Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke portable media meenemen op reis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Barbara75
Amerika-ontdekker

Welke portable media meenemen op reis?

Bericht door Barbara75 »

Rare topic misschien maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen :)

We willen in het vliegtuig graag iets hebben waarop onze dochter een filmpje kan kijken en muziekjes kan luisteren. Nu zijn er een aantal opties,

een portable dvd speler, maar die heeft weinig accu en ik weet niet of je in het vliegtuig zo'n ding in een stopcontact kan prikken,
een mini laptop, lange accu-duur, maar ik vind het zo'n onzin aanschaf
een iphone was een idee van een vriend maar weer, ik heb al een mobiel....

Dan wil ik ook graag muziek draaien in de RV maar veel van mn muziek staat op mn laptop. Dus dacht ik aan de mp3 speler maar kun je die in de radio van zo'n RV prikken? Anders moet ik cd'tjes gaan branden...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of ideeen
Laatst gewijzigd door markro op 07 aug 2011, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: portable media

Bericht door druppel »

ik ben niet echt een techneut maar hier onze ervaringen;

de heenweg hadden de kinderen een mp4 speler waar muziek en filmpjes op stonden. Inmiddels is de laptop van papa naar zoon gegaan ( wegens aanschaf van een e-pad ) en heeft dochter ook een e-pad gekocht dus .....

dan hebben wij voor in de auto een dingetje wat in de sigarettenaansteker gaat en waar een s.d kaartje in gaat. Je zoekt dan op de radio een bepaald kanaal op en daar hoor je dan alle muziek die er op het mp3 kaartje staat. Maar aangezien we een auto hebben met satalietradio staat altijd disney aan en hebben we dus geen andere muziek meer nodig ( en ken ik werkelijk alle songs uit mijn hoofd want veel meer dan 20 draaien ze er niet ...wel gelukkig steeds in een andere volgorde :lol: :lol: )
gymnastics; just do it !
emporionelis
Amerika-ontdekker

Re: Welke portable media meenemen op reis?

Bericht door emporionelis »

bij ons gaat de hele Apple winkel mee.. ipad, ipod en iphone. :geek:
iphone is (voornamelijk) om te bellen + internet onderweg, de ipod is voor de muziek samen met een docking station, lekker om wat eigen muziek te hebben in de huisjes, hotels maar ook in de auto als er een aux ingang is.
Ipod zou in principe niet nodig zijn, mijn iphone heeft 32gb geheugen en daar zou ik genoeg MP3 op kunnen zetten, maar ik heb meer muziek op mijn Ipod en daarbij kan ik ook met de ipod in het vliegtuig "spellen" en dat kan niet met de Iphone
De ipad is voor internet, spelletjes, films etc.. accu gaat best lang mee en wij proberen (indien mogelijk) een stoel met een stroompunt te bemachtigen. :thumbup:
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Als je filmpjes gaat kijken op een iphone, dan gaat die batterij ook niet lang mee. Plus dat je er misschien last mee zou kunnen krijgen in een vliegtuig, omdat je een mobieltje gebruikt. Wij nemen gewoon een Nintendo DS mee, die gaan gemakkelijk 12-14u mee. Maar een ipad achtig iets is sowieso ook wel erg handig, ook voor thuis achteraf.

Wij hebben gewoon mp3 cd's gebrand, dat vonden we het gemakkelijkste. Maar we gebruiken in het dagelijkse leven ook geen mp3-speler, om dat enkel voor de vakantie te kopen vonden we er wat over. Met een beetje geluk heb je overigens een autoradio waar je een usb stick in kan steken. Dat is het gemakkelijkste.
anss
Amerika-ontdekker

Bericht door anss »

Wij hebben een camper gehuurd bij Road Bear. Kan iemand ons ook zeggen hoe het in de camper gaat met muziek.
Is dit een radio/cd speler, dan moeten we cd's meenemen, of kan er ook een sd kaartje in. Zo ja, dan kunnen we de cd's thuis laten.
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

Vandaag nog in wat winkels gevraagd en we gaan toch maar voor de minilaptop, goedkoopst in aanschaf en dan hebben we direct plek om de foto's weg te zetten enzo.

Nou hoorde ik vandaag weer iets over nederlandse dvd's die niet af te spelen zouden zijn in amerikaanse spelers. En ik vond het nog wel zo handig dat er een dvd speler in de rv zat :roll: Iemand hier die daar idd tegenaan gelopen is? Dan weet ik zeker dat ik enkele kinderfilms maar op een stick moet zetten ofzo.

@ Anss, sorry maar ik heb geen antwoord op je vraag, geen id hoe dat werkt. maar zoals Chi al zei, ik neem een usb stick mee en dan maar fingers crossed dat dat werkt :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer