niet linearie meters en feet. 75 m2 is gelijk aan zo'n 807 sqft; type het maar eens in google in "75 square meter in sq ft". En 100m2 is gelijk aan 1076 sqft. Ik hoop dus niet dat je naar een appartement zoekt van 250 sqft, al vraag ik me af of die uberhaupt te vinden zijn...
Als je dus een woonruimte kiest van 700 sqft ga je er op achteruit in vergelijking met wat je nu hebt.
Veel dank! Ik dacht al dat ik iets verkeerd zei, maar ik dacht: ach, ze begrijpen het ook als ik het zo zeg. OK, dus wij moeten zoeken naar iets van minimaal 1076 sqft. :thumbup:
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Even offtopic was Jeroen 16 toen jullie gingen samenwonen??? Ben gewoon heel nieuwsgierig en wens jullie verder heel veel succes met de zoektocht naar een geschikt huisje... Lijkt me toch wel n leuke en tijdrovende aangelegenheid om te gaan bepalen waar en hoe je wil gaan wonen. Huizenjacht is en blijft altijd leuk in mijn ogen :D! Mochten jullie nog een interieuradvies nodig hebben :P dan stel ik me graag beschikbaar hoor :D
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
SvS
Amerika-ontdekker

Bericht door SvS »

Sten, hoe is het afgelopen met het (lage) bod op jullie huis, waar je een tijdje geleden over schreef? Wordt je niet zenuwachtig, dat je nog een huis te verkopen/verhuren hebt voordat je gaat emigreren?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Iedereen die reageerde wederom van 'je weet toch waar je aan begint' - reuze bedankt voor het medeleven en medegevoel voor een andere categorie collega-immigranten.
Jullie vinden het toch normaal dat een G.K. winnaar vrouw en kids mee kan nemen met compleet dezelfde rechten ?
Waarom kan de partner van een H1B dan niet gelijke rechten hebben ?

"De US kan de wet niet aanpassen etc.' - maar immigratie is niet door de founding fathers geregeld, en in steen gebeiteld. Wetten worden voortdurend aangepast - zo is de DV lottery ook een relatief nieuw fenomeen.

Maar goed ik houd erover op, het is mijn issue inderdaad, heeft niet met jullie van doen. Opvallend is wel dat hier zelden/nooit H4 of O3 vrouwen/visumhouders komen om mee te 'praten'. Niet verbazend gezien de reacties, of misschien zijn er weinig Ned./Belgse H4 houders.

Wat mij betreft ik heb niet veel toe te voegen - ik heb geprobeerd uit te leggen wat pijn doet en waarom. Dat invoelen is voor de meesten moeilijk merk ik, verder weet ik het ook niet.
Ik wens een ieder veel succes in de US.
Sten

Bericht door Sten »

BibiS schreef: Even offtopic was Jeroen 16 toen jullie gingen samenwonen??? Ben gewoon heel nieuwsgierig en wens jullie verder heel veel succes met de zoektocht naar een geschikt huisje... Lijkt me toch wel n leuke en tijdrovende aangelegenheid om te gaan bepalen waar en hoe je wil gaan wonen. Huizenjacht is en blijft altijd leuk in mijn ogen :D! Mochten jullie nog een interieuradvies nodig hebben :P dan stel ik me graag beschikbaar hoor :D
Nee, 17. Ik wil er niet over uitweiden maar hij had al lange tijd problemen met zijn ouders (ook al lang voordat ik hem leerde kennen), en de situatie thuis was onhoudbaar geworden. Ik had nog een kamer vrij. Meer wil ik er niet over zeggen. Bedankt voor je begrip. :wink:
Bedankt voor je aanbod.
Sten

Bericht door Sten »

SvS schreef:Sten, hoe is het afgelopen met het (lage) bod op jullie huis, waar je een tijdje geleden over schreef? Wordt je niet zenuwachtig, dat je nog een huis te verkopen/verhuren hebt voordat je gaat emigreren?
Daar hebben we niets helaas meer over gehoord. We hebben de hoop nog niet opgegeven, omdat er nu dus die lagere overdrachtsbelasting geldt, en ons huis in onze straat de goedkoopste is met zelfs een verschil van €100,000 met de duurste die er te koop staat.
Er had zich ook een geïntereseeerde huurder gemeld, we hebben daarop nog niet toegehapt omdat we het nog een maandje de kans willen geven. Anders zullen we toch moeten gaan verhuren. Gelukkig is het een zeer gunstige locatie (deel uitzicht op zee, en met alle winkels zo goed als om de hoek), dus het lijkt alsof verhuren dan toch moet gaan lukken.
Sten

Bericht door Sten »

oortjes schreef:Iedereen die reageerde wederom van 'je weet toch waar je aan begint' - reuze bedankt voor het medeleven en medegevoel voor een andere categorie collega-immigranten.
Jullie vinden het toch normaal dat een G.K. winnaar vrouw en kids mee kan nemen met compleet dezelfde rechten ?
Waarom kan de partner van een H1B dan niet gelijke rechten hebben ?

