Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1dag Washington, wie heeft LEUKE tips (bv.shoppen, attractie
1dag Washington, wie heeft LEUKE tips (bv.shoppen, attractie
Op onze terug reis van Vegas en Grand Canyon hebben we 1 dagje tijd om in Washington te spenderen. Moet eerlijk zeggen dat het Witte Huis en het Washinton monument mij niet echt interesseren, allang op tv gezien!
Heeft niet iemand gewoon tips met bijv. leuke winkelstraatjes, een attracties, gek museum, coole bar???
thanks! antje
Heeft niet iemand gewoon tips met bijv. leuke winkelstraatjes, een attracties, gek museum, coole bar???
thanks! antje
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: 1dag Washington, wie heeft LEUKE tips (bv.shoppen, attra
Als je een paar uurtjes kan wachten tot Petra VS wakker is, krijg je vast antwoordAntje schreef:Op onze terug reis van Vegas en Grand Canyon hebben we 1 dagje tijd om in Washington te spenderen. Moet eerlijk zeggen dat het Witte Huis en het Washinton monument mij niet echt interesseren, allang op tv gezien!
thanks! antje
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 1dag Washington, wie heeft LEUKE tips (bv.shoppen, attra
Meen je dat nou echt joh?Antje schreef:Op onze terug reis van Vegas en Grand Canyon hebben we 1 dagje tijd om in Washington te spenderen. Moet eerlijk zeggen dat het Witte Huis en het Washinton monument mij niet echt interesseren, allang op tv gezien!
thanks! antje
Het is toch dé kans om al die highlight van Washington te zien? Voordeel is ook dat het allemaal redelijk dicht bij elkaar te vinden is, dus makkelijk te lopen. Uiteraard ieder z'n meug, maar een coole bar vind je toch ook wel in Nederland?
Maar goed, een greep:
* National Air and Space Museum (Smithsonian)
* Pentagon - public tour. Alhoewel ik niet weet of die naar 9/11 nog gehouden worden
* Arlington national cemetary (indrukwekkend)
René
Laatst gewijzigd door rene.jager op 08 mei 2006, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Aan de National Mall vind je niet alleen het Witte Huis (wat overigens niet bezocht kan worden, maar er is wel een interessant bezoekerscentrum), het Washington Monument (naar boven gaan is toch echt erg de moeite waard, hoe vaak ook al op tv gezien) en het Capitool, maar ook een heel aantal erg indrukwekkende monumenten en (gratis) musea.
Kwa monumenten zijn niet alleen het Lincoln en Jefferson Memorial imposant, maar ik vind het Koreaanse en het WWII Memorial ook zeer indrukwekkend.
De grootte van dit alles is overweldigend en je bent er zo uren kwijt met lopen alleen. Rene heeft het Air and Space Museum al genoemd, met hele raketten in het gebouw het meest bezochte museum ter wereld.
Als lucht- en ruimtevaart je interesse niet heeft is het American History Museum interessant met de originele Star Spangled Banner, een grote tentoonstelling over de presidenten en een aparte tentoonstelling over de first ladies. En op het moment is er een indrukwekkende tentoonstelling over de slavernij.
In het Natural History museum zijn hele dinosaurus skeletten, de Hope diamant en eindeloos veel meer te zien.
Washington is een heel uitgebreidde stad met enorme stadsblokken, dus verkijk je niet op (loop)afstanden. Een ander gedeelte van de stad, dat leuk is met restaurantjes en winkeltjes en het Spy Museum (niet gratis) is Chinatown (7th and H Streets NW).
Verder heeft Georgetown leuke restaurantjes en winkels en buiten de stad is Old Town Alexandriawat dat betreft erg leuk.
BarDC.comis een goede website om leuke bars te vinden, er zijn er plenty.
In mijn ondertekening vind je links naar mijn blog en foto's, waar ook allerlei informatie te vinden is.
Kwa monumenten zijn niet alleen het Lincoln en Jefferson Memorial imposant, maar ik vind het Koreaanse en het WWII Memorial ook zeer indrukwekkend.