[...]
Wat mij betreft ik heb niet veel toe te voegen - ik heb geprobeerd uit te leggen wat pijn doet en waarom. Dat invoelen is voor de meesten moeilijk merk ik, verder weet ik het ook niet.
Die betrokkenheid siert je! In andere categorieën immigranten heb ik mij nooit verdiept, je begrijpt vast waarom. Dat was (en is nog steeds) een heel ver van mijn bed show. Je spreekt over invoelingsvermogen, maar mijn zelfkennis zegt mij dat ik die in ruim voldoende mate bezit (ik ben bijvoorbeeld niet voor niets veganist). Maar ja, wat anderen vinden, is een ander ding. Uiteindelijk is er maar één persoon die zichzelf kan en zal beoordelen: en dat is die persoon zelf.
Het is jammer voor jou dat je nu net in een gebied woont, waar het niet ideaal (voor jou). Was en is er nu werkelijk geen mogelijkheid je lot te keren?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

oortjes schreef:Iedereen die reageerde wederom van 'je weet toch waar je aan begint' -

Het zegt meer over die persoon dan over jou Oortjes.....
Ik heb hier een vriendin en haar man doet research naar kinder autisme bij een bekende universiteit. Zij heeft rechten gestudeerd en zouden dus beiden veel kunnen betekenen voor de Amerikaanse maatschappij. Ze gaan dus nu wel terug omdat zij niet mag werken of vrijwilligers werk mag doen.
Sten

Bericht door Sten »

Staceybeesie schreef: [...]
Ik heb hier een vriendin en haar man doet research naar kinder autisme bij een bekende universiteit. Zij heeft rechten gestudeerd en zouden dus beiden veel kunnen betekenen voor de Amerikaanse maatschappij. Ze gaan dus nu wel terug omdat zij niet mag werken of vrijwilligers werk mag doen.
Door dit forum besef ik de laatste tijd pas, dat Jeroen en ik erge mazzel hebben gehad door zo'n relatief gemakkelijk visum door middel van de Green Card Lottery. Ik kan me voorstellen dat het leven soms erg onrechtvaardig lijkt...
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Sorry, even Off-Topic:
oortjes schreef:Dus jij bent hier sinds 2007 en je hebt al die tijd niet gewerkt ? Of ben je op een tijdelijk visum en werk je wel ? Indien ja, dan weet je niet wat het betekent om H4 of O3 te zijn (een categorie die nu ook al geen social security nummer meer mag aanvragen, lekker handig in het dagelijks leven in de USA.)
Overigens, ik dacht dat de wachttijden weggewerkt waren en dat USCIS nu de hele procedure doet zodat het niet meer uitmaakt in welke staat je aanvraagt ? Is het - weer - een puinhoop geworden ? Dat spijt me dan te horen, voor jou, want vier jaar is inderdaad een hele tijd....
Sorry oortjes, ik had deze post helemaal gemist. Ik heb in 2007 een aanvraag voor een GC gedaan in categorie EB3, daarvoor gelden wel quota voor Nederlanders. Ik hoop over een jaar of 2-3 meer te weten, maar aangezien het aantal aanvragen exponentieel heeft toegenomen zou dat best nog langer kunnen duren. In de tussentijd mag ik op een tijdelijke werkvergunningen gelukkig wel aan de bak. Mijn situatie is dus vele malen beter dan H4 o.i.d., al word ik soms gek van de onzekerheid aangezien ik hier nu mijn hele leven heb opgebouwd.

Ik ben nog steeds benieuwd waarom jij niet terug naar Nederland kan of heb ik daarover heen gelezen?
Afbeelding
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

En ook even off-topic...