De grootte van dit alles is overweldigend en je bent er zo uren kwijt met lopen alleen. Rene heeft het Air and Space Museum al genoemd, met hele raketten in het gebouw het meest bezochte museum ter wereld.
Als lucht- en ruimtevaart je interesse niet heeft is het American History Museum interessant met de originele Star Spangled Banner, een grote tentoonstelling over de presidenten en een aparte tentoonstelling over de first ladies. En op het moment is er een indrukwekkende tentoonstelling over de slavernij.
In het Natural History museum zijn hele dinosaurus skeletten, de Hope diamant en eindeloos veel meer te zien.
Washington is een heel uitgebreidde stad met enorme stadsblokken, dus verkijk je niet op (loop)afstanden. Een ander gedeelte van de stad, dat leuk is met restaurantjes en winkeltjes en het Spy Museum (niet gratis) is Chinatown (7th and H Streets NW).
Verder heeft Georgetown leuke restaurantjes en winkels en buiten de stad is Old Town Alexandriawat dat betreft erg leuk.
BarDC.comis een goede website om leuke bars te vinden, er zijn er plenty.
In mijn ondertekening vind je links naar mijn blog en foto's, waar ook allerlei informatie te vinden is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra en Rene
bedankt voor jullie tips, ik ga toch maar es goed nadenken wat ik toch niet wil missen, ik bedoel, in WDC geweest zijn en dan het witte huis niet eens gezien hebben?! Is wel stom eigenlijk he?!
Toch willen we nog aan al onze vrienden denken en gaan shoppen, graag zou ik graag een adres hebben van een goede shopping mall, liefst zelfs een outlet
we hebben ook een auto gehuurd voor deze dag, dus
the sky is the limit!!
(nouja, bijna dan)
Thanks, antje
ps nog 3 weeeekies!!
bedankt voor jullie tips, ik ga toch maar es goed nadenken wat ik toch niet wil missen, ik bedoel, in WDC geweest zijn en dan het witte huis niet eens gezien hebben?! Is wel stom eigenlijk he?!
Toch willen we nog aan al onze vrienden denken en gaan shoppen, graag zou ik graag een adres hebben van een goede shopping mall, liefst zelfs een outlet

we hebben ook een auto gehuurd voor deze dag, dus
the sky is the limit!!
(nouja, bijna dan)
Thanks, antje
ps nog 3 weeeekies!!
-
- Amerika-ontdekker
Okay, als je geen interesse hebt in de highlights van DC, dan kun je natuurlijk ook gaan shoppen. Voor shoppen kun je in Washington beter niet in het centrum zijn, daar zitten voornamelijk de regeringsgebouwen en een aantal winkels. Als je het goed wil aanpakken ga je naar Georgetown. Het hart van Georgetown kun je vinden op het punt waar Wisconsin avenue M street kruist. Mocht het regenen, wat het niet heel vaak doet in de zomermaanden, ga je lekker naar Pentagon City Mall. Neem de blauwe metrolijn en stap uit bij de halte Pentagon City, en je bent er al want de metrohalte zit in het winkelcentrum.
Als laatste is Georgetown ook leuk om een hapje te eten en een dansje te doen. Ten tweede kan ik voor restaurants ook Dupont Circle aanraden.
Als laatste is Georgetown ook leuk om een hapje te eten en een dansje te doen. Ten tweede kan ik voor restaurants ook Dupont Circle aanraden.
-
- Amerika-ontdekker
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jaaaa! Mi n Yu, hartstikke leuk! Maar Georgetown is wel duur shoppen! Als je outlets zoekt moet je best ver buiten de stad. In Woodbridge Virginia vind je Potomac Mills, in Leesburg Virginia ook een groot outlet center, maar die zijn zeker 45 minuten rijden buiten de stad.
(vraagt zich af waarom iemand naar de hoofdstad van een wereldmogendheid gaat om alleen te shoppen???)
(vraagt zich af waarom iemand naar de hoofdstad van een wereldmogendheid gaat om alleen te shoppen???)
-
- Amerika-expert
Ze hebben in DC een treintje dat door de hele stad (en voor een paar dollar extra ook naar de begraafplaats van Arlington) gaat. Het stap-op, stap-af systeem, je kunt de hele dag je gang gaan.
Inderdaad het Air & Space Museum, de Rembrandts in de National Galery (ik was na mijn eerste zes weken in een zomerkamp in de Pocono Mountains zo op Amerikaanse gezichten ingesteld, dat het een verademing was in Philadelphia in het museum een paar mooie Nederlandse en Vlaamse koppen te zien op schilderijen, had de neiging om ze een hand te gaan geven.
Verder afhankelijk van je interesse: geld zien drukken in de Nationale Munt. Een toer door het FBI kantoor (dertig jaar geleden eindigden we in de schietkelder waar een James Bond achtig figuur even voordeed welke wapens de FBI gebruikte. Ook nog de Tommy Gun uit de jaren dertig. Zei de agent: "Oud, maar 't werkt nog, kijk maar: rattatatat. Doen ze helaas niet meer)
Het Newseum, persmuseum is in de buurt van DC, het Congress kun je bezoeken als je bereid bent in de rij te gaan staan, de National Archives (met de oorspronkelijke onafhankelijkheidsverklaring en andere documenten), de Smithsonian met Americana, en nog veel meer.
Auto heb je weinig aan, parkeerproblemen.
Veel plezier.
Inderdaad het Air & Space Museum, de Rembrandts in de National Galery (ik was na mijn eerste zes weken in een zomerkamp in de Pocono Mountains zo op Amerikaanse gezichten ingesteld, dat het een verademing was in Philadelphia in het museum een paar mooie Nederlandse en Vlaamse koppen te zien op schilderijen, had de neiging om ze een hand te gaan geven.
Verder afhankelijk van je interesse: geld zien drukken in de Nationale Munt. Een toer door het FBI kantoor (dertig jaar geleden eindigden we in de schietkelder waar een James Bond achtig figuur even voordeed welke wapens de FBI gebruikte. Ook nog de Tommy Gun uit de jaren dertig. Zei de agent: "Oud, maar 't werkt nog, kijk maar: rattatatat. Doen ze helaas niet meer)
Het Newseum, persmuseum is in de buurt van DC, het Congress kun je bezoeken als je bereid bent in de rij te gaan staan, de National Archives (met de oorspronkelijke onafhankelijkheidsverklaring en andere documenten), de Smithsonian met Americana, en nog veel meer.
Auto heb je weinig aan, parkeerproblemen.
Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je bedoelt de Tourmobile. Inderdaad heel handig om de stad snel te zien.Bennogr schreef:Ze hebben in DC een treintje dat door de hele stad (en voor een paar dollar extra ook naar de begraafplaats van Arlington) gaat. Het stap-op, stap-af systeem, je kunt de hele dag je gang gaan.
Dat is het Bureau of Engraving and Printing en vooral in de zomer moet je daar vroeg bij zijn voor tickets.Verder afhankelijk van je interesse: geld zien drukken in de Nationale Munt.
Deze rondleiding is helaas alweer een aantal jaren gesloten en of hij weer open gaat, weet niemand.Een toer door het FBI kantoor (dertig jaar geleden eindigden we in de schietkelder waar een James Bond achtig figuur even voordeed welke wapens de FBI gebruikte. Ook nog de Tommy Gun uit de jaren dertig. Zei de agent: "Oud, maar 't werkt nog, kijk maar: rattatatat. Doen ze helaas niet meer)
Het Newseum in Arlington is gesloten, er wordt een nieuw Newseum in de stad zelf gebouwd, maar dat is nog niet open, geloof ik.Het Newseum, persmuseum is in de buurt van DC,
-
- Amerika-ontdekker
Klopt, Holocaust Museum is inderdaad erg indrukwekkend. De dingen die er tentoongesteld zijn maken veel indruk. Geen nagebouwde gaskamers echter, wel items die er onderdeel van hebben uitgemaakt, zoals een deur die er onderdeel van uitmaakte. Verder zie je maquettes van een concentratiekamp, een van de originele barakken die ooit in een van de kampen heeft gestaan, en een treinwagon. Verder zie je veel spullen die door de nazi's inbeslag zijn genomen. Verder zie je veel verhalen op informatiekaarten op de muren. Opvallend was de eerlijkheid van de VS over hun rol en houding voorafgaande aan de tweede wereldoorlog.
Een goede tip om naar toe te gaan, heeft op mij in ieder geval erg veel indruk gemaakt.
Een goede tip om naar toe te gaan, heeft op mij in ieder geval erg veel indruk gemaakt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat veel mensen het meest indrukwekkende aan het Holocaust museum vinden zijn alle schoenen van de vergaste mensen. Zelf ben ik er nog nooit geweest, want ik zou het te intensief vinden. Een 27-jarige Nederlandse vriendin van me is geweest en zei, dat ze verder niet meer van haar dag kon genieten. Ze wil er nooit weer heen. Verwacht dus iets erg intensiefs en indrukwekkends.
In drie dagen zijn er meer dan genoeg dingen te doen in Washington. Ik heb al eindeloos veel tips hier geschreven en in mijn blog, als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
In drie dagen zijn er meer dan genoeg dingen te doen in Washington. Ik heb al eindeloos veel tips hier geschreven en in mijn blog, als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
Vergis je niet in de impact die zo'n museum kan hebben. Wat mijns inziens wel goed is, maar het is niet iets wat je zo even tussendoor doet. Ik ben niet naar het holocaust museum geweest in Washington, maar wel naar het Holocaust museum Yad Vashem in Israel. En ik was die dag zeer geëmotioneerd. Met name de foto's die tentoongesteld stonden. Ik herinner me nog één specifieke foto van een gezin (ouders, kinderen en grootouders) die hand in hand met hun rug naar een massagraf stonden. Onder de foto stond "before execution". Zo'n veelzeggende en aangrijpende foto .. Die foto ben ik ook nooit meer vergeten - Buiten stond een beeld wat de beenderen van een Joodse klas moest voorstellen. Het verhaal wat erbij hoorde, was dat de Niet Joodse lerares ervoor koos samen met de Joodse kinderen uit haar klas vergast te worden. Een prachtig beeld en zoiets grijpt je ontzettend aan. Sowieso was de sfeer in het museum erg geladen, aangezien er zeer veel geëmotioneerde Joodse Israeli's rondliepen, waarvan enkelen hun emoties de vrije loop lieten. Eén van de meest bijzondere monumenten, is het 'Memorial of the children' .. de weerkaatsing van duizenden lichtjes die de omgekomen kinderen in de holocaust symboliseren. En waarbij de namen van alle kinderen worden voorgelezen.Iris_1982 schreef:Ik heb gelezen dat het Holocaust museum erg indrukwekkend is omdat je door een soort nagebootste gaskamers loopt?
Ben deze zomer ook 3 dagen in washington
(in mijn eentje) dus zoek ook nog de nodige activiteiten
Het is voor mij inmiddels 14 jaar geleden, maar het hangt nog vers in het hoofd ..
Wat betreft Washington .. Wij hebben vorig jaar ook kort een korte trip naar Washington gedaan, in mijn weblog kun je lezen wat we gedaan hebben .. Het is wel in het Engels. Zie hier
Sandy
Wij zijn ook naar het holocaust museum in Washington geweest. Van mij hoefde het niet maar mijn man wilde graag. En dan ben ik solidair. Maar ik hoef er nooit meer naar toe. De schoenen waarover Petra het heeft waren inderdaad indrukwekkend. Ook was er een roestvrijstalen sectietafel waarop de lijken werden gelegd om de gouden tanden uit de monden te halen etc. In het midden van de tafel zat een gat waar het bloed naar toe kon lopen. Persoonlijk heeft die tafel op mij het meeste indruk gemaakt.
Erg indrukwekkend en de toon was voor de rest van de dag inderdaad gezet.
Erg indrukwekkend en de toon was voor de rest van de dag inderdaad gezet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2747 Weergaves
-
Laatste bericht door RogierS
-
- 1 Reacties