Wat een RIJKDOM dat jullie kunnen kiezen waar jullie gaan wonen. Ik mag dan wel werken (Godzijdank!), maar zit nu al te denken wat voor een baan ik kan krijgen als we straks weer verhuien. Wij zitten gewoon vast aan plaatsen waar luchtmachtbasissen (bases?) zitten, en dat is zo ongelooflijk irritant soms. Ik besef dat ik met mijn baan hier enorm mazzel heb gehad (ook al kan ik er enorm op mopperen), en dat als we straks weggaan, het nog maar de vraag is waar ik dan ga werken. Ik bedoel, ik zit nu natuurlijk wel heel "cushy" - een baan in mijn vakgebied, op niveau...als ik straks bij de Starbucks moet gaan staan, dan kan ik dat niet meer zeggen. Gisteren begon manlief over Tinker AFB (dat ligt in Oklahoma), en ik heb hem toch maar even heel snel gezegd dat dat dus het dus echt niet gaat worden. No way.

Dus, een compleet niet-relevante opmerking, maar wat ik hiermee wil zeggen: prijs jezelf gelukkig. Ja, het is lastig te kiezen waar je gaat wonen, maar joh, wat een luxeprobleem! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Sten

Bericht door Sten »

DixieChick schreef: [...]
Dus, een compleet niet-relevante opmerking, maar wat ik hiermee wil zeggen: prijs jezelf gelukkig. Ja, het is lastig te kiezen waar je gaat wonen, maar joh, wat een luxeprobleem! :)
Inderdaad, en we zijn dan ook heel dankbaar. Dank je, DixieChick. :thumbup:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Sten, ik ben wel benieuwd waar jullie in het emigratie-traject staan.. maar dit topic telt inmiddels over de 20 pagina's .. beetje veel om door te spitten. Jullie hebben vorig jaar in mei de DV lottery gewonnen. Hebben jullie al het interview gehad, of hebben jullie uitstel.. Is het afhankelijk van het verkopen van jullie huis.. wanneer zijn jullie van plan de overtocht te maken? Ik neem aan dat je vast zit aan een tijdslimiet. Kan ik het ergens teruglezen... of kun je het in een notedop vertellen?
Sandy
Sten

Bericht door Sten »

Ha Sandy.

We hadden het interview op 17 mei 2011 en zijn goedgekeurd. ( :thumbup: ).

De tickets zijn geboekt en de verscheper ook, we gaan op 4 oktober aanstaande. Het appartement is nog niet verkocht, maar levert vooralsnog geen onoverkoombare zorgen op. Het is een top locatie (met deels uitzicht op zee, en zeker niet te duur) die alleen maar zal stijgen in populariteit omdat het hele strand en de pier hier gerenoveerd worden (dat zal eind 2012/begin 2013 af zijn, en dan lijkt het warempel wel op de beach van Santa Monica, Nederlandse versie dan, met palmbomen en een zeer breed, recht looppad).

Als we geen koper vinden, gaan we voor een huurder, mogelijk gewoon via toestemming van de gemeente en hypotheekverstrekker.
Voor het geval de koper/huurder tóch later komt dan de vertrekdatum, betalen we zelf die hypotheekrente door. Ik heb een aan de hypotheek gerelateerde vermogensrekening die de rentekosten voor het appartement toch met gemak voor een jaar kan dekken (als de hypotheekverstrekker daarmee akkoord gaat), mochten we die dubbele lasten in Amerika niet meer kunnen opbrengen.
Het plan is dus: in één keer over. We hebben geen kinderen en er is niets dat ons hier bindt. Heen en weer (blijven) gaan is ook niet goedkoop! Tickets naar de West Coast zijn duur.
Alleen als er iets dringends gebeurd, zullen we de retourtickets nog gebruiken (de tickets hebben een flexibele datum en kunnen omgezet worden).

Is dit voldoende informatie? :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Sten schreef:Is dit voldoende informatie? :)
Yep :thumbup:

Het scheelt dat jullie geen kinderen hebben.. Ik las in het andere topic dat je niet uitgaat van overwaarde in je huis. Meestal hebben 'DV-winnaars' deze overwaarde nodig voor een extra buffer om de eerste maanden in Amerika te kunnen overbruggen (er vanuitgaande dat je niet direct een nieuwe job vindt). Ik neem aan dat jullie een buffer hebben, of storten jullie je wat dat betreft helemaal in het diepe. Volgens mij las ik ook ergens dat Jeroen een eigen bedrijf heeft, kan hij dit bedrijf in Amerika laten voortbestaan en van leven.. of moeten jullie daar op zoek naar een baan? (Nieuwsgierigheid hoor .. misschien begeef ik me op privé terrein met al die vragen).

PS. Eigenlijk zou iedere DV-winnaar of future emigrant 'verplicht' een update in zijn/haar beginpost moeten plaatsen, dat scheelt een hoop leeswerk in een 'tig' tellend topic! Zeker voor mensen als mij die graag op de hoogte willen blijven van alle emigratie-ontwikkelingen. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee ;) :D
Sandy
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